Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 382
  • 66 797

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kirjoitin aikaisemmin illalla tuonne Valavuorta käsittelevään ketjuun lyhyehkön viestin aiheesta. Ei ollut erikoinen viesti. Facebookissa joku kaveri oli tykännyt Sami Kurosen (tv-juontaja) Aleksia koskevasta päivityksestä ja klikkasin kommenttikentän auki sen kummempia miettimättä. Joku helvetin Jussi on siellä kirjoittanut täsmälleen saman viestin sanasta sanaan ilman mitään viitteitä siitä, että kyseessä olisi lainaus tai muulla tavoin itseään älyllisesti ylempien henkilöiden inspiroima tuotos. Pitääkö tästä olla loukkaantunut, otettu, vai alkaa valmistelemaan siviilikannetta? Auttakaa nyt joku.

Jussi vois vaikka ite tulla kertomaan sen tarinan telkkariin, jos tätäkin ketjua lukee.
Oliko Jussin sukunimi kenties Salonoja?

Luulin, että olen nähnyt paljon, mutta en edes enää ihmettelisi tuota tuolta suunnalta
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Minusta suihkukomennus on tyydyttävä tuomio runkkauseleestä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Patrik Laine -ketju täynnä ihan vitun väsynyttä hassuttelua. Käykääs hei joku heittämässä sinne semmonen viesti, missä niinku silleen sarkastisesti haukutaan Patea :DD Vitsi on siinä että oikeesti se on hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onko kukaan kuunnellut Vesku Loirin uutta levyä, jonka kappaleet ovat kirjallisista alkuteoksista?

Levyn kappaleiden säkeistöjaotus
Ja rytmitys
Sekä
Riimitys / menevät koko
Lailla näin

Kauniita ja syvällisiä tekstejä
m u t t a
musiikkimuotoon puettuna eivät ihan heti
Au
ke
ne.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nukuin kaksi viikkoa makuuhuoneenikkuna auki. Flunsassa olen ollut taas kerran reilun viikon. Käytin vaan tyynen rauhallisesti kahta peittoa ja villasukkia kun ajattelin, että palelu yöllä kuuluu flunssaan. Samaan hengenvetoon voi todeta, että oli aika helkkarin raskas työviikko. Sain jallupullon asiakkaalta maanantaina kiitokseksi ja sitä seurasi kolme reklamaatiota. Viikko jatkui helkutin kiireisenä ja tänään vei palverissa istuminen muutaman tunnin aikaa ja taas oli hommat sekasi. Nyt juon kyllä punaviiniä ja huomenne meen Tampereelle morjestaan kavereita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli äsken tahkottua vähän NHL95 peliä. On kyllä nostalginen peli kaikkine pelaajineen sun muineen. Jaromir Jagr on siellä mukana Pensin kokoonpanossa, melko varma olen siitä että kyseessä on ainoa pelin pelaaja joka vielä nykyäänkin pelaa.

Huomasin pelissä yhden aika huikean jutun jota ei jostain ihmeen syystä olla apinoitu vielä näihin uusiin NHL-peleihn (tietääkseni?), eli kun pelaat peliä niin erätauolla tulee ruutuun joku highlight toisesta pelistä. Äsken pelasin itse Chicago-Boston peliä, ja erätauoilla näytettiin sitten yksi maali New Jersey-Vancouver ja Ottawa-Quebec peleistä. Lisäksi tuon highlightin jälkeen tuli vielä ruutuun "Out of town games" eli näytettiin tilanteet myös muilta pelipaikoilta, ja mikä erä on menossa. Ottelun jälkeen tuli vielä joku hyvinkin ysärityyliin tehty highlight-video, joka siis oli 90-luvun pelille hyvinkin tyypillisen intro-videon näköinen, mutta se oli olevinaan ns. tv-lähetyksen asiantuntijan valitsema highlight-video illan NHL-kierrokselta. Joku numero #99 siellä ainakin pisti kiekkoa häkkiin.

Hauskintahan tässä koko ominaisuudessa on se, että tuota ei ole olemassa muissa kuin pelkissä harjoituspeleissä. Jos pelaat normaalia kausimoodia, niin erän jälkeen ei näy muuta kuin oman pelisi tilastot, mutta pätkiä muista peleistä ei siis siellä tule. Sinänsä koko ominaisuudellahan ei ole paskaakaan lisäarvoa itse pelin kannalta, kunhan nyt vaan on tehty tuollainen juttu jotta itse peli muistuttaisi oikeaa NHL-ottelun tv-lähetystä. Highlightien pyöriessä ääni vielä sanoo "Here is highlights between..." jne. Luulisi vaan että tuollainen hieno feature olisi pistetty myös itse kausimoodiin mukaan, koska luulisi että kun pelaat kiivasta runkosarjaa ja taistelet paikasta pudotuspeleissä, niin ruudussa pyörisi myös tilanteita muilta paikkakunnilta...

Mutjoo, veikkauksia tuodaanko tällainen vielä näihin uusiin NHL-peleihin takaisin "uutena ominaisuutena" ?
 

Nick Neim

Jäsen
Jaromir Jagr on siellä mukana Pensin kokoonpanossa, melko varma olen siitä että kyseessä on ainoa pelin pelaaja joka vielä nykyäänkin pelaa.
Tuossa versiossa taitaa olla 1994-1995 kauden kokoonpanot, eikö? Shane Doankin perkele meni aloittamaan uransa vasta kaudella 1995-1996.

Toki Kovalev taisi tällä kaudella pelata Sveitsissä ainakin pari peliä, jos muutkin sarjat kuin NHL kelpaisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuossa versiossa taitaa olla 1994-1995 kauden kokoonpanot, eikö? Shane Doankin perkele meni aloittamaan uransa vasta kaudella 1995-1996.
Itse asiassa vuoden vanhemmat, eli pelataan kauden 1993-94 kokoonpanoilla. Selänne vetelee Jetsissä numerolla 13 jne. En tiedä missä vaiheessa EA alkoi tekemään pelinsä siten että mukana oli ne kokoonpanot jotka oli kauden alussa, esim. NHL96 pelissä pelataan kautta 1994-95 jne.
 

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
Aina kun luen iltalehden verkkosivuilta Josefiina Barakan kirjoittamia juttuja, kuvittelen kirjoittajan ulkonäön
tälläiseksi (linkki vie kuvaan naispuoliseen Mortal Kombat-pelissä esiintyvän Tarkatan-rodun edustajaan)
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aina kun luen iltalehden verkkosivuilta Josefiina Barakan kirjoittamia juttuja, kuvittelen kirjoittajan ulkonäön
tälläiseksi (linkki vie kuvaan naispuoliseen Mortal Kombat-pelissä esiintyvän Tarkatan-rodun edustajaan)

Jouduin googlettamaan, että kuka on Josefiina Baraka. Eipä tuo esimerkki nyt niin kaukana ollut.

Google antoi muuten Josefiinalle kolmanneksi tulokseksi Jatkoajan "Huonot toimittajat vauhdissa" -ketjun. Hyvä me!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pitkään aikaan ei ole muisti mennyt, mutta viime yönä meni. Tuli kyllä oltua ihan vaan vähän vitun kännissä. Nyt pyörittelen erilaisia muistipalapelejä illan ja yön tapahtumista, mutta toisaalta en ole varma haluanko muistaakaan tämän enempää...

Jännä kyllä tuo kun tulee totaalinen blackout jos juo tarpeeksi. Mihin se muuten perustuu? Varmaan se alkoholi jotenkin vaikuttaa keskushermostoon, mutta tuo muistin katkeaminen on jännä homma.
 

Nick Neim

Jäsen
Jännä kyllä tuo kun tulee totaalinen blackout jos juo tarpeeksi. Mihin se muuten perustuu? Varmaan se alkoholi jotenkin vaikuttaa keskushermostoon, mutta tuo muistin katkeaminen on jännä homma.

Ei kai tuota varmistettu ole mitenkään, mutta tässä teoria josta olen aikaisemminkin kuullut ja johon uskon:

MTV kirjoitti:
Alkoholin aiheuttamalle muistinmenetykselle on olemassa myös toinen teoria. Massachusettsin teknillisen korkeakoulun MIT:n ja Duken yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan syy muistinmenetykseen piilee sinkissä.

Tutkijat huomasivat, että sinkin puute aivoissa vaikuttaa suoraan neuronien kommunikointikykyyn, jolloin muistikuvat heikkenevät. Runsas alkoholinjuonti sen sijaan on syypää sinkin puutteeseen, sillä alkoholi häiritsee sinkin imeytymistä.

Tässä linkki koko juttuun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen loiventelu onnistui kun tänään sain jo oltua 15h juomatta. Illaks tietty vielä se kymmenkunta kaljaa kuten muutama seuraavakin ilta. Oujee.

Aina se jotenkin yllättää että onnistuukin tässä.
 

Ralph

Jäsen
Itäkeskuksesta ei sitten löytynyt minulle uutta, normaalia PS3-ohjainta. Kai se on sitä, että "osta homo PS4", kun PS3 on menneen talven lumia. Gigantti oli ainoa, josta löytyi jotain, mutta siellä oli vain langallinen ohjain sekä sellainen ihmeellinen, jossa on vasen tatti ja nuolinäppäimet eri perin. En ala sellaista perkele opettelemaan.

Uudelle ohjaimelle tuli käyttöä, kun koira protestoi yksin olemista ja rikkoi ohjaimen. Huomenna pitää suunnata Jätkäsaareen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itäkeskuksesta ei sitten löytynyt minulle uutta, normaalia PS3-ohjainta. Kai se on sitä, että "osta homo PS4", kun PS3 on menneen talven lumia. Gigantti oli ainoa, josta löytyi jotain, mutta siellä oli vain langallinen ohjain sekä sellainen ihmeellinen, jossa on vasen tatti ja nuolinäppäimet eri perin. En ala sellaista perkele opettelemaan.

Uudelle ohjaimelle tuli käyttöä, kun koira protestoi yksin olemista ja rikkoi ohjaimen. Huomenna pitää suunnata Jätkäsaareen.
PS3:n ohjaimet on kyllä heikkoja tekeleitä. Tai sitten oma pelityylini on aavistuksen aggressiivinen, sillä olen änäriä tahkotessani onnistunut hajottamaan peräti kahdesta ohjaimesta tuon vasemman puolen tatin (eli siis laukaisu-tatin), ja kolmaskin kyllä naksuu siihen malliin että voipi olla että kohta leviää.

Mulla kävi vielä ekan ohjaimen kanssa tietyllä tavalla hauska juttu, eli tatti meni paskaksi kun latasin lämäriä puolustajalla. No ei siinä mitään, mutta puolustajan maila katkesi siinä samalla hetkellä. Oli erittäin autenttinen pelikokemus.
 

Ralph

Jäsen
PS3:n ohjaimet on kyllä heikkoja tekeleitä. Tai sitten oma pelityylini on aavistuksen aggressiivinen
Omalla kokemuksella veikkaisin jälkimmäistä. Mulla on ollut kaksi PS3-ohjainta käytössä. Ensimmäinen tuli alkuperäisen PS3:n mukana eli vuonna 2007 ostetun ja hajosi viime vuonna. Kesti siis jotain kahdeksan vuotta. Jännästi kesken änärin pelaamisen L2-nappi putosi pois ja se oli siinä se tarina.

Kolmisen vuotta sitten hajosi koko laite ja ostin uuden, jolloin tuli tämä toinen ohjain minulle ja otin sen ensi kertaa käyttöön viime vuonna kun tuo ykkösohjaimeni hajosi. Ja tämähän ohjain ei hajonnut käytössä vaan koiran hampaissa.

Eli mulla ei ole pahaa sanottavaa ohjaimien kestävyydestä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
PS3:n ohjaimet on kyllä heikkoja tekeleitä. Tai sitten oma pelityylini on aavistuksen aggressiivinen, sillä olen änäriä tahkotessani onnistunut hajottamaan peräti kahdesta ohjaimesta tuon oikean puolen tatin (eli siis laukaisu-tatin), ja kolmaskin kyllä naksuu siihen malliin että voipi olla että kohta leviää.

Korjaus boldattu. Itsellä mennyt molemmista ohjaimista vasen tatti, eli "luistelutatti". Siitä on kuoren reunukset kuluneet etupuolelta ja pari palasta jopa irronnut niin, että tatti menee yli jengoiltaan, mikä saa ohjaimen painelemaan erinäisiä nappeja (yleisimmin automaattinen L1+R1 -yhdistelmä, joka siis aiheuttaa heittäytymisen, joka on suht vittumainen, kun siinä menettää välillä läpiajon, välillä liukuu pakkina ulos tilanteesta ja välillä saa jäähyn. Usein myös pyörittelee nuolinäppäimiä, sekä silloin tällöin "painaa" X:ää.) Ongelmia ei synny, jos en yritä "tikata" pelaajalla.
 
PS3:n ohjaimet olivat muotoilultaan huippuja mutta laadultaan melko surkeita. Ensin hajosivat tatit, ja sitten kun oppi tilaamaan vaihtopäät, niin hajosi se tattien mekaniikka, jolloin se virtuaalikiekkoilija siellä ruudulla joko teki pyytämättä vähän sitä sun tätä, tai sitten ei oikein halunnut tehdä sitä mitä pyydetään. Kuusi ohjainta tuli ostettua ja niistä yksi taisi lopulta enää toimia täydellisesti.

PS4:llä kokeilin pelata ekaa kertaa nyt syksyllä, ja puolen tunnin änäriväänöstä tuli rakkula peukaloon. Ei siis ilahduttanut sekään.

DualShock2 sentään oli kunnollinen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Aikuiset miehet hakkaa tattia, niin että tatit hajoo.

Mä alotan huomenna viikon koulutaipaleen ja ihmettelen, että kuinka mä jaksan.
 

Ralph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tekisi mieli jutella tai kirjoitella jonkun kanssa. Roikun naamakirjassa ja siellä on montakin kaveria online, mutta ei tee mieli jutella kenenkään kanssa niistä. No, katsellaan alastonsuomen kuvatarjontaa vaikka ei edes mieli tee. Musiikkia kuuntelen ja sentään maistuu.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pellaakos teistä kukkaan my summer caria? Aika vaikea peli.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tämä seuraava kysymys menisi varmaan sekaisten kysymysten ketjuunkin, mutta kysyn täällä.
Minulla useampia homo- ja lesbokavereita ja se mikä minua askarruttaa, on se, että mitä homot tekee työkseen tai mistä ne rahat repii, kun tuntemani homoparit ovat vuodessa varmaan enemmän matkoilla kuin kotimaissaan, lesbot taaseen liikkuu hädin tuskin edes ulos asunnoistaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös