Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 388
  • 66 747

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Pääsinpä hiplailee pyttyä. Parit fototkin räpsäsin. Tapanilassa kävin katsomassa Teräväistä.

Otit siis riskin, että et voi voittaa sitä enää itselles. Hymiö.
 
Ok. Tulipa informatiivinen penninvenyttäjän oluttietopaketti @pettteriltä. Täytyy varmaan joskus testata tuo koff ja lappari, jos ovat laatuolutbuumin paineessa joutuneet tuotteitaan tarkistamaan.

Asia tuli mieleeni, koska minusta kuralager kuuluu erottamattomasti Suomen kesään, vaikka 9kk vuodesta lähes vältän kuin ruttoa. Ensinnäkin se 0,33 alumiinitölkki on mökki/vene/retki yms ulkokäytössä lyömätön. Kun on muutakin hommaa käsillä kuin se pubin pöytä ja tuoppi, niin pintti on minulle vähän liian suuri, ja kukapa nyt jaksaisi lasipulloja kanniskella. Myös se Karhun muovikäärelava, joita siis kulutan, oliko siinä nyt 18, 20 vai 22 (en edes tiedä!), on hemmetin kätevä pakkaus. Styroksiseen kylmälaukkuun mahtuu juuri passelisti kuutisen kiloa jäätä ja se karhulava, ja kun ne karhut laittaa sinne viileänä, niin paketti palvelee kalastuskäyttöä nolla-asteisena nelisen päivää mikäli sen saa täysin suojaan kaikelta vedolta ja auringonpaisteelta. Ja kyllä se taloudellinen aspektikin vaikuttaa. Ei ensisijaisesti, mutta jälkikäteen on mukava miettiä paljonko tuli säästettyä kun se olut olikin euron per laaki eikä kolme-neljä euroa.

Mutta. Kun sen kolme-neljä päivää on tintannut sitä karhua, niin kyllä se vaan alkaa tökkimään. Pari päivää on juotava välissä pelkkiä parempia oluita ennen kuin toinen lava karhua uppoaa. Ja sitten kun on juonut sen toisenkin, niin ei kyllä kuralager muutamaan viikkoon maistu, jos nyt ylipäätään mikään siinä vaiheessa. Tuollainen 70 päivää ylittää kyllä käsityskyvyn rajat, siis sen nobelanerin sun muun vastaavan kaman maun puolesta. Päihdeongelmat sinänsä nyt ovat meikäläiselle varsin tuttua kauraa.

Tässä tätä kirjoitellessa tuli muuten tämä mieleen: Yle Puhe: Perttu Häkkinen - Katupoika Roope raitistui sittenkin - YouTube
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Otit siis riskin, että et voi voittaa sitä enää itselles. Hymiö.
Saman riskin otin itsekin Mäkelänrinteen lukiolla. Kuvia myös otin ja videota joka on nyt sitten julkaistu maikkarin urheiluosiossa. Ja mitä nyt tsekkaillut eri medioiden uutisia Teukasta, niin valitettavan useassa lähetyksessä olen mukana häröilemässä. Onko nyt se hetki, kun pitää alkaa varautumaan teinifanien rynnäkköön oman kodin ovella?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Sara Sieppi varmaan jo tsekkaa bussivuoroja sinne päin, koska lätkäpelaajat on so last season.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla olisi aika iso ongelma ratkaistavana... Nimittäin, osa jatkislaisista toki tietää, että minä tempaisin motarilla rekan alle lähes 5 vuotta sitten, itsemurha tarkoituksella. Tuossa toissa viikolla käytiin kihlatun kanssa läpi noita mun lappuja mitä jemmaillut syytä tai toisesta. No siellä se oli, toki ihan odotetusti, käräjäoikeuden laput tuosta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta jne. Ja siellä oli myös tämän rekkakuskin nimi. No, katsoin facebookista onko mies siellä. No on se. Niin, tässä parisen viikkoa funtsinut, että A) otanko yhteyttä vai en ja B) jos (ja kun) otan, niin mitä minä hänelle voin sanoa? Siis muuta kuin anteeksi niin isolla kuin pystyy. Kun sitä kelaillut, että toki anteeksi pyytäisin, mutta mitä muuta siihen ympärille? Jos minä hänelle pelkän anteeksi sanan kirjoitan, niin mies voi miettiä, että mitä niinku vittua. Mulla on kyllä tämä kirjoittaminen hallussa, että siitä se ei jää kiinni. Pelkään ehkä eniten hänen reagtiota. Sieltä kun voi tulla mitä vain maan ja jupiterin väliltä. Ja eipä sillä, ansaitsen kyllä kaiken paskan jos sellaista sieltä tulisi, mutta kestänkö sen? Luultavasti lyö maihin ja pahasti, jos hänen suhtautuminen olisi haukkua minut maan rakoon. Sen kyllä ymmärtäisin täysin, ei siinä. Joka tapauksessa olen jo alustavasti päättänyt, että yhteyttä otan, mutta milloin ja mitä kirjoitan, niin täysin auki. Paha on paikka. Mutta toisaalta jos pyydän häneltä anteeksi ilman hirveätä sepostusta, olen hoitanut oman tonttini ja sen jälkeen on hänen vuoro hoitaa omansa. Enempää kun en voi tehdä enkä enempään pysty.

Kai tämän kirjoituksen funktio on se, että tartteen jotain perseelle potkimista/tsemppausta. En tiedä, vaikea on paikka. Kihlatun lapset tulee pe ja ovat 3vk, joten en ainakaan heidän aikana voi yhteyttä tähän rekkakuskiin ottaa (sen romahtamispelon takia). Ja toki voihan se viesti mennä "muut" kansioon ja mies näkee sen tyyliin vuoden päästä tai sitten hän ei vaan vastaa mitään. Kaikki, siis ihan kaikki on mahdollista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En välttämättä menisi kaveripyyntöä (ainakaan heti ensimmäiseksi) tuolle henkilölle lähettämään sinun sijassasi, mutta tuskinpa siitä kovinkaan paljoa harmia hänelle koituisi, jos laittaisit hänelle yksityisviestin, jossa kertoisit miten sinulla nyt menee ja kuinka olet päässyt pois pohjalta kiitos rakkaiden ja hyvien ihmisten. Riippuen täysin siitä, miten tuo mies ottaisi tuon viestin vastaan, voisit jonkin ajan kuluttua lähettääkin hänelle kaveripyynnön. Nämä asiat ottavat oman aikansa, riippuen täysin vastaanottajasta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En välttämättä menisi kaveripyyntöä (ainakaan heti ensimmäiseksi) tuolle henkilölle lähettämään sinun sijassasi, mutta tuskinpa siitä kovinkaan paljoa harmia hänelle koituisi, jos laittaisit hänelle yksityisviestin, jossa kertoisit miten sinulla nyt menee ja kuinka olet päässyt pois pohjalta kiitos rakkaiden ja hyvien ihmisten. Riippuen täysin siitä, miten tuo mies ottaisi tuon viestin vastaan, voisit jonkin ajan kuluttua lähettääkin hänelle kaveripyynnön. Nämä asiat ottavat oman aikansa, riippuen täysin vastaanottajasta.

Jep, no kaveripyyntöä en missään nimessä laita vaan ajattelin tosiaan yksityisviestin pistää. Saisinpa samalla pudotettua taas yhden mieltä tosissaan painavan asian pois harteilta ja oma tontti hoidettu. Muuta en voi tehdä, vaikka varmasti muuttaisin sen päivän toisenlaiseksi jos voisin, mutta kun en voi. Toisaalta tässäkin on se kolikon toinen puoli, se rekan alle painuminen pelasti mun elämän. Kaksijakoinen asia, paljon hyvää ja paljon pahaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tää on kyllä Jatkoajan paras ketju. Kerrankin voi suoltaa mitä tahansa paskaa ja topikissa yhä vain mennään. Tässä natsivaltiossa saisi olla enemmän tällaisia mahdollisuuksia, jonkinlainen teemapuisto tästä ketjusta olisi hyvä. Tämä ketju on vastakohta punavihreälle natsikuplalle. Kuten eilen sain tietää on tämä ketju tehty kännissä ja kännissä ihminen on avoin ja keksii avaria tekoja.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pari noin parikymppistä nuorta neitosta tiukoissa treenivaatteissa näyttämässä tiukkoja kroppiaan auringon paistaessa puolipilviseltä taivaalta. Joo-o, voihan sen hengähdystauon pitkän, noin 10 kilometrin kävelylenkin jälkeen, käyttää hölmömminkin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mulla olisi aika iso ongelma ratkaistavana...

lyhensin lainausta.

Tottakai otat yhteyttä kaveriin jo ihan sen takia, että pääset itse tapahtuneesta yli.

Henk. koht. uskon, että tämä kaveri ei hauku sinua pystyyn, jos kerrot silloisen ja nykyisen (toivottavasti muuttuneen) elämäntilanteesi. Tapahtumasta on kuitenkin jo puolenkymmentä vuotta aikaa.

Uteliaisuuttani on kutenkin pakko kysyä, kun tulit asian kanssa esiin: tuliko kyseisestä yrityksestä minkälaisia fyysisiä vammoja? Veikkaan, että moni et tuon tempun jälkeen ole kysymässä Jatkiksen foorumilta neuvoa tommosista asioista.

On kuitenkin mukava lukea että olet saanut elämäsi raiteilleen.
 

Eksotikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Laine & Aho
Sain huomautuksen asunnon omistajalta liian kovasta metelistä. Vituttaa, kun ei nämä naapurit voi tulla suoraan sanomaan, että voitko pistää musiikkia hiljemmalle.
 
@Lunatico, se että kysyt viestii minusta että sinulle koituisi asian selvittämisestä hyötyä. Minä en laittaisi viestiä sinne facebookin muut-kansioon randomisti joskus ehkä löydettäväksi, vaan lähettäisin paperisen kirjeen kotiin. Pari-kolme liuskaa muutamien päivien aikana hitaasti kirjoitettua tarinaa. Miksei ehkä lopussa blogisi osoitettakin.

Joo, ei mitään feisbuukkeja tällaiseen.

np: Problems - Katupoikien laulu
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Huomautin mummolleni, että hän soittaa radiota liian kovaa. Hän alkoi itkemään, jonka jälkeen hän alkoi uikuttamaan, miksi kaikki haluavat kiusata häntä. Lopuksi hän ilmoitti omaan persoonalliseen tyyliinsä, että toivoisi jonkun tulevan ja tappavan hänet, jotta hänestä päästäisiin eroon. Ukkini ei ollut mikään ihannemies, mutta täytyy nostaa hattua hänelle, että kesti olla naimisissa mummoni kanssa yli 70 vuotta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sitä ihmettelen, miksi vanhuksia kehutaan, vaikka ovat järjestään aivan järjiltään. Ovat pilanneet elämänsä eikä enää riitä voimia pilaamaan toisten elämiä ja sekös mummia ja vaaria vituttaa. @alwahla on tainnut ennenkin kertoa näistä asioista ja samantapaisia kokemuksia on minullakin.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@kahden suunnan sentteri Aivan loistava idea! Eipä tullut tuota mieleen. Ehkä näin se olisi paras, vanhan ajan kirje, käsin kirjoitettuna jossa kävisin kaikki mahdolliset asiat läpi. Olisin kyllä sen jälkeen huojentunut vaikkakin peloissani mahdollisesta reaktiosta. Sikäli sellaista koskaan tulisi minun tietoon. Mutta tuopa on nyt sellainen asia, että näin täytyy tehdä. Kirjoitan käsipelillä hänelle kirjeen. Enpä muutakaan voi tehdä, joten nyt vain täytyy tehdä se mitä voi, Kiitos loistavasta ideasta!

@Hollanti Fyysisiä vammoja ei tullut, henkisiä kyllä senkin edestä. Olin valitellut niskaani, mutta mitään ei ollut kuvista löytynyt ja muutenkin fyysinen kunto ok. Olihan mulla naama hakattu täysin paskaksi, mutta se oli edellisen illan juttuja se. Itse kolarista ei tullut mitään vammoja. Siksikin koko asia, siis se, että tässä kirjoitan, on mulle täysin käsittämätön asia enkä voi tajuta millään sitä, miten muka siitä selvisin. Toki olen onnellinen, että näin kävi. Eipä siinä ihminen vissiin voi isompaa onnenpotkua elämässään saada, kuin selvitä vammoita tuommoisesta. Pari vuotta kyllä kysyin, kovaan ääneenkin, että MIKSI? Miksi vitussa en kuollut, että eikö tämä tuska helpota koskaan? Olenko niin luuseri ihminen, etten onnistu edes tappamaan itseäni? Miksi mun piti jäädä henkiin vain ja ainoastaan kärsimään tänne paskaan? -Näitä mm. kyselin ja paljon, saamatta kuin ruoskaa lisää ja lisää, itseltäni. No, tuo tuska on jo onneksi helpottanut ja elämä tätä nykyään ihan erilaista kuin koskaan ennen. Tasapainoisempaa ja sen sellaista. Ja onhan minusta tulossa isä aivan kohta jo :)
 

Nick Neim

Jäsen
@Lunatico ajattelitko liittää kirjeeseen tietosi? Tuolla vanhan kunnon kirjeellähän on mahdollista tehdä tuo anteeksipyyntö/avautuminen anonyymisti, mitä Facebookin kautta ei oikein voi tehdä. Tietysti jos odottaa jonkin sortin vastausta, niin silloinhan ne tiedot on siihen kirjeeseen pistettävä. Tosin jos pelkää hänen reaktiota vähän liikaakin, niin tuohan menee siinä mielessä "hyvin", vaikka onkin ehkä vähän törkeästi sanottu.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
@Zorba saa "viimein" muuttaa allekirjoituksensa: "Se päivä milloin Kuopiossa nostetaan kannu ilmaan lähestyy koko ajan." Pekka Virta 28.3.2011

Kimmo Timonen on kuulemmma nostellut Stanley cuppia Kuopiossa eilen.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Lunatico ajattelitko liittää kirjeeseen tietosi? Tuolla vanhan kunnon kirjeellähän on mahdollista tehdä tuo anteeksipyyntö/avautuminen anonyymisti, mitä Facebookin kautta ei oikein voi tehdä. Tietysti jos odottaa jonkin sortin vastausta, niin silloinhan ne tiedot on siihen kirjeeseen pistettävä. Tosin jos pelkää hänen reaktiota vähän liikaakin, niin tuohan menee siinä mielessä "hyvin", vaikka onkin ehkä vähän törkeästi sanottu.
Tämä on yksi asia jota mietin. Luultavammin laitan yhteystietoni, mutta en ole sitä vielä päättänyt. Olisi ehkä reilua laittaa ne omat osoitetiedot, jotta hänkin saa halutessaan kertoa omat mietteet tapahtuneesta, mutta katsotaan nyt. Joka tapauksessa kirje se on oltava, on sen verran isosta asiasta kuitenkin kyse.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Lunatico, olen iloinen siitä, että olet hengissä ja kirjoitat tälle palstalle. Sinuna laittaisin yhteystiedot. Jos hypoteettisesti asettaisin itseni tuon vastaanottajan asemaan (mikä on tietysti todella vaikeaa), ainakin itse tykkäisin, kun olisi rehdisti nimi ja puhelinnumero alla.

Hattu ilmaan sinulle ja tietysti lähipiirillesi siitä, että asiasi on saatu järjestykseen ja elämä on taas elämisen arvoista. Olemattomalla elämänkokemuksellani kehotan jatkamaan samaan malliin, mennyt on takana ja tulevaisuus edessä.
 
@Lunatico voin näin yhden kollegan prosessin vierestä seuranneena sanoa, että laita se paperikirje asianomistajalle. Pitkään ja harkittu, moneen kertaan läpikäyty anteeksipyyntö. Suosittelen sen tekemään anonyymisti, koska siellä toisessa päässä voi olla melkolailla traumatisoitunut ihminen ja reaktio voi olla aivan mitä vaan voi ihmismieli keksiä. Mutta pääasia että haluat pyytää anteeksi ja uskon myös, että joskus anteeksiannon saat joskus. Sen takia suosittelen sitä anonymiteettiä kirjeessä, anteeksianto voi olla aika pitkissä puissa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
@Lunatico voin näin yhden kollegan prosessin vierestä seuranneena sanoa, että laita se paperikirje asianomistajalle. Pitkään ja harkittu, moneen kertaan läpikäyty anteeksipyyntö. Suosittelen sen tekemään anonyymisti, koska siellä toisessa päässä voi olla melkolailla traumatisoitunut ihminen ja reaktio voi olla aivan mitä vaan voi ihmismieli keksiä. Mutta pääasia että haluat pyytää anteeksi ja uskon myös, että joskus anteeksiannon saat joskus. Sen takia suosittelen sitä anonymiteettiä kirjeessä, anteeksianto voi olla aika pitkissä puissa.
Olen Heimopäällikön kanssa tästä asiasta liki samaa mieltä.

@Lunaticon aihetta koskevia viestejä luettuani ymmärsin, että rekan kuljettaja tietää kuka Lunatico on, koska tämä on käräjien oikeudenkäynnin kirjallisessa menettelyssä hyvin ilmeisesti jo tuolle kuljettajalle selvinnyt.

Tältä osin en usko, että kirjeen allekirjoittaminen vaikuttaisi kovin negatiivisesti tässä asiassa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
@Lunatico Miten tuon rekkakuskin kävi tuossa onnettomuudessa? Onko jäänyt jotain fyysistä tai henkistä vammaa? Jos siellä on asiat mennyt henkisten tai fyysisten vammojen vuoksi päin persettä, niin silloin hänen voi olla aika vaikea suhtautua kuulemaansa, että sinulla nykyään onni hymyilee elämässä. Muuten tosin rohkaisen ottamaan yhteyttä, koska tarvitset sitä selkeästi prosessisi läpiviemiseen. Taustalla vaan voi olla jotain sellaista, joka aiheuttaa ei-toivotun vastakaiun.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
@Zorba saa "viimein" muuttaa allekirjoituksensa: "Se päivä milloin Kuopiossa nostetaan kannu ilmaan lähestyy koko ajan." Pekka Virta 28.3.2011

Kimmo Timonen on kuulemmma nostellut Stanley cuppia Kuopiossa eilen.
Näin viime yönä painajaisunen jossa Kalpa voitti Kanada-maljan. Ilmeisesti tauko Jatkiksesta tekisi terää.

Miten tuon rekkakuskin kävi tuossa onnettomuudessa? Onko jäänyt jotain fyysistä tai henkistä vammaa?
Kyllä tuosta aika todennäköisesti jää/ on jäänyt jotain henkimaailman hommia pyörimään jonnekin. Joku itsarin kohteeksi joutunut totesi aikoinaan että "ei sitä kannattanut jäädä suremaan ja miettimään, töihin takasin niin äkkiä kuin vaan mahdollista"
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Lunatico, se että kysyt viestii minusta että sinulle koituisi asian selvittämisestä hyötyä. Minä en laittaisi viestiä sinne facebookin muut-kansioon randomisti joskus ehkä löydettäväksi, vaan lähettäisin paperisen kirjeen kotiin. Pari-kolme liuskaa muutamien päivien aikana hitaasti kirjoitettua tarinaa. Miksei ehkä lopussa blogisi osoitettakin.

Joo, ei mitään feisbuukkeja tällaiseen.

np: Problems - Katupoikien laulu

Meinasin ehdottaa tätä samaa, mutta edestakaisin säntäilevä sentteri ehti ensin. Ei mitään fb-viestejä vaan perinteinen kirje. Toimii varmasti paremmin. Samalla myös varmistat sen, että se rekkakuski ei heti välittömästi siellä facessa käy sulle räyhäämään tai "käy kimppuun". Jos se sulle vastaakin vihaisesti, niin kirjeellä saat tuohon pienen "suoja-ajan".

Toki voit kirjeessä kertoa olevasi facessa jne., jotta kuski voi ottaa sinuun yhteyttä haluamansa kanavan kautta. Jos siis haluaa ylipäänsä ottaa yhteyttä.

edit: jahas, olisi kannattanut lukea ketjua pidemmälle, sillä lunatico olikin tämän idean jo ostanut.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
... Suosittelen sen tekemään anonyymisti, koska siellä toisessa päässä voi olla melkolailla traumatisoitunut ihminen ja reaktio voi olla aivan mitä vaan voi ihmismieli keksiä. Mutta pääasia että haluat pyytää anteeksi ja uskon myös, että joskus anteeksiannon saat joskus. Sen takia suosittelen sitä anonymiteettiä kirjeessä, anteeksianto voi olla aika pitkissä puissa.

... aihetta koskevia viestejä luettuani ymmärsin, että rekan kuljettaja tietää kuka Lunatico on, koska tämä on käräjien oikeudenkäynnin kirjallisessa menettelyssä hyvin ilmeisesti jo tuolle kuljettajalle selvinnyt.
Tältä osin en usko, että kirjeen allekirjoittaminen vaikuttaisi kovin negatiivisesti tässä asiassa.

Heimopäällikön kanssa olen tuosta anonyymiydestä eri mieltä. Mazaa tuossa jo toikin yhden perustelun asialle, kuski kuitenkin tiennee Lunaticon henkilöllisyyden tai ainakin saa sen halutessaan helposti selville eri asiakirjoista.

Toinen pointti näkemykselleni on se, että @Lunatico on tietyssä mielessä hakemassa teolleen anteeksiantoa. Tai ainakin pyytää anteeksi tekoaan, mutta on myös valmis siihen, että kuski ei tekoa anteeksi ole valmis antamaan. Lunatico tuon kuitenkin tiedostaa ja on valmis riskin ottamaan. Jos nyt tämmöisessä tilanteessa lähtee anteeksipyyntökirjettä anonyymisti lähettämään, on anteeksipyyntö lähetetty ilman että anteeksipyydettävä voi asiaan reagoida. Siis jos toinen osapuoli ei oikeasti tietäisi kirjeen lähettäjän tietoja, tässä tapauksessahan asia ei ole noin.

Nyt jos sitten kirjeen lähettää anonyymisti, on asia omalta osalta ikään kuin paketissa ja tietyssä mielessä voi ajatella asian olevan loppuun käsitelty, kun on anteeksi pyytänyt kirjeellä. Eikä sen jälkeen asiaan muka enää tarvitse palata. Vastaanottaja sitten reagoi miten haluaa tai pystyy. Anteeksipyytäjä saattaa ajatella, että hän on anteeksi pyytänyt (ja voi jopa luulla, että myös saanut) ja siten hänellä on nyt puhdas omatunto.

Sanoisin tähän, että jos on halua tai munaa anteeksipyyntöä lähteä lähettämään, niin silloin pitää pystyä tekemään se suoraan omalla nimellä. Käsitin, että Lunatico on näin tekemässäkin, joten hatun nosto hänelle.

Tämä on näin äkkiseltään annettu oma mielipiteeni enkä sano, että on varmasti oikea tapa toimia. Ei varmasti ole mitään yksiselitteisen oikeaa ja helppoa tapaa tehdä tämäntyylisiä asioita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös