Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 610
  • 66 754

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ostin Pirkka edam-juustoa ja leikkasin juustonleikkurilla peukalostani palasen nahkaa. Olihan se jännittävä päivä. En tiennyt, että tuollainen oli edes mahdollista.

Joskus nuorenapoikana haaveilin kirurgin urasta. En haaveile enää.

Joskus, kun olin nuori poika, niin puhuttiin aina juustohöylästä. Mitä lie nykyajan hömpötyksiä tuollaiset leikkurit.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ostin Pirkka edam-juustoa ja leikkasin juustonleikkurilla peukalostani palasen nahkaa. Olihan se jännittävä päivä. En tiennyt, että tuollainen oli edes mahdollista.

Joskus nuorenapoikana haaveilin kirurgin urasta. En haaveile enää.

Nyt täällä: leikkasin kynnen niin että veri valui, ei lentänyt.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Dämit! Yritin olla tarkkana, mutta munasin silti. Nyt just vituttaa.

No äläs kuule. Löin kerran pääni ja se rupesi vuotamaan verta. Mä en tienny että puu voi vuotaa verta. Sitte tajusin, että tälläisestä on ilmeisesti jo uskonnollisissa historiankirjoissa ollut juttua, miten Jeesus-veistokset vuotavat verta jne. Avatui että olen ainakin jollain tasolla Jeesus.

Ja näin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No äläs kuule. Löin kerran pääni ja se rupesi vuotamaan verta. Mä en tienny että puu voi vuotaa verta. Sitte tajusin, että tälläisestä on ilmeisesti jo uskonnollisissa historiankirjoissa ollut juttua, miten Jeesus-veistokset vuotavat verta jne. Avatui että olen ainakin jollain tasolla Jeesus.

Ja näin.

Kiitos tästä lohduttavasta tiedosta. Vitutti lievästi sanottuna vitusti. Niin näppärä luulin olevani mutten onnistunut.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Meripäivä-viikonlopun kruununa TV2:n Kummeli-maratooni.
Lonkero maistuisi, mutta ehkä tää tissuttelu saa nyt riittää.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Nykyään kun lapset pelaavat pihapelejä ja maalivahtina toimiva tekee hienon torjunnan, kehen häntä verrataan? Minun lapsuudessani kaikki olivat "hasekkeja", "brödaureja" ja "roita". Minä lausuin toki "brödöör" ja "ruaa". Sattumaako että kukaan muu noista lapsuuden pelikavereista ei taida kirjoittaa jatkoaikaan.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Nykyään kun lapset pelaavat pihapelejä ja maalivahtina toimiva tekee hienon torjunnan, kehen häntä verrataan? Minun lapsuudessani kaikki olivat "hasekkeja", "brödaureja" ja "roita". Minä lausuin toki "brödöör" ja "ruaa". Sattumaako että kukaan muu noista lapsuuden pelikavereista ei taida kirjoittaa jatkoaikaan.

Joo, sain paskaa niskaan kun sanoin Yzermania Yzermaniksi enkä Aisermäniksi. Nöyryyttävä, mutta opettava kokemus. Ja kaipa ne lapsoset ovat nykyään maalissa praisseja ja guikkeja. Tai no fiksut lapset ovat holtbyjä, bishoppeja ja varlamoveja, eivätkä joudu kuuntelemaan jauhamista nimien ääntämisestä. Pakit ovat luultavasti vielä luokkaa tsara ja ne muut, somaliasta integroitunut poika on tietysti subban. On muuten hyvä, että on Pernell Karlin tapainen persoona edustamassa tummaa väestöä lajin huipulla. Vittu olisi surkeeta kuunnella somalipoikana länkytystä pihapeleissä.

Abdi: joo se on ny niin et tässä kaupungissa on vaan yks sheriffi
Joni: turpa kiinni Abdi
Marko: just nii Joni anna sen kuulla sun vulgaarii läppää
Joni: joo make
Abdi: ...ja se oon mä. Selänne shoots and scores, ruaa on voimaton! *villi tuuletus*
Joni: vitut sä Abdi mikään Selänne oot
Marko: joo Joni anna sen kuulla millasta verbaalista antii sul on tänään lähiön rumalle ankanpoikaselle
Joni: sä oot Abdi Mike Grier tai Anson Carter koska oot tummaihoinen
--10 vuotta kuluu ja vanhat kaverukset tapaavat toisensa rullalätkän merkeissä--
Joni: Abdi, mul on kerrottavaa. Tiiän et ei olla puhuttu pitkään aikaan, mut tää on tärkeetä. Marko... Marko kuoli, palovammoihin, just eilen. Oli niin rasittava äijä. En vaan kestäny enää. Mun oli pakko tehdä jotain. Ekat 20 vuotta mun elämästä se käveli mun perässä kun joku varjo, komppas mun juttui ja oli ihan täys aivoton pelle. Sit mä vaan... mä sytytin sen palaa festareil. Piruparka nukahti telttaan ja hieroin sen reisiin öljyä ja sytytin koko karvaläjän roihuumaan ku parhaankin juhannuskokon. Mä pakenen poliisia, en tiiä mitä teen, mut yhden asian mä Abdi haluisin sulle kertoo... P.K Subban... sun ei tarvii enää olla Mike Grier, you're freeeeeeeeee *karhuryhmä kaahaa paikalle ja pistää Jonin rautoihin*
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kiusattiinkohan Saarisen Jussia lapsena jo? Martään Säint Luiis kun pamahti englannin tunnilla niin siinä on ollut opettajallakin pokassa pitämistä. Toivottavasti Jussi ei oo ollut missään reaalikoulussa, siinä on muutamaltakin opettajaksi pyrkivältä opiskelijalta jäänyt haave täyttymättä, kun on tullut Jussin vuoro lukea pari riviä englannin kirjasta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Elämän pieniä sattumuksia taas. Olin juomassa ensimmäistä kahvikuppiani ja päätin nauttia siitä ulkona tupakan kera. Parin imun jälkeen iskee aemoton paskahätä joten edessä on suuri päätös: polttaa loppuun tai jättää tupakka kesken ja juosta vessaan. Urhoollisesti poltan tupakkani loppuun ja ryntään vessaan tyhjentämään suoleni. Kyllä helpotti.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Viides ilta peräkkäin kuumeessa. Mikä juttu tää nyt oikein on, hei? HEI!

Mun piti tänään mennä töihin eka päivää. Ei sillä, että olisin lomalla ollut mielelläni sairaana mutta ainakin 30 päivää kesästä olisi ollut tätä päivää sopivampi.

Oikeastaan parantuminen olisikin turhaa: hyvä kuolinprosessi keskeytetään ja aloitetaan taas joskus uudestaan. Hirveää haaskausta!

Moon ollu aina sitä mieltä, notta kun aletahan kuoloon niin soon kerrasta tai ei koskaan!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Alakoulun kolmannella luokalla alkoi englannin opetus. Kaikkien piti valita jokin englantilainen etunimi, varmaan skotti- tai irkkunimikin olisi käynyt.
Minä valitsisin nimekseni Charles ja vieläkin ihmettelen miksi juuri sen. Bob olisi kelvannut aivan yhtä hyvin. Hyvä puoli oli, että eihän minun omaa nimeäni tarvinnut monestikaan lausua, se oli opettajan homma.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Elämän pieniä sattumuksia taas. Olin juomassa ensimmäistä kahvikuppiani ja päätin nauttia siitä ulkona tupakan kera. Parin imun jälkeen iskee aemoton paskahätä joten edessä on suuri päätös: polttaa loppuun tai jättää tupakka kesken ja juosta vessaan. Urhoollisesti poltan tupakkani loppuun ja ryntään vessaan tyhjentämään suoleni. Kyllä helpotti.

Tunnen tunteen, ymmärrän priorisoinnin myös.
Olisi kiva lopettaa tupakin poltto, mutta kesäloma meni jo.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Alakoulun kolmannella luokalla alkoi englannin opetus. Kaikkien piti valita jokin englantilainen etunimi, varmaan skotti- tai irkkunimikin olisi käynyt.
Minä valitsisin nimekseni Charles ja vieläkin ihmettelen miksi juuri sen. Bob olisi kelvannut aivan yhtä hyvin. Hyvä puoli oli, että eihän minun omaa nimeäni tarvinnut monestikaan lausua, se oli opettajan homma.


Nyt kun muistelen tuota auvoista (ja vitut) aikaa, niin minäkin ihmettelen omaa valintaani, sillä nyt valitsisin nimekseni Dick. Myös opettajan mielestä se olisi passeli nimi juurikin minulle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meille annettiin nimet, mutta ei niitä muistaakseni kauaa käytetty.

Se tossa peruskoulun opetuksessa on perseestä että esimerkiksi englannin opettaja kertoili niitä sanamuotoja pluskvanperfektissä ja genetiivissä ja vaikka missä sellaisessa, mutta ei kait luokalla kuin korkeintaan puolet tiennyt mitä ne sanat tarkoittaa. Ne hikipingot eli tytöt enimmäkseen. Hukkaan kait sellainen opetus menee. Sitä vaan istuu siellä ja tuijottelee seinille tai piirtelee vihkoihin kirkkoveneitä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä jo silloin tajusin ettei noita äidinkielen juttuja tarvitse koskaan elämässä, joten en ikinä opetellut niitä. Sama juttu oli historiassa, biologiassa ja muissakin ns. turhissa aineissa. Matikassa, puutöissä ja liikunnassa mä taas olin tosi hyvä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Elämän pieniä sattumuksia taas. Olin juomassa ensimmäistä kahvikuppiani ja päätin nauttia siitä ulkona tupakan kera. Parin imun jälkeen iskee aemoton paskahätä joten edessä on suuri päätös: polttaa loppuun tai jättää tupakka kesken ja juosta vessaan. Urhoollisesti poltan tupakkani loppuun ja ryntään vessaan tyhjentämään suoleni. Kyllä helpotti.
Eikö vessassa pysty polttamaan? Ja juomaan kaffetta? Olisit yhdistänyt kaikki kolme suoritusta.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Alakoulun kolmannella luokalla alkoi englannin opetus. Kaikkien piti valita jokin englantilainen etunimi, varmaan skotti- tai irkkunimikin olisi käynyt.
Minä valitsisin nimekseni Charles ja vieläkin ihmettelen miksi juuri sen. Bob olisi kelvannut aivan yhtä hyvin. Hyvä puoli oli, että eihän minun omaa nimeäni tarvinnut monestikaan lausua, se oli opettajan homma.

Minä valitsin nimekseni William. En tiedä miksi. Vieläkin jotenkin harmittaa. Ehkä sitä ei hätäpäissään kummempaa keksinyt. Ei niitä kauan käytetty.

Toisaalta, onhan tuolla vähän aristokraattista klangia nykyisin. Ettei vain tule Daltonin veljeksistä se tyhmin mieleen.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä valitsin nimekseni William. En tiedä miksi. Vieläkin jotenkin harmittaa. Ehkä sitä ei hätäpäissään kummempaa keksinyt. Ei niitä kauan käytetty.

Toisaalta, onhan tuolla vähän aristokraattista klangia nykyisin. Ettei vain tule Daltonin veljeksistä se tyhmin mieleen.

Mä oon Charles ja sä oot William. Et mikään Dick niinkuin jokin @Turha Kaukalo . Heh hehehee, olipas hauskaa.

Ilmeisesti en kuitenkaan olisi riittävän vanha isäksesi. Taisi olla seiskytluvun enkun opetusta tuo tyyli, pari luokkaa tuota kaksoispersoonaa taidettiin tosiaankin vain käyttää.

Mutta joo, olin ja olen pitkähkö ja laiha, vitsi kun olisi tajunnut silloin jotakin ranskalaisesta sarjakuvasta.
Olen tästä lähtien Averell. Aika lähellä arveeta, eiks je.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
My name is Gay, Dick Gay. It's a pleasure.

Tuossa on asenne kohdillaan.
Elokuvatuottajat kyllä ehdottavat sitten jotain Marion Morrisonia, jos sille uralle lähtee.

Tai niin, riippuu tietysti elokuvasta ja videoissa tuo voi tod.näk. olla hyvinkin kova nimi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dick Johnsonin valmistama Vitun hyvä kahvi. Varmasti kaikkien älykköjen suosikki - hinnastakin päätellen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuossa on asenne kohdillaan.
Elokuvatuottajat kyllä ehdottavat sitten jotain Marion Morrisonia, jos sille uralle lähtee.

Tai niin, riippuu tietysti elokuvasta ja videoissa tuo voi tod.näk. olla hyvinkin kova nimi.

Videopisnestä olen ajatellut. Saaren Henry kävi ottamassa mitan ja sanoi, että voisin saada roolin japanilaisena miehenä kunhan pannaan silmät teipillä vinoon. Sumoseksi on kuulemma Honshussa nykyään suosittua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös