Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 313 831
  • 66 796

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootteks te ollut koskaan kusi sukassa? Mä en, paitsi ehkä joskus penskana, mutta ripulit sukassa aina välillä tuun ryyppyreissuilta.

Tietty joskus nyt on hätäsektio käyty pusikossakin tekemässä. Oliskohan muuten ne mun jorpakoissa lymyävät bokserit yhtään huuhtoutunut kun on satanut. Siitä vois ottaa vaihtiksia, jos edellisiin pitää pyyhkiä kun ei ole paperia matkassa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Seuraavalla kiertueella sitten settilistaan biisi "Muijaa kuontaloon".

Yleisönlaulatusbiisi jos jokin! Jani Toivolaa taatusti ottaa päähän, ei arvannut, että Pantse "nokittaa" vielä Janin edelle, vaikka Janinkin meno oli vahvaa ja vaikuttavaa. Puhuttiin tuossa oliko perjantaina näistä kauniimman sukupuolen supersuorittajista emmekä päässeet selvyyteen, kumpi on kovempi: Krista Kosonen vai Paula Vesala? Vähän sellaista mieltä oli, että Krista joutuu tekemään työtä enemmän, kun Paula on luonnostaan päällikkö. Suuressa maailmassa toki Serena Williams, mutta löytyy täältä kotitanhuviltakin merkittäviä tekijöitä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämähän on hyvä perinne, jos se on kaveripiirissä. Tälläistä kerrostaloasujaa ei kovin moni muu asia ahdistaisi pahemmin kuin taloyhtiön talkoot.

Kerrostalojen pakkotalkoot ovat helvetistä. Ainakin yleensä. Lapsuudestani ja teini-iästäni muistan silloisen kerrostaloyhtiöni vuotuisista talkoista monen monta kokemusta:

-sen kerran kun osallistuin kunnolla ja haravoin otsa hiessä, niin palkinnoksi sain ei-oota: lapsille varatut limut ja muut oli jo jaettu naapuritalon kakaroille, jotka eivät edes talkoisiin osallistuneet. Se olikin viimeinen kerta kun ikinä osallistuin talkootöihin.

-Alakerran mulkku uhoaja herra Finland (nimi kansainvälistetty) tuli jo parin talkoo-oluen jälkeen aggressiiviseksi (tai sitten oli tintannut enemmänkin) ja mm. uhkasi lyödä minua turpaan kun olin noin 13-14-vuotias. Mies oli noin kolmekymppinen isokokoinen äijä, joka siis uhkaili miehekkäästi rääpäle-kategoriaan kuuluvaa teiniä. Hän oli muutenkin kusipää käytökseltään. Kostoksi kaiverrutin hänen lankapuhelinnumeronsa useaan Turun puhelinkoppiin* saatetekstillä "homoseksiä tarjolla, kysy Seppoa (nimi muutettu)". Toivottavasti hän sai monia yöllisiä soittoja - tai vaikka miesseuraa. Mulkku miehekseen, onneksi ei enää tuossa talossa asu.

-Muutkin kerrostaloyhtiön äijät ryyppäsivät ja remusivat. Yksi herra Ostila (nimi osin muutettu) jäi useana talkooyönä yksinään huutamaan, ulvomaan, itkemään ja räyhäämään pihalle ja joskus potki jotain paskaksi. Ostilalla oli kumman kiihkeä taipumus pelotella ja kenties myös lähentyä pihan lapsia, joten kerran naapuritaloyhtiön miehet ottivat ja antoivat hänelle pyöräkellarissa turpaan ilmeisesti vain varmuuden välttämiseksi.

Ikinä en enää haravanvarteen tai talkoolapioon tartu. Pysyn sisällä enkä avaa ovea tai lähden viikonlopuksi pois.

(*=nuoremmille palstakirjoittajille tiedoksi, että ennen vanhaan oli eräänlaisia koppeja olemassa, joissa oli puhelin sisällä. Siihen laitettiin rahaa jotta voitiin soittaa ja kopin seinään kirjoitettiin tai raapustettiin eräänlaista kansantaidetta kuten kirkkovenesymboleja sekä "seuralaisten" puhelinnumeroita.)
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten te yleensä tervehditte. Jotkut sanoo päivää, jotkut moi, jotkut terve. Mä sanon moro, kauhea krapula. Universaali humanitaarinen tila, ja on hyvä vastata myös siihen mitä kuuluu kysymykseen ettei sitä tarvitse erikseen kysyä, ja siihen kun yleensä vastataan että hyvää. Entä jos panettaa tai väsyttää tai paleltaa tai vaikka joku Kalpa just tehnyt pari maalia. Hyvää. Malmin Alkossa tervehditään ei tänään ja meitsin sukulaiset sanoo Jumalan terve.

En ole Tampereelta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten te yleensä tervehditte. Jotkut sanoo päivää, jotkut moi, jotkut terve. Mä sanon moro, kauhea krapula. Universaali humanitaarinen tila, ja on hyvä vastata myös siihen mitä kuuluu kysymykseen ettei sitä tarvitse erikseen kysyä, ja siihen kun yleensä vastataan että hyvää. Entä jos panettaa tai väsyttää tai paleltaa tai vaikka joku Kalpa just tehnyt pari maalia. Hyvää. Malmin Alkossa tervehditään ei tänään ja meitsin sukulaiset sanoo Jumalan terve.

En ole Tampereelta.

Mää sanon Moro tai Morjes. Nii, ja oon Tampereelta. Liatsusta. Morjes vaan sullekki.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eräs virallisempi työkaverini tervehtii "Huomenta päivää". Jos hän on rennolla tuulella tai itse kerkeän sanoa ensin sen moro tai morjesta, niin hän sanoo, että "Morjesta päivää".

EDIT. Niin ja Oulusta oon ja kehtaan sanua. Enkä pelkää polliisia. Tykkään myös pellailla.
Pääsin joskus teininä panemaan oululaista neitoa, saattoi olla rouvakin, en tiedä. Sain valtavan egoboostin kun se sano että "elä. elä, ei noin lujjjaa". Masennuin kun hokasin että mällit valuivat pitkin mimosan persposkia ja itse huusin kuin hanhi jota kuristetaan. Sano se sitten että ei pahalla mutta naapurit valittaa aina kun alakerran LaShawn käy kylässä. Itse kuulostaa kuulemma silloin samalta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pääsin joskus teininä panemaan oululaista neitoa, saattoi olla rouvakin, en tiedä. Sain valtavan egoboostin kun se sano että "elä. elä, ei noin lujjjaa". Masennuin kun hokasin että mällit valuivat pitkin mimosan persposkia ja itse huusin kuin hanhi jota kuristetaan. Sano se sitten että ei pahalla mutta naapurit valittaa aina kun alakerran LaShawn käy kylässä. Itse kuulostaa kuulemma silloin samalta.

Oliko LaShawn myös "Alakerran Lashawn" sellaisessa sontaluukkumielessä? Pahoittelen kysymystä, mutta en ole milloinkaan pannut oululaista, vain kemiläistä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oliko LaShawn myös "Alakerran Lashawn" sellaisessa sontaluukkumielessä? Pahoittelen kysymystä, mutta en ole milloinkaan pannut oululaista, vain kemiläistä.
Sitä en tiedä. Itsellenihän kakonen on aina ykönen. Ei tuu kato raskaaks. Tai jos laitan yköseen niin silloin pitää mimmin olla päällä. Silloinkaan ei voi tulla raskaaks. Tiän tän kun yks amista käyvä muija kerto. Se oli tosi hot ja sillä oli tatska.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitenköhän sitä oppisi taas nukkumaan hiukan pidempään aamulla? Johonkin viiteen-kuuteen asti tunnun nukkuvan hyvin mutta sitten herään ja onhan se nyt aivan liian aikaista herätä, kun pakko ei olisi.

Tänään heräsin jo puoli kuudelta. Kieriskelln sen jälkeen hetken sängyssä ja koitin nukahtaa uudelleen mutta kun uni ei tullut päätin lähteä aamupalalle.

Ehkä hermoilen ja jännitän jo sen verran paljon edessä olevaa kupaa eli kuntoisuuspalaveria etten saa kunnolla nukuttua? Tämä kupa on jo heti aamusta, kello 8.15 alkaen. Tosin mitään ihmeellistä tässä kupassa ei pitäisi tällä kertaa olla.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Tänään 25.9. Oli ekaa kertaa Transportterin tuulilasi jäässä.

Winter is coming...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Susanna Rahkamo ollut taas elementissään. Muistamme toki, että hän diggaa Pohjois-Koreasta, nyt sitten moitiskelee Kiira Korpea, joka on kertonut ongelmistaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Susanna Rahkamo ollut taas elementissään. Muistamme toki, että hän diggaa Pohjois-Koreasta, nyt sitten moitiskelee Kiira Korpea, joka on kertonut ongelmistaan.
Minusta on outoa että syömishäiriö on huono esimerkki lapsille, ei se että huoraa venäläiselle miljonäärille.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tein työkaverin kanssa sinunkaupat työpaikan vessassa. Juteltiin siinä sitten kasuaalisti vartti niitä näitä.
Paukutit sitä pahaansilmään kaakeliseinää vasten ja meuhkasit että "Kuka käskee?! Kuka on kunkku?!" Ja se siihen sitten että "Markku!! Markku!! Jessöör, juu kän puuki! Aapo tykkää!"?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Purkki jalostajan hernekeittoo, siihen paistaa jauhelihaa ja sipulia. Vielä kaksi reissumiestä maksamakkaralla ja iso lasi kylmää maitoa. Toimii edelleen syyskuussa 2018. Jotkin asiat vaan pysyvät.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Purkki jalostajan hernekeittoo, siihen paistaa jauhelihaa ja sipulia. Vielä kaksi reissumiestä maksamakkaralla ja iso lasi kylmää maitoa. Toimii edelleen syyskuussa 2018. Jotkin asiat vaan pysyvät.
Ei perkele taitaa olla kyllä hernaripäivä huomenna. Kiitti tästä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Laitoin taas kangaspuut pystyyn. Vähän joutui siirtelemään huonekaluja että sai puut mahtumaan huoneeseen. Tänään olisi edessä kankaan laitto tukkiin miehen kanssa. Mies sanoi että ottaa pari mojovaa viskipaukkua että selviää "paremmin" koska olen kuulemma huono neuvoamaan ja hermostun helposta jos en tule ymmärretyksi. Joo, tiedän kyllä. Lointa en osaa luoda mutta niisiminen kyllä sujuu. Ei tarvi kutsua jotain asiantuntijaa avuksi. Mattoloimi minulla on tällä kertaa. Voi tehdä täsmämattoja sinne mistä puuttuu. Ja kuten äitini pruukaa sanoa että mattoja on nurkat täynnä...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuka täällä komentaa, ketä täällä totellaan? Yhtä suurta jumalaa, Sir Markkua! Meni perille. Uskoi kerrasta.
Kai muistit pyyhkiä spermat ja veret pois Aapon kinkuilta kun vedit nakin pois hodarista? Ja taputit päälle että "Töpsis töpsis, kellan te vaan kilpoo...." No niin, mää meen sisäistään itteeni roskaruakaa ja sitten maate. Liian paljon valvottuja öitä, ja sitä rataa. Hyviä illanjatkoja ja öitä mussukat.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuulin äsken että uutisissa sanottiin "Saako hiekkalaatikon vieressä sormettaa". Mutta Röngän Masa sanoikin "Saako hiekkalaatikon vieressä somettaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös