Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 313 957
  • 66 796

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt puhallan pelin poikki. Hyviä öitä ja oman kullan kuvia setä-sämpylälle. Olen omat kokeiluni tehnyt ja miehet hyväksi havainnut. Eli se siitä tällä erää...
Toivottavasti tämä pieni viaton juttutuokiomme ei herättänyt sinussa #metoo kampanjan värinää.
Olen jumalan lapsi. Vastaan jeesukselle teoistani ja minua on niistä rangaistava jos koette niin. Joskus erilaiset koettelemukset ja havainnollistavat mielihalut ottavat viattomasta päästäni vallan ja koen tulleeni saatanan riivaamaksi. Tässä tapauksessa olisin voinut purkautua kuin tulivuori, joten kreivin kristuksen aikaan puhalsit pelin poikki. Kiitos siitä kuuluu sinulle siskomme, suuri kappelin pimu.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ghost muuten tekee melko tylsää ja mitäänsanomatonta musiikkia. Sainpas sanottua.. tai siis kirjoitettua.
Samaa mieltä, kuten moni muukin. Ihan tusinapoppia se on. Vaikka bändilllä on dnassa ehkä 1% Black Sabbathia ja doom metallia niin silti se on ihan hmv. Tykkään monista pop-bändeistä, mutta Ghostin poppikoukut on ihan mitäänsanomattomia.
 
Viimeksi muokattu:

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siinähän se suosion syy on. Yksinkertaista musiikkia yksinkertaisille ihmisille.
Tämä on nyt aika turha kysymys, mutta miten määrittelet monimutkaisen musiikin. Se on enemmän tai vähemmän subjektiivistä mitä kukakin pitää "monimutkaisena". Minkä sinä lasket monimutkaiseksi musiikiksi?

Edit. Kirjoitusvirheet
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä on nyt aika turha kysymys, mutta miten määrittelet monimutkaisen musiikin. Se on enemmän tai vähemmän subjektiivistä mitä kukakin pitää "monimutkaisena". Minkä sinä lasket monimutkaiseksi musiikiksi?

Edit. Kirjoitusvirheet
Subjektiivistahan se on. Itse voisin määritellä sen vaikka niin, että useamman kuuntelukerran jälkeenkin biiseistä löytyy jotain uusia juttuja mitä ei ole ennen huomannut. Tool, Meshuggah, Haken ja Dream Theater ovat erittäin hyviä esimerkkejä jos bändejä halusit esimerkkiin mukaan.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tänään lueskellut muutaman Aku Ankka- lehden digipalvelusta. On se kyllä vähän ankeaa tihrustaa niitä ruutuja ja tekstejä puhelimesta. Pitäisi varmaan avata palvelu tietokoneella niin näkisi suuremmasta ruudusta mutta tämä sohvan nurkassa nököttäminen vaan on kuitenkin jotenkin nastempaa kuin tietsikkatuolissa istuminen. Aku rules...
Itse olen ollut jo pari vuotta digiakuilija ja voin sanoa, että ihanteellinen lukuväline on tabletti. IPadi pystyssä varsinkin taskukirjat ovat ihan yksyhteen luettavissa, suosittelen lämpimästi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Itse olen ollut jo pari vuotta digiakuilija ja voin sanoa, että ihanteellinen lukuväline on tabletti. IPadi pystyssä varsinkin taskukirjat ovat ihan yksyhteen luettavissa, suosittelen lämpimästi.
Tulin itsekin siihen tulokseen että tabletti olisi hyvä kun asiaa päässäni pyörittelin. No meillä ei ole tabettia joten en ole päässyt asiaa testaamaan. Ja joulupukkikin toi vaan Akun lahjaksi, ei tablettia. Ehkä sellaisen voisi hankkia jos saisi aikaiseksi ja raaskisi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Motörheadin Bastards on muuten loistava levy, mikä nyt ei ole uutinen kenellekään. Stadista lähti lumi, mutta kenen nokkaan, kysytään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ai mää oon ruma muija vai mulla on ruma muija? Eihän se kehdon kaunein kukkanen ole, mutta ei sitä naamaa kukaan nää, ku se on nelinkontin ja mää tähtääjän paikalla.

Kun @sämpylä89 heitti ketjussa aika laukalle, täytyy kysäistä tästä aiemmasta viestistä. Pitihän tuossa lukea "kedon kaunein kukkanen" eikä "kehdon"?

Muuten olen hieman huolissani, jos kyseessä oli ns. Freudilainen lipsahdus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Stadista lähti lumi,
Täällä on tänään tullut vähän lisääkin lunta. Kävin jäällä hiihtämässä. Joku ystävällinen sielu oli käynyt vetämässä sinne moottorikelkalla ladut. Tai kyllä minä tiedän kuka se oli... poliisi se oli.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kävin äsken paikallisessa kauppakeskuksessa ja siellä oli lelukaupan myyjien turvana neljä vartijaa. Ei ihan jokapäiväistä ole tuo.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
19 vuotias työntekijä veti Veikkaukselta 150donaa käteistä liiviin ja lähti kesken työpäivän reissuun.
Jumalaude mikä pelimies. En mä osaa tommosesta ajatella, et "ottakaa rikollinen kiinni!" . Antaa jannun pitää hauskaa elämänsä kyllyydestä jossain missä onkaan.

Jostakin muusta firmasta varastettuna saattaisin olla toista mieltä, mutta kun vei Veikkaukselta, niin en mä osaa vihanen olla.

Tästähän pitää leffa tehdä joskus! Nuori jannu lähtee maanpakoon 150-tonttua kainalossa, menee toiseen maahan, bilettää, käy huorissa ja rakastuu.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen keskimmäistä sisartani kolme vuotta nuorempi. Vanhemmat olivat töissä ja lastenhoitaja puuhailee keittiössä. Kotimme oli kaksi- ja puolikerroksinen rintamamiestalo. Hyppäsin isosiskon kanssa suoraan taaksepäin yläränniltä suoraan taaksepäin lumihankeen. Pudotus oli yli pari metriä. Lumen kantapääjälki antoi voittajan. Homma oli liian helppo, joten seuraava hyppy olikin puolivoltti eteenpäin perseelleen kaukaisuuden lumihankeen. Kantapääjälki mitattiin. Olimme molemmat alle kouluikäisiä. Siskosta tuli taitava pesäpalloilija ja minusta löysäpäinen lentopalloilija.

Onko vastaavia kokemuksia? Ronskin glögin huuruiset terveiset kaikille Jatkislaisille!
Pistäkää paremmaksi?!
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
BR-lelut odottaa jotain polttopulloiskua kostoksi konkurssistaan?
Ihmiset raivoo myyjille, kun lasten joululahjoiksi saamat lahjakortit ei käy maksuvälineenä.
Pistäähän se varmaan lasten puolesta vituttamaan, mutta syyttömiä ne myyjät kai siihen ovat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihmiset raivoo myyjille, kun lasten joululahjoiksi saamat lahjakortit ei käy maksuvälineenä.
Pistäähän se varmaan lasten puolesta vituttamaan, mutta syyttömiä ne myyjät kai siihen ovat.
Ymmärsin Facebookista, että ne lahjakortit voi vaihtaa rahaksi nettisivulta, jos ostettu jälkeen 30.11. Ymmärrän kyllä vitutuksen, melkoisen perseestä myydä lahjakortteja jouluksi ja sitten heti joulun jälkeen vedetään töpseli seinästä.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Motörheadin Bastards on muuten loistava levy, mikä nyt ei ole uutinen kenellekään. Stadista lähti lumi, mutta kenen nokkaan, kysytään.

Minusta Bastards on yksi Motörheadin parhaista albumeista koko uran ajalta, ja se on samalla bändin viimeinen suuri albumikokonaisuus koko loppu-uran ajalta. Tuon jälkeenkin tuli levyjä joissa on erinomaisia yksittäisiä biisejä ja/tai levyn puolikkaita, mutta Bastards on ainakin kahdelta kolmasosaltaan täyttä rautaa alusta loppuun. Alussa on todellisia klassikkovetoja useita, keskivaiheillakin taso on oivallinen ja viimeisen neljän biisinkin joukkoon mahtuu ainakin pari kovaa rallia.

Jos saisin joskus tehdä ja julkaista virallisen Motörhead-tuplakokoelmalevyn, niin ottaisin siihen 5-6 Bastardsin ensimmäistä biisiä. Avaisin kokoelman Burnerilla ja On Your Feet Or On Your Kneesillä.

Burner on aivan saatanan hyvä kappale, sitä olisi saanut soittaa vuoden 1993 jälkeen jokaisella Motörheadin keikalla ja jättää vaikka joku niistä vanhoista ikivihreistä pois.

Hieno projekti muuten sinulla tuo Motörheadin levyjen kuuntelu alusta loppuun. Minullakin on levyhyllyssä tietääkseni kaikki MH-albumit (viimeinen taitaa olla häpeäkseni vain digitaalisena), tuollainen projekti on inspiroivaa. Tosin en ole varma, miten innokkaasti jaksaisin 2000-luvun ja 2010-luvun albumeita oikein veivata. Motörizer ja Inferno olivat niistä parhaimpia, mutta osa oli aika puuduttavia kokonaisuuksia yksittäisistä kärkibiiseistä huolimatta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmiset raivoo myyjille, kun lasten joululahjoiksi saamat lahjakortit ei käy maksuvälineenä.
Pistäähän se varmaan lasten puolesta vituttamaan, mutta syyttömiä ne myyjät kai siihen ovat.

En mene enää koskaan tissibaariin. Se oli tavallaan mukavaa käydä siellä, mutta se kusettaminen harmittaa. Pubissa ei saanut mitään kuin lahjakorteilla ja sitten poistuessa niitä mitkä jäi käyttämättä ei enää saanut viralliseksi valuutaksi. Nehän oli tietenkin saapuessa rahalla ostettuja.

Tuo nyt on tuollaista harmaata aluetta ja varmaankin rikottiin muitakin pykäliä.

Miten voi olla tilanne missä lapsille ei saada leluja. Varmaankin olisi voinut varastosta ojentaa, mutta kapitalismi on hieno asia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas on sauna lämpiämässä, onhan nyt lauantai. Tai oikeastaan se alkaa olla jo lämmin. Nyt vaan pitäisi viitsiä kerätä pyyhkeet ja "pyjamat" ja hipsia alakertaan saunomaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Taas on sauna lämpiämässä, onhan nyt lauantai. Tai oikeastaan se alkaa olla jo lämmin. Nyt vaan pitäisi viitsiä kerätä pyyhkeet ja "pyjamat" ja hipsia alakertaan saunomaan.
Meillä taloyhtiö (eli ajastin) lämmittää saunan meille vuokralaisille, mutta minun Vuokralaisen oma saunavuoro on vasta tunnin päästä. Mä oon kerännyt jo kauan sitten saunavarustuksen ämpäriin, sillä ole erittäin malttamaton. Saunaolut tosin on vielä jääkaapin viileydessä. Toivottavasti en unohda olutta saunareissulta.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihmiset raivoo myyjille, kun lasten joululahjoiksi saamat lahjakortit ei käy maksuvälineenä.
Pistäähän se varmaan lasten puolesta vituttamaan, mutta syyttömiä ne myyjät kai siihen ovat.
Kävin itse asiassa juuri joulukuun alkupuolella BR-kaupassa, ja myyjät olivat hyvinkin sympaattisia ja asiansa osaavia. Sellainen mukava "vanhan ajan" lelukauppa noin muutenkin. Harmittaa aidosti heidän puolestaan, jos joku reaalimaailman somer-aivo on viritteillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös