Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 394
  • 66 539

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tosi paikan tullen olisin ollut heikoilla, vedenalaisilla kun oli heikoin elämänodote. Olisin silti mennyt, tuossa on vaan jotain niin hienoa. Tosin broidin mukaan jos sinne menee 100 miestä, niin ulos tulee 45 paria. No, ei tuo olisi mua häirinnyt.

Onko veljelläsi kenties pitkäkin ura sukellusveneissä takana kun noin varmasti tietää?

Suomen Kuvalehdessä oli hyvä artikkeli Suomen sukellusveneistä toisessa maailmansodassa. Hyvin pärjäsivät ja selvisivät sodasta, vasta Pariisin rauhansopimuksen pykälät upottivat sukellusvenelaivaston, joten ei sukellusveneessä nyt niin huono elämänodote ollut. Toki vastapuolella oli, suomalaissukellusveneet saivat voittoja ja upotuksia mukavasti tililleen.

Saisivat hommata vähintään yhden sukellusveneen Suomeenkin, sillä kelpaisi partioida.

Tallinnan Lentosataman merimuseossa on esillä sukellusvene Lembit (linkki vie wikipediaan), joka oli käytössä toisen maailmansodan aikana. Lembitiin pääsee sisällekin, siitä saa hyvin tuntumaa sukellusvene-elämästä ja sen ahtaudesta. Muutenkin erinomainen merimuseo, suosittelen kaikille.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko veljelläsi kenties pitkäkin ura sukellusveneissä takana kun noin varmasti tietää?

Suomen Kuvalehdessä oli hyvä artikkeli Suomen sukellusveneistä toisessa maailmansodassa. Hyvin pärjäsivät ja selvisivät sodasta, vasta Pariisin rauhansopimuksen pykälät upottivat sukellusvenelaivaston, joten ei sukellusveneessä nyt niin huono elämänodote ollut. Toki vastapuolella oli, suomalaissukellusveneet saivat voittoja ja upotuksia mukavasti tililleen.

Saisivat hommata vähintään yhden sukellusveneen Suomeenkin, sillä kelpaisi partioida.

Tallinnan Lentosataman merimuseossa on esillä sukellusvene Lembit (linkki vie wikipediaan), joka oli käytössä toisen maailmansodan aikana. Lembitiin pääsee sisällekin, siitä saa hyvin tuntumaa sukellusvene-elämästä ja sen ahtaudesta. Muutenkin erinomainen merimuseo, suosittelen kaikille.

No ei hänellä -yllättäen - Suomesta ole kokemusta sukellusveneistä, tuolta isomman rapakon takaa kylläkin jonkin verran. Ei todellakaan mitään pitkää uraa, mutta sanotaan näin että alalla työskentelee. Edittinä tietenkin: eiköhän tuossa broidin lausumassa ollut jo aika paljon huumoriakin - kuten varmasti fiksuna miehenä tajusitkin.

Kiitokset linkistä, täytyy lukea.

Ja kun sanoin että elinaikaodote oli aika heikko, niin noin kolmannes saksalaisilla sukellusveneillä palvelleista kaatui (liekö tässä oikea termi) ja jenkeillä reilu viidennes. Muista ei ole tietoa, mutta noissa kahdessa oli kuitenkin suhteellisesti eniten muihin aselajeihin verrattuna.

Silti, olisin mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kun sanoin että elinaikaodote oli aika heikko, niin noin kolmannes saksalaisilla sukellusveneillä palvelleista kaatui ...
Pengoskelin hyvän ystäväni Googlen kanssa tilastoja WWII:n saksalaisten sukellusvenemiesten hukkaprosenttia etsiskellen. Julmimmat prosenttiehdotukset olivat kokoa 78. Mainetta ja pimppaa sai takuuvarmasti, mutta kuten kerroitkin - todellakin vain hetken ajan.
Jos vaihtoehtoja olisi ollut, en olisi mennyt.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pengoskelin hyvän ystäväni Googlen kanssa tilastoja WWII:n saksalaisten sukellusvenemiesten hukkaprosenttia etsiskellen. Julmimmat prosenttiehdotukset olivat kokoa 78. Mainetta ja pimppaa sai takuuvarmasti, mutta kuten kerroitkin - todellakin vain hetken ajan.
Jos vaihtoehtoja olisi ollut, en olisi mennyt.

Olihan nuo aika julmia. Tuo kolmannes saattoi olla vähättelyä, mutta ulkomuistista tuo nyt tällä kertaa. Jenkkien reilu viidennes lienee lähellä totuutta, 22% oli ainakin eillisen dokkarin lukema.

En mä siitä pimpasta niin välitä, mutta olisin mennyt. Mutta mä olenkin vähän outo, tässäkin tapauksessa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jos Suomella olisi sukellusveneitä, niin siellä olisin palvellut. Tämä seikka tosin avautui jo 30v sitten. Tuli tässä vain taas mieleen, kun katselen Nat Geon "dokumenttia" jenkkien sukellusveneestä II maailmansodan ajalta.

Tosin broidin mukaan jos sinne menee 100 miestä, niin ulos tulee 45 paria. No, ei tuo olisi mua häirinnyt.

Mietin jo eilen, mitä tuo viimeinen kappale tarkoittaa. Tarkoitatko siis että 90/100 sukellusvenemiehestä alkaa homostelemaan?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mietin jo eilen, mitä tuo viimeinen kappale tarkoittaa. Tarkoitatko siis että 90/100 sukellusvenemiehestä alkaa homostelemaan?

Hyvin, hyvin huumorilla ja isolla liioittelulla kyllä. Totuutta tuossa ei siis liene käytännössä lähes mitään.
 

Ralph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Postin monipalvelukonseptin laajentaminen hoivapalveluyritystoimintaan on vähän sama kuin Alko alkaisi tuottaa lastenohjelmia Ylelle ja hienomekaanisia robotiikkakomponentteja Rosatomille. Tai toisinpäin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
On kyllä mitäänsanomatonta höpötystä kaikkien pankkien henkilöstöillä. Onneksi illalla voi mennä katsomaan The Hearingiä. Saakohan sieltä bisseä?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo hieman oon koittanut vähentää juomista. Yleensä sitä hakee duunin jälkeen lähimmästä kaupasta sen muutaman että pääsee vauhtiin ja jaksaa himaan asti ja uuteen kauppaan tai no joskus on repussakin ja aukaisee firman portilla, mutta nyt oon parina päivänä odottanut kasiin asti ja on tää kärsimystä. Siis miten te oikein pystytte tähän? Varmaan osaatte lentääkin ja kävelette vetten päällä.
 
Joo hieman oon koittanut vähentää juomista. Yleensä sitä hakee duunin jälkeen lähimmästä kaupasta sen muutaman että pääsee vauhtiin ja jaksaa himaan asti ja uuteen kauppaan tai no joskus on repussakin ja aukaisee firman portilla, mutta nyt oon parina päivänä odottanut kasiin asti ja on tää kärsimystä. Siis miten te oikein pystytte tähän? Varmaan osaatte lentääkin ja kävelette vetten päällä.
En ole koskaan juonut kännejä ja viimeisestä alkoholiannokseta on noin 10 vuotta. Itse ihmettelen, miksi kukaan haluaa tulla känniin, mutta olen aika yksin ihmettelyni kanssa ainakin Suomessa, joten kai se sitten on niin mukavaa kännäillä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aletaan olla siinä vaiheessa kautta, että muidenkin tilanteiden seuraaminen alkaa kohta kiinnostaa. Kerhon tappiohan olisi itse asiassa valtavan hyvä juttu.

Paitsi joo, oli auki joku vanha päivittämätön teksti-tv:n sivu missä ne oli vielä tappiolla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole koskaan juonut kännejä ja viimeisestä alkoholiannokseta on noin 10 vuotta. Itse ihmettelen, miksi kukaan haluaa tulla känniin, mutta olen aika yksin ihmettelyni kanssa ainakin Suomessa, joten kai se sitten on niin mukavaa kännäillä.

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day."
- tuntematon

Itse asiassa sanonnan sanojaksi sanotaan useampaakin henkilöä, mutta riippumatta kenen alkuperäinen se oikeasti on, niin se on niin täyttä asiaa, että jokaisen tulisi ottaa se huomioon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Melkein sain. Tosin en oikein tiedä mitä lopulta tapahtui, nyt makaan yksin kotona sängyssä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kohta #muuten voi tulla taukoa... Odotan paskaa myöten jännittyneenä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole koskaan juonut kännejä ja viimeisestä alkoholiannokseta on noin 10 vuotta. Itse ihmettelen, miksi kukaan haluaa tulla känniin, mutta olen aika yksin ihmettelyni kanssa ainakin Suomessa, joten kai se sitten on niin mukavaa kännäillä.

Alkoholi vaikuttaa myös eri tavalla eri ihmisiin, ja erilaisissa elämäntilanteissa ihminen on erilainen. Itse juon (kohtuudella nykyisin) koska alkoholista tulee rennompi olo, sekä yksinkertaisesti useimmiten parempi fiilis.

Itse olin vajaa neljä vuotta töissä, ja sen jälkeen hieman yli vuoden työttömänä. Työttömänä ei ollut tekemistä, mieli madaltui hetkittäin erinäisistä syistä, ja alkoholia alkoi kulua vähän huomaamattakin enemmän, viikonloppuisin olen juonut joku lähes 6 vuotta putkeen (jotain taukoja ollut töiden takia tai muuten), mutta ensimmäistä kertaa työttömänä aloin juoda myös säännöllisesti viikolla, yleensä yhtenä päivänä arkisin. Yhdellä viikolla oli tavallista kovempaa kännäilyä kotona to-la, ja sunnuntaista iski tavallisen krapulan lisäksi sellainen olotila joka kesti vielä alkuviikonkin eli olo oli harhainen, ajatukset ihan sekaisin, helvetillinen ahdistus varsinkin raha-asioista, ja mieliala oli huomattavasti tavallista alempana.

No ainakin jokseenkin järkevänä ihmisenä päättelin aika nopeasti etten ole tulossa hulluksi, vaan alkoholi tuottaa mielenterveydelle sellaisia haittoja jotka ovat pitkässä juoksussa vähän enemmänkin haitallisia. Seuraavana viikonloppuna olin pitkästä aikaa, ja ensimmäistä kertaa koko työttömyysvuotena kokonaan selvinpäin, ja se edellisen viikonlopun olotila oli niin vahvasti mielessä, ettei rehellisesti sanottuna tehnyt edes mieli juoda, ja muutenkin fiilis oli oikeinkin hyvä myös selvinpäin.

Tuon jälkeen tapahtui muutos ja samassa tilassa olen vielä tuon jälkeenkin, eli nykyisin en juo viikolla käytännössä ollenkaan, ja viikonloppuisinkin juon välillä vain perjantai, välillä vain lauantai, ja ne viikonloput kun juonkin molempina päivinä, aloittelen yleensä vasta siinä klo 20-22 nurkilla, ja nautin hyvinkin rauhallisesti mietoja alkoholijuomia. No joo olen kyllä aina nauttinut vain mietoja alkoholijuomia (lonkeroita lähinnä), enkä ole aiemminkaan ollut kovinkaan kova kännäämään, mutta nykyisin juon vielä vähän entistäkin vähemmän, ja jonain iltoina kuten viime lauantaina en ollut edes juurikaan humalassa, vaikka tulin kotiin baarista vasta valomerkin jälkeen.

Olen tällä hetkellä osa-aikaisissa töissä eli ainoastaan 1-3 päivää viikossa, tuossa kevättä kohti alkaa firmasta vapautumaan lisää duunia ja tällainen tahti ''töihin paluuseen'' on sopinut hyvin. Aika persaukisena olen tietenkin edelleen ja velkoja on aika helvetisti, mutta kyllä tässä ollaan henkisesti huomattavasti paremmassa jamassa kuin aiemmin, ja olen tyytyväinen että tein sen yhden sekavan viikonlopun jälkeen muutoksen, jonka vaikutukset ovat jatkuneet vieläkin. Paljon on vieläkin ongelmia elämässä eikä tämä mitään ruusuilla tanssimista ole missään nimessä, mutta kun siitä negatiivisestä olotilasta ei ole lopulta mitään hyötyä, niin pakkohan se on positiivisella fiilisellä tätä hommaa rakentaa.

Tulipa pitkä postaus tähän ketjuun mutta menkööt. Perjantai aamu, kohta töihin, unirytmi ihan perseellään, muutama tunti yöunta, mutta n. 8h töitä ja viikonloppu, illalla töllöstä IFK:n peli, kelpaa. E: Pitääpä muuten selata mitä sitä on tullut kirjoiteltua jatkoaikaan silloin yhtenä tekstissäni mainittuna sekavana viikonloppuna, muistelen että kirjoitin jotain hyvinkin omituista, mutta jopa ihan asiaakin, jostain syystä tietynlaisessa kännissä aivot saattavat toimia jopa paremmin, siis tietyissä asioissa. Tietyissä asioissa taas aivot heittää häränpersettä heti kun on pienikin känni päällä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kovan tason entinen pituushyppääjä ja aituri Johanna Halkoaho tänään 40 - vee. Muistelen nimim. @Käyttäjänimetön olleen hänen jonkinlaisia fanejaan palstalla, joten kuriositeettina tuo tähän perjantaihin!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Suomi 100 -nimen alla voi näköjään tehdä mitä tahansa paskaa. Esimerkiksi tv:ssä pyörivä Meidän maamme ei ole mitään muuta kuin droneintoilua ilman käsikirjoitusta. Äsken tv:stä tulleen jakson nimi oli "Pohjanmaa ja Häme", mutta vain muutaman minuutin jälkeen drone pyöri Eurajoen kaupungin yllä ja tämän jälkeen Köyliönjärvellä. Lopussa ollaan monta minuuttia Tampereen keskustassa, eli varsinaista siirtymää ei Pohjanmaalta Hämeeseen näe. Verovaroista on tämän paska kustannettu ja Suomi 100 ei todellakaan ole laadun tae.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sai sieltä. Olisit ottanut vähän vähemmän kavereita mukaan, oli mesta liian täynnä...

Iisa on muuttunut blondiksi.
Jeps. Kivaa oli kuitenkin. Mitä nyt ylihintaista bisseä ja paikka ihan täynnä. Eikä onnistunut edes pöytään tilaus.

Vittu tänään on haalaribileet. Miks mä ostinkaan sinne lipun.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Oulun linja-autoaseman odotustila on selvästi liian mukava paikka, kun siellä pyörii spurgut. Jouduin odottamaan tunnin jatkoyhteyttä, niin eiköhän joku partaäijä tullut kertomaan kuinka hän "tappaa kaikki jumalat" ja kehuu nostaneensa 370 kiloa rautaa maasta nuorempana. Harmiton kaveri, jos ei hajua lasketa.

Ottasivat mallia Kuopion linja-autoasemasta siellä ei spurgut viihdy. Ei kyllä muutkaan ihmiset.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Änäriosion häröilyketju vie Liigan taklausketjua Scott Stevens-maininnoissa 6-1. Odotin kyllä, että niitä mainintoja olisi enemmän.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto (kaudet 1990-91, 2008-09 ja 2016-17)
Kollegani luulee, että kun hän tilaa linkistä uuden salasanan unohtuneen tilalle, niin toisessa päässä joku ihminen keksii aina hänelle uuden ja lähettää sen sähköpostiin. Hän aina ihmettelee kovaan ääneen että kuka tämmöisiä xCR2dFp1v keksii kun eihän tuo tarkoita mitään. Ja miten tuollainen pitäisi muka jatkossa muistaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös