Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 536
  • 66 539

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kulkemisen kulttuurista vielä sen verran, että esimerkiksi Tampereella kaikki änkeävät hissiin, vaikka se olisi menossa eri suuntaan kuin ko. henkilöt ovat menossa. Tämä on minulle ikuinen mysteeri, eivätkö nämä kummelihahmot tajua, että jo yhdet huvikseen ylös alas reissaavat lastenvaunut vie käytännössä kaiken tilan. Mutta kun hissi tulee, niin Tampereella siihen menee kaikki sisään, ihan sama minne matka.
Ei pitäis hissejä sinne rakentaa ollenkaan, helmiä sioille.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Tämmöinen Elämäni biisi niminen ohjelma tulee näemmä telkkarista. Hyvä idis, mutta vähän jotenkin sinnepäin sutaistu. Juontaja Katja Ståhl ei oikein ikinä ole mun mielestä osannut olla luonnollinen.

Enemmän tällaisia ohjelmia. Sopivan leppoista, ei kiire mihinkään eikä yhtään tubettajaa vieraana. Tänäänkin arvasin kaikki biisit oikein. Toki on 0/4 -kertakin tullut, että en nyt tässä lähde mitenkään leuhottamaan.
 

redpecka

Jäsen
Kulkemisen kulttuurista vielä sen verran, että esimerkiksi Tampereella kaikki änkeävät hissiin, vaikka se olisi menossa eri suuntaan kuin ko. henkilöt ovat menossa. Tämä on minulle ikuinen mysteeri, eivätkö nämä kummelihahmot tajua, että jo yhdet huvikseen ylös alas reissaavat lastenvaunut vie käytännössä kaiken tilan. Mutta kun hissi tulee, niin Tampereella siihen menee kaikki sisään, ihan sama minne matka.
Ei pitäis hissejä sinne rakentaa ollenkaan, helmiä sioille.
En tiedä kuinka tosissasi olet, mutta onhan se nyt mahdoton tietää mihin suuntaan hissi on menossa kun ovet avautuu.

Itse olen joskus joutunut sellaiseen limboon, että olen seilannut ylös alas ties kuinka kauan: pikku hiljaa hivuttautunut lähemmäs ovea ehkä, mutta jos kerros on ollut väärä ja liian kaukana siitä minne olin alunperin pyrkimässä niin odotan maltillisen kuuliaisesti sitä omaa kerrosta. Pahimmillaan tässä voi mennä puolikin päivää.

Luonteeniomaisesti kaikkia kunnioittaen, pysyttäydyn siellä taka-alalla ja ehkä illanpäätteeksi pääsen hissistä ulos. Avoaimo ei aikoinaan ikinä uskonut näitä selityksiä, varsinkin kun talossamme oli vain kolme kerrosta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toivon vain, että @Iisoppi voi hyvin ja olen onnellinen, että en ole samassa tilanteessa hänen kanssaan alkoholin suhteen. Voimia hänelle.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En tiedä kuinka tosissasi olet, mutta onhan se nyt mahdoton tietää mihin suuntaan hissi on menossa kun ovet avautuu.
Mä olen aina kuvitellut, että se alaspäin osoittava nuoli tarkoittaa hissin olevan menossa alaspäin ja ylöspäin osoittavan nuolen taas hissin olevan menossa ylöspäin.

Edit. Nyt kun luin tuon @redpecka vastauksen ihan loppuun asti niin...
 

redpecka

Jäsen
Aika monessa modernissa hississä näkyy nuolin merkittynä suunta mihin ko laatikko on liikkumassa.
@redpecka vastaus saattaa olla sen verran Tamperelainen että selittää tämän ongelman.

Rautalanka: jos olet menossa alas ja hissi pysähtyy kohdallesi ja ovien avautuessa nuolet vilkuttavat ylöspäin, pysy vittu paikoillasi.
Tampereesta en muuta tiedä kuin että Näsinneulan hissi meni sinne minne pitikin.

Mutta moderni hissi ja moderni hissi.. Mihin me laitetaan se raja? Vaikee se on se siellä random-hississä ruveta kyselee et mihin tää menee seuraavaks jos olet jo ånkenyt ittes sinne sekaan. Itse nöyränä suomalaisena poistun vasta kun se on tyhjä. Ja ei joka paikassa /valtiossa ole tollasia ihme nuolia osoittamaan mihin suuntaan se seuraavaks ehkä ponnahtaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmän tällaisia ohjelmia. Sopivan leppoista, ei kiire mihinkään eikä yhtään tubettajaa vieraana. Tänäänkin arvasin kaikki biisit oikein. Toki on 0/4 -kertakin tullut, että en nyt tässä lähde mitenkään leuhottamaan.
Joo, tämä on kyllä hyvä ohjelma. Kaksi viikkoa sitten löysin sen, kun oli televisio sattumalta päällä oikealla kanavalla. Täytyy varmaan kaivella vielä pari ensimmäistä jaksoa Areenasta, kun ne on näkemättä.

Biiseistä on jäänyt mieleen etenkin tämän illan jakson Diandran Kristiina Halkola-versiointi ja viime viikkoinen Pepe Willbergin Aerosmith-veto. Eikä haittaisi, vaikka Eva & Manu ottaisi ne Eva Louhivuoren tulkitsemat Mandoliinimiehen ja Edith Piaf-vedon liverepertuaariinsa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On tätä ennenkin noiduttu, mutta vastausta tai ainakaan oikeaa sellaista ei ole saatu. Mikäpä tässä katsoa jotain knockout boxing nightia.

Miksi siis nämä tappelujutut ovat keskellä yötä paikallista aikaa. Mitä lisäarvoa siitä saa, Onko se jotenkin jännempää, jos Ivan Drago astuu kehiin iltamyöhällä eikä jo klo 18.30.

Kai tämä liittyy jotenkin siihen, että kuka sitä jaksaisi keskellä päivää nakkikioskilla tapella eikä ne ole aukikaan silloin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi siis nämä tappelujutut ovat keskellä yötä paikallista aikaa. Mitä lisäarvoa siitä saa, Onko se jotenkin jännempää, jos Ivan Drago astuu kehiin iltamyöhällä eikä jo klo 18.30.

Kai tämä liittyy jotenkin siihen, että kuka sitä jaksaisi keskellä päivää nakkikioskilla tapella eikä ne ole aukikaan silloin.
Varmaan siksi kun ketään ei kiinnosta katsoa yhtä ottelua, joka kestää ehkä yhden minuutin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
MIkä on Föri? Varmaan joku turkulaisten juttu.
Spårasta et varmaan ole koskaan kuullutkaan. Luulen ma. Aika paljon käyt muuten baarissa, jos lähin on 20 kilsan päässä. Sulla on hyvät kuskit. No, silloin edellä mainitut ovat eksoottisia. Eikä siinä mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aika innoissani alan hiljalleen olemaan ensi viikonloppuna täällä olevasta petanqueturnauksesta. Vielä kun eilen lisäksi selvisi että turnaukseen osallistuu ainakin kymmenen taas tämän kuntoutuskeskuksen asukasta. Se on sinällään ennätysmäärä mitä yhteen turnaukseen on tämän kuntoutuskeskuksen asukkaita osallistunut, siihen yhden kevään biljarditurnaukseenkin osallistui kyllä kymmenen henkilöä, mutta yksi oli työntekijä.

Minähän olen siis taas tämänkin turnauksen järjestäjä. Yksi asukas kyllä kävi eilen illalla sanomassa että hänkin voi osallistua järjestelyihin jos apua tarvitaan. Se oli hienosti tehty. Muutenkin ilahduttaa aina kun ideoita löytyy muualtakin kuin minulta, nyt tällä viikolla on kaksi muutakin asukasta jälleen intoutunut ideoimaan omia tapahtumiaan ja se on tervetullutta!

Harvoin palkintoja ruinaamme eri yrityksiltä, silloin siihen viime kesän futisveikkaukseen keräsimme palkintoja lahjoituksina ja niitä hienosti myös saimme. Sitten viime syksyn bilisturnaukseen saimme lahjoituksena palkinnoksi sellaisen hienon kukkasen ja nyt saimme tähän petanqueturnaukseen jälleen luvan kerätä palkintoja lahjoituksina ja niitä olemme myös saaneet mikä on erittäin hieno juttu. Ja pitää olla taas kiitollinen siitäkin.

Nyt sitten tällaisena innokkaana tilastonikkarinakin alkoi pää kuumeisesti eilen illalla raksuttamaan mikä olisi paras turnausjärjestelmä kun turnaukseen osallistuu kymmenen pelaajaa. Yksittäinen sarja ensin, jossa kaikki pelaajat pelaavat kaikkia vastaan ja päälle pudotuspelit? Pudotuspeleissä paras kolmesta systeemi? Tähän kyllä laskin että tekee tiukkaa että ennähtää tällaisen turnauksen vetämään kolmessa päivässä läpi, kun ainakin sunnuntaina on sellaisia ajankohtia keskellä päivää milloin pelaaminen ei onnistu.

Sitten yksi mahdollisuus olisi tehdä kaksi alkulohkoa jossa kussakin alkulohkossa kukin pelaaja pelaisi kerran kutakin alkulohkon jäsentä vastaan. Mutta tässä tulee taas sitten yllättävän vähän pelejä. Ainakin minä liputtaisin sen puolesta että pelejä olisi runsaastikin. Niin paljon kuin niitä voi meidän aikatauluilla olla.

No sitten olisi mahdollista pelata alkulohkoissa kaksi ottelukierrosta. Eli alkulohkon jäsenet pelaisivat toisiaan vastaan kaksi kertaa ja sitten olisi taas paras kolmesta- systeemillä pudotuspelit. Tämän puolella minä tällä hetkellä vahvasti olen, näin pelejä kertyisi ihan mukavasti jo.

Ja yksi vaihtoehto olisi vielä että olisi kyllä alkulohkot mutta kaikki turnaukseen osallistuvat pelaajat pelaisivat kaikkia turnaukseen osallistuvia pelaajia vastaan kerran, vähän niin kuin NHL:ssä? On kaksi konferenssia, mutta silti joukkueet kohtaavat kaikki joukkueet, yli konferenssirajojen. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? Mutta tämäkin tietenkin kaatuisi ajan puutteeseen, koska pelejä tulisi yhtä monta kuin ensimmäisessä vaihtoehdossa.

Tähän saa muuten heittää kommentteja ja ehdotuksia, millä turnausjärjestelmällä sinä vetäisit läpi kymmenen ihmisen petanqueturnauksen? Uskon että tältä palstalta voi hyviä vinkkejä löytyäkin.

Ja sitten olen ajatellut, iso yllätys? leipoa turnaukseen oheksi syötäväksi jotain helppoa, tyyliin voisilmäpullia. Minulla kun tuota kuivahiivaakin on nyt paljon varastossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tähän saa muuten heittää kommentteja ja ehdotuksia, millä turnausjärjestelmällä sinä vetäisit läpi kymmenen ihmisen petanqueturnauksen? Uskon että tältä palstalta voi hyviä vinkkejä löytyäkin.

Aina olisi hyvä joka lajissa, jos kaikki kohtaisi kaikki alkusarjassa. Ensi viikonloppuna huipentuvissa kriketin MM-kisoissa on kymmenen joukkuetta, kaikki kohtasivat, ja neljä parasta välieriin.

Pelejä on ollut aika paljon eikä ne kaikki ole niin paljoa kiinnostanut. Noin pitkässä alkusarjassa ongelmaksi tulee se, että merkityksettömiä pelejä tulee aikalailla. Joillain ei melko aikaisessakin vaiheessa ole enää mahdollisuutta jatkoon.

Tuossa järjestelmässä tulee se viitisenkymmentä peliä ja se taitaa olla aika paljon yhdelle tai edes kahdelle järjestettäväksi. Kahteen lohkoon nuo varmaankin kannattaisi arpoa. Lohkojen kaksi parasta välieriin.

Kaikkihan tosiaan riippuu kuinka paljon on aikaa ja kiinnostusta, nämä kisat alkoi jo toukokuussa ja ensi sunnuntaina on finaali. Amatööreillä pelisessioissa käy joskus niin, että ei jaksa enää pelata ja miettii taasko nyt on joku peli, juurihan pelasin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Otin vissiin liikaa eilen kun sormet yritti kirjoittaa osoitteeksi katkoaika.com vaikka tänne minä olin tulossa.

Tämä on psykologiaa. Oli aika jolloin jatkoaikamme ei aina ollut pystyssä ja siitä tuli halventava nimitys katkoaika. Olet vain vahingossa miettinyt tuota mennyttä aikaa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spårasta et varmaan ole koskaan kuullutkaan. Luulen ma. Aika paljon käyt muuten baarissa, jos lähin on 20 kilsan päässä. Sulla on hyvät kuskit. No, silloin edellä mainitut ovat eksoottisia. Eikä siinä mitään.
Oon kyllä kuullut. Ja eilen ei edes oltu baarissa, mikä on ehkä ihan hyvä juttu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rakas päiväkirja. Päivä numero kymmenen.

Siis mitä pahaa mä oon entisessä elämässä tehnyt? Joku Hitler varmaan. Armoa! Mä antaudun. Myönnän. Tunnustan. Luovutan. Taistelen.

Maa on syntinen laulu. Ihminen on eläin. Liha on heikko. Hauki on kala.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toivon vain, että @Iisoppi voi hyvin ja olen onnellinen, että en ole samassa tilanteessa hänen kanssaan alkoholin suhteen. Voimia hänelle.
Ihan hyvin voin... Fyysisesti alan olla toipunut, henkisen toipumisen kanssa täytyy tehdä vielä töitä.

Eilen tuli kitkettyä ja harvennettua porkkana (ekaa kertaa) ja punajuuri (toista kertaa). Muutenkin siistin kasvimaata rikkaruohoista. Välillä meinasi vähän vettä ripeksiä mutta ei mitään suurempaa. Käytiin ostamassa pari laatikkoa mansikkaa ja pakastin ne. Tänään olen ajanut nurmikkoa. Pyykkiäkin pesin ja vein ne ulos kuivumaan. Kuinka ollakaan se alkoi ruoka-aikaan satamaan mutta en minä hakenut pyykkejä pois kun ajattelin että kohta se sade loppuu... Ja on nyt tauonnut. Kesä kuivaa sen minkä kasteleekin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös