Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 299 693
  • 66 710

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oma koti ja oma sänky sittenkin kullan kalliita paikkoja? Kivaa oli olla reissussa mutta kivaa oli palata kotiinkin. Eihän nämä minun reissuni isossa kuvassa mitään ihmeellisiä todellakaan ole, mutta on nämä tärkeitä minulle itselleni. Sellaisia mukavia irtiottoja arjesta, kivaa vaihtelua normielämän keskelle.

Vuonna 2017 tein yön yli reissun Helsinkiin ja päiväreissun Turkuun, 2018 kesällä tein puolestaan kahden yön reissun Poriin ja kävin samalla Asuntomessuilla ja nyt sitten tein yön yli reissun Tampereelle. Kaikki reissut ovat ihan onnistuneita ja mukavia olleet. Kyllä tällaisia pyrähdyksiä aina silloin tälllöin kaipaakin rahatilanteen mukaan. Muuten kun tulee oltua paljon kotosalla niin on kiva välillä aina vähän räväyttää. Edes tämän verran.

Se nyt vaan huolestuttaa että rahaa paloi tähänkin reissuun taas enemmän kuin mitä alunperin budjetoin palavan. Arvion mukaan noin 100 euroa meni rahaa enemmän reissuun kuin mitä laskeskelin menevän. Kun laskin aluksi että olisi noin 200 euron reissu niin taisi ollakin 300 euron reissu. Rahaa tuntuu menevän aina enemmän reissuun kuin alunperin laskeskelee menevän. Tämä taitaa tarkoittaa nyt sitä että jäänee kesällä sitten reissu tekemättä. Rahapussin sisältö kun ei taida riittää kuin yhteen tämän hintaluokan reissuun vuodessa. Jos sitten mitään ihmeellisyyksiä tässä ennen kesää ei tapahdu ja saan säästöön enemmän rahaa kuin odotan saavan.

No onneksi sain sitä rahaa sitten järjestymään lisää kesken reissun tililleni. Kuntoutustuki olikin tullut välitystililleni jo eilen ja välitystilin hoitaja pisti aamupäivällä pari sataa euroa tililleni ilman että minun sitä piti pyytää. Olin just menossa pankkiin setvimään raha-asioitani kun satuin matkan varrella katsomaan tililleni ja sinne oli ilmestynyt pari satkua lisää.

Eilinen päiväni sitten sujui siten että kävin ensin Muumimuseossa. Sitten kävin syömässä kymmenen euron lounaan jossain Muumimuseon lähellä olevassa ravintolassa. Tämän jälkeen lähdin käymään Särkänniemessä, kävin tutustumassa akvaarioihin ja kävin myös Särkänniemen näkötornissa. Ja lopuksi kävin Pyynikin näkötornissa. Näkötorneista näkyi komeita maisemia. Illan sitten huipensi Teatterikomediassa vierailu. Kävin katsomassa sen Linnan juhlat- näytelmän.

Enemmänkin olisin varmaan ehtinyt nähdä ja kokea Tampereella eilen mutta osa ajasta tuhlaantui siihen että harhailin Tampereella kartan kanssa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@heavylutaa18 , mukavaa päivää sinulle koirien kanssa. Meidän pitäisi tästä suoria veljen luokse. Siellä on varmaan taas täysi kaaos päällä... Lapset pyörii jaloissa ja jokainen kailottaa omia juttujaan (jotka puhua osaa). Kukaan ei ole varma mihin pöydät ja penkit laitetaan ja telttakin on levällään. Ja jos se on koossa niin jonkun mielestä varmasti väärässä paikassa. No rennolla otteella "tulta päin"... Kunhan osaisi ottaa relasti eikä stressata kun vieraiden tulo lähenee ja asiat on puoli tiessä. Eihän tämä minun tapahtuma ole, olen vain apuna siellä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hekumoin pitkään sillä tiedolla, että Wikipedian amputaatiota käsittelevä teksti oli rankattu tyngäksi. Ei ole enää. Joku raajankatkontaan perehtynyt ja tynkähuumoria tajuamaton oman elämänsä tietokirjailija ollut näköjään asialla.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Polttelin hulluruohoa, joka on eri juttu, kuin hamppu. Myrkkyähän tuo on mutta sopivalla annoksella erittäin euforisoiva ja näkee toisen ulottuvuuden näkyjä. Aika päräyttävää, kuten salviakin.

Kauan, kauan sitten join Amsterdamissa todella kovaa Absinttia. Hulluruohot olivat lilluskelemassa pullon sisällä. Pösillölle minälle seuraus oli pari vuorokautinen. Roikuin katosta pää alaspäin katselemassa nurkissa lojuvia ruudullisia haukiparvia. Eli?

Juon nykyisin Lidln keppanoita. Katuvainen Jeesus saa painua Hevon Helvettiin (Toim; huom: Hän tarkoitti vittuun), jos sellaisen paikan koordinaattien mukaisesti löydetään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hekumoin pitkään sillä tiedolla, että Wikipedian amputaatiota käsittelevä teksti oli rankattu tyngäksi. Ei ole enää. Joku raajankatkontaan perehtynyt ja tynkähuumoria tajuamaton oman elämänsä tietokirjailija ollut näköjään asialla.
Kirjoitin aikanani elämäkerran Timo T. A. Mikkosesta. Sitä ei kuitenkaan koskaan julkaistu koska aihe oli liian vajaa. Saman tuomion sai tutkielmani Michael Jacksonista. Liikaa valkopesua, sanoivat.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saatanat muuten haukkuilivat jo raakaversioni Bruce Jenneristä täysin munattomaksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hekumoin pitkään sillä tiedolla, että Wikipedian amputaatiota käsittelevä teksti oli rankattu tyngäksi. Ei ole enää. Joku raajankatkontaan perehtynyt ja tynkähuumoria tajuamaton oman elämänsä tietokirjailija ollut näköjään asialla.

Alat vanhentua. Kaukana on ne ajat milloin Wikipediassa saattoi olla aivan mitä sattuu enkä todellakaan tarkoita preveleitä.

Nykyisellään se on loistava tietolähde ja tarvittaessa samoja asioita voi tarkistaa muualtakin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Alat vanhentua. Kaukana on ne ajat milloin Wikipediassa saattoi olla aivan mitä sattuu enkä todellakaan tarkoita preveleitä.

Nykyisellään se on loistava tietolähde ja tarvittaessa samoja asioita voi tarkistaa muualtakin.
Tämä on kyllä totta. Riittävä massa tiedontuottajia (tarvittaessa tunnistautuneita) on tehnyt tuosta saitista hyvinkin luotettavan lähteen kansantajuisesti avatulle perustiedolle monesta aiheesta. Toki siellä poliittisesti latautuneilla sivuilla saattaa käydä kuhinaa, mutta yllättävän hyvin toimii jopa niiden suhteen joukkovoima (viittaan nyt esim. ukrainalaisiin 10 kilometrissä kruisaaviin rynnäkkökoneisiin).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on kyllä totta. Riittävä massa tiedontuottajia (tarvittaessa tunnistautuneita) on tehnyt tuosta saitista hyvinkin luotettavan lähteen kansantajuisesti avatulle perustiedolle monesta aiheesta.

Kaikenlaisten urheilulajien arvokisojen seuraamiseen myös oikein kätevä sivusto. Erittäin paljon helpompaa käydä Wikipediasta katsomassa tuloksia kuin taistella ja tapella joidenkin virallisten ja mahdollisesti mainosten täyttämien paikkojen kanssa. Koitapa sieltä etsiä joku oikea linkki mistä ehkä näkee tilanteet.

Wikipedia aina esittelee ottelupaikkakunnat, stadionit ja kaikki. Samat tiedot on mahdollista saada virallistakin reittiä, mutta usein ei tarvitse. Jos siellä on jotain vääriä hassuttelutuloksia, niin siitä jää heti kiinni ja siksi niitä ei ole.

Pari esimerkkiä mitä odotetaan kuin kuuta nousevaa:

2019 Cricket World Cup - Wikipedia

2019 Rugby World Cup - Wikipedia

Ai niin ja puhumattakaan siitä, kun aina kerrotaan hakuprosessin historiasta ja mistä ikinä kaikki sai alkunsa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En ymmärrä mitä tarkoittaa tasokas näyttelykokemus, mutta varmaan tätä. Tokihan tuon saa emulaattorilla tulille vaikka mihin vehkeeseen, mutta olisi kyllä melkoista päästä pelaamaan jossain vähän virallisemmassa paikassa.

Mahtavaa, että peli on museoitu, koska jonnet ei voi mitenkään muistaa.

Peliä voi pelata Pelimuseossa isolla peliautomaatilla, eli se on kuin vanhan mallin arcade-kolikkopelilaite jossa voi ohjaimilla pelata Uuno-peliä näyttävästi (ja hävitä näyttävästi, tuskin tuota voi homo sapiens -lajin reflekseillä läpi pelata, Uuno on niin hemmetin vaikea peli).

Mutta tuota virallisemmin ja tasokkaammin ei voi Uuno-peliä enää pelata, suosittelen kokeilemaan jos Tampereella päin liikut. Pelimuseossa voi Vapriikin yleisen pääsylipun (tai museokortin) hinnalla pelata ja kokeilla muutenkin monenlaisia pelejä, sellaisia joista ennen vanhaan maksettiin kolikkoja pelihalleissa. Afterburner, Outrun yms. Esittelyssä oli myös suomalaisten kulttipelien klassikko Invataksi, tosin en tiedä saiko sitäkin pelata koska en ehtinyt edellisillä reissuilla kokeilemaan.

On tuolla lautapelejäkin ja pelaamisen historiaa yleisesti. Mikrobitin sivuilla on hyvä esittely museosta, joka sisältää mm. seuraavan lautapelihelmen:
"Näytillä on tiettävästi ensimmäinen suomalainen lautapeli Punaisten ja Valkoisten Taistelu Suomessa 1918. Jotain sadan vuoden takaisista tunnoista kertoo se, että peli on tehty aikana, jolloin punaisia teloitettiin ja kuoli massoittain nälkään vankileireillä. Pelissä kumpi tahansa puoli voi voittaa, mikä osoittaa syvälle painuneeseen kaunaan nähden hämmästyttävää tasapuolisuutta."

Siinä sitä kyllä lautapeliaihetta kerrakseen. Tuo on siis sata vuotta vanha lautapeli ja ns. aikalaispeli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olisin halunnut pelimuseossa pelata varsinkin vanhaa kunnon Hugo-peliä jota siellä olisi vielä päässyt pelaamaan perinteisesti puhelimella. Mutta jouduin pettymään kun puhelin ei oikein toiminut. Ei oikein totellut näppäimiä. Vaikka kuinka yritin painella nelosta ja kutosta puhelimesta niin mitään ei meinannut tapahtua.

Iloinen yllätys puolestaan oli kun pelimuseossakin oli esillä vanha Aku Ankka-noppapeli. Sama jota meillä pelattiin paljon kun olin lapsi. Luulin että peli olisi harvinaisempi mutta museosta se silti löytyy.
 
Onko muille tapahtunut niin, että joistan lempibändeistä tuleekin inhokkibändejä? En puhu mistään lapsuudesta aikuisuuteen tapahtuvasta muutoksesta. Guns N' Roses ja Queen taitavat olla minulle sellaisia bändejä, sillä ennen pystyin kuuntelemaan niitä vaikka koko päivän ja nykyään yksikin biisi voi tehdä tiukkaa. Ehkä kuuntelin niitä liikaa, mutta olen kuunnellut esim. Metallicaa päivittäin varmaan 15 vuotta, enkä ole kyllästynyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onko muille tapahtunut niin, että joistan lempibändeistä tuleekin inhokkibändejä? En puhu mistään lapsuudesta aikuisuuteen tapahtuvasta muutoksesta. Guns N' Roses ja Queen taitavat olla minulle sellaisia bändejä, sillä ennen pystyin kuuntelemaan niitä vaikka koko päivän ja nykyään yksikin biisi voi tehdä tiukkaa. Ehkä kuuntelin niitä liikaa, mutta olen kuunnellut esim. Metallicaa päivittäin varmaan 15 vuotta, enkä ole kyllästynyt.
Mulle kyllä liittyy tähän myös tuo aikuistuminen, mutta myös musiikillisesti. Lukitsen tähän vastauksen Rage Against The Machine. Olin ihan vitun kova rebeli joskus kakarana kun tätä paskaa kuuntelin ja pidin suosikkibändinäni. Nykyään häpeen tuota ja miltei oksennan kun nuo vitun kommarit alkavat rääkymään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko muille tapahtunut niin, että joistan lempibändeistä tuleekin inhokkibändejä? En puhu mistään lapsuudesta aikuisuuteen tapahtuvasta muutoksesta. Guns N' Roses ja Queen taitavat olla minulle sellaisia bändejä, sillä ennen pystyin kuuntelemaan niitä vaikka koko päivän ja nykyään yksikin biisi voi tehdä tiukkaa.

Nyt ollaan keikkatauolla yli parin vuoden rundin jälkeen missä itsekin näin GNR:n seitsemässä eri maassa. Eihän tästä tietenkään inhokkia tule, mutta en kuuntele joka päivä tällä hetkellä ja saattaa olla pitkäkin tauko huomatessa kuinka ei ole kuunnellutkaan.

Useimmista asioista tauko tekee aina hyvää ja sitten jatketaan uusin voimin. Bändi on edelleen kasassa, mutta jäsenet tekevät omia juttujaan ja latailevat akkujaan kukin omalla tavallaan.

Sitten taas kohta mennään. Vaikka tässä alkaakin olla pientä pleijarifiilistä ilmassa viime aikojen hyvien otteiden takia, niin ei sitä nyt heinäkuussa jaksa jotain jääkiekkoa katsoa. Pitsiturnauksessa en tosin ole koskaan ollut, se voisi olla yksi rasti ruutuun käydä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselen tässä tota miljoonavisaa ja vaikka sille on toki oma ketjunsa, niin laitan nyt tän tänne. Kyllähän tuolta ton 10 000e saa aika helpolla, tai ainakin itse saisin sen 9/10. Ekat kysymykset aina sikahelppoja, sitten vielä kolme oljenkortta, niin jos alle 10 000e jäät niin onhan se huono suoritus. Hyvä yleistieto riittää siihen ja mulla on hyvä yleistieto, esim. Jokeriosion paras.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Minua oikeesti vituttaa, että mä spoilaannuin Game of Thronesin Red Weddinggistä.

Kylmät väreet tulee aina, kun se hääbändi alkaa soittaa "Rains of Castamereä"
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselen tässä tota miljoonavisaa ja vaikka sille on toki oma ketjunsa, niin laitan nyt tän tänne. Kyllähän tuolta ton 10 000e saa aika helpolla, tai ainakin itse saisin sen 9/10. Ekat kysymykset aina sikahelppoja, sitten vielä kolme oljenkortta, niin jos alle 10 000e jäät niin onhan se huono suoritus
Aika paljon riippuu haluaako tuotanto antaa voittoa. Joskus tulee ennen kymppitonnia jo semmosia kysymyksiä, että yleisöstäkään ei kukaan tiedä. Tyyliin "minkä kokoinen on robinin penis".

Mutta joo, itse olisin päässyt jokaisessa jaksossa yli kymppitonnin. Olisin myös osannut vastata oikein 200k kysymykseen. Olenhan viisas ja yleistietoni on vertaansa vailla, esim jokeriosion paras.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä olisin halunnut pelimuseossa pelata varsinkin vanhaa kunnon Hugo-peliä jota siellä olisi vielä päässyt pelaamaan perinteisesti puhelimella. Mutta jouduin pettymään kun puhelin ei oikein toiminut. Ei oikein totellut näppäimiä. Vaikka kuinka yritin painella nelosta ja kutosta puhelimesta niin mitään ei meinannut tapahtua.

Ei se ollut rikki, se oli vaan autenttinen. Ei ne (puhelimet tai yhteydet) aina toimineet siinä tv-ohjelmassakaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika paljon riippuu haluaako tuotanto antaa voittoa. Joskus tulee ennen kymppitonnia jo semmosia kysymyksiä, että yleisöstäkään ei kukaan tiedä. Tyyliin "minkä kokoinen on robinin penis".

Mutta joo, itse olisin päässyt jokaisessa jaksossa yli kymppitonnin. Olisin myös osannut vastata oikein 200k kysymykseen. Olenhan viisas ja yleistietoni on vertaansa vailla, esim jokeriosion paras.

Nyt puhuit suuta suuremmalla ja päästelit lööperiä. Joku voisi myös sanoa, että skoijasit. Minulla on Jokeriosion paras yleistieto.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt puhuit suuta suuremmalla ja päästelit lööperiä. Joku voisi myös sanoa, että skoijasit. Minulla on Jokeriosion paras yleistieto.

Menkää nyt sinne omaan ketjuun ja antakaa muiden kirjoittaa mitä tahansa.

Mietenkin tuossa, että se uusi kausi on kaiketi alkanut joskus tässä ja kun tuo Ruutuplussa on tulilla, niin ehkä sen voisi katsoakin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun katsoin Areenasta tuota CS:GO semifinaalia ja nyt tv:stä urheiluruutua, niin väkisinkin rupesi mietityttämään että kannattaisikohan urkkaruudussakin keskittyä raportoimaan näitä lajeja missä suomalaiset pärjää ja jätetään hiihtoniiloilut ja muut lykinnät vähemmälle huomiolle.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menkää nyt sinne omaan ketjuun ja antakaa muiden kirjoittaa mitä tahansa.

Mietenkin tuossa, että se uusi kausi on kaiketi alkanut joskus tässä ja kun tuo Ruutuplussa on tulilla, niin ehkä sen voisi katsoakin.

Joo onhan toi ihan viihdyttävä ohjelma, aikuiseen makuun niin sanotusti.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt puhuit suuta suuremmalla ja päästelit lööperiä. Joku voisi myös sanoa, että skoijasit. Minulla on Jokeriosion paras yleistieto.
Nyt yrität selvästi syöttää pajunköyttä minulle. Jos sinulla on kerta jokeriosion paras yleistieto, niin kerroppas miten korkea on Dhaulagirin vuori. Ei saa googlettaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt yrität selvästi syöttää pajunköyttä minulle. Jos sinulla on kerta jokeriosion paras yleistieto, niin kerroppas miten korkea on Dhaulagirin vuori. Ei saa googlettaa.

Olen rehellinen, enkä tiedä. Mutta ei toi poista sitä tosiasiaa, että mulla on Jokeriosion paras yleistieto. Vuori sinne, vuori tänne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös