Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 310 012
  • 66 760

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Siis kelle jätkälle ei muka ole turn offi jos muija keräilee jotain muumimukeja? Sielusta asti oikein lähtee se tonnin seteli -ilme eikä ole varma pystyykö kasvon lihakset estämään sitä.
Onpa jokusen kerran tullut aikanaan kuunneltua, miten jonkun kissa tykkää päivisin olla ikkunalaudalla, mutta illaksi aina kömpii sängyn jalkopäähän ja tykkää ihan hirveästi silakoista jne. Siis jotain vastaavaa supermielenkiintoista on tullut kuunneltua useamman kissanaisen suusta. Hirveää kun omat arvot ja maailmankuva menee ihan uuteen järjestykseen tällaisen järistyttävän tietopläjäyksen seurauksena.
On ihan ok, että jollakin on kissa. Pitäisi vaan tajuta, että se kyseinen eläin saattaa olla muiden silmissä tyystin epäkiinnostava. Kauan sitten olen ollut treffeillä, missä sain koko illan kuunnella tarinoita minulle tuntemattomasa kissasta. Eihän sitä varmaan kuunetelisi hetkeäkään näitä juttuja leidin kissasta, ellei kokisi aitoa kiinnostusta mirriä kohtaan. Siitä kissasta viis veisaan.
 

sinikettu

Jäsen
Onpa jokusen kerran tullut aikanaan kuunneltua, miten jonkun kissa tykkää päivisin olla ikkunalaudalla, mutta illaksi aina kömpii sängyn jalkopäähän ja tykkää ihan hirveästi silakoista jne. Siis jotain vastaavaa supermielenkiintoista on tullut kuunneltua useamman kissanaisen suusta. Hirveää kun omat arvot ja maailmankuva menee ihan uuteen järjestykseen tällaisen järistyttävän tietopläjäyksen seurauksena.
Nää on monesti just hyviä. Ei tuu paineita, kun ei tartte itekään selittää mitään uber-cooleja juttuja. Vituttaa välillä kuunnella jengiä, joka on käynyt kolme maailmanympärysmatkaa 12-vuotiaana, valloittanut mount-everestin sillä aikaa 3,5 kertaa, asunut kuus kuukautta masai-heimon kanssa antropologi-isänsä kanssa ja kirjoittanut tohtorin paperit 19-vuotiaana samaan aikaan, kun kävi pokkaamassa judon maailmanmestaruuden.

Ulkomailla olen joo käynyt useita kertoja reppureissaamassa, mutta ei vittu mulla mitään jännittäviä tarinoita sieltä ole sen kummemmin kerrottavana. Enkä hirveesti ole sitä luonteenpiirrettä, että jaksasin alkaa päästä tarinoita keksimään, varsinkin kun tuttuja on ollut samoilla reissuilla. Perus reppureissuja ja muutama ranta/kaupunkiloma, jossa käytiin samoissa paikoissa kuin muut, tehtiin samoja asioita kuin kädettömät ja aivottomat länkkärituristit, juotiin viinaa ja istuskeltiin rannalla ja baareissa. Kerran pääsin melkeen panee eksoottista ulkomaalaista naista. Savossakin ainut jännä tapahtuma on tyyliin kalareissu, jossa kaks helmi-räsästä jäi pohjaan. En oo koskaan edes saanut yli kymppikiloista haukea tai lohta. Vittu. Olen tylsä ja mitäänsanomaton ihminen.

Saanti on usein vielä taattua, kunhan jaksaa kuunnella kissajuttuja ja kehua kuinka kaunis yksilö on kyseessä. Kissa siis. Naistakin voi toki kehua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nää on monesti just hyviä. Ei tuu paineita, kun ei tartte itekään selittää mitään uber-cooleja juttuja. Vituttaa välillä kuunnella jengiä, joka on käynyt kolme maailmanympärysmatkaa 12-vuotiaana, valloittanut mount-everestin sillä aikaa 3,5 kertaa, asunut kuus kuukautta masai-heimon kanssa antropologi-isänsä kanssa ja kirjoittanut tohtorin paperit 19-vuotiaana samaan aikaan, kun kävi pokkaamassa judon maailmanmestaruuden.

Ulkomailla olen joo käynyt useita kertoja reppureissaamassa, mutta ei vittu mulla mitään jännittäviä tarinoita sieltä ole sen kummemmin kerrottavana. Enkä hirveesti ole sitä luonteenpiirrettä, että jaksasin alkaa päästä tarinoita keksimään, varsinkin kun tuttuja on ollut samoilla reissuilla. Perus reppureissuja ja muutama ranta/kaupunkiloma, jossa käytiin samoissa paikoissa kuin muut, tehtiin samoja asioita kuin kädettömät ja aivottomat länkkärituristit, juotiin viinaa ja istuskeltiin rannalla ja baareissa. Kerran pääsin melkeen panee ulkomaalaista naista. Savossakin ainut jännä tapahtuma on tyyliin kalareissu, jossa kaks helmi-räsästä jäi pohjaan. En oo koskaan edes saanut yli kymppikiloista haukea tai lohta. Vittu. Olen tylsä ja mitäänsanomaton ihminen.

Saanti on usein vielä taattua, kunhan jaksaa kuunnella kissajuttuja ja kehua kuinka kaunis yksilö on kyseessä. Kissa siis. Naistakin voi toki kehua.
Niin ja autas armias jos sulla onkin ne kissat, niin sä voit hauskuuttaa niitä naisia kissajutuillasi koko illan ja ei tarvitse tietää mistään muusta yhtään mitään. Näyttäydyt vain oikein hyvänä mirrinsilittelijänä ja hoivaajana ja kohta on mirriä siliteltäväksi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt se sitten taas on, Cäpitals vs. Penguunit, lähes jokakeväinen yllätyksetön painajainen yksille, toiveentoteuma toisille. Täytyykin tarkasti tarkastella eritoten Washingtonin fanien mielialoja tuossa tulevassa 7 pelin sarjassa, joka päättyy game sevenissä jatkoajalla, kun Cindy Crosby eka lanaa poikittaisella Ovien laitaan ja panee sitten kiekon rystyllä reppuun. Jotain tollasta. Ei tämmöstä voi käsikirjottaa. Kevät on hienoa aikaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Siis kelle jätkälle ei muka ole turn offi jos muija keräilee jotain muumimukeja? Sielusta asti oikein lähtee se tonnin seteli -ilme eikä ole varma pystyykö kasvon lihakset estämään sitä.

Muumimukit on junttiuden ydintä. Tove Jansson olis vihannut muumimukeja. Oon muuten käynyt, kröhöm, fröken Janssonin ateljeessa. Suhteellisen kohtuullisen hieno mesta tossa Kaartinkaupungissa. Ei saanut ottaa kuvia, kaveri kyl otti kun on radikaali. Mä vaan mietin lesboiluja.
 

sinikettu

Jäsen
Muumimukit on junttiuden ydintä. Tove Jansson olis vihannut muumimukeja. Oon muuten käynyt, kröhöm, fröken Janssonin ateljeessa. Suhteellisen kohtuullisen hieno mesta tossa Kaartinkaupungissa. Ei saanut ottaa kuvia, kaveri kyl otti kun on radikaali. Mä vaan mietin lesboiluja.
Naisilla on ihan ok muumimukien keräys. Miehillä se on vaan nynnyilyä ja juntteilua. Niin on kaikki muukin keräilyt. Paitsi itse ostettujen kaljatölkkien keräily ja vienti takas lidliin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täytyisi tietää, onko nimimerkki naispuoleinen, ettei tule oltua aivan niin härski kuin yleensä. Hävettää joskus, kun on kertonut isojen poikien jutun naisten kuullen.

veli @abianos on käynyt "ytimessä", olen huomaavinani yltä. Minäkin vierailin siellä viime viikolla. Sitä pohdin, josko vielä kerran elämässä kävisi Kulosaaren metroasemalla. Töölä-kiintiö on täynnä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nyt keksin miten koulukiusaaminen saadaan loppumaan. Soitatetaan kiusaajille pienessä kopissa tätä ajatonta hittiä. Älkää klikatko. Vai onko siellä venaamassa Sabrina Salerno or even better.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itäisillä mailla tullaan usein ihmettelemään allekirjoittaneen partaturjaketta ja siitä saa usein kuulla milloin mitäkin. Kerran eräs ihan ihmisennäköinen nuorempi mimmi tuli kysymään silmät loistaen, että "Ootko nähnyt sitä Marvelin Thor-elokuvaa?" Siinä melkoisen itsetuntoboostin jälkeen putosin yhtä nopeasti maanpinnalle.

"Tiedät sä, sä näytät ihan.... sen Thorin faijalta.". Auts.

Silloinkin tulee aika vanha olo, kun käytän IDDQD-lyhennettä esim., jos maalivahti pelaa loistavasti.
Kai sä totesit sille että: "ja sä varmasti tykkäät vanhemmista miehistä" ja iskit silmää. Toimiko?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kai sä totesit sille että: "ja sä varmasti tykkäät vanhemmista miehistä" ja iskit silmää. Toimiko?

Varmaan olisi toiminutkin, mutta nyt oli kyllä niin rankka ikäero ja mulla tuo rajoitin vasemmassa nimettömässä, että tyydyin tylsästi vain toteamaan jotain "Ai jaa, kiva juttu"-tyylin latteuksia. Ja en mä nyt oikeasti mikään niin vanha vielä ole, perkele. Aloin pari viikkoa sitten käyttämään WhatAppiakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hauki tuli, 39cm ja 0,455 kg. Perkasin sen, tein fileiksi. Huomenna syödään sitä paistettuna. Harmi vaan ettei meistä kumpikaan oikein välitä hauesta. Miehellä oli katiska sulassa paikallisessa järvessä. Sieltä tuli hauki josta hän oli hyvin tyytyväinen. Itse en vielä lähde kalastamaan kun järvessä on jäätä. Kun vene on käännetty ja vedet vapaat niin voin laskea katiskoja sinne kalastamaan. Ja tulokset on mitä sattuu...
 

sinikettu

Jäsen
Hauki tuli, 39cm ja 0,455 kg. Perkasin sen, tein fileiksi. Huomenna syödään sitä paistettuna. Harmi vaan ettei meistä kumpikaan oikein välitä hauesta. Miehellä oli katiska sulassa paikallisessa järvessä. Sieltä tuli hauki josta hän oli hyvin tyytyväinen. Itse en vielä lähde kalastamaan kun järvessä on jäätä. Kun vene on käännetty ja vedet vapaat niin voin laskea katiskoja sinne kalastamaan. Ja tulokset on mitä sattuu...
Itse kammoan tätä nykyä järvipetokaloja tai oikeastaan niiden syöntiä. Niissä on niin saakelisti metyylielohopeaa. Myös pienissä yksilöissä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse kammoan tätä nykyä järvipetokaloja tai oikeastaan niiden syöntiä. Niissä on niin saakelisti metyylielohopeaa. Myös pienissä yksilöissä.
Tutkimuksen mukaan (en jaksa nyt tähän hätään etsiä pahoittelen, tiedän että arvostaisit) niin kaikista myrkyistä huolimatta eniten kalaa syövät elää pidempään ja käsittääkseni myös sairastaa vähemmän. Vahva muistikuvani on että asiasta on tehty ihan tutkimus, minkä muutama vuosi takaperin luin, missä positiiviset hyödyt ylitti ne haitat.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kohtuus kaikessa syömisen suhteen niin mitään haittoja ei ole. Toki jos syöt koko elämäsi vain kalaa niin se saattaa näkyä jotenkin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Itse kammoan tätä nykyä järvipetokaloja tai oikeastaan niiden syöntiä. Niissä on niin saakelisti metyylielohopeaa. Myös pienissä yksilöissä.
Apua, kuollaan kaikki. On totta että hauki on ravintoketjun huipulla ja siihen kertyy kaikenlaista. Kuitenkin aika harvoin tuota tulee nautittua.... En kuulu edes riskiryhmiin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kenelläkään muulla tubeongelmia? Joko ei kuulu mitään tai ihmeellisenä sössönä.

EDIT: Kuulokkeet tai HDMI ei toimi kuin yllä kuvaillulla tavalla. Mikähän vittu nyt taas.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kenelläkään muulla tubeongelmia? Joko ei kuulu mitään tai ihmeellisenä sössönä.

EDIT: Kuulokkeet tai HDMI ei toimi kuin yllä kuvaillulla tavalla. Mikähän vittu nyt taas.

Toimii. Joskus ei muuten oo toiminut kuin kuulokkeilla tai ilman. Saattaa olla ongelma tietokonepäässä.

Jahah--- panin ihan Nirvanan soimaan kokeeksi että kuuluuko perkele. Sytämmmenmuatonen poksi. Tää on väsynyt biisi. Laitanpa sen kun Frances Farmer otti remätsin Seattlessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko luvat kunnossa.
Kas kun en tiedä. Mieheni on oikeustoimikikelpoinen aikuinen ihminen joten hän on itse vastuussa itse kalastamiensa kalojen luvista. Mies on kuitenkin pedantti ja rehellinen henkilö joten uskon hänen hoitaneet luvat. Ainaki hän kyseli että saako lommeja (pyydysmerkit) samalta isännältä kuin viime vuonna. Kalastonhoitomaksu on varmaan mennyt maksuun heti tammikuussa (jos yhtään puolisoani tunnen). Minun luvat ei ole kunnossa, kalastonhoitomaksu on maksamatta (kun en tiedä teenkö muuta kuin ongin ja toimin soutajana niille joilla on luvat kunnossa).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Haluaisin tavata sen virkamiehen joka tulee seuraamaan kun joku kalastaa.
Minä olen tavannut useamkin (en kyllä valvontatehtävissä), heitä kutsutaan kalastuksenvalvojiksi. Ei ne kyllä taida olla ns. virkamiehiä vaikka toimivatkin virkavastuulla (kun nyt tietäisi mitä sekin tarkoittaa, en googleta).

Kalastuksenvalvonta
Linkki vie Kalatalouden keskusliiton sivuille.
Edit. Lainaus virkamiehistä jotka voi seurata kun joku kalastaa...
Kalastuksenvalvojan lisäksi lupia voivat tarkistaa poliisi, ELY-keskus, tulli, rajavartiolaitos ja Metsähallituksen erävalvojat.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä taas mietiskelen kaikenlaista. Jostain olen lukenut että liikuntaankin voi kehittyä riippuvaisuussuhde ja liikunnasta voi tulla pakkomielle.

Minulla nyt ei ole mahdollisena ongelmana kuin tuo biljardi missä pelaaminen voi karata pahimmassa tapauksessa jo ylikin.

Mikäköhän määrä biljardin peluuta on vielä ok määrä ja missä mennään jo yli? Tänään pelasin biljardia yhteensä sellaiset 4 tuntia, mitä pidän itse jo aika kovana määränä. Pitäisikö minun jo hieman rajoittaa pelaamistani vai antaa vain mennä kun lajin parissa näemmä viihtyy?

Toinen asia mitä mietiskelen on tuo pyörittämäni visailuryhmä. Uutisvuodossahan taitaa olla sellainen kilpailu missä menneen uutisviikon otsikoista on poistettu joku sana ja pitää tietää mikä sana on kyseessä? Kuinkakohan tuollainen visa toimisi tavisten visailuryhmässä? Kuulostaako mielenkiintoiselta kilpailulta vai liian vaikealta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös