Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 154
  • 66 798

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En nyt puhuisi sivistyksestä, mutta ihmettelen jos ei ihmistä kiinnosta yhtään että miksi ja miten jotkin asiat tapahtuu. Ei sitä nyt tarvitse osata itse tehdä, mutta kyllä nyt ihan yleisesti ottaen olisi hyvä edes päällisinpuolin tietää miten mikäkin asia toimii. Se on ikäänkuin ollut se juttu millä tämä ihmiskunta on päässyt siihen pisteeseen missä se nyt on.

Nojaa. Jos sen auton toimintamekanismit ei kiinnosta, niin ei ne vaan kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa olla kädet rasvassa rassaamassa autoja. Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta samat asiat ja hyvä niin. Itselleni auto on kulkuneuvo. Ihan sama, kunhan se toimii odotetusti. Jos ei toimi, niin soitetaan puhelu ja jätetään se jonkun muun huoleksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nojaa. Jos sen auton toimintamekanismit ei kiinnosta, niin ei ne vaan kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa olla kädet rasvassa rassaamassa autoja. Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta samat asiat ja hyvä niin. Itselleni auto on kulkuneuvo. Ihan sama, kunhan se toimii odotetusti. Jos ei toimi, niin soitetaan puhelu ja jätetään se jonkun muun huoleksi.

Tuossahan se on kaikki sanottu. Miksi ihmeessä kiinnostaisi jonkun auton toimintamekanismi. Tunnen erään autonasentajan, hänellä on kotonaan lasivitriinissä jotain osia.

Tokihan se on junttia, mutta mikäpä siinä jos autojutut kiinnostaa, kunhan minun ei tarvitse niitä kuunnella.

Vedetään kaverin kanssa muutaman päivän roadtrippi Virossa heinäkuussa. Juon lonkeroa ja kaveri ajaa. Ja juttelemme kaikesta muusta paitsi autoista. Jos se hajoaa, niin hänellä toivottavasti on joku puhelinnumero jossain.

Nythän olisi tietenkin hyvä hetki selvittää miten auto toimii, mutta en toisaalta tiedä tietääkö hän itsekään. Pitääkin kysyä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistä johtuu, kun ostaa toukomarkkinoilta leipää ja hunajaa, niin tulee @Iisoppi mieleen.
Jos olen niin hunajainen pupu murtamassa mielesi maalaisleipää... Vitsi, vitsi. En tiedä, ehkä se on "aivot, mitä vittua nyt taas? "-ketjun kamaa. Äläkä ota tätä vastausta vakavasti, kirjoitin jotain kun parempaakaan en keksinyt. Ehkä silloin kannattaa olla hiljaa, sitä opetellessa....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos olen niin hunajainen pupu murtamassa mielesi maalaisleipää...

Sellainen luonnonläheinen maatalon emäntä tulee mieleen.

Oli muuten jotain 20 eri lajia hunajaa ja niitä sai maistella. Olen aina luullut hunajan olevan hunajaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nojaa. Jos sen auton toimintamekanismit ei kiinnosta, niin ei ne vaan kiinnosta. Vielä vähemmän kiinnostaa olla kädet rasvassa rassaamassa autoja. Kaikkia nyt ei vaan kiinnosta samat asiat ja hyvä niin. Itselleni auto on kulkuneuvo. Ihan sama, kunhan se toimii odotetusti. Jos ei toimi, niin soitetaan puhelu ja jätetään se jonkun muun huoleksi.
Mielestäni minä selitin aika selvästi että miksi. Eihän siinä jos ei kiinnosta tietää vaikka miten jokin tuulimylly tms. toimii. Lähtökohtaisesti vain ihmisinä me olemme uteliaita, eli meitä kiinnostaa oppia asioita mitä emme tiedä. Se ei tokikaan tarkoita että meidän tarvitsee tietää nipelitietoa joka asiasta, vaan että meillä on lähtökohtainen ymmärrys edes perusasioista. Se on taannut tälle rodulle sen aseman ja paikan luomakunnassa. Tokikaan se ei selvästi koske kaikkia.

Mietin vaan että mitähän sellaista te osaatte/tiedätte, mitä se auton asentaja ei osaa/tiedä. Minä voin kertoa ihan rehellisesti, että oli yksi yläasteen kiinnostavimpia kursseja se moottoritekniikan vapaavalintainen, missä vain käytiin läpi parilla luennolla että mikä on polttomoottori, mitä on 2- ja 4-tahti moottorien erot jne. En minä väitä tietäväni yhtään sen enempää puristussuhteista tai muustakaan oikeasti merkittävästä, saati osaavani korjata mitään. Mutta kyllä nyt lähtökohtaisesti pyrin siihen, että asia kuin asia, niin pitäisi edes vähän ymmärtää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta kyllä nyt lähtökohtaisesti pyrin siihen, että asia kuin asia, niin pitäisi edes vähän ymmärtää.

Maailmassa on aivan liikaa asioita, että jaksaisi niistä kaikista olla kiinnosttunut. Mielummin valitsee parhaat päältä.

Minulla ei ole aavistustakaan mikä on kaksi- ja nelitahdin ero enkä keksi käyttöä sille tiedolle, vaikka olen aivan riittävän utelias.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oli muuten jotain 20 eri lajia hunajaa ja niitä sai maistella. Olen aina luullut hunajan olevan hunajaa.
Niin lajeilla on jotain tekemistä sen kanssa mistä kukista se mesi on kerätty. En kyllä ihan ole varma että mehiläiselle voi kertoa että nyt pitää vierailla kanervissa tai apiloissa. Se kai hoituu sillä että viedään pesät paikkaan missä on paljon ko. kukkaa ja hunajakennot kerätään kun kukinta on loppunut. Ja kyllä mielestäni akaasiahunaja maistuu erilaiselta jogurtin kanssa kun monikukkahunaja.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Nyt olen nähnyt kaiken! Aivan kaiken. Ei ollut sota, eikä rakkaus mitään verrattuna siihen mitä tänään näin! Huomasin etäältä kummat karnevaalit. Luulin ensin, jotta naamiaisiin oltiin matkalla ja Mustakaavuiksi pukeuduttu. Olivatkin musliminaisia ja pyytelim heiltä mielessäni anteeksi. Mutta olivat kaapujensa lahkeisiin ja hihoihin ja rintamukseenkin ommelleet tai jollakin muulla tavalla kiinnittäneet kaikenlaista kilkettä ja kivaa kuvaa. Oli valtavaa aurinkohattua hupun päällä ja sen sellaista. Nauroivat kovin ja oli selvästi suuren tapahtuman tuntu. Nipistin itseäni ja uskaltauduin heidän luokseen. Kysyin, jotta mitäs täällä nyt niin kuin tapahtuu? Onko jossain juhlat? Id on vasta kesäkuussa ja mitäs kummaa. Vastaus ei ollut mitään mitä odotin. Tytöillä oli polttarit, POLT-TA-RIT! Kuuletteko tätä! Muslimitytöt vietti suomalaisia polttareita! Nyt tekin olette kuulleet aivan kaiken ja palstankin saattaa jo sulkea ikuisiksi ajoiksi hyvillä mielin!
Nyt olis mitä mainioin paikka tiettyjen tahojen tuohtua tästä häpeilemättömästä kulttuurin omimisesta. Virtuaalibarrikaadeille toverit!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muslimitytöt vietti suomalaisia polttareita! Nyt tekin olette kuulleet aivan kaiken ja palstankin saattaa jo sulkea ikuisiksi ajoiksi hyvillä mielin!

Kysyin kerran tunisialaiselta muslimilta kuinka paljon te oikeasti dokaatte. Hän sanoi, että itse ei ole koskaan edes maistanut, mutta arvioi omista kavereistaan noin joka kolmannen.

Oliko tytöillä skumppaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tänään Lahden taidemuseossa Hymyilevä kuolema- näyttelyn yleisöopastuksessa. Tänään oli näyttelyn viimeinen päivä ja vissiin sen kunniaksi paikalla oli jokin yhtye soittamassa mariachi-musiikkia. Kun tulin sisään niin musiikin pauhu tuntui melkein tyrmäävän minut. Oli siellä ihmisiä kuuntelemassa musiikkia mutta minua se ahdisti. Opastusta odottaessa minun piti mennä perimmäiseen huoneeseen tuijottamaan Simbergin luonnosta kuoleman puutarhasta (Tampereen tuomiokirkkoa varten). Harmittaa aistiyliherkkyys.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Mielestäni minä selitin aika selvästi että miksi. Eihän siinä jos ei kiinnosta tietää vaikka miten jokin tuulimylly tms. toimii. Lähtökohtaisesti vain ihmisinä me olemme uteliaita, eli meitä kiinnostaa oppia asioita mitä emme tiedä. Se ei tokikaan tarkoita että meidän tarvitsee tietää nipelitietoa joka asiasta, vaan että meillä on lähtökohtainen ymmärrys edes perusasioista. Se on taannut tälle rodulle sen aseman ja paikan luomakunnassa. Tokikaan se ei selvästi koske kaikkia.

Mietin vaan että mitähän sellaista te osaatte/tiedätte, mitä se auton asentaja ei osaa/tiedä. Minä voin kertoa ihan rehellisesti, että oli yksi yläasteen kiinnostavimpia kursseja se moottoritekniikan vapaavalintainen, missä vain käytiin läpi parilla luennolla että mikä on polttomoottori, mitä on 2- ja 4-tahti moottorien erot jne. En minä väitä tietäväni yhtään sen enempää puristussuhteista tai muustakaan oikeasti merkittävästä, saati osaavani korjata mitään. Mutta kyllä nyt lähtökohtaisesti pyrin siihen, että asia kuin asia, niin pitäisi edes vähän ymmärtää.

Selitit, mutta ei tuossa nyt oikein mikään riittänyt perusteluksi, miksi jokaisen yksilön pitäisi olla kaikesta kiinnostuneita. Kuten Pernaveikko sen jo aikaisemmin hyvin sanoi, niin asioita on maailma pullollaan, eikä niistä kaikista kukaan jaksa olla edes perustasolla kiinnostunut. Nippelitiedon rajakin on aika veteen piirretty viiva ja raja ei kaikilla mene samassa kohtaa. Toisille koko asiat voi oman elämänsä kannalta olla nippelitietoja. Samaan aikaan kuitenkin yhteiskuntakin muuttuu koko ajan enemmän ja enemmän palveluyhteiskunnaksi, jolloin näiden asioiden osaaminen ja niistä kiinnostuminen on entistä arvottomampaa. Ei tietenkään kaikille, mutta monille. Vähän sama, kuin jonkun kerrostalossa asuvan pitäisi olla kiinnostunut ruohonleikkurista ja sen toiminnasta. Vaikka sitä kerran kolmessa vuodessa käyttäisi jonkun mökillä, niin tuskin se ihan kauan paljon useimpia kiehtoo selvitellä asiaa. Sama koskee autoja, jos ei sellaista omista, eikä sitä muutenkaan käytä kuin satunnaisesti, niin suurin osa tuskin jaksaa kauhesti kiinnostua sen toimintamekanismeista. Monille ajokortittomille koko asia voi olla nippelitietoa.

Tai tämä toinen osa. Mitä itse osaat/tiedät sellaista, mitä joku iso epäämääräinen ihmisjoukko ei tiedä? MIelekäs kysymys ja kaikkea.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Selitit, mutta ei tuossa nyt oikein mikään riittänyt perusteluksi, miksi jokaisen yksilön pitäisi olla kaikesta kiinnostuneita. Kuten Pernaveikko sen jo aikaisemmin hyvin sanoi, niin asioita on maailma pullollaan, eikä niistä kaikista kukaan jaksa olla edes perustasolla kiinnostunut. Nippelitiedon rajakin on aika veteen piirretty viiva ja raja ei kaikilla mene samassa kohtaa. Toisille koko asiat voi oman elämänsä kannalta olla nippelitietoja. Samaan aikaan kuitenkin yhteiskuntakin muuttuu koko ajan enemmän ja enemmän palveluyhteiskunnaksi, jolloin näiden asioiden osaaminen ja niistä kiinnostuminen on entistä arvottomampaa. Ei tietenkään kaikille, mutta monille. Vähän sama, kuin jonkun kerrostalossa asuvan pitäisi olla kiinnostunut ruohonleikkurista ja sen toiminnasta. Vaikka sitä kerran kolmessa vuodessa käyttäisi jonkun mökillä, niin tuskin se ihan kauan paljon useimpia kiehtoo selvitellä asiaa. Sama koskee autoja, jos ei sellaista omista, eikä sitä muutenkaan käytä kuin satunnaisesti, niin suurin osa tuskin jaksaa kauhesti kiinnostua sen toimintamekanismeista. Monille ajokortittomille koko asia voi olla nippelitietoa.

Tai tämä toinen osa. Mitä itse osaat/tiedät sellaista, mitä joku iso epäämääräinen ihmisjoukko ei tiedä? MIelekäs kysymys ja kaikkea.
En nyt ihan päässyt kärryille siitä mitä hait, pahoittelen. Ruohonleikkurissa on tyyliin pari liikkuvaa osaa. Ihan jo oman turvallisuuden kannalta on hyvä tietää että se perustuu siihen että siellä alhaalla pyörii terä ja se pyöriessään leikkaa nurmikkoa. Ei paljoa enempää tarvitsekkaan tietää, mutta johan tuossa tuntuu olevan liikaa joillekkin. Sinne ei siis kannata tunkea ruumiinosia, naapurin kissaa tms. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan? No tuskin, mutta ehkä joskus sitten tajuat.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
En nyt ihan päässyt kärryille siitä mitä hait, pahoittelen. Ruohonleikkurissa on tyyliin pari liikkuvaa osaa. Ihan jo oman turvallisuuden kannalta on hyvä tietää että se perustuu siihen että siellä alhaalla pyörii terä ja se pyöriessään leikkaa nurmikkoa. Ei paljoa enempää tarvitsekkaan tietää, mutta johan tuossa tuntuu olevan liikaa joillekkin. Sinne ei siis kannata tunkea ruumiinosia, naapurin kissaa tms. Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan? No tuskin, mutta ehkä joskus sitten tajuat.

Sitä, ettei auton toiminnasta oikeasti mitään tarvitse ymmärtää. Jos nyt haluaa sellaista ajaa, niin on hyvä osata sellaista ajaa ja käyttää, mutta se on monille ihan riittävästi. Sellaisille ihmisille myös tarjotaan autoja leasingilla ja siinä ei enää auton toiminnasta tarvi tietää oikeasti muuta kuin miten sitä ajetaan liikennesääntöjen mukaisesti.

Yleisemmin, kaikkien ei todellakaan ole mitään tarvetta tai syytä olla kiinnostuneita kaikista asioista, ei vaikka asiaa kuinka ihmettelet. Mutta siinähän ihmettelet.

En nyt puhuisi sivistyksestä, mutta ihmettelen jos ei ihmistä kiinnosta yhtään että miksi ja miten jotkin asiat tapahtuu. Ei sitä nyt tarvitse osata itse tehdä, mutta kyllä nyt ihan yleisesti ottaen olisi hyvä edes päällisinpuolin tietää miten mikäkin asia toimii. Se on ikäänkuin ollut se juttu millä tämä ihmiskunta on päässyt siihen pisteeseen missä se nyt on.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sitä, ettei auton toiminnasta oikeasti mitään tarvitse ymmärtää. Jos nyt haluaa sellaista ajaa, niin on hyvä osata sellaista ajaa ja käyttää, mutta se on monille ihan riittävästi. Sellaisille ihmisille myös tarjotaan autoja leasingilla ja siinä ei enää auton toiminnasta tarvi tietää oikeasti muuta kuin miten sitä ajetaan liikennesääntöjen mukaisesti.

Yleisemmin, kaikkien ei todellakaan ole mitään tarvetta tai syytä olla kiinnostuneita kaikista asioista, ei vaikka asiaa kuinka ihmettelet. Mutta siinähän ihmettelet.
Ihan vapaasi sinä saat laittaa henkesi alttiiksi jonkin vehkeen puikoissa mistä et mitään ymmärrä. Ei se minulta ole pois, tai no on jos tulet paskallasi vastapalloon tiellä. Kuten sanoin tämä rotu on aika pitkälti juuri siksi hengissä kun se ei vaan oleta asioita, vaan on kiinnostunut niistä. Hittoako vaikka sillä että miten jarrut toimii, jos toimii, tai renkailla, urilla yms. mitäs niitä turhaan miettimään. Ainahan voi viedä auton huoltoon, jos siis ei kuollut ensin. Vai kiinnostaisiko nyt kuitenkin urien verran? Jarrujen kunnon verran yms? Hypokriittisyyttä?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Eli myös autoa käyttämättömien pitää tietää autojen toimintamekanismeista ihan vaan koska pitäisi kiinnostaa? Totta kai se nyt on hyvä asia, jos autosta muutakin ymmärtää kuin ajamisen, tankkaamisen ja pissapojan nesteen lisäämisen. Mutta esimerkiksi leasing-autolla ajaa käytännössä koko ajan uudella autolla, vie sen huoltoon kun ajotietokone käskee ja renkaanvaihtoon, kun liikkeestä soitetaan aikaa, milloin kävisi. Jos se paska jonnekin laukeaa, niin se on jonkun muun ongelma se.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En nyt ihan päässyt kärryille siitä mitä hait, pahoittelen. Ruohonleikkurissa on tyyliin pari liikkuvaa osaa. Ihan jo oman turvallisuuden kannalta on hyvä tietää että se perustuu siihen että siellä alhaalla pyörii terä ja se pyöriessään leikkaa nurmikkoa.

Leikkaan nurmikkoa landella ja tiedän siellä pyörivän terän ja osaan sitä varoa. Sinä haet nyt kuitenkin sellaisia asioita, että pitäisi vaikka olla kiinnostunut miten se terä on kiinnitetty ja kumpaan suuntaan se pyörii ja missä kulmassa ne terät nurmikon leikkaa.

Eipä kiinnosta, mutta se kiinnostaa, että äiti on tyytyväinen, kun hän soittaa mites siellä mökillä menee, saitko nurmikon leikattua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nurmikon leikkaaminen on muuten ihan paskaa työtä. Ja sitten kun alkaa bensa loppua, se härveli siellä alla menee jumiin ja on kuuma ja vituttaa muutenkin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Nurmikon leikkaaminen on muuten ihan paskaa työtä. Ja sitten kun alkaa bensa loppua, se härveli siellä alla menee jumiin ja on kuuma ja vituttaa muutenkin.

Sähkökäyttöinen leikkuri on keksitty. Ei mene jumiin, ei haise bensa ja pitää vielä pienempää ääntä. Pitääkö teitä kaupunkilaisia neuvoa kaikessa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nurmikon leikkaaminen on muuten ihan paskaa työtä. Ja sitten kun alkaa bensa loppua, se härveli siellä alla menee jumiin ja on kuuma ja vituttaa muutenkin.
Teinipoikana olin talojen huoltofirmassa kesätöissä, tehtävä oli ajella leikkurilla päivät pitkät ja sitten oli ne muutamat pienemmät pihat mitkä piti työnnettävällä leikata, siis tokikin bensaa syövällä, mutta kuitenkin. Ihan kivaa hommaa näin jälkikäteen ajateltuna, siinä se hiki virtasi ja arskaa tuli otettua. Jostain syystä se että siitä maksettiin markkoja sai sen homman tuntumaan kivemmalta kuin myöhemmällä iällä suoritetut palkattomat ajelut.

Työkaverina oli sellainen kolmekymppinen aika tiukkakroppainen mutta ei ehkä penaalin teräväkynäisin jamppa. Se kävi siinä teinipojan ruohoja leikellessä ajelemassa parissakin taloyhtiössä YH-mammat useampana viikkona. Enhän minä muuten, mutta jos on aina hellasta se valo palanut kun saavutaan samaan pihaan, niin alkaa sitä jossain vaiheessa epäilemään.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Sähkökäyttöinen leikkuri on keksitty. Ei mene jumiin, ei haise bensa ja pitää vielä pienempää ääntä. Pitääkö teitä kaupunkilaisia neuvoa kaikessa?

Mistä me se tiedettäisiin? Suurimmalla osalla kaupunkilaisista ei ole leikattavia nurmikoita. Joku muu ne yhteisetkin nurmikot hoitaa. Vaikea tässä nyt on kovin kiinnostuneeksi ruohonleikkureiden kehityksestä alkaa. Kyllä sitä on oman olemisen kannalta kiinnostavampiakin asioita, joista ottaa selvää ja kiinnostua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sähkökäyttöinen leikkuri on keksitty. Ei mene jumiin, ei haise bensa ja pitää vielä pienempää ääntä. Pitääkö teitä kaupunkilaisia neuvoa kaikessa?
Vittumaista nykiä sitä sähköjohtoa perässä... Ai hitto, näitä on kehitelty akkukäyttöisiä, aina oppii uutta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Leikkaan nurmikkoa landella ja tiedän siellä pyörivän terän ja osaan sitä varoa. Sinä haet nyt kuitenkin sellaisia asioita, että pitäisi vaikka olla kiinnostunut miten se terä on kiinnitetty ja kumpaan suuntaan se pyörii ja missä kulmassa ne terät nurmikon leikkaa.

Eipä kiinnosta, mutta se kiinnostaa, että äiti on tyytyväinen, kun hän soittaa mites siellä mökillä menee, saitko nurmikon leikattua.
Paitsi sitten kun ajat kännispäissäsi kiveen, ja terä menee tylsäksi ja alkaa täristää ja sinun pitäisi ottaa se terä irti ja teroittaa. Väännät pulttia vaan kireämmälle. Äiti soittaa ja joudut tunnustamaan ettet osaa. Tai sitten otat selvää. Varmaan voisi olla hyvä idea teroittaa se terä muutenkin.

Noin yleisesti ottaen, juuri mitään ei kyllä tarvitse itse enää osata osata, sen kun katsoo netistä videon miten vaikka perämoottorin siipipyörä vaihdetaan ja sitten tekee sen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Äiti soittaa ja joudut tunnustamaan ettet osaa. Tai sitten otat selvää. Varmaan voisi olla hyvä idea teroittaa se terä muutenkin.

Noin yleisesti ottaen, juuri mitään ei kyllä tarvitse itse enää osata osata, sen kun katsoo netistä videon miten vaikka perämoottorin siipipyörä vaihdetaan ja sitten tekee sen.

Tuohonkin on ratkaisu. Broidi on käynyt ammattikoulun ja on huoltohommissa eli huoltaa samalla minun kiveen ajamat terätkin.

Noita videoita en katso enää koskaan. Vesihana meni paskaksi talvella ja mietin YouTubessa olisi varmaan joku video miten tämä vaihdetaan. Eipä sitä jaksanut loppuun edes yrittää katsoa vaan soittoa putkimiehelle. Käteismaksu, ei kuittia. Vesihana toimii.

En oikein keksi miten tai miksi tuo pitäisi hoitaa eri tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös