Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 269
  • 66 755

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis miten sekaisin voi olla, jos ei tiedä Hanna-tädin kakkuja. Tai luulee niitä joksikin pipareiksi.

Joo, ei kannata mennä maanantaina tehtaalle vaan kouluun oppimaan asioita.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En itsekään muista että koskaan olisi hannatädeista puhuttu.
Ajattelin tänään tissutella suht rauhallisesti. Ei tarvitse pomolle soittaa maanantaina luultavasti.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei ole mikään tunnettu termi kyllä tuo Hanna-Tädin pikkuleivät. En ole nimittäin ikinä kuullutkaan. Ja ei se kai nyt varsinkaan niin tunnettu ole, että voisi puhua jostain "hannatädeistä" niin kuin itsestään selvästä asiasta. Iso alkukirjain, väliviiva ja sitten ne pikkuleivät sinne loppuun selitteeksi. Hanna-Tädin pikkuleivät. Noin, nyt joku saattaa arvata että kyse on pikkuleivistä, vaikkei tietäisikään termiä.

Onko teilläkin monta tätiä, mutta yksikään ei ole nimeltään Hanna?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No nyt on Hanna-täti Ylen tv-uutisissa. Onpas ihana, äänestän ensi vuonna häntä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tyrkisk peber Megahot osui kaupassa vastaan kesällä. Nyt viimeinkin tarttui allekirjoittaneen matkaan ja olihan taas melkoinen homma. Tulisuutta ei ole juurikaan miksikään, ja kun itse en edes mistään hirveän tulisesta pidä, niin ei siltikään tunnu yhtään missään. Vaikea huomata eroa klassisiin turkinpippureihin. Eihän nämä toki pahoja ole ja nykyään tulee muutenkin harvemmin mitään karkkiteollisuutta tuettua, mutta miksei esimerkiksi Fazerilla ole koskaan rohkeutta laittaa "tulisiin" tuotteisiinsa oikeasti sitä tulisuutta vaan Atrian kanssa pidetään samaa linjaa näemmä. Jos kaupoissa on jo valmiina montaa erinlaista turkinpippuria niin en ymmärrä miksei siitä megahotista voi sitten tehdä oikeasti tulista, vaan siitäkin tehdä tuollainen kukkahattuilu tuote.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eihän nämä toki pahoja ole ja nykyään tulee muutenkin harvemmin mitään karkkiteollisuutta tuettua, mutta miksei esimerkiksi Fazerilla ole koskaan rohkeutta laittaa "tulisiin" tuotteisiinsa oikeasti sitä tulisuutta vaan Atrian kanssa pidetään samaa linjaa näemmä. Jos kaupoissa on jo valmiina montaa erinlaista turkinpippuria niin en ymmärrä miksei siitä megahotista voi sitten tehdä oikeasti tulista, vaan siitäkin tehdä tuollainen kukkahattuilu tuote.

Sen nimi on kulttuuri tai tarkemmin lokalisointi. Muutamia vuosia sitten oli eräässä toisessa maassa intialaisessa ravintolassa ja pyysin saada extrahottia tai millä nimellä olikaan.

Kysyttiin ihan suoraan haluatko siis intialaista hottia vai tämän maan hottia. Pyysin saada oikeata ja aitoa. Se oli sitten sen mukaista ja vähän liiankin tulista, mutta onneksi silti kysyivät.

Suomessa syödään niin mautonta ruokaa, että kukaan ei yksinkertaisesti ostaisi tuotetta, jos se ei olisi kukkahatutettu. Ja lokalisoitu.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tyrkisk peber Megahot osui kaupassa vastaan kesällä.

Muistanko aivan puihin, mutta Turkin pippureilla oli 2000- alussa myös tuo tulisempi versio, ja pussin väri oli muistaakseni punainen. Ja vielä kun muistini sopukoista kaivelen, niin maku oli aika paljon napakampi tavallisiin verrattuna.

Ylipäätään nuo pastillit saisivat sisältää paljon enemmän tuota ihanaa salmiakki- jauhetta. Kerrassaan koukuttavaa kamaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kent -yhtyeen dokumentti on kyllä loistava. Olen tuon ennenkin nähnyt, mutta satuin Yle Teeman ääreen ja nyt tuli round 2.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kent -yhtyeen dokumentti on kyllä loistava. Olen tuon ennenkin nähnyt, mutta satuin Yle Teeman ääreen ja nyt tuli round 2.

Minä törmäsin tähän ensikertalaisena, mainio on, kiehtoo varsinkin koska jostain kumman syystä olen aina bändiä digannut.
Olen edelleen outo suomalaishyypiö. Olen kokenut Eva Dahlgrenin livenä Jalasjärvellä jossain kuplahallissa muistaakseni, aivan mahtavaa oli silloin se, hieno keikka häneltä, veti tosissaan. Oikeastaan taitaa mennä top-kymppiin keikkamuistoissani. Kenttiä en ole tajunnut käydä livenä kokemassa, mojovasti harmittaa minua se.

Olen toki arvostettu swedufiili, olen saanut Pohjola-Nordenilta kirjapalkinnon eli niinpä varmaan jonninverran ymmärrätte. Pidän myös Miika Nousiaisesta Pitääkö olla huolissaan-tiedeohjelmassa.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tyrkisk peber Megahot osui kaupassa vastaan kesällä. Nyt viimeinkin tarttui allekirjoittaneen matkaan ja olihan taas melkoinen homma. Tulisuutta ei ole juurikaan miksikään, ja kun itse en edes mistään hirveän tulisesta pidä, niin ei siltikään tunnu yhtään missään. Vaikea huomata eroa klassisiin turkinpippureihin. Eihän nämä toki pahoja ole ja nykyään tulee muutenkin harvemmin mitään karkkiteollisuutta tuettua, mutta miksei esimerkiksi Fazerilla ole koskaan rohkeutta laittaa "tulisiin" tuotteisiinsa oikeasti sitä tulisuutta vaan Atrian kanssa pidetään samaa linjaa näemmä. Jos kaupoissa on jo valmiina montaa erinlaista turkinpippuria niin en ymmärrä miksei siitä megahotista voi sitten tehdä oikeasti tulista, vaan siitäkin tehdä tuollainen kukkahattuilu tuote.

Ihmettelen, mihin omat keltaiset pussinsa lakritsiturkkareille ovat kadonneet. Lakritsiturkkareita on edelleen Turkkarien sekoituspussissa jossa on myös niitä sinisiä ja punaisia, mutta nämä maistuvat kamalalta. Ei viitsisi ostaa sekoitusturkkaripussia vain siksi, että seassa on pari lakritsiturkkaria.

Jumalauta, jos minusta tulee ikinä suuren maailman tähti missä tahansa asiassa, niin vaadin backstage-raideriini pakollisena vaatimuksena, että sinne ostetaan kahden kilon paketti eriväristen turkkarien sekoitusta ja siitä nypitään käsityönä kaikki siniset, punaiset ynnä muut oudonväriset turkkarit hevon vittuun. Jäljelle saa jäädä vain lakritsiturkkareita ja jos joukossa on yksikin väärä turkkari niin keikka/leffa/esiintyminen jää sitten siihen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös