Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 300 333
  • 66 713

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aivan pakko tulla kertomaan, että söin tänään ensimmäistä kertaa vuohenjuustokeittoa. Kyllä. Toista kertaa en sitten syökään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minkähän takia ne ei diagnosoi ahdistustani ollenkaan? Puoskarit perkele. Ei tämä niin kivaa ole että huvikseni synkistelisin itsemurha-ajatukset mielessäni.
Kurjaahan se on jos ei saa apua. Ei tässä maassa tunnu kaikki saavan apua mielenterveyden ongelmiin sillä tasolla kun tarvitsisivat. Ja sitten on se porukka joka on sitä mieltä mielenterveysongelmat paranee sillä että päättää ettei enää masenna, ahdista, ole pakkoajatuksia yms. Tsemppiä tulevaisuuteen ja toivottavasti löydät apua. Mutta kaikki mitä kirjoitan on vain sanahelinää eikä siitä ole mitään hyötyä joten en jauha enempää... No onnittelut kuitenkin tupakoinnin lopettamisesta!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kurjaahan se on jos ei saa apua. Ei tässä maassa tunnu kaikki saavan apua mielenterveyden ongelmiin sillä tasolla kun tarvitsisivat. Ja sitten on se porukka joka on sitä mieltä mielenterveysongelmat paranee sillä että päättää ettei enää masenna, ahdista, ole pakkoajatuksia yms. Tsemppiä tulevaisuuteen ja toivottavasti löydät apua. Mutta kaikki mitä kirjoitan on vain sanahelinää eikä siitä ole mitään hyötyä joten en jauha enempää... No onnittelut kuitenkin tupakoinnin lopettamisesta!

No minulla on jo kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sosiaalinen fobia, mutta se riittää heille. Itse toivoisin tarkennuksia, vaikka minulla melkoinen lääkearsenaali jo onkin...

Tupakkaa en tosiaan ole polttanut reiluun puoleen vuoteen. Kova saavutus minulle. Kiitos Iisoppi huomiosta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ihan hyvä, että Veikkaus lopettaa noitten baarien pelipöydät.

On nimittäin muutaman kerran tullu herättyä krapulassa ja tilille katsottuani olen todennut, että sinne meni taas 400e, eikä mitään piirtoa ole siitä kovalevylle tullut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sääraportti Lahest... Pakkasta 28,6 astetta, tyyntä ja kuu möllöttää pilvettömällä taivaalla. Sisällä mukavat +19,1 astetta, hyvä lämpötila ottaa tirsat. Hyvin tarkenee jos tuo patteri ei ala ärsyttää minua naksunnallaan ja päätän sammuttaa sen. Taitaa näillä pakkasilla olla parempi työntää korvatulppaa korviin kun sammuttaa huoneen ainutta lämmönlähdettä. Viihdytän itseäni syömällä miniluumutomaatteja, mikä sinänsä ei välttämättä ole hyvä juttu kun olen jo pessyt hampaat. Hyviä ovat...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sääraportti Lahest... Pakkasta 28,6 astetta, tyyntä ja kuu möllöttää pilvettömällä taivaalla. Sisällä mukavat +19,1 astetta, hyvä lämpötila ottaa tirsat. Hyvin tarkenee jos tuo patteri ei ala ärsyttää minua naksunnallaan ja päätän sammuttaa sen. Taitaa näillä pakkasilla olla parempi työntää korvatulppaa korviin kun sammuttaa huoneen ainutta lämmönlähdettä. Viihdytän itseäni syömällä miniluumutomaatteja, mikä sinänsä ei välttämättä ole hyvä juttu kun olen jo pessyt hampaat. Hyviä ovat...

Vilpoista on Turussakin. Kännykän accuweather väittää lukeman olevan -23, Forecan mukaan olisi -21. Tiedä sitten kumpi on tarkempi, mutta ihan riittävän kylmä kumminkin. Loppuisi jo tämmöinen. Kovat talvipakkaset ovat yliarvostettuja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan hyvä, että Veikkaus lopettaa noitten baarien pelipöydät.

On nimittäin muutaman kerran tullu herättyä krapulassa ja tilille katsottuani olen todennut, että sinne meni taas 400e, eikä mitään piirtoa ole siitä kovalevylle tullut.

Muutaman muunkin asian voisi lopettaa. Maksoin viime kesän jalkapallovälierästä 400e ja se oli vieläpä virallinen ja rehellinen lippu. Aivan paska tunnelma ja peruspelaamista. Ei vain hintalaatu kohtaa, mutta rahastetaan because I can.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muutaman muunkin asian voisi lopettaa. Maksoin viime kesän jalkapallovälierästä 400e ja se oli vieläpä virallinen ja rehellinen lippu. Aivan paska tunnelma ja peruspelaamista. Ei vain hintalaatu kohtaa, mutta rahastetaan because I can.
Aivan varmasti rahastetaan, niin kauan kun löytyy jengiä jotka ostavat sen 400€ maksavan lipun.
 

Glove

Jäsen
Olit siellä ja täällä, mutta et ollut kännissä. Miksi? Vai unohditko vain mainita?
Juu en ollu eilen kännissä kun piti vielä illalla autoilla hakemaan tytölle marsu. Autollahan ei vissiin saa ajaa kännissä? Sitten kun tulin kotiin niin oli jo sen verran myöhä etten enää viitsinyt aoittaa dokaamista. Ehkä tänään tai huomenna.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minäkin olen alkoholisti. Veli hyvä, tervetuloa tunnustukselliseen kerhoomme!
On tämä hieno palsta. Oli hätä mikä hyvänsä, niin aina löytyy samanlaisia velloksia.

--------------------------

Nyt kun uskaltaa rännin jälkeen taas kurkistaa peiton alta maailmalle, niin teinpähän ekaa kertaa semmosen lupauksen itselleni, että en anna tämmöisen turhan päiväisen paskan (alkoholin) pilata elämääni. Haistatan paskat sille ja sanon, että voitan sinut mulkku ja väännän semmoiseen solmuun, ettet koskaan enää ota niskalenkkiä musta!

On tää elämä välillä aikamoista vuoristorataa, mutta tasaisempaa kyytiä olisi nyt vakaa aikomus mennä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On tämä hieno palsta. Oli hätä mikä hyvänsä, niin aina löytyy samanlaisia velloksia.

--------------------------

Nyt kun uskaltaa rännin jälkeen taas kurkistaa peiton alta maailmalle, niin teinpähän ekaa kertaa semmosen lupauksen itselleni, että en anna tämmöisen turhan päiväisen paskan (alkoholin) pilata elämääni. Haistatan paskat sille ja sanon, että voitan sinut mulkku ja väännän semmoiseen solmuun, ettet koskaan enää ota niskalenkkiä musta!

On tää elämä välillä aikamoista vuoristorataa, mutta tasaisempaa kyytiä olisi nyt vakaa aikomus mennä.

Ja jos joskus on vittufiilis niin laita yyveetä! Ei elämästä selviä hengittelemättä tai jotain.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
....en anna tämmöisen turhan päiväisen paskan (alkoholin) pilata elämääni. Haistatan paskat sille ja sanon, että voitan sinut mulkku ja väännän semmoiseen solmuun, ettet koskaan enää ota niskalenkkiä musta!
Onnittelut lupauksesta ja voimia sen toteuttamiseen! Itse olen taistellut alkoholia vastaan vuosikausia ja nyt olen ehkä voitolla. Mutta mistä sitä tietää mitä tulevaisuus tuo... Päivä kerrallaan ja silleen...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on kanssa jännä, kun muistan ajatelleeni, että miten viina voi olla jollekkin hallitsematon piru. Nyt oon alkanut huomaamaan, että oon itse muuttunut ihmiseksi jota kummastelin ennen. Keksin humalassa kaikki maailman tekosyyt, että miks juomista ei voi lopettaa.

Ja kun sekään humalassa olo ei oo enää pelkkää hauskanpitoa, vaan enemmän itsesäälissä rypemistä.

Onneks vielä on työpaikka ja terveys tallella. Nyt on aika lyödä jarrut pohjaan, että ne säilyvätkin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nyt kun uskaltaa rännin jälkeen taas kurkistaa peiton alta maailmalle, niin teinpähän ekaa kertaa semmosen lupauksen itselleni, että en anna tämmöisen turhan päiväisen paskan (alkoholin) pilata elämääni. Haistatan paskat sille ja sanon, että voitan sinut mulkku ja väännän semmoiseen solmuun, ettet koskaan enää ota niskalenkkiä musta!
Eli dokaat entiseen tahtiin, mutta et ota siitä enää sen suurempia tunnontuskia? Eli olet vähän niin kuin @pettter, jolle jokainen lumihangesta herääminen on uuden päivän alku, jokainen vieraan mummon luona tapahtuva housuun ulostaminen seikkailu.
 

Rankkari

Jäsen
Ja kun sekään humalassa olo ei oo enää pelkkää hauskanpitoa, vaan enemmän itsesäälissä rypemistä.

Onneks vielä on työpaikka ja terveys tallella. Nyt on aika lyödä jarrut pohjaan, että ne säilyvätkin.

Päihteet, ja riippuvuus niistä. Se on monille vaikeaa. Kannattaa kokeilla täyskatkosta, vaikka aluksi kuukauden. Silloin huomaa, miten moni asia, on itsellä vielä hyvin. Ja jaksaakin paremmin, niin henkisesti, kuin fyysisestikin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Päihteet, ja riippuvuus niistä. Se on monille vaikeaa. Kannattaa kokeilla täyskatkosta, vaikka aluksi kuukauden. Silloin huomaa, miten moni asia, on itsellä vielä hyvin. Ja jaksaakin paremmin, niin henkisesti, kuin fyysisestikin.

Se olisi tietenkin paras, mutta harkinnanarvoista on sekin, että lopettaa ne kirkkaat. Tissuttelussa ei ole mitään järkeä, mutta parempi sekin.
 

Rankkari

Jäsen
Se olisi tietenkin paras, mutta harkinnanarvoista on sekin, että lopettaa ne kirkkaat. Tissuttelussa ei ole mitään järkeä, mutta parempi sekin.
Tuo olisi riippuvuuden jatkamista, mutta eri aineilla. Lähes hyödytöntä. Ehkä sammumiset, tapaturmat, voimakkaat pahoinvoinnit ym. vähenisivät.
Kerralla katko, mikäli tilanne on kirjoittajan kuvailemaa. Jos se onnistuisi, niin ehkä, siis ehkä voisi totutella vähiin määriin, miedolla alkoholilla. Mielummin ei.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hip hei! Tänään ei sattunut töissä juuri yhtään jalkapohjiin eikä työpäivänkään jälkeen ole jalkapohjat juurikaan kipeät. Ehkä se särky siis todella johtui siitä ettei ollut tottunut seisomatyöhön ja nyt alkaa hiljalleen luistamaan silläkin saralla?

No joka tapauksessa, oli ihan erilaista tehdä töitä kun ei tarvinnut kivusta kärsiä yhtään. Pystyi painelemaan vieläkin reippaammin.

Olen tämän viikon työkokeilussa töissä jakelussa/salin puolella. Eilen kun tein ensimmäistä kertaa niitä hommia niin oli tunne etten opi koskaan näitä hommia mutta tänään sujui jo paremmin. Tuli orastava toivo siitä että ehkä näitäkin hommia oppii tekemään.

En ole aiemmassa elämässäni juurikaan jakelu/salipuolella hommia tehnytkään. Mitä nyt jossain vanhainkodin keittiöllä vaihtanut pakin tai pari pakkia kun ruoka on loppunut. Tuolla noita gn-vuokia mitä joutuu vaihtelemaan on ihan eri lailla kun ruokailijamääräkin.on päivittäin 800-900.

Mutta kyllä salipuolen vakkarityöntekijät sitten totesivatkin että olen reipasotteinen. Se piristi mieltä. Ehkä se työkokeilun alku onkin sujunut siis ihan hyvin vaikka kovin paljoa ei palautetta ole vielä tullutkaan.

Kyllähän tuo ahkeruus ja reippaus on niitä joita pyrin pitämään työskentelyssäni tavaramerkkinä. Hommissa kuin hommissa
Työn jälki ei välttämättä aina ole priimaa mutta sitä koitetaan oppia parhaansa mukaan ja tehdä työt lujalla asenteella.

Muistan kun äiti-vainaa minut opetti töitä tekemään eräällä koululla kun olin siellä äidin apuna kesällä pari viikkoa siivoamassa. Silloin ei vielä työt välttämättä maittanut niin hyvin mutta siitä sai kuulla heti kun äiti osasi kyllä antaa kovin sanoin palautetta. Siitä ehkä se hyvä asenteeni tehdä aina töitä on tullut. Ei uskalla laiskistua kun kuulee vieläkin äidin toruvat sanat korvissaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa kokeilla täyskatkosta, vaikka aluksi kuukauden. Silloin huomaa, miten moni asia, on itsellä vielä hyvin. Ja jaksaakin paremmin, niin henkisesti, kuin fyysisestikin.
Kyllä. Tämähän se on ollutkin vähän ongelmana. Kuten aiemmin kirjoitin, korkki aukeaa harvoin, mutta sulkeminen on vaikeaa. Normaalisti olen käyttämättä alkoholia aina noin kuukauden, kun edellisestä reissusta oon selvinnyt (Nyt on muutaman viikon ollut vähän tiheämpää käyttöä). Ongelma on tullut siinä, kun kuukauden jälkeen edellisen retken seuraukset on korjattu, olotilat unohdettu ja elämä taas hymyilee, niin sitä ajattelee, että eihän tässä mitään, otetaan pari kaljaa ja käydään kylillä. Sitten havahdutaan neljän päivän päästä taksin takapenkillä arkiaamuna humalassa klo 05.00, että ei se mennyt taas ihan niinkun piti. Sen jälkeen aletaan miettimään, mitä on tullut tehtyä, kun kaksi päivää on aivan pimennossa.

Mun kohdalla luultavasti täyskatko loppuelämäksi ois ainoa oikea ratkaisu, koska en usko, että saan millään tuon käytön normaaliksi. Nyt kun useampi viikko on mennyt tiheämpään tahtiin, olen alkanut myöntämään asian jo itselleni. Ennen selitin nuo neljän päivän retket hauskanpidolla.
 

Rankkari

Jäsen
Mun kohdalla luultavasti täyskatko loppuelämäksi ois ainoa oikea ratkaisu, koska en usko, että saan millään tuon käytön normaaliksi. Nyt kun useampi viikko on mennyt tiheämpään tahtiin, olen alkanut myöntämään asian jo itselleni. Ennen selitin nuo neljän päivän retket hauskanpidolla.
Juuri näin. Lopeta kokonaan. Ehken alussa lukenut kokonaan tarinaasi, mutta nyt kun noin kirjoitit, niin näin se vaan on.
Kyllä siinä onnistuu. Esimerkkinä eräs mies, joka oli joskus samassa "tilaisuudessa", kuin minä. Tarjottiin olutta ja siideriä, ja hän sanoi: Olen alkoholisti. En ole juonut 30 vuoteen, ja en ota nytkään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on äitiysmekko nytkin päällä. Eikä mitään sen alla

Meikkiä on... vähän... oi beibi tuu!

Mä laitan Motörheadin soimaan kun olet sisällä.

laita yyveetä!

Yllä muutamia esimerkkejä ahdistelusta, jonka kohteeksi @Johnny B. Goode ja @sämpylä89 ovat viime aikoina palstalla joutuneet. Ja tämä on johtanut siihen, ettei Johnny B. Goode uskaltanut ottaa tarjottua parempipalkkaista duunipaikkaa vastaan, koska duunipaikka olisi ollut samassa kaupungissa kuin missä ahdistelija asuu. Ja tänään olemme saaneet lukea, kuinka sämpylä on turvautunut pulloon. Nyt on korkea aika tehdä intervaatio! Muistakaa Johnny ja Sämpylä, että te ette ole tehneet mitään väärää eikä ole mitään syytä alistua uhrin asemaan ja antaa ahdistelijan vaikuttaa ratkaisuihinne tässä elämässä. Menkää rohkeasti eteenpäin ja nauttikaa miehisyydestänne!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistakaa Johnny ja Sämpylä, että te ette ole tehneet mitään väärää eikä ole mitään syytä alistua uhrin asemaan ja antaa ahdistelijan vaikuttaa ratkaisuihinne tässä elämässä.
Oon liian kiltti ja antanut jatkua tämän kyseisen ahdistelun liian pitkään. Ensimmäisenä tunteena kumpuaa häpeä. Häpeä siitä, miten itse luulen olevani pahantekijä, kun olen antanut @Turha Kaukalo :n ahdistella ja alistunut tämän tahtoon ja mitä sairaimpiin perverssioihin. Tämän häpeän tunteessa, olen unohtanut hyvinvointina ja olen yrittänyt turruttaa tunteeni juomalla. Tunteet, jotka ovat heränneet tämän ahdistelun seurauksena. Tunteet joita voidaan pitää seksuaalisena. Tunteet jotka ovat muuttuneet homoseksuaaliseksi.
Tunteet, jotka turha-kaukalo on saanut heräämään tukholma-syndrooman tavoin. Tunteet joiden johdosta erektioni on nykyisin hyvin erikoinen.

Kiitos Turhis. Oot tehnyt urheilullisesta, hyvännäköisestä ja huumorintajuisesta heterosta, homoseksuaalisen juopon.

<3
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Yllä muutamia esimerkkejä ahdistelusta, jonka kohteeksi @Johnny B. Goode ja @sämpylä89 ovat viime aikoina palstalla joutuneet. Ja tämä on johtanut siihen, ettei Johnny B. Goode uskaltanut ottaa tarjottua parempipalkkaista duunipaikkaa vastaan, koska duunipaikka olisi ollut samassa kaupungissa kuin missä ahdistelija asuu. Ja tänään olemme saaneet lukea, kuinka sämpylä on turvautunut pulloon. Nyt on korkea aika tehdä intervaatio! Muistakaa Johnny ja Sämpylä, että te ette ole tehneet mitään väärää eikä ole mitään syytä alistua uhrin asemaan ja antaa ahdistelijan vaikuttaa ratkaisuihinne tässä elämässä. Menkää rohkeasti eteenpäin ja nauttikaa miehisyydestänne!

Oot vaan kateellinen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oon liian kiltti ja antanut jatkua tämän kyseisen ahdistelun liian pitkään. Ensimmäisenä tunteena kumpuaa häpeä. Häpeä siitä, miten itse luulen olevani pahantekijä, kun olen antanut @Turha Kaukalo :n ahdistella ja alistunut tämän tahtoon ja mitä sairaimpiin perverssioihin. Tämän häpeän tunteessa, olen unohtanut hyvinvointina ja olen yrittänyt turruttaa tunteeni juomalla. Tunteet, jotka ovat heränneet tämän ahdistelun seurauksena. Tunteet joita voidaan pitää seksuaalisena. Tunteet jotka ovat muuttuneet homoseksuaaliseksi.
Tunteet, jotka turha-kaukalo on saanut heräämään tukholma-syndrooman tavoin. Tunteet joiden johdosta erektioni on nykyisin hyvin erikoinen.

Kiitos Turhis. Oot tehnyt urheilullisesta, hyvännäköisestä ja huumorintajuisesta heterosta, homoseksuaalisen juopon.

<3

Mikäs oman elämänsä Pihla Viitala sää oot, ellet aivan Pamela Tola. Et kyllä yhtään pannut hanttiin, kun sidoin sut patteriin jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös