Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 067
  • 66 796

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katsoin huvikseni youtubesta Salkkarit-pätkän, jossa Venla Saartamo palaa kotikadulle ja suoraan Ismon syliin. Miten minulla on sellainen muistikuva, että Venla osasi näytellä paljon paremmin vuosituhannen alussa? Ilmeisesti vuodet julkisuuden valokeilan ulkopuolella ovat tehneet tehtävänsä ja VS on vain kalpea muisto entisestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten minulla on sellainen muistikuva, että Venla osasi näytellä paljon paremmin vuosituhannen alussa? Ilmeisesti vuodet julkisuuden valokeilan ulkopuolella ovat tehneet tehtävänsä ja VS on vain kalpea muisto entisestä.

Venla alkoi hippeillä ja halusi pois siitä mistä kaikki tunnistaa hänet. En tiedä miksi suostui paluuseen, kaikki aina huutelevat rahan takia. Maailma on täynnä taiteilijoita mitkä tekevät asioita aivan muista syistä kuin rahasta.
--

Niin, onko tämä se ketju minne on pakko kirjoittaa. Vittu, kirjoitetaan sitten, kun on pakko. Hankin tuollaisen Samsung S5:n ja se elelee täysin omaa elämäänsä. Koko ajan kyselee jotain haluatko tämän ja tuon. Kärsivällisesti koittaa laittaa skip vaan niihin kaikkiin. Maailman meriin saattaa sitten vain upota joku sinänsä ihan järkeväkin sovellus.

Vittu mitä paskaa, saisikohan kohta jo jotain kontrollia omaan laitteeseensa. Välillä se tärisee ja värisee, kun painelee jotain nappuloita. Ilmeisesti on täysin kestämätön liikeidea myydä puhdasta luuria minkä saisi rakentaa omien käyttötarpeidensa mukaan.

Onko mikään firma edes kokeillut sitä? Tässä menee taas kuukausi ennen kuin saa säädettyä kuntoon. Tai olisiko internetistä ladattavissa jotain järkeviä perusasetuksia minkä päälle olisi helppoa rakentaa oma.
 
Samsungin, Applen, Nokian (2008 ->), yms. puhelimet nyt onkin kokematta paskaa. Aina kirvoittaa hymyn huulille kun joku on mennyt moisen ostamaan ja "yllättyy".

Yleensäkään mikään huippusuosittu harvoin on parasta. Vaasan ruispaloistakin jälkiuuni pesee tavallisen ja Mazda on parempi kuin Toyota.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Samsungin, Applen, Nokian (2008 ->), yms. puhelimet nyt onkin kokematta paskaa. Aina kirvoittaa hymyn huulille kun joku on mennyt moisen ostamaan ja "yllättyy".

Yleensäkään mikään huippusuosittu harvoin on parasta. Vaasan ruispaloistakin jälkiuuni pesee tavallisen ja Mazda on parempi kuin Toyota.

Itse ostin ensimmäisen Applen puhelimeni muutama vuosi sitten ja se on vieläkin käytössä. On ollut kyllä mainio peli ja selkeästi paras puhelimeni tähän asti. Voi olla, että parempiakin löytyy, mutta en koe tässäkään mitään valittamisen aihetta.

Eikös Mazdat laho pohjasta muutamassa vuodessa ellei niitä erikseen massaa tms?
 
Eikös Mazdat laho pohjasta muutamassa vuodessa ellei niitä erikseen massaa tms?
Niin siis jatkuvan kasvupakon seurauksenahan mitään nykyvehkeitä ei enää voi yli viittä vuotta käyttää. Puhelimissa softat bloattautuu sitä vauhtia että viisi vuotta vanha luuri on verkonpaino, vaikka tehoa ja muistia on enemmän kuin pöytätietokoneessa joku aika sitten, josta joutui maksamaan monen kuukauden palkan.

Tällä hetkellä elektroniikkajätteeseen odottaa lähtöä mikroaaltouuni, vedenkeitin ja av-vahvistin. Viisi-kuusi vuotta taitaa olla kaikilla ikää. Täytyy varmaan kirpparilta ettiä jotkut kasarimikrot ja vedenkeittimet jotka kestää hautaan asti.

Vaatteista puhumattakaan. Ihan käsittämätöntä että suomalainen saa tunnin työllä rättejä joita on pienin kätösin väännetty ympäri ämpäri maailmaa. Mut eihän niillä mitään tee. Pari pesua ja se on siinä.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulla on jokin Samsung-puhelin, sellainen pieni musta, jossa on läppä. Toimii hyvin. Viime vuonna, alkukesästä, mietin ns. älypuhelinta, mutta en mä sitten. Tämä IT-huuma on mun mielestä naurettavaa, aikuset ihmiset intoilee vittu puhelimista. Kuitenkin jokainen tyylillään, on mulle taas sitte naurettu Samsung-puhelimestani.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla on jokin Samsung-puhelin, sellainen pieni musta, jossa on läppä. Toimii hyvin. Viime vuonna, alkukesästä, mietin ns. älypuhelinta, mutta en mä sitten. Tämä IT-huuma on mun mielestä naurettavaa, aikuset ihmiset intoilee vittu puhelimista. Kuitenkin jokainen tyylillään, on mulle taas sitte naurettu Samsung-puhelimestani.

Hyvä ystäväni meni tuollaisella ja nyt joku ehkä vajaa pari vuotta sitten lähti sekoiluun mukaan. Luuri koko ajan kourassa ja koko ajan ihan kaikesta kuvia kuin olisi aasialainen 19-vuotias tyttö. Ja sanoo toki myös, että ilman ei enää pärjäisi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvä ystäväni meni tuollaisella ja nyt joku ehkä vajaa pari vuotta sitten lähti sekoiluun mukaan. Luuri koko ajan kourassa ja koko ajan ihan kaikesta kuvia kuin olisi aasialainen 19-vuotias tyttö. Ja sanoo toki myös, että ilman ei enää pärjäisi.

Tolla Samsungilla ei edes saa otettua kuvia. Asiantila on erittäin miellyttävä.

Sitten ovat nämä ns. läppärit kahviloissa. Voi vittu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten ovat nämä ns. läppärit kahviloissa. Voi vittu.

Älä mene Tongalle. Pääkaupunki on sellainen parinkymmenen tuhannen asukkaan kylä. Muutama pubi ja ravintola siinä keskustassa on. Wifi toimii ja siksi paikat ovat täynnä valkoihoisia lataamassa laitteitaan. Se on aivan uskomaton näky ja uskomattomampi kuin esimerkiksi kuninkaan hauta mikä on siinä kulman takana.

Keskellä päivää arkisinkin livemusiikki soi ja paikalliset nauttivat olutta. Joillain valkoihoisilla on myös kaksi laitetta johdoissaan ja kaikki tuijottavat keskittyneesti niitä ruutujaan.

En osaa sanoa onko oikeaa tapaa elää, mutta vääriä ainakin on.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lykkäsivät Subwayssä kouraan muovikortin, joka korvaa tähän asti käytössä olleet pahviset tarrankeräyskortit. Eli isoveli valvoo ostoksiani sielläkin.

Se ei kuitenkaan ollut pääpointti, vaan rekisteröitymissivulla piti rastittaa ruutu "Kyllä, olen oikea ihminen", jotta pääsi eteenpäin. Mielestäni ihan liian vaikea filosofinen kysymys noin vähäpätöiseen paikkaan. Jos tuntemamme maailmankaikkeus onkin vain John Lithgowin uni, kuten Conan O'Brienissa vihjattiin. Ja nyt päässäni soi CMX:n Tuulilukko. (Kuvailematon linkki Youtubeen.)
 

sinikettu

Jäsen
Hifkin ja Husson ketjussa on meneillään mukavanlaista pöhinää. On suvakkia, vajakkia, empaattia, sananvapautta ja maailmanlopun skenaariota. En ihmettelisi, jos pelikieltoa napsuisi siellä suuntaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hifkin ja Husson ketjussa on meneillään mukavanlaista pöhinää. On suvakkia, vajakkia, empaattia, sananvapautta ja maailmanlopun skenaariota. En ihmettelisi, jos pelikieltoa napsuisi siellä suuntaa.

Voi helvetti tuo jatkuu vieläkin. Lähes varmalla runkosarjavoitolla ei ole mitään merkitystä. Se ensimmäinen historiallinen voitto. Mutta eihän sillä ole mitään merkitystä, kunhan pääsee netissä vääntämään neekereistä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ensimmäinen ihminen kuussa oli Neil Armstrong. Neil A. <> Alien. Sattumaako? Enpä usko.
 

sinikettu

Jäsen
Ensimmäinen ihminen kuussa oli Neil Armstrong. Neil A. <> Alien. Sattumaako? Enpä usko.
Kaikkihan tässä jonkinasteisia avaruusolioita ollaan. Maapallo on pieni elinkelpoinen pläntti, joka leijuu avaruudessa samalla lailla kuin ne miljoonat muutkin mahdollisesti elinkelpoiset planetaat. Gravitaatioaaltoja ja neutriinoja käy jokaisen ihmisen lävitse jokaisena hetkenä. Tämä huone, jossa istuskelen pimeässä on täynnä pimeä energiaa ja kvanttifluktuaatioita. Jos joku pieni vihreä olio haluaa siinä sivussa tunkea anukseen radiolähettimiä, niin siitäkö alkaa vain hommiin, kunhan minua ei siinä sivussa herätä.

En muuten koskaan muista kumpi Armstrongeista käveli kuussa ja kumpi polki pyörää. Sattumaako? Enpä usko.

Enkä myöskään ihmettelisi, jos Juhani Tamminen paljastuisi avaruusolioksi. On se niin hämy mies.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Louis oli varmastikin vähintäänkin yhtä kova panomies kuin oli muusikkokin. Parin valkoisen vekaran siittäminen ei siinä sivussa ole varmasti homma eikä mikään noin mahtavalta mieheltä.
Unohtamatta veljessarjan hulttiota Keijo Erik "Keke" Armstrongia. Silloin taisi lirahtaa vähän kusta sekaan. Keijo taisi olla MTV:n studiossa kommentoimassa, kun piti kävellä kuussa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Olen tottunut nauttimaan ehrmann maitorahkani mukavan löysänä ja helposti lapioitavana. Jostain syystä viimeksi kaupasta roudaamani purkit ovat järjestään olleet kiinteydeltään lähes sementtiin verrattavissa. Perkele.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Se on sitten kevät. Pre-vappu alkanut vuosia sitten.

Onkohan lääkisläisillä yhä pre-vappu-bileitä? Kai nyt.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Pitäiskö vaihtaa nimi Pippels Harrikaisevville Korhoseksi? Onkohan tämmönen nimi edes sallittu vai onko se jotenkin "liian outo"?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Googlasin (olen pervo) ton arvokuljetusryöstön ja päädyin Maanpuolustusfoorumille (nimi ehkä meni väärin) ja siellä oli asiantunteva teksti turvallisuusalan elämästä. No niin. Lopuksi sitten huomasin että kirjoittaja oli @vlad ! Tämmöstä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Googlasin (olen pervo) ton arvokuljetusryöstön ja päädyin Maanpuolustusfoorumille (nimi ehkä meni väärin) ja siellä oli asiantunteva teksti turvallisuusalan elämästä. No niin. Lopuksi sitten huomasin että kirjoittaja oli @vlad ! Tämmöstä.

Lisätäänpä siihen, kuten viestissäni (maanpuolustus.net) viittaisinkin, kyseessä ei ole enää ihan ajankohtainen asia eli ei puhuta tästä vuodesta eikä vuosikymmenestäkään.

Toiseksi, vaikka kyse oli turvallisuusalan työstä (raha & arvokuljetukset) niin työnantajana toimi tuolloin Suomen Posti ja sen edeltäjät, aikanaan Postin rahakuljetukset siirtyivät Falckin toimipiiriin (samoissa tiloissa kuitenkin usein toimittiin) ja sittemmin yhtiöiden yhteensulautumisen myötä monikansallisen yrityksen nimeksi tuli G4S. Tuolloin en enää tehnyt keikkaa rahakuljetuksiin.

En edes ryhdy spekuloimaan kuinka paljon tänään postin runkokuljetuksissa kulkee rahaa, vai kulkeeko laisinkaan - todennäköisesti ei, koska G4S. Reilu vuosikymmen sitten kulki "arvokonteissa" huomattaviakin summia. 90-luvulla, jolloin tein ensimmäisiä sijaisuuksia postin pankkipalveluissa, rahoja roudattiin konttoreihin ikivanhoilla Transiteilla - ei panssarointia, ei seurantaa, kännykkäaikakauden koittaessa kuski sai kännykän "turvakseen". Tuolloinkin "turvasalkussa" saattoi markka-aikana siirtyä parikin miljoonaa markkaa konttoriin. (Uusina isoina seteleinä se meni melkoisen pieneen tilaan).

vlad
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös