Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 925
  • 66 797

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tai sitten niin että sitten tietää miltä tuntuu olla homo kun kulli omassa perseessä eikä niin että oma kulli on jonkun perseessä. Ja voihan sitä kokeilla dildoakin perseeseen jos ei ole luomua tarjolla... Voi luoja, kyllä on taas jutut. Taidan lähteä nurkkaan häpeämään?
Mitäs sitä suotta häpeilemään, laittaa vaan suhteesi sen toisen osapuolen aika mieleinkiintoiseen asemaan. Mutta ei siinä mitään väärää ole, vaikka sträppärillä vähän välillä vetelisi, pääasia että kaikilla on kivaa, eiköhän niillä homoillakin ole. Annetaan vaan kaikkien kukkien kukkia.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Auringonlasku saa vastarannan männyt hehkumaan kullanruskeina, järven pinta on rasvatyyni. Kuikka huutaa ylistystä keväälle ja uudelle elämälle, jossain kaukana kukkuu käki. Rantasaunan lämpö hellii ruumista ja sielua, olut on kylmää ja raikasta. Winnipeg Jets on edennyt konferenssifinaaleihin, voiko ihminen enempää elämältä pyytää?

Monikulttuurista vivahdetta? Winnipegkään ei sitä oikein taida tarjota.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Monikulttuurista vivahdetta? Winnipegkään ei sitä oikein taida tarjota.

Sinulle monikultturisuus näyttäytyy negatiivisena asiana, huomaan. Jos joskus käyt Kanadassa saatat yllättyä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Sinulle monikultturisuus näyttäytyy negatiivisena asiana, huomaan. Jos joskus käyt Kanadassa saatat yllättyä.

Suomalainen kulttuuri tuntuu minusta hienolta. Kuikkaa olen harvoin kuullut, mutta onpa joskus ollut hienoa, kun viisi miestä istuu saunan terassilla viisi minuuttia puhumatta oikeastaan sanaakaan. Katsotaan vain maisemaa, aistitaan ympäristöä yhdessä. Sitten joku sanoo, että taidan mennä vielä löylyt lyömään. Ajatusta kannatetaan. Sitten taas jatketaan paskan jauhamista, lauteilla. Meidän porukoissa sauna, lauteet ei ole ikinä ollut kovin pyhä paikka, hiljaisuus toki tulee kun löyly lyö, hetkeksi.
Minä en jatkuvaa höpötystä kaipaa, olen suomalainen.
Olisi kiva käydä Kanadassa, varsinkin Vancouverin ympäristössä. Miksei myös vaikka Thunder Bayssa tai Torontossa.
En kuitenkaan näe monikulttuuriudessa mitään järisyttävää arvonlisäystä Suomenmaassa. Minä nautin suomalaisesta omaleimaisuudesta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tama piti saada jonkun hyvaksyttavan topikin alle joten laitetaan tanne:

Jos analyytikoilla on matematiikan lisäksi vähän vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa, niin mä vähän helpotan sun taakkaa. Tässä nämä kysymykset, joihin itsekin mielenkiinnolla odotan vastaustasi. Ja nyt ei tarvitse pelätä offtopicia, ollaan vapaan puolella...

Lainaus:

Näin ihan selkeästi kysyttynä:

Oliko Gallagher mielestäsi parempi pelaaja kuin Kopitar tällä kaudella ja marginaalisesti parempi/samanarvoinen kuin Evgeni Malkin?

Oliko Couture mielestäsi tällä kaudella parempi pelaaja kuin Giroux, Kopitar ja Stamkos?

Oliko Marchessault mielestäsi kaudella 2016-2017 parempi pelaaja kuin Patrick Kane ja Brad Marchand?

Oliko Rickard Rakell mielestäsi kaudella 2016-2017 parempi pelaaja kuin Getzlaf, Scheifele, Malkin?

1) Ei ollut. Kopitar on helvetisti parempi puolustuspaan pelaaja mita Gallagher. Gallagher oli -13 viime kaudella. En ole seurannut Gallagheria kauheasti joten jos jonkun mielesta on parempi kuin Kopitar niin otan perustelut mielellani vastaan mutta sen mita olen nahnyt (olen nahnyt Gallagherin pelaavan livena Montrealissa), Kopitar on yleishyodyllisempi. Gallagher on varmaan pelannut pienet minuutit tehokkaasti tms. Yhden kauden suonenvetoja ei kannata kauheasti muutenkaan kytata, monet pelaajat saavat huikeat lukemat joihinkin tilastoihin esim. vetamalla alyttoman alkukauden ja sitten loukkaantuvat joten ne "huiput" ei tasaannu pitkalla kaudella. Silloin jotkut 82 pelin keskiarvoa laskevat mallit eivat voi kovin hyvin edustaa ko. pelaajan oikeata tasoa koska dataa on niin vahan. Jos sama trendi ei jatku pitkaan, silla on vahemman ennustusarvoa.

2) Todella vaikea sanoa kun Couturea on tullut seurattua aika vahan runkosarjassa. Han on yksi selke finalisteista Kopitarin kanssa, eiko? Playoffeissa seurasin hanen peliaan ja vaikutti kylla kovalta pelaajalta, kuten nuo muutkin jotka mainitsit.

3) Itse otin Marchessaultin fantasy pooliin kyseisella kaudella joten tuli seurattua (myos Barkovin takia). Han veti aivan hirveilla tehoilla alkukauden ja sitten loukkaantui muistaakseni. Oli sivussa pidemman aikaa ja oli myos suhteellisen tehokas takaisin tultuaan. Pelasi Sashan kanssa helvetin hyvin, mutta loukkaantumisensa jalkeen, jos oikein muistan, pelasi alemmissa ketjuissa. Olin hammentynyt kun Florida ei suojannut hanta. En osaa sanoa oliko parempi kuin Kane tai Marchand, tuskin.

4) Tuskinpa. Ehka Getzia parempi?

Tiedan etta tarkoituksesi on osoittaa etta tilastoissa on aina parantamisen varaa ja etta ne eivat voi kuvata kaikkea. Eli siis haluat nostaa saman pointin mita minakin olen sanonut. Tilastoihin ei kuitenkaan kannata suhtautua kuin kreationisti suhtautuu evoluutioteoriaan....jos jossain on joku aukko niin sitten koko teoria on roskaa. Koska krokotiiliankkaa ei olla loydetty eika apina ole synnyttanyt ihmista niin evoluutioteoria ei pade. Sina naytat suhtautuvan analytiikkaan samalla tavalla. Vaikka silla saakin helvetin hyvan kokonaiskuvan ja selkean suunnan ja ennustettavuuden, on siina myos jotain aukkoja ja niita aukkoja paikataan jatkuvasti analyytikkojen toimesta. Jokainen joukkue haluaa edun analytiikassa, koska se on objektiivinen tapa tarkastella pelaajia. Mita enemman dataa, sita parempia ja tarkempia tyokaluja sen sorttaamiseen kehitetaan. Jaakiekko on pitkaan ollut perassa muita lajeja tassa asiassa mutta uusien tyokalujen (advanced stats) myota kiekkoilu on myos astunut samalle areenalle.

Mina sanoin etta WAR82 on talla hetkella paras yksittainen tilasto pelaajan "arvon" mittaamiseen. En missaan vaiheessa antanut edes ymmartaa etta se olisi ainoa asia jota tilastoanalyysissa kannattaa kayttaa. Tilastoanalyysin ennustusarvo riippuu taysin siita kuinka hyvin analyytikko on loytanyt parhaiten kuvaavat tilastot analyysiinsa ja kuinka paljon mitakin pitaa painottaa etta saadaan tuloksia jotka sitten vastaavat todellisuutta mahdollisimman tarkasti.

Loitte tuon olkiukon ihan itse. Ja olette pari paivaa sita vastaan nyt hyokkailleet. Olisitte saastyneet ylimaaraiselta kirjoittelulta jos olisitte lukeneet mita kirjoitin alunperin.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
TuTon puoli täällä Jatkoajassa voittaa tällä hetkellä esim. TPS:än vastaavan aktiivisuudellaan.
Nickersonin soppari on näköjään ainakin tuolta kantilta lottovoitto.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
TuTon puoli täällä Jatkoajassa voittaa tällä hetkellä esim. TPS:än vastaavan aktiivisuudellaan.
Nickersonin soppari on näköjään ainakin tuolta kantilta lottovoitto.

Pelillinen kantti onkin sitten ihan eri asia. Eivät Nickersonin viimeaikaiset edesottamukset brittiliigassa mitenkään houkuta, ja epävakaalta tapaukselta herra vaikutti aiemmillakin Suomen vierailuillaan sekä SM-liigassa että Mestiksessä.

Parhaimmillaan varmasti keskivertoa parempi pelimies Mestikseen, mutta varjopuolena sitten suuri riski totaaliseen kilahtamiseen. TuTolla oli jo tälläkin kaudella Lucenius, joka istui kolme pidempää pelikieltoa (joista pahimpana pudotuspeleissä 13 pelin pelikielto potkaisemisesta), mutta Lucenius teki kuitenkin rutkasti pisteitä ja oli taitotasoltaan hyvä. Nickerson voi hommata vastaavan määrän pelikieltoja tuomatta joukkueeseen mitään lisäarvoa niin pisteiden kuin yleisömäärienkään osalta.

Jatkoajassa ja somessa varmaan parranpärinää riittää, mutta se on sitten eri asia tuoko hän juurikaan ylimääräisiä katsojia Kupittaalle. Eivät TuTon peruskannattajien enemmistö eli keski-ikäiset ukot sen takia hallille vääntäydy, että siellä on joku mattnickerson riehumassa.

Toivoisin TuTon johtoporukoiden keskittyvän kunnolla joukkueen rakentamiseen ja taloudellisen tilanteen kohentamiseen sen sijaan, että yritetään keksiä lyhytnäköisiä tempauksia kuten etsitään pudotuspeleihin kossupalkalla säkkipillinsoittajia tai palkataan hermokontrolliongelmaisia entisiä divaritähtiä brittisarjoista. Sirkustemput voivat tuoda hetkellistä näkyvyyttä mutta pitkällä tähtäimellä ne voivat olla haitaksikin.

Toivottavasti Nickerson osoittaa arvioni vääräksi ja saapuu Suomeen huippukuntoisena ja tyynenä kuin Gandhi.

Toisaalta ihan yksi ja sama näin toukokuussa kun seuraava kausi alkaa lokakuussa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Miksi tässä aina käy näin? Ihmisperseeksi kutsutut suuttuvat joka kerta. @Käyttäjänimetön esimerkkinä, kun teki oppi-isänsä Bäckmanin tavoin tutkintapyynnön ja rikosilmoituksen tyhjästä. Tänään sitten kävi paikallisessa niin, ettei totuus tälläkään kertaa sopinut vastaanottajalle.

Mikseivät ihmisperseet hyväksy itseään?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voisi vähän vituttaa olla Niemen saappaissa. Istut neljä peliä katsomossa ja sitten tulee Lehtinen hymyileen että "lähes sä nyt kotiis täältä, tossa on lippu". No ei vaan, eiköhän Niemi osaa ottaa tänkin posin kautta, harva jätkä tonne pääsee edes katsomoon istumaan.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mikä ihme tää Mäkkärin mainos on, missä toinen perii kartanon ja toinen "suurimman viisauden, joka minua on kohdannut" ja saa siten Mäkkärin hampurilaisen. Häh? Mulle ei vitsi/tarinan logiikka aukea ollenkaan. Ei edes vähää alusta. Ei ole hauska tai nokkela. Jos tässä on joku opetus/huumoripläjäys mitä en ymmärrä, niin pyydän valistamaan. Mä vaan en käsitä.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Miksi tässä aina käy näin? Ihmisperseeksi kutsutut suuttuvat joka kerta. @Käyttäjänimetön esimerkkinä, kun teki oppi-isänsä Bäckmanin tavoin tutkintapyynnön ja rikosilmoituksen tyhjästä. Tänään sitten kävi paikallisessa niin, ettei totuus tälläkään kertaa sopinut vastaanottajalle.

Mikseivät ihmisperseet hyväksy itseään?
Avaatko tätä vähän lisää?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikä ihme tää Mäkkärin mainos on, missä toinen perii kartanon ja toinen "suurimman viisauden, joka minua on kohdannut" ja saa siten Mäkkärin hampurilaisen. Häh? Mulle ei vitsi/tarinan logiikka aukea ollenkaan. Ei edes vähää alusta. Ei ole hauska tai nokkela. Jos tässä on joku opetus/huumoripläjäys mitä en ymmärrä, niin pyydän valistamaan. Mä vaan en käsitä.
Et ole selvästi nähnyt niitä aiempia mainoksia missä se yksi vaihtaa hampparista asti tavaraa aina johonkin huviveneeseen ja sitten takaisin hamppariin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No niin. Eilen näki öisen päivän valon uusin tuotos, missä olen ns. äänessä. Voi vittu, mähän olin kombomme heikoin lenkki. Se aavistuksen vituttaa. Mutta mitä välii. Tosin lienen yksin mielipiteeni kanssa. Köyhät.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä on hieno ilma täällä ulkona! Melkein koko päivä onkin tullut vietettyä ulkosalla.

Ja hienoa että nykypäivänä voi urheiluakin katsella muun muassa iPhonella ulkona, ei tarvitse sisällä senkään takia kyhjöttää.

Ja kyllähän tämä urheilukattaus on tänään laaja ollutkin. On tullut jääkiekon MM-kisoja, sitten yleisurheilun timanttiliigaa ja formuloita sekä Yleltä tulee näemmä vielä tuo korisliigan finaalikin. Ja siinä finaalissa kannustan tietty ex-opiskelupaikkakuntaani Kauhajokea.

Onkohan kellään tietoa siitä näyttääkö YLE kaikki nuo korisliigan finaalipelit?

Mikäs tässä siis ollessa? Ulkona istun komeassa kesäkelissä ja tuijotan urheilua. Aika bueno.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kivoja ilmoja on pidellyt. Pyykit kuivuu hyvin ja pihakin alkaa vihertää. On ollut mukava puuhailla pihahommissa ulkona. Laitoin jo lavaan persiljaa, tilliä ja salaattia. Koulutetut samettiruusut, asterit ja siniviuhkot vein jo kasvihuoneelle ottamaan aurinkoa ja voimistumaan. Täytyy laittaa sitten lämmitystä jos alkaa yöt liiaksi kylmenemään. Narsissit kukkii pihassa ja metsässä kukkii valkovuokot.

Kalaakin on tullut jonkun verran katiskalla. Ihan ahventa ja haukea ja yksi kuha. Haukea tuli tuossa kälvetettyä (aurinkokuivattua) ja siitä tuli oikein hyvää. Lisäksi pari haukea savustettiin. Ahvenista tein yhden patakukon ja pari kertaa olen paistanut niitä. Kuha meni myös paistettuna.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kivoja ilmoja on pidellyt. Pyykit kuivuu hyvin ja pihakin alkaa vihertää. On ollut mukava puuhailla pihahommissa ulkona. Laitoin jo lavaan persiljaa, tilliä ja salaattia. Koulutetut samettiruusut, asterit ja siniviuhkot vein jo kasvihuoneelle ottamaan aurinkoa ja voimistumaan. Täytyy laittaa sitten lämmitystä jos alkaa yöt liiaksi kylmenemään.

Kalaakin on tullut jonkun verran katiskalla. Ihan ahventa ja haukea ja yksi kuha. Haukea tuli tuossa kälvetettyä (aurinkokuivattua) ja siitä tuli oikein hyvää. Lisäksi pari haukea savustettiin. Ahvenista tein yhden patakukon ja pari kertaa olen paistanut niitä.
Damnation, sanois Tex Willer. Aikamoinen monni olet, perhana. Olet sitten mies tahi nainen niin arvostan aktiviteettejasi todella paljon. Tuli oikeen hyvä fiilis tähän muutenkin kauniiseen lauantai-iltaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Missä viipyy Jatkoajan Kesämilf 2018 -äänestys? Olisi meille varttuneemmillekin jotain eikä vain tommosia kuntosalipimuja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On ollut mukava puuhailla pihahommissa ulkona. Laitoin jo lavaan persiljaa, tilliä ja salaattia.

Nuo maalaisten kevätjutut on kyllä ihan tuossa ruokakaupan nurkassakin pienellä osastolla, mutta en helvetissä rupea ostamaan mitään tuhannen litran multasäkkiä. Miksi ei saa sellaisia ihan pieniä.

Miksi kukaan ei ajattele kaupunkilaisia tai edes lapsia. Eipä sillä, että kaupat olisi tänään aukikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto toi muija näyttää ihan Keith Richardsilta. Näyttääks teidänkin muija ihan Keith Richardsilta? Vai onks enemmänkin Claudia Schiffer. Ei saatana.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei hitto toi muija näyttää ihan Keith Richardsilta. Näyttääks teidänkin muija ihan Keith Richardsilta? Vai onks enemmänkin Claudia Schiffer. Ei saatana.
Oletko sä nyt ihan varma mitä sillä naisolettamalla on housuissa?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla ei löydy housuista mitään, mutta ei haittaa. Tai no vähän. Joo kesän ensimmäinen ruohonleikkuu tehty ja tästä se taas lähti ja jatkuu tuonne syyskuun puoleenväliin saakka tahdilla 1x/viikko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös