Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 388
  • 66 747
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Taidan mennä nukkumaan. Rankka työpäivä takana ja tyhjä koti. Hampaat pesen kohta ja sitten toivon nukkumattia saapuvaksi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Massikka mökillä ootttelee työn raskaan raatajaa rattailleen, ootelkoon. Hienoo tietää taas enempi
No se oli kanadalainen maatalouskoneiden valmistaja Massey-Harris, joka osti brittiläisen traktoritehtaan Fergusonin vuonna 1953. Tuotteista tuli ensin Massey-Harris-Fergusoneja, kunnes vuonna 1958 keksivät lyhentää muotoon Massey Ferguson.

Noin, nyt olet ajan tasalla ainakin lyhenteestä MF. Mutta vaihda nyt hyvä mies se Lumia johonkin androidiin vaikka. Ei kellään ole enää Lumiaa. 50-luvun massikka voi olla, siinä ei ole mitään hävettävää.
Voi että, se ferrarin punainen massikka siellä mökillä oottelee käyttäjäänsä. Nauttiiko se sitten siitä? minä nautin. Toi Harris oli mulle uutta eli kiitos opetuksesta.
Lumia on ja pysyy kun kestää. Huikeen hyvä ollut ja toivottavasti on jatkossakin. Kameran takia.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on päivän aikana noussut kuume minulle. 38 näytti äsken ja huomiselle "vapaata" todennäköisesti myös keskiviikoksi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikuttaa siltä, että kaikki muut ovat duunissa, paitsi minä. Siskoani lukuun ottamatta koko muu talon väki on paraikaa töissä, myös kesätyöpaikan koulukilpailussa voittanut veli. Lisäksi kaveripiiristä ainakin yksi heppu sekä täällä pari Jatkoajan nuorta ovat ilmeisesti töissä. Aikuisista nyt puhumattakaan.

Tuntuu hieman hassulta, että olen talossa joka päivä lähes yksin jo aamuvarhain. No, hälläkö väliä. Suunnittelin myös viikonlopulle tekemistä. Perjantaina iltapala grillillä plus öinen lenkki, lauantaina äidin asunnolle yöpymään ja sunnuntaina pyörämatka Yyteriin. Kaikki toteutuvat, mikäli sää sallii. Tuulisella ja/tai sateisella säällä ei hiekkaranta kutsu, kuten ei myöskään yömatka.
Minäkin sain kesätyöpaikan noin viikkoa ennen kesälomaa. Hieman meinasi ruveta ihmetyttämään, kun 15-vuotiaasta olen joka kesä painanut hullun lailla hommia ja nyt innokkaasta hakemisesta huolimatta ei missään tärpännyt. Lopulta pienellä onnen kantamoisella pääsin töihin. Toisaalta kaikki aiempi työkokemus on maatilan töistä, joten ihmekös tuo, ettei kaupan alalta töitä meinaa löytää.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Arvostan heitä, jotka jaksavat ja viitsivät hakea nuorena kesätöihin ja pinnistellä sen puolesta, että voivat käyttää osan lomasta rahan keräämiseen ja työkokemuksen saamiseen. Minua tuo ei ole ikinä kiinnostanut, jos rehellisiä ollaan. Toki voitettuani veljeni tapaan paikan koulussa pari vuotta sitten hoidin hommani huolella, mutta en silloinkaan olisi tehnyt sinä aikana mitään erityistä, ellen olisi sitä paikkaa voittanut. En ole tottunut tekemään töitä, enkä hakemaan niitä, eikä muutenkaan ole vielä ikinä ollut osa elämääni. En ajattele moisia tai stressaa moisista, oikeastaan koskaan.

On se varmaan osin laiskuuttakin, mutta meikä vaan on tällainen. En sano etteikö raha kelpaisi, mutta ehkä sekin hieman tuudittaa, että sitä on jo ennestään ihan kivasti. Meikällä ei ole akuuttia tarvetta päästä kesäisin töihin saadakseen lisää pääomaa.

Hyvä että sait töitä, ja nauti olostasi siellä. En toki epäile, ettetkö niin tekisi.
Itse asiassa tämä oli ensimmäinen kesä, kun jouduin hakemalla hakemaan töitä. Aiemmin olen vain oikeastaan jatkanut siitä, mihin viimeksi jäänyt. Ja, kun loma on alkanut esim 1.6. niin ensimmäinen työpäivä on ollut 3. tai 4.6. Viimeinen työpäivä yleensä ollut siellä elokuussa viikkoa ennen koulun jatkumista. Että se siitä "osan" viettämisestä töissä. Tänä kesänä on työt kuitenkin vähän vähemmässä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miettikää miten moni käy töissä. Bussikuskit, kauppojen kaljamyyjät, baarimikot, talvella jonkun pitää aurata väyläkin sinne jne. Kavereista nyt tietty melkein kukaan ei käy.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jopo löytyi kaverin pihalta, farkutkin olin heittänyt ikkunasta. Aurinkolasit vaan katosi. Kaljalaatikon ostin. Valtakunnassa kaikki hyvin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miksi toisinaan sanotaan, että roikkuu keskustelupalstalla? Tai kun on ollut väärässä, ja pitäisi myöntää se, niin myöntämistä ei ole tapahtunut, koska on muutakin tekemistä kuin roikkua täällä.

Ehkäpä kaikki roikkujat ovat hilkulla tulla ikibannatuiksi. Ote on lipeämässä lopullisesti.

Kielitoimiston sanakirjan ensimmäinen selitys roikkua-sanan merkitykselle on: olla jossakin kiinni siten, että painopiste on tukipisteen alapuolella.

Roikkua
taipuu toki monenlaiseen muuhunkin merkitykseen. Jos kysyy kuis roikkuu, niin Urbaanisanakirjan mukaan tarkoitetaan, että kuinka menee. Tiedä sitten jos nudistirannalla kysyisi samaa, kuinka roikkuu, niin saisiko hyväksyntää vai paheksuntaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kai se vähän riippuu siitäkin, kysyykö sitä mieheltä vai naiselta. Toiselle se voisi olla jopa ylpeilyn aihe, kun taas toiselle ei niin mairittelevaa.

Emmä tiedä, tuskin kovin moni ylpeilee seisokillaan nudistirannalla
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tietokone toimii erittäin hitaasti. Syy on ikävä kyllä mahdollisesti tiedossa... taisi olla pieni virhe lyödä, siis kirjaimellisesti lyödä sitä suutuksissaan keskellä yötä viime viikolla. Ottaa pattiin se, että meikäläistä osaa joskus ottaa niin kovaa pattiin.
Tiedän tunteen. Liiankin helposti tulee teknologiaa lyötyä. Minun tietokoneen tuuletin kaiketi hakkaa johonkin ja aikamoista meteliä lähtee samalla. Samasta syystä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hieman taas vaihteeksi huolettaa oma talous ja rahojen riittävyys. Kivaahan tämä on aina samoista asioista tänne kirjoitella, mutta minkäs teet. Ansiopäivärahaa saan tässä kuussa vain sen verran että hädin tuskin riittää ensi kuun vuokraan. Tämän kuun vuokra toki siis jo maksettu.

En oikeasti tietäisi millä tulisin elämään eli edes ruoat maksamaan jos en olisi tajunnut säästää edes paria sataa pahan päivän varalle. Tosin se säästöraha piti käyttää johonkin kivaan mutta nyt se uhkaa mennä peruselämiseen. Ruokaan lähinnä.

Toimeentulotukeakin hain jo kesäkuulle mutta sain kielteisen päätöksen. Tuolloin tosin en huomannut ja muistanut ilmoittaa että osa ansiopäivärahastani menee ulosottoon. Täytyy vähän korjata tuota hakemusta siltä osin ja katsoa josko nyt sitten tulisikin toimeentuloa. Toivottavasti saisin sitä, se olisi iso apu.

Ja huomenna menen taas ruoka-apuun. Uskon nykyisellä elämäntilanteella ja rahoillani olevan asiallinen ja perusteltu ruoka-avun hakija.

No ei niin paljoa kuitenkaan pahaakaan ettei jotain hyvääkin. Tänään vietin tosi kivan päivän. Pyöräilin päivän aikana ensinnäkin täältä Hämeenlinnasta Parolaan ja takaisin eli fillaroin päivän aikana yhteensä sellaiset 20 kilsaa. Pyörämatka sujui hyvin, oli hyvä ilma pyöräilläkin. Ei liian kuuma ja ei tuullut paljon. Oli aurinkoinen mutta ei silti liian kuuma keli pyöräillä. Eli just sopiva.

No Parolasta lähdettiin sitten minä, isäni ja siskon 8-vuotias poika suvun mökille Kalvolaan päivää viettämään. Ei todellakaan mikään erikoinen mökki, korvessa ilman hienouksia. Mutta kiva päivä oli siellä. Grillattiin makkaraa ja kahviteltiin. Nyt uskalsin myös isälle jo vähän ehdottaa josko lähdettäisiin yhdessä reissuun myös asuntoautolla. Yhden-parin yön reissuun kesän aikana.

Mökillä olimme muutaman tunnin ja sitten tulimme sieltä pois. Paluumatkalla sain yhden työhaastattelukutsunkin taas. Ihan kivasti on jo muuten tullut työhaastattelukutsuja, toivottavasti joku paikka tärppäisikin. Prosenttilukemana kun sanoo että 46 työhakemukseen vain 15 prosenttiin on tullut myönteinen vastaus niin ei kuullosta kovin isolta määrältä. Mutta sitten kun ilmoittaakin saman kappalemäärässä niin kuullostaakin jo aika hyvältä, muistaakseni olen saanut jo 7 erinäistä työhaastattelukutsua kuitenkin joista kahteen olen sitten joutunut vastaamaan kieltävästi.

No vähän tarina ajautui sivu-urille... Mökiltä tultiin pois siten että joskus kello 15 olimme takaisin Parolassa. Sitten olin vielä tunnin isäni luona. Sen jälkeen lähdin polkemaan takaisin Hämeenlinnaan. Tällä kertaa poljinkin armeijan ohi ja paluumatkani oli melkein 10 minuuttia nopeampi kuin menomatka. Isä yritti neuvoa oikaisevaa tietä minulle että aja siitä alikulkutunnelista, armeijan asevarikon ohitse. Just, ihan kuin minä tiedän missä tämä asevarikko sijaitsee... No epäilen että silti isänkin tarkoittamaa reittiä poljin kun yhden alikulkutunnelinkin läpi poljin.

Illalla täällä Hämeenlinnassa oli sitten teemakahvila joka tiistaiseen tapaan. Tällä kertaa oli varsin kiinnostavat keskustelut kun juteltiin juhannuksesta ja siitä miten sitä aiotaan täällä kuntoutuskeskuksessakin viettää. Ja tuon teemakahvilan jälkeen pelattiin porukalla sitten vielä mölkkyäkin. Eli oikein kiva vapaapäivä tuli vietettyä ja toimintaa riitti.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tietokone toimii erittäin hitaasti. Syy on ikävä kyllä mahdollisesti tiedossa... taisi olla pieni virhe lyödä, siis kirjaimellisesti lyödä sitä suutuksissaan keskellä yötä viime viikolla. Ottaa pattiin se, että meikäläistä osaa joskus ottaa niin kovaa pattiin.
Mun tietokone taas herjaa toistuvasti "plugged in, not charging". Ongelma näytti jo hetkellisesti korjaantuneen kun päivitin ajurit mutta tänään tuo on alkanut taas herjaamaan tota. V*ttu.. mistäköhän johtunee ja milläköhän ongelmasta pääsisi eroon once and for all?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kielitoimiston sanakirjan ensimmäinen selitys roikkua-sanan merkitykselle on: olla jossakin kiinni siten, että painopiste on tukipisteen alapuolella.
Tuolloinhan asiat on vielä hyvin. Olikohan se Pythagoras, joka meitä valisti, että kun kappaleen painopiste ohittaa sivuttaissuunnassa tukipisteen, niin kappale kaatuu.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Kuulin eilen radiosta tuon Jenni Vartiaisen - Made in Heaven kappaleen, ja tartuin kiinni säestön yhteen kohtaan, jossa lauletaan:

En sano mitään
En sano mitään
Tarvin nyt vaan sua lisää
Sua lisää

Tuo tapa miten Jenni lausuu tuon sua lisää kohdan, niin kuulen sen suolisäänä. Tuota voisi alkaa käyttämään enemmän, sillä termi suolisää kuvastaa vatsan toimintaa. Paha suolisää voisi sitten tarkoittaa pahamaista ripulia jne. Tuo suolisää ei ehkä sovi tuohon kappaleen kontekstiin, mutta aion tehdä tästä termistä uuden termin, jota kohta käytetään iltapaskojen lööpeissä. Kuulitte tämän täällä ensin.

suolisää - Registered trademark by neks0n 2019
 
K

Kiekkokatsoja

Tietokone toimii erittäin hitaasti. Syy on ikävä kyllä mahdollisesti tiedossa... taisi olla pieni virhe lyödä, siis kirjaimellisesti lyödä sitä suutuksissaan keskellä yötä viime viikolla. Ottaa pattiin se, että meikäläistä osaa joskus ottaa niin kovaa pattiin.
No perrrrr. Nuoret miehet mätkii teknisiä laitteita. Kone kiinni, ja nukkumaan. Tai päivällä ulkoilemaan.
Joo no, itekkii toisinaan hermostun vähästä. En oo synnitön en.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
@vilperi ja muutkin hämeenlinnalaiset, setä tahtoo nyt kertoa kokemuksistaan:

Vaikka asun täällä pääkaupungissa niin olen tänä vuonna jo kahdesti käynyt minulle niinkin eksoottisessa paikassa kuin Tuuloksessa, joka taitaa nykyisellään olla osa Hämeenlinnaa. Ja toki kävin H:linnassa kaksi vuotta sitten kun elämäni tarkoitus Guns N' Roses soitti Kantolassa. Kerran oon pannut myös Hämeenlinnasta kotoisin ollutta neitoa. Nämä kolme asiaa menevät tärkeysjärjestyksessä näin:

1. Guns N' Roses (myös lämppärit erinomaisia, The Darkness ja Michael Monroe)
2. Tuulos
3. pano

Ai niin! Vaimo googlasi taannoin ja huomioi, että isäukko asustaa nykyiseltään Hämeenlinnassa. Tuli sekin sitten tietoon. Mitähän hölmölle kuuluu? No, ei kiinnosta. Yritin 2 sek. olla kiinnostunut mutta ei siitä mitään tullut.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tää nelosen peli Onnenarpa tarjoaa taas viihdettä. Vastaus niin saatanan helppo, mutta soittajat loppuvat, kun potti nousi. Onneksi tulee tämän jälkeen parin tunnin Tiedä ja voita lähetys.
 

redpecka

Jäsen
Kuulin eilen radiosta tuon Jenni Vartiaisen - Made in Heaven kappaleen, ja tartuin kiinni säestön yhteen kohtaan, jossa lauletaan:

En sano mitään
En sano mitään
Tarvin nyt vaan sua lisää
Sua lisää

Tuo tapa miten Jenni lausuu tuon sua lisää kohdan, niin kuulen sen suolisäänä. Tuota voisi alkaa käyttämään enemmän, sillä termi suolisää kuvastaa vatsan toimintaa. Paha suolisää voisi sitten tarkoittaa pahamaista ripulia jne. Tuo suolisää ei ehkä sovi tuohon kappaleen kontekstiin, mutta aion tehdä tästä termistä uuden termin, jota kohta käytetään iltapaskojen lööpeissä. Kuulitte tämän täällä ensin.

suolisää - Registered trademark by neks0n 2019
Hyvä uusi termi myös katastrofimedialle: Viikonloppuna Etelä-Suomea koettelee super-suolisää - Näin varaudut!

Eli kunnon paskakeli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös