Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 376
  • 66 753

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei saatana, jos HIFK:n kausi päättyy huomenna. Pronssimatsia ei nyt lasketa, kun sen värinen mitali löytyy viime kaudelta, niin ei nyt nappaa. Olisi aikamoisen tyly vajaa 24-tuntinen Petra Niemisen "jatkoaikamaalin" aiheuttaneen henkisen orgasmin jälkeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kävin ostelemassa pääsiäiskoristeita. Ennestään ei ollut yhtään pääsiäiskoristetta joten ostelu piti aloittaa nollasta. Kolmisen kymppiä noihin koristeisiin sain lopulta rahaa uppoamaan mutta ihan kivat koristeet sain pääsiäiseksi. Tokmannilla on kaikki pääsiäiskoristeet -50 prosenttia joten sieltä ostin suurimmaksi osaksi koristeet mutta osan ostin myös Lidlistä.

Piti käydä metsästä hakemassa myös vähän risuja koristeeksi ja ostaa pari tulppaanikimppua mutta enpä enää tiedä niistä. Ostin koristeita jo sen verran paljon että se riittää suht pieneen asuntooni. Liikakaan ei ole hyvästä vaan välillä maltilla tehty ja koristeltu on paras vaihtoehto.

Voi olla että joidenkin mielestä rahat meni turhuuksiin ja humpuukiin kun laitoin rahaa koristeisiin mutta minun mielestäni ne tuovat kivasti lisäväriä asuntoon. Koristeet ovat ilo silmille. Ja laitoinkin koristeet jo paikoilleen niin ehtivät olemaan kauemminkin esillä kuin vain 4 päivää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää oli viikonloppuna semmottissa kellaribailuissa. Siä sattu haveri ja tuli paha kaasuvuoto. Mutta onneks kaikilla oli nahkamanttelit ja kaasunaamarit niin ei sattunu kellekkään mitään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joku (en nyt muista mikä nimimerkki) kirjoitti eilen täällä HPK:n keskusteluosiossa että seisomapaikkojen suosio Rinkelinmäellä on hiipumassa. Voi olla tietenkin näinkin, mutta itse yhä seison hallissa mielummin kuin istun. Syynä tähän yksinkertaisesti hinnan lisäksi myös se, että seisomakatsomoissa on parempi tunnelma ja seisomakatsomoissa pääsee kannustamaan.

Istumakatsomoissa kun moni muu istuu hiljaa, tai korkeintaan taputtaa niin ei siinä kehtaa itsekään sitten mitään kannustaa. No nyt pudotuspelien aikaan voi tietty olla että istumakatsomoistakin löytyy ääneen kannustavia mutta ei silloin viimeksi ainakaan löytynyt kun minä istumapaikalla istuin syksyn pelissä.

No juu, tuli heti mieleen tuollainen ajatus tuosta eilen kirjoitetusta viestistä ja en nyt ollut varma menisikö siellä ketjussa jo jopa hieman ohi aiheen niin päätin sitten tänne tulla kirjoittamaan hajatelmani.

Ja minulle on vielä tärkeää päästä kannustamaan omaa suosikkijoukkuettani pelissä. Senhän vuoksi kannattajat siellä hallilla käyvät, kannustamassa omaa joukkuettaan. ;) No joo, varmasti myös itse peliäkin katselemassa ja no joo, löytyy monia tapoja seurata peliä. Tiedän, mutta itse osallistun mieluusti kannustamiseen.

Nykyään vaan aika paljon löytyy Rinkelinmäellä jo siitä C5-katsomostakin vitsikkäästi sanottuna "vapaamatkustajia". Ihmisiä jotka seuraavat vain peliä eivätkä osallistu kannustamiseen. Hiipunut on sen katsomon osan meininki viime vuosina.

En tiedä olettaako ihmiset sitten että se varsinainen kannattajakatsomo hoitaa kannustamisen ja sälyttää vastuuta kannustamisesta sen "hartioille"? Mutta minun mielestäsi olisi ensisijaisen tärkeää että kannustusta lähtisi etenkin näissä tärkeissä peleissä nyt sitten mahdollisimman laaja-alaisesti.

Se on yhä yksi syy siihen miksi minäkin yhä käyn katselemassa pelit C5:ssa enkä siinä Kannattajakatsomossa, toiveenani olisi vaikuttaa omalla pienellä panoksella siihen että kannustusta lähtisi nyt edes kaikkialta seisomakatsomoista.

Toivottavasti kukaan nyt ei vetänyt hernettä nenään hajatelmistani, se ei ollut tarkoitus vaan toivottavasti nyt saisi ihmisiä innostettua kannustamaan. Ja aika hyvin on kyllä Hämeenlinnassa meteliä viime peleissä ollutkin. Mutta ehkä jopa vielä enemmän meteliä voisi kyllä olla, etenkin tosiaan C5:ssa. En nyt tarkoituksella sano että Sikakatsomossa ettei tulisi kuvaa että toivoisin meteliä pitävän enemmän se melko pieni erillinen kannattajaryhmänsä vaan siis tarkoitan nyt koko C5:sta. Monelle täällä ketjussa asiani voi olla melko hepreaa mutta teki nyt mieli jonnekin asiani kirjoittaa.

Ja ei tässä nyt ollut tarkoitus myöskään erotella kannattajia parempiin ja huonompiin kannattajiin ja toivon että siihen lajitteluun ei sorru kukaan muukaan. Tärkeintä olisi nyt ajatelma että kaikki fanit ja kannattajat ovat samassa veneessä. Nyt tarvitaan kuitenkin jokaista HPK-sydäntä!

No juu, tänään pelipäivä. Jännittää hieman. Tänäänhän sen Kerhon olisi melkein klaarattava voitto kotiin ja finaalipaikka itselleen jos meinaavat finaaleissa tänä keväänä pelata. Toista ryöstökeikkaa Tampereelle tuskin onnistuu. En jaksa ainakaan itse siihen uskoa. Tai uskoa nyt jaksaa toisaalta mihin vain, jopa Jumalaan.

Pelkään aina itse kun olen nyt ostanut sen eläkeläislipun että tuo minun Kelalta saamani todistukseni ei käykään todisteeksi eläkkeestä mutta eipä sitä ole vielä kertaakaan kyllä kysyttykään. Ja kyllä sen pitäisi todistukseksi käydä, siitä on kuitenkin puhuttu HPK:n toimiston kanssa. Mutta jotenkin pieni pelko persiissä on aina hallille mentäessä, että en pääsekään sisälle halliin. Mutta toivottavasti tarvittaessa sitten voi maksaa vaikka lisää hallilla lipusta että edes halliin sisälle pääsee.

Ja montakohan kertaa se HPK on pelannut Liigahistorian aikana finaaleissa?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta onneks kaikilla oli nahkamanttelit ja kaasunaamarit niin ei sattunu kellekkään mitään.
Mulla on edelleen haave joka on toteuttamatta. Yritin muistaaksen Abionosnaattoria houkutella, mut se vaan kummaksu mua. Hienoa olisi jahdata toisiaan alasti kaasunaamarit päässä raipat kädessä. Tykkäisin siitä kiljaisusta aina kun raippa osuu, ja miten se kiljaisu kuuluu kaasunaamarin takaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulla on edelleen haave joka on toteuttamatta. Yritin muistaaksen Abionosnaattoria houkutella, mut se vaan kummaksu mua. Hienoa olisi jahdata toisiaan alasti kaasunaamarit päässä raipat kädessä. Tykkäisin siitä kiljaisusta aina kun raippa osuu, ja miten se kiljaisu kuuluu kaasunaamarin takaa.
Tämä kuulostaa niin liikuttavan kauniilta että tulee miltein tippa linssiin. Ja jonnekkin muualle kans...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olipa taas kaunis, aurinkoinen ja melko lämmin päivä. Ensimmäinen sitruunaperhonen fläpätteli tänään auringossa. Krookukset on nupussa ja nurmikko alkaa vihertää. Mustarastas lauleskelee tuolla koivun latvustossa ja kauniisti laulaakin. Istun omalla terassilla juomassa sitruunaruoholla maustettua vihreää teetä ja nautiskelen illan viimeisestä auringonsäteistä (kohta siis ei paista terassille aurinko). Kyllä on kivasti kevät edennyt...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ruutu+ on ihan hyvä palvelu. Vaihdoin sinne uuden kortin tiedot, mutta sitten meinasi hermo vähän mennä, kun ei pysty maksamaan mitään ja peli alkamassa. Klikkailin jotain tilaushistorioita ja muuta ja siellä oli lopulta maininta, että samantien alkoi kahden viikon tutustumistilaus ja nyt näkyy.

Aavistuksen helpompaa kuin sillä puljulla mikä näyttää jääkiekkoa. Ja nythän ei uskoakseni tarvitse mitään vaan tilaus jatkuu tutustumisen jälkeen normaalisti.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Taidan lopettaa jääkiekon seuraamisen 2021, siis jos 26-leveät kaukalot tulee Suomeenkin. Tuo on nytkin tuollasta sähellystä ja voi kuvitella mitä se on sitten kun pienennetään askia nykyisestä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuus nyt @Ralph tekeen alustus finaaliketjulle. Itse ei uskalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuus nyt @Ralph tekeen alustus finaaliketjulle. Itse ei uskalla.

Vai kiirehditäänkö vielä sinne? Onhan tässä aikaa ja nyt on se hetki, kun voi vähän huokaasta ja nyt voi vittu naattia, naattia, naattia. Nyt voi sitten jo kunnolla naattia!! Aiempien voittojen jälkeen olen hieman jarrutellut itseäni ja ajatellut että nyt vielä vähän jäitä hattuun mutta nyt ollaan finaaleissa jo. Nyt voi tästä hetkestä vähän naattia, ottaa hiukan aikaa ja naattia. Ja sitten lähtee vetämään eteenpäin ja pelata itsensä Suomen mestareiksi!

Mutta tämä finaaleihin pääsy on jo niin kova saavutus että tätähän pitää juhlistaa. Itse en enää alkoholia juo mutta Salesta hommasin äsken kaiken maailman herkkuja mitä siellä vain tarjolla oli. Berliininmunkkia, jotain toista leivosta, jäätelöä ja suklaata sekä kokista. Nämä ovat paljon paremmat herkut juhlintaan. Pysyy järki ja muisti mukana juhlinnassa.

Taustalle vielä soimaan tunnelmaan sopivaa musiikkia niin VAMOS! Kirkan sanoin, tää yö nyt ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä nukkumaan!!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vai kiirehditäänkö vielä sinne? Onhan tässä aikaa ja nyt on se hetki, kun voi vähän huokaasta ja nyt voi vittu naattia, naattia, naattia. Nyt voi sitten jo kunnolla naattia!! Aiempien voittojen jälkeen olen hieman jarrutellut itseäni ja ajatellut että nyt vielä vähän jäitä hattuun mutta nyt ollaan finaaleissa jo. Nyt voi tästä hetkestä vähän naattia, ottaa hiukan aikaa ja naattia. Ja sitten lähtee vetämään eteenpäin ja pelata itsensä Suomen mestareiksi!

Mutta tämä finaaleihin pääsy on jo niin kova saavutus että tätähän pitää juhlistaa. Itse en enää alkoholia juo mutta Salesta hommasin äsken kaiken maailman herkkuja mitä siellä vain tarjolla oli. Berliininmunkkia, jotain toista leivosta, jäätelöä ja suklaata sekä kokista. Nämä ovat paljon paremmat herkut juhlintaan. Pysyy järki ja muisti mukana juhlinnassa.

Taustalle vielä soimaan tunnelmaan sopivaa musiikkia niin VAMOS! Kirkan sanoin, tää yö nyt ollaan vaan ja hengaillaan, ei mennä nukkumaan!!
Meni jo uskaltauduin itse. Katsoin mallia edellisestä ja siellä ei kahta lausetta enempää ollut, lisäsin itse kolmannen.

Nyt pahoittelut @Ralph paljon parempi avaus olisi ollut. Voisikohan @Moderaattorit muokata noista paremman avauksen?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@BlackWolf ok, ei siinä mitään. Jokainen taapertaa tavallaan. Mutta muistahan sinäkin nyt ainakin vähän nauttia!

Olotila on täällä vähän kuin olisi humalassa mutta en ole kuin korkeintaan sokerihumalassa. Alkoholia en ole juonut kohta kahteen vuoteen.

Täytyy tästä tilata mustia ja oransseja ilmapalloja ja serpentiinejä vapun juhlintaan ja finaalien kisakatsomoon. Tosin eka finaali pelataan pääsiäisenä, näyttääköhän tyhmältä ja onkohan täällä kuntoutuskeskuksessa edes sallitua että vapun koristeita olisi esillä myös lankalauantaina? Varmaan jokin erityislupa on mahdollista pelin ajaksi saada

Mikä ihana ilta!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän se vähän pahalta tuntuu että "naapuriseurassa" ollaan finaaleissa ja itse vaan jäädyttiin ratkaisupeleissä. Ei sille mitään voi kun muut on parempia. Sitä täytyy vaan kestää vuodesta toiseen... Se on meidän osa... ja monien muiden.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kyllähän se vähän pahalta tuntuu että "naapuriseurassa" ollaan finaaleissa ja itse vaan jäädyttiin ratkaisupeleissä. Ei sille mitään voi kun muut on parempia. Sitä täytyy vaan kestää vuodesta toiseen... Se on meidän osa... ja monien muiden.
Hei, Kerho on meidän kaikkien joukkue. Mukaan vain!
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Kieltämättä yhdeksän vuoden tauon jälkeen finaalipaikka maistuu sen verran, että aika sanaton olen. Huonona puolena on myös se, että viiden tunnin päästä olisi herätys töihin ja pitäisi saada nukuttua. Heräsin jo viime yönä puoli yhden aikaan niin jo ihan senkin takia olisi suotavaa saada unen päästä kiinni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hei, Kerho on meidän kaikkien joukkue. Mukaan vain!
Kiitos tarjouksesta mutta ei nappaa... Oma joukkue on aina oma joukkue eikä muiden kelkkaan oikein osaa hypätä.

No olisihan se hieno jos Kärpät ei voittaisi... Muistissa on kun Kärpät ja lahtelainen joukkue taisteli siitä ettei joutuisi alempaan sarjaan... No Kärpistä tuli jotain, Lahdessa on jouduttu tyytymään yhteen hopeaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuolla Yöketjussa oli puhetta hiusten värjäämisestä. Sitä tässä nyt kuumeisesti mietin, mutta aika kallista lystiä olisi jos oikein parturissa värjäyttäisi hiuksensa. Maksaisi vähintään 40 euroa.

No Prismasta saisi ainakin kuulemma 2 eurolla hiusvärejä jotka lähtevät pois yhden pesun jälkeen. Ne olisivat suht edullisia mutta hieman aristelen tuota tee se itse-värjäämistä.

Aamu alkaa ja jatkuu muuten täällä vieläkin juhlinnalla. Kun ei tässä oikeastaan tarvitse tänään mitään edes kummempaa tehdäkään, kun ei ole töitä tai mitään. No lääkäri on päivällä. Tänään ajattelin pitää Kerhon fanipaitaa päällä koko päivän. Ja nyt soitatan tunnelmaan sopivaa musiikkia. Parvekkeen ovi on välillä auki, nauttikoot muutkin sulosoinnuista!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäiskö mennä hirveässä kännissä entiseen työpaikkaan muka asiakkaaksi. Ei ehkä viitsi. Sinne portille vois kyllä mennä vittuilee niille kun pääsevät.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Uuden sadon italialainen siikli oli oikein maistuvaa Vesta tomaattisillin ja voin kera. Lähinnä harmittaa, että en keittänyt enempää pottuja, kun jäi selkeästi nälkä ja ei tähän päälle mitä tahansa viitsi syödä ja keittämisessä taas kestää. No, laihdun vähän aikaa siis.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään oli lääkäri. Siellä asiat sujuivat hyvin. Kuntoutuminen alkaa olemaan ohi ja on aika palata vähitellen takaisin työelämään. Ensin kortistoon ja siitä sitten töitä etsimään. Lääkäri kysyi vointianikin, vastasin että onnellinen mies. Jatkuvasti saa olla iloinen, koska kevät ja HPK.

Kyllä on upea keli. Nyt olen siitä nauttimassa asuntoni parvekkeella. Hienoja aikoja eletään, onneksi minunkin elinaikana vielä pääsin ja pääsen tällaista kokemaan. Voittaminen on kivaa.

Anteeksi, jos jotakuta alkaa väsyttämään lukea näitä viestejäni jo mutta olo kun on väsyneenä ja onnellisena melkein kuin humalassa olisi mutta kun ei ole niin ei voi mennä höpöttelemään kalsarikänniketjuunkaan. Mutta kun jonnekin haluaa mieltään purkaa.

Jatkan nauttimista. Vielä en ole miettinyt yhtään itse finaalia, olen vain nauttinut jo voitetusta finaalipaikasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täytyy vielä sen verran kirjoittaa että nämä isommat juhlat aina minulle myös sellaisia koetinkiviä. Kaipaanko sitä alkoholia juhlimiseen jota en voi tällä hetkellä antabuksen käytön takia juoda ollenkaan. Mutta enpä tiedä olisinko kaivannut alkoholia juhlintaan mukaan, olisiko se tuonut juhlintaani mitään lisää?

Tietenkin alkoholijuomat ovat hyviä mutta kyllähän minä nytkin herkuttelin paljon jäätelöllä ja muilla herkuilla, nekin olivat yhtä lailla hyviä. Alkoholin käyttö olisi varmasti lisännyt myös suoltamani tekstin määrää monessa eri viestimessä mutta keväällä 2010 se nähtiin että iso osa silloinkin viestinnästäni oli kännissä ilosta huolimatta kovin ihmeellisiä ja surullisia. Muistan veli-vainaanikin ihmettelyn silloin, kun hän ihmetteli miksi viestini olivat niin oudon surullisia ja vakavia vaikka hemmetin iloinen asia oli kyseessä. Ja sen takia minun piti juoda.

Mutta kai se on niin että alkoholin käyttö sumentaa ajattelun ja järjen käytön ja silloin voi viestinnänkin sisältö olla pahimmassa mahdollisessa tapauksessa sitten mitä tahansa. Ei välttämättä sitä juhlintaan parhaiten sopivaa.

Ilon ja nautinnon osasin kyllä repiä HPK:n finaalipaikasta ilman alkoholiakin. Nytkin kirjoittelin runsaasti iloisia viestejä moneen eri viestimeen ja minulla oli hauskaa. Enpä nyt tiedä mitä se alkoholi olisi tosiaan lisää ainakaan tuonut juhlintaani? Miksi olisin sitä kaivannut?

Varmasti minun tapauksessani parasta että en käytä sitä alkoholia ja olen kohta ollut juomatta alkoholia jo kahden vuoden ajan. Ei ole montaa päivää enää tuon merkkipaalun saavuttamiseen.

Tänään oli lääkärinkin kanssa justiin puhetta myös antabuksen käytöstä ja sen mahdollisesta lopettamisesta mutta tulimme siihen johtopäätökseen että nyt ei välttämättä edes ole paras hetki sen lopettamiseen. Tässä voi olla kuitenkin kohta mestaruusjuhlatkin edessä että silloin kun käyttäisi kerran alkoholia niin voisi siitä sitten lähteä juominen taas lapasesta pidemmäksi ajaksi.

Parempi nauttia elämästä muulla tavoin. Ja ottaa ilo irti muulla tavoin kuten kuuntelemalla justiin musiikkia joka sopii juhlaan.

Iloni ilman viinaa ei todellakaan ollut ainakaan tällä kertaa teeskentelyä. Ja enpä muista olenko koskaan edes syyllistynyt teeskentelyyn. Pyrin olemaan aika nöyristelemätön ja aito ihminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös