Nykyään kun lapset pelaavat pihapelejä ja maalivahtina toimiva tekee hienon torjunnan, kehen häntä verrataan? Minun lapsuudessani kaikki olivat "hasekkeja", "brödaureja" ja "roita". Minä lausuin toki "brödöör" ja "ruaa". Sattumaako että kukaan muu noista lapsuuden pelikavereista ei taida kirjoittaa jatkoaikaan.
Joo, sain paskaa niskaan kun sanoin Yzermania Yzermaniksi enkä Aisermäniksi. Nöyryyttävä, mutta opettava kokemus. Ja kaipa ne lapsoset ovat nykyään maalissa praisseja ja guikkeja. Tai no fiksut lapset ovat holtbyjä, bishoppeja ja varlamoveja, eivätkä joudu kuuntelemaan jauhamista nimien ääntämisestä. Pakit ovat luultavasti vielä luokkaa tsara ja ne muut, somaliasta integroitunut poika on tietysti subban. On muuten hyvä, että on Pernell Karlin tapainen persoona edustamassa tummaa väestöä lajin huipulla. Vittu olisi surkeeta kuunnella somalipoikana länkytystä pihapeleissä.
Abdi: joo se on ny niin et tässä kaupungissa on vaan yks sheriffi
Joni: turpa kiinni Abdi
Marko: just nii Joni anna sen kuulla sun vulgaarii läppää
Joni: joo make
Abdi: ...ja se oon mä. Selänne shoots and scores, ruaa on voimaton! *villi tuuletus*
Joni: vitut sä Abdi mikään Selänne oot
Marko: joo Joni anna sen kuulla millasta verbaalista antii sul on tänään lähiön rumalle ankanpoikaselle
Joni: sä oot Abdi Mike Grier tai Anson Carter koska oot tummaihoinen
--10 vuotta kuluu ja vanhat kaverukset tapaavat toisensa rullalätkän merkeissä--
Joni: Abdi, mul on kerrottavaa. Tiiän et ei olla puhuttu pitkään aikaan, mut tää on tärkeetä. Marko... Marko kuoli, palovammoihin, just eilen. Oli niin rasittava äijä. En vaan kestäny enää. Mun oli pakko tehdä jotain. Ekat 20 vuotta mun elämästä se käveli mun perässä kun joku varjo, komppas mun juttui ja oli ihan täys aivoton pelle. Sit mä vaan... mä sytytin sen palaa festareil. Piruparka nukahti telttaan ja hieroin sen reisiin öljyä ja sytytin koko karvaläjän roihuumaan ku parhaankin juhannuskokon. Mä pakenen poliisia, en tiiä mitä teen, mut yhden asian mä Abdi haluisin sulle kertoo... P.K Subban... sun ei tarvii enää olla Mike Grier, you're freeeeeeeeee *karhuryhmä kaahaa paikalle ja pistää Jonin rautoihin*