Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 565
  • 66 747

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli siellä! Nyt on Tobleronit messissä. Nyt safkaa ja sitten Tobleronea ja hotlalle takaisin. Tobleronea, läppäriä, töitä ja miksei myös Jatkoaikaa. Ei tää Saksa ole niin paska maa. Sanoi Seppo mitä vaan.
On on! Saaaatana jos en katselisi linjojani, niin kävisin Tobsukoita. Käyn viikonloppuna ison Tobleronen, lupaan. Viikonloppuisin ei katsella linjoja.
Onkohan olemassa ihmistä, joka ei tykkäisi tobleronesta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oli siellä! Nyt on Tobleronit messissä. Nyt safkaa ja sitten Tobleronea ja hotlalle takaisin. Tobleronea, läppäriä, töitä ja miksei myös Jatkoaikaa. Ei tää Saksa ole niin paska maa. Sanoi Seppo mitä vaan.

Meneekö Tobleronet työnantajan piikkiin.

Ei Saksa ole paska maa ja itseasiassa seuraava retkikin on jo katsottuna kaupunkiin missä en vielä ole ollut.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onkohan olemassa ihmistä, joka ei tykkäisi tobleronesta?
Minä. Tai kyllä vähän pystyy syömään, mutta en nyt ihan heti muista milloin olisin neljää palaa enemmän syönyt. En osaa sanoa mikä siinä ei oikein maita, mutta kun ei tykkää, niin ei tykkää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä. Tai kyllä vähän pystyy syömään, mutta en nyt ihan heti muista milloin olisin neljää palaa enemmän syönyt. En osaa sanoa mikä siinä ei oikein maita, mutta kun ei tykkää, niin ei tykkää.

Rupesin tätä miettimään ja tämä on juurikin näin. Se on sellainen luksustuote mitä on kiva kerran vuodessa syödä pari palaa, vaikka edellisestä kerrasta taitaa olla paljon pidempi aika.

Kuka sitä koko peliä jaksaisi tuota kiskoa. Liian jotenkin sellaista makeaa ja täyteläistä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meneekö Tobleronet työnantajan piikkiin.

Ei Saksa ole paska maa ja itseasiassa seuraava retkikin on jo katsottuna kaupunkiin missä en vielä ole ollut.
Ei mene. On mulla varaa ostaa omat Tobleronet. Tuskin menisi neuvottelukuluina läpi, toisin kun tän illan safka menee. En ollut yksin ja kuittiin laittoi Michelle oman puumerkkinsä. Ja puhuttiin ihan töistäkin. Alkoholiakaan ei ollut laskussa lainkaan. Meillä yllättäen ollaan tarkkoja, verokonsultti kun on ammatti.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Huomasin että Suuplassa on kuunneltavissa Reginan novelleja.

En ole kuunnellut, mutta jos lukijana ei ole Esko Mörkö, niin PERKELE.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei mene. On mulla varaa ostaa omat Tobleronet. Tuskin menisi neuvottelukuluina läpi, toisin kun tän illan safka menee. En ollut yksin ja kuittiin laittoi Michelle oman puumerkkinsä. Ja puhuttiin ihan töistäkin. Alkoholiakaan ei ollut laskussa lainkaan. Meillä yllättäen ollaan tarkkoja, verokonsultti kun on ammatti.

Neuvottelukuluissa pitää olla tarkkana. Minulla ei mennyt talvella ruotsalainen kuitti läpi, kun anomukseen en ollut laittanut lounaan syytä ja siis kenen kanssa söin.

No, vittu, söin yksin, kun hurrikollega oli ottanut omat eväät ja sovittiin käyn tuossa tehtaan ravintolassa ja jatketaan sen jälkeen. Kukaan ei olisi tarkistanut, jos olisin vain sanonut kuinka söimme yhdessä töistä puhuen, liikelounas. Kuitti oli henkilökohtainen, koska hurrithan muutenkin maksaa niillä luureillaan omansa.

On mulla varaa ostaa omat lounaat, mutta ei tämä näin voi olla. Kaipa tuon olisi saanut jollain muutoshakemuksella setvittyä vaan kostoksi kirjoitan jääkiekkopalstalle joskus työajalla.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei väsytä yhtään. Päivällä olisin voinut nukkua, vaikka kuinka kauan. Eilen sama homma. Se on kyllä ihme, että koko päivä menee ihan koomassa mutta illalla ei väsytä. No kaipa täytyy vaan yrittää nukahtaa. Kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa tulee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Miksi sitä täytyy ihmetellä niin suuresti jos ei pidä jostain? Olen oikeasti todella kaikkiruokainen mutta tuo nykymuodin avokaado on aivan hirveetä paskaa.
Perkele. Avokado on ihan helkutin hyvää. Älä hauku mistä et ymmärrä.
 

redpecka

Jäsen
Ei väsytä yhtään. Päivällä olisin voinut nukkua, vaikka kuinka kauan. Eilen sama homma. Se on kyllä ihme, että koko päivä menee ihan koomassa mutta illalla ei väsytä. No kaipa täytyy vaan yrittää nukahtaa. Kyllä se uni sieltä jossain vaiheessa tulee.
Tuttua huttua tämä. Varmaan joku ravintoterapeutti osaisi sanoa mikä mättää ja miten korjata, mutta arvaa kuka meistä jaksaisi perehtyä kun väsyttää. Siis silloin päivällä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen aiemminkin jo kirjoittanut samasta asiasta ja tarkoituksenani ei ole nostaa varta vasten omaa häntääni jalustalle. Täytyy vain kirjoittaa vieläkin että tykkään tuosta oman visailuryhmän pyörittämisestä ja muun toiminnan ja aktiviteetin ideoimisesta ja järjestämisestä.

Kaikkien aktiviteettien ja ohjelmanumeroiden järjestäminen on antanut elämälleni paljon, paljon lisää positiviista sisältöä. Ja parastahan olisi että olisi jollekin saanut vielä tuotettua hyvää mieltä omalla toiminnallaan.

Joillekin tällainen ideoiminen voi olla työlästä puuhaa ja puuhaa mikä ei ole itselle kovin mielekästä. Mutta minulle varsinkin se ideoiminen on antoisaa tekemistä. Tässä on viime aikoina ollut sitä musavisaa juhannuksena, niitä Spelejä, sitten on se petanqueturnaus ja vielä on suunnitteilla ainakin "Venetsialaiset" elokuulle.

Muuttoa poishan minä täältä kuntoutuskeskuksesta pidemmän aikaa olen jo järjestänyt ja puuhannut mutta ei kai tuollaisen vapaaehtoistoiminnan tarvitse välttämättä loppua siihen mahdolliseen muuttoon?

Vaan tuollaista toimintaa voisi käydä järjestämässä täällä muuton jälkeenkin. Tuskin siitä haittaakaan on ja olen huomannut sen itsekin että ei minun kaltaisia ideanikkareita sitten kuitenkaan ihan joka oksalla roiku että voi olla ihan tervetulluttakin että käyn muuttonikin jäljeen pitämässä omaa visailuryhmää ja järjestämässä muuta toimintaa.

Tai sitten käy niin että kun poistun niin tilaa jää reilusti uusille vastuunkantajille ja niitä sitten kuitenkin alkaa löytyä kun on tilaa ihan eri lailla.

Tänään keskusteltiin teemakahvilassa hyvästä elämästä. Mitä se on. Siinä on aika laaja kysymys ja vaikka minun elämäni onkin tällä hetkellä tappelua köyhyyttä ja riippuvaisuuksia vastaan niin silti voin sanoa osin eläväni hyvääkin elämää tätä nykyäkin jo. Avainasia on se että osaa olla tyytyväinen pieniin asioihin ja osaa iloita niistä. Ilman taitoa olla tyytyväinen elämäänsä, ei ylenpalttistakaan elämää elävä ihminen elä hyvää elämää. Ei ole asenne kohdallaan, asenne onkin kaiken A ja O.

Miksi sitten elän jo tällä hetkellä osin hyvää elämää? No elämässäni on ihmisiä jotka välittävät minusta ja päinvastoin ja pääsen toteuttamaan tosiaan itseäni, ideoimaan erilaista aktiviteettia ja toimintaa sekä käyttämään luovuuttani.

Jos mietitään mitä voisi olla hyvä elämä niin kyllä luettelin siihen kuuluvaksi myös sen että osaisi käyttää ilman ongelmien aiheutumista alkoholiakin. Pystyisi nauttimaan nautinnon lähteistä ilman ongelmien aiheutumista ja ilman riippuvaisuuksia, kuten alkoholista ja rahapelaamisesta. Sitten tietenkin myös seksi ja rakkaus kuuluvat hyvään elämään vaikka syystä ja toisesta nekin tuntuvat tällä hetkellä melko kaukaisilta asioilta.

Minullakin muuten vähentynyt tämä kirjoittaminen tänne palstalle tässä kesällä. Ei ole vain tullut kirjoitettua. En nyt mitään taukoa julista pitäväksi enkä sellaista totaalitaukoa pidäkään mutta kirjoittaminen on muuten vähentynyt.

Maanantaina kävin lupauksieni mukaisesti A-klinikalla, siellä sain heti korvaakupunktiota. Ja kyllä se akupunktio mieltä rauhoitti ja vaikka hassulta voi tuntuakin, niin pelaamisen tarve väheni. Ja kai muutenkin sieltä A-klinikalta vähitellen apua saa.

Ja unohtui tosiaan kirjoittaa tuonne tekstin väliin että painotin myös sitä että en ole kuin pakosta absolutisti. Hyvään, unelmaelämään kuuluisi tosiaan se että pystyisi nauttimaan myös alkoholista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muuttoa poishan minä täältä kuntoutuskeskuksesta pidemmän aikaa olen jo järjestänyt ja puuhannut mutta ei kai tuollaisen vapaaehtoistoiminnan tarvitse välttämättä loppua siihen mahdolliseen muuttoon?

Vaan tuollaista toimintaa voisi käydä järjestämässä täällä muuton jälkeenkin. Tuskin siitä haittaakaan on ja olen huomannut sen itsekin että ei minun kaltaisia ideanikkareita sitten kuitenkaan ihan joka oksalla roiku että voi olla ihan tervetulluttakin että käyn muuttonikin jäljeen pitämässä omaa visailuryhmää ja järjestämässä muuta toimintaa.

Tai sitten käy niin että kun poistun niin tilaa jää reilusti uusille vastuunkantajille ja niitä sitten kuitenkin alkaa löytyä kun on tilaa ihan eri lailla.

Haluamatta masentaa totean, että olen asunut enemmän eri luukuissa, kaupungeissa ja jopa maissa mitä laki sallii. Tai ainakin pitäisi sallia.

Niin se vain on, että entinen elämä aina jää. Alkuun sitä koittaa jotain pyristellä, mutta sitten tulee uudet kuviot. Ja riippuu mitä on ollut, niin aina ei edes kiinnosta olla kiinnostunut siitä menneestä.

Oikeat ystävät ja rakkaus urheiluseuraan ei tietenkään koskaan muutu tai poistu vaan silti se kaikki muu mistä sanotaan joo nähdään, vaikka aika hyvin tiedetään kuinka sitä ei tule enää koskaan tapahtumaan.

Tämä on oma subjektiivinen kokemukseni. Olisikin mielenkiintoista kuulla miten muilla on mennyt.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuttua huttua tämä. Varmaan joku ravintoterapeutti osaisi sanoa mikä mättää ja miten korjata, mutta arvaa kuka meistä jaksaisi perehtyä kun väsyttää. Siis silloin päivällä.
No ei kukaan. Kyllä se uni sieltä taas tuli melko pian, mutta silti väsyttää saatana. No enää kaksi herätystä ja sitten onkin taas viikonloppu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On muuten hauskaa lukea/kuunnella vanhoja englanninkielisiä kirjoja. Niissä kun ejaculate tarkoittaa ihan vain huudahdusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
On muuten hauskaa lukea/kuunnella vanhoja englanninkielisiä kirjoja. Niissä kun ejaculate tarkoittaa ihan vain huudahdusta.
Nymmää tajuun miks äitee aina kakarana uhkaili jotta jos en tottele niin ameriikan setä Ray Ray tulee ja huutaa päin naamaa... Ja mä en juur totellut. Voi pojaat, mää en juur totellut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...
Mitä ihmettä? Nyt tuli puskista. Onko siulla kaikki OK?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Lomalla kenties ja saahan sitä ottaa. Vähän vain outo viesti siihen verrattuna mitä Iisopilta yleensä saa lukea. Kalsarikänniketjuun toki aina tervetulleet uudet jäsenet.
 
K

Kiekkokatsoja

Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...
Mietin että mitä pakenet juomisella?
Samaa olen tehnyt.
Nytkin istun yksikseni lidl parkkipaikalla vieraalla paikkakunnalla. Ystävänäni olut, ja syötävää. Tässä on lämmin ilta-aurinko, ja aika hiljaista. Tuulta menin pakoon alunperin.. Tai oikeastaan muutakin..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nick Neim

Jäsen
Minä vedin sitten perseet olalle... Eikä ihan pienet perseet vaan vetäisin reilun litran kirkasta viinaa ja nukuin lähes vuorokauden välillä heräten ottamaan huikkaa. Olen itkenyt ja huutanut, johtuu varmaan siitä että olen edelleen kännissä. Mies sanoo että ajaa minut hakemaan lisää jos haluan. Hän sanoo aina että juominen on minun oma päätökseni. Hänen tehtävänsä ei ole estää minua juomasta vaan tukea jos haluan olla juomatta. Nyt taas haluan. Häpeän itseäni...
En ala moralisoimaan tai jeesustelemaan, kuinka nyt pitää ja on pakko pysyä pullosta erossa. Ne sanat eivät tuohon auta tai tehoa.

Sen sijaan hae apua. Heti. Mitä aikaisemmin sen teet, sen parempi. Olen ainakin ymmärtänyt, että tiedostat selvästi itsekin oman ongelmasi, ja se kierre kannattaa katkaista heti alkuunsa. Mitään et siinä häviä. Toimit vain järjellä, eli sillä, mikä siellä takaraivossa koputtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös