Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 174
  • 66 748

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tänään varmistui se, että pääsin kouluun. En tosin ollut hakukohteista ykkönen vaan kolmonen. Sama ala tuo silti on, mutta kaupunki on eri.
Ensinnäkin onnea!
Tästä tuli mieleeni että moni - itsekin - laittaa opiskelupaikkatoiveet järjestykseen ihan väärin perustein. Esimerkiksi sen hetkisen tyttyöystävän opiskelupaikkakunnan perusteella; harvalla on kanttia laittaa sitä vaikkapa kolmostoiveeksi, vaikka on erittäin epätodennäköistä että esim valmistumishetkellä tällä perusteella olisi mitään merkitystä enää. Sama homma hiukan etäisyyksien kanssa, se tunti sinne tänne vanhempien luokse matkustaessa ei ole kovin oleellinen asia. Ja tuttu kaupunki; eiköhän siitä vieraastakin kaupungista tuttu tule, on se sitä monelle muullekin. Kavereitakin ehkä löytyy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko sitä Karia nyt näkynyt? Karihan on naisen nimi ainakin Norjassa, joten nyt tarvittaisin mies speedoissa kertomaan että homoa on.

Maailman ihanin Kari:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kari_Byron

Olisi itseasiassa ansainnut äänen kesäpuumana, mutta en ole viime aikoina hänen tuotoksiaan katsonut, niin unohtui. Ensi vuonna sitten.

Tänään varmistui se, että pääsin kouluun. En tosin ollut hakukohteista ykkönen vaan kolmonen. Sama ala tuo silti on, mutta kaupunki on eri.

Äläpä siitä kaupungista stressaa, hyvä meno sielläkin on. Tapasin tulevan bestmanini juurikin yliopistossa, vaikka olisin helposti saattanut päätyä siihen toiseen kaupunkiin. Yksi syy lähteä Englantiin opiskelemaan oli juurikin tuo valinnanvapaus.

Sitten olisi vain ollut joku toinen bestman emmekä olisi varmaankaan koskaan pubissa tavanneet.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Äläpä siitä kaupungista stressaa, hyvä meno sielläkin on. Tapasin tulevan bestmanini juurikin yliopistossa, vaikka olisin helposti saattanut päätyä siihen toiseen kaupunkiin. Yksi syy lähteä Englantiin opiskelemaan oli juurikin tuo valinnanvapaus.

Sitten olisi vain ollut joku toinen bestman emmekä olisi varmaankaan koskaan pubissa tavanneet.
Juu en stressaa. Nuo kaksi ensimmäistä olisivat olleet lähempänä, mutta ei kai sillä väliä ole, missä opiskelee, jos linja on oikea.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Onko sitä Karia nyt näkynyt?

Ei ole ainakaan kirjautunut edellisen viestinsä jälkeen. Tiedä sitten mitä kannattaa odottaa, kun edellisten viestien väli oli 12 vuotta. Karin ilmestymiset ei ihan jokapäiväisiä kuitenkaan ole. Jäädään odottamaan raportteja, jos Kari vaikka Jeesuksen tapaan ilmestyisi jonain päivänä jonkun paahtoleipään.

Tarkkailkaa ympäristöänne!
 

redpecka

Jäsen
Ei ole ainakaan kirjautunut edellisen viestinsä jälkeen. Tiedä sitten mitä kannattaa odottaa, kun edellisten viestien väli oli 12 vuotta. Karin ilmestymiset ei ihan jokapäiväisiä kuitenkaan ole. Jäädään odottamaan raportteja, jos Kari vaikka Jeesuksen tapaan ilmestyisi jonain päivänä jonkun paahtoleipään.

Tarkkailkaa ympäristöänne!
Tai Tukiaisen tukkaan. Rekan perävaunujakin kandee tarkkailla.

Itte tuossa aiemmin pohdin, että minkä lie lehden päätoimittajana seuraavaksi ilmestyy.. Olisiko aineksia jopa Jatkoaika-verkkolehden päätoimittajaksi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu en stressaa. Nuo kaksi ensimmäistä olisivat olleet lähempänä, mutta ei kai sillä väliä ole, missä opiskelee, jos linja on oikea.

Lähempänä mitä. Äkkiä huomaat, että ei sitä jaksa joka viikonloppu nyt jonnekin "kotiin" mennä, kun nyt onkin Arskan ja Penan kanssa muut bileet.

Kävin intin vain muutaman kymmenen kilometrin päässä kotoa ja sieltä tietenkin muutenkin halusi aina pois kuin mahdollista. Opiskeluelämässä ei niin tarvitse olla. Monet varmaan menevätkin ties minne, osalla on parisuhteita vanhalla paikkakunnalla ja muuta. Nekin tosin jäävät nopeasti ja alkaa se elämä olla uomissaan uudella paikkakunnalla eikä äitiä tarvitsekaan nähdä joka viikonloppu.

Nykyäänhän rahaakin saa pyydettyä jollain whatsappiviestillä, niin ei tarvitse mennä kahvittelemaan "tota, voisitsä vähän laittaa mulle, kun toi opintotuki tulee vasta ens viikolla."
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen lopettanut nyt kaikki maksulliset suortatoistopalvelut toistaiseksi. Tai no yksi äänikirjahomma on vielä, mutta se oli mulle ilmainen muutamaksi kuukaudeksi.

Päädyin myös samaan ratkaisuun. Lopetin kaikkien käytössä olleiden maksukanavieni tilaukset tällä viikolla, näitä maksukanavia olivat kaikkiaan Ruutu, Eurosport player ja Liigapassi sekä Viasatin urheilukanavat. Syyt ratkaisuuni olivat puhtaasti taloudelliset. Sen verran taloustilanne kurjistunut entisestään että nyt ei ole varaa pitää maksukanaviakaan.

Kai sitä toimeen tulee ilman maksukanaviakin. Tosin jos taloustilanteeni paranee tässä niin sitten tulen todennäköisesti taas maksukanavatkin ottamaan käyttööni.

Niin paljon olisi asiaa kirjoitettavana tänne kun jäänyt taas vähän vähemmälle kirjoittaminen tänne viime aikoina. Ja tuntuu että paljon sekä kivaa että negatiivista on tapahtunut elämässäni viime päivien aikana. Tosin onko sitä tarpeen edes kirjoittaa tänne kaikkia käänteitä elämässäni, vaikka se on viime kuukausina tapanani ollutkin?

Pelaamisesta puhuin viimeksi kun tänne ketjuun kirjoitin. No sillä saralla olen mennyt monta askelta huonompaan suuntaan. Viimeksi kun kirjotin niin taisin olla voitolla tässä kuussa jopa yli 60 euroa, no arvatenkin nuo voitolla olleet rahat sai sitten äkkiä pelattuakin. Eilen oli huono päivä, ja pelasin 50 euron edestä rahapelejä ja nimenomaan niitä rahapeliautomaatteja ja pokeriautomaattia ja hävisin kaikki. Nyt olenkin enää jotain 16 euroa voitolla.

Tai eilenkin olin vielä komeasti ensin ainakin 40 euroa voitolla kun aluksi tulikin isompi voitto. Mutta sitten se kuuluisa ahneus iski, lähdin tavoittelemaan tilannetta jossa voittosumma olisi ollut jo 100 euroa mutta vähitellen hävisin vain rahani.

Tiedän että täällä ketjussa kirjoitettiin että minunkin olisi järkevämpää harrastaa edes vedonlyöntiä rahapelien sijaan sillä voittotodennäköisyys on kai suurempi, mutta se ei ole niin yksinkertaista. Kun on nimenomaan riippuvainen noista perhanan kolikkopeleistä. Tai ne mitään kolikkopelejä minulle ole, vaan kortilla maksan pelimaksuni.

No onni on vielä edes se, että tässä kuussa pelikassani on nimenomaan voiton puolella vielä ainakin laskujeni mukaan sen 16 euron verran. Että se nyt ei vielä huolestumista aiheuta, mutta huolestumista aiheuttaa silti se että pelaamiseni määrä on ollut tässä kuussa taas iso. Mutta maanantaina vihdoin marssin a-klinikalle. Silloin tiistaina laitoin kyllä jo sähköpostia yhdelle terapeutille, mutta siihen ei tullut vastausta.

Tuttuun tapaan taas taloustilanteeni aiheuttaa tuskaa ja ahdistusta sekä hampaiden kiristystä. 129 euroa pitäisi käytännössä riittää sekä ruokaan että kännykkälaskuun per kuukausi. Tuosta summasta olisi pitänyt kustantaa myös nuo maksukanavatkin mutta on sanomatta siis selvää että nyt oli aika katkaista kaikki maksukanavatilaukset.

Jos joku jäi miettimään, niin ansiopäiväraha tulee siis toiselle tilille jota hoitaa kaupungin välitystilinhoitaja, sinne tilille tulee kuukausittain rahaa ulosoton ja verojen jälkeen noin 650 euroa ja sehän nyt ei riitä kuin hädin tuskin vuokraan ja sähkölaskuihin.

Tilanteeni on ikävä siinäkin mielessä, että toimeentulotukeakaan en kaiketi saa koska minulla on säästöjä taas sitten säästötilillä. Pitäisi olla kai ensin nuo säästöt pois kulutettuna että saisi toimeentulotukea, mutta kun niitä säästöjä nyt mielummin säästäisin vielä tulevaa takuuvuokraa, muuttoa varten. Ja sitten vähän kauempana siintävää joulua varten. Radikaalein ratkaisu olisi kai nostaa säästörahat kotiin jemmaan, silloin Kela ei näkisi niitä.

No se siitä taloustilanteestani. Sen verran vielä kirjoitan että tänään oli ne tämän kuntoutuskeskuksen Spelit, idean isänä toimi Speden spelit josta nämä meidän spelit olivat vähän mukautellut. Tunnin ja vartin ajan pelailtiin ilahduttavan isollakin porukalla ja oli oikein hauskaa. Viisi lajia meillä oli ideoituna, mutta kolme niistä vain ehdittiin tällä kertaa toteuttamaan. Herneiden poiminta pyykkipojalla ja sokkelon läpimeneminen sokkona toisen ohjastamana jäivät vielä odottamaan toteuttamisvuoroaan.

Sen sijaan ehdittiin heittämään koripallon vapaaheittoja. Kaikilla pelaajilla oli 90 sekuntia aikaa heittää niin monta vapaaheittoa kuin vain sinä aikana ehti. Sitten laskettiin koriin menneet heitot. Tämän kilpailun jälkeen oli biljardista sellainen Killeri-pelimuoto. Lieneeköhän kenellekään tuttu laji? Minäkin vasta tällä viikolla olen ensimmäisiä kertoja tuota lajia biljardista pelannut, mutta erittäin hauska pelimuoto.

Sitten viimeisenä lajina oli että olisi ollut vähän enemmän sitä Speden spelien- henkeä mukana kilpailussa niin lajina oli yhdellä jalalla seisominen. Vietettiin kyllä oikein mukava iltapäivä ja juotiin kahvit lopuksi. Voisi joskus toistekin järjestää vastaavanlaisen pelihetken. Nyt kun jäi kilpailuja varastoonkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiedän että täällä ketjussa kirjoitettiin että minunkin olisi järkevämpää harrastaa edes vedonlyöntiä rahapelien sijaan sillä voittotodennäköisyys on kai suurempi, mutta se ei ole niin yksinkertaista. Kun on nimenomaan riippuvainen noista perhanan kolikkopeleistä. Tai ne mitään kolikkopelejä minulle ole, vaan kortilla maksan pelimaksuni.

Oletkohan tietoinen, että voit sulkea korttisi Veikkauksen palvelusta. Se käy silti kaupassa, mutta kolikkoautomaattiin ei enää.

En toki suoralta kädeltä osaa tarjota vaihtoehtoa tai voi tietää mitä mahtaa tapahtua, jos tulee raivokohtaus, kun kortti onkin kiinni, vaikka saldoa olisi miten paljon.

Ehkä sitten lähtisi vaikka kotiin, mutta sitten taas ei saa mennä (sinun tilanteessasi) pubiin eikä mummoja potkimaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei tätä varmaan saisi äijäpalstalla julki kirjoittaa, mutta odotan tässä naisten jalkapalloa. Ja jopa aika innoissani.

Hyvin on ennakkoluulot karissut.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tätä varmaan saisi äijäpalstalla julki kirjoittaa, mutta odotan tässä naisten jalkapalloa. Ja jopa aika innoissani.

Hyvin on ennakkoluulot karissut.

Joo. Sama. Futis on kuitenkin semitylsä laji eikä siinä sinällään ole väliä, että pelaako siinä miehet vai naiset. Siinä se samalla tuossa taustalla pyörii kun tekee muita juttuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tultiin mökille saunomaan. Miehen lapsi lähti viikonlopuksi äidilleen ja tulee meille taas ensi viikolla. Mies tuhisee uniaan sisällä. Itse istun laiturilla ja katselen maailmaa. Hiljaista on... ei näy ketään. Koira haukkuu jossain. Jos olisi hämärää niin vastarannan mökeistä voisi nähdä valoja. Ei ole paljon hyttysiä, ehkä kevyt tuulenvire pitää ne poissa. Vesi oli 21 asteista, ihan hyvä siinä oli uida... Lähden tästä varmaan nukkumaan. Hyvää yötä!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hetkinen miten mä baariin päädyin? Munhan ei pitänyt ottaa tänään.

Pitääkö olla huolissaan. Ensin se oli ensi jouluna seuraavaksi sitten joskus kolmen vuoden päästä vappuna seuraavaksi.

Kävin kerran baarissa ja tilasin amerikkalaisen kasvisuutejuoman jäillä.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitääkö olla huolissaan. Ensin se oli ensi jouluna seuraavaksi sitten joskus kolmen vuoden päästä vappuna seuraavaksi.

Kävin kerran baarissa ja tilasin amerikkalaisen kasvisuutejuoman jäillä.
Älä ole äiti huolissaan. Olen vain maailmojen toisella puolella. Itse tilasin valkovenäläinen.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Pitääkö olla huolissaan. Ensin se oli ensi jouluna seuraavaksi sitten joskus kolmen vuoden päästä vappuna seuraavaksi.

Kävin kerran baarissa ja tilasin amerikkalaisen kasvisuutejuoman jäillä.
No selkeesti tuleva teikäläinen. Kerro suoraan pitääkö olla huolissaan hänen @SMT . Mielestäni kuuluu vaiheeseen mistä hän hengittää.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei ongelmia. Ny ei jouda juttelemaan ku kaverit löyty.
Kerro mulle kans miten. Yleensä menee se 15 min baarissa ja olen kaverini hävittänyt ja ehkä seuraavana päivänä heidät löytänyt.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei nukuta yhtään. Olen ihan pirteä. Katselen miestä joka nukkuu... hänen upeita pakaroitaan boksereissa. Hän on niin suloinen nukkuessaan. Vähän jopa kiihotun häntä katsellessa. Aamulla voi olla karu herätys kun hän nousee tarpeeksi nukuttuaan ja minä olen valvonut puoli yötä. Toisaalta aurinko kyllä yrittää herättää täällä heti noustuaan paistamalla suoraan sänkyyn verhon välistä. Siinä pitään vaan kääntää kylkeään ja vetää peittoa korville että saa vielä nukuttua. Tällainen yö tällä kertaa... Yritän taas unta enkä enää varmaan tule tänne juttelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös