Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 310 012
  • 66 760

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
This is my story

Siinä se nyt on. Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella. Linkin takaa paljastuu siis Uusi Toivo lehden julkaisema, minun itseni kirjoittama tarina omasta elämästäni. Kuvat on skannattu suoraan lehdestä ja kirjoituksessa olevat kuvat ei ole minusta tai muutenkaan liity minuun, paitsi aiheeseen tottakai.

Hatunnosto. Kyllä kun tuota luki niin toivoisi että kukaan ei joutuisi kokemaan yhtä rankkoja asioita lapsuudessa mitä sinä.

Kummasti omat huolet rupesi tuntumaan pieneltä.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
This is my story

Siinä se nyt on. Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella. Linkin takaa paljastuu siis Uusi Toivo lehden julkaisema, minun itseni kirjoittama tarina omasta elämästäni. Kuvat on skannattu suoraan lehdestä ja kirjoituksessa olevat kuvat ei ole minusta tai muutenkaan liity minuun, paitsi aiheeseen tottakai.

No jopas. Aika rankka tarina. Olen iloinen että joku pystyy julkaisemaan tuollaista koska monella se jää lähinnä pohdinnan tasolle ja sitten tulee näitä kouluampumisia ym. Arvostan tekoasi ja sitä että olet näköjään kasassa tuon jälkeen. Kiitos Lunatico, uskoni ihmiseen palautui taas hieman.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
This is my story

Siinä se nyt on. Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella. Linkin takaa paljastuu siis Uusi Toivo lehden julkaisema, minun itseni kirjoittama tarina omasta elämästäni. Kuvat on skannattu suoraan lehdestä ja kirjoituksessa olevat kuvat ei ole minusta tai muutenkaan liity minuun, paitsi aiheeseen tottakai.
Kiitos että sain lukea tekstin. Kaikkea hyvää sinulle, koetahan pitää lippu korkealla!
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
This is my story

Siinä se nyt on. Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella. Linkin takaa paljastuu siis Uusi Toivo lehden julkaisema, minun itseni kirjoittama tarina omasta elämästäni. Kuvat on skannattu suoraan lehdestä ja kirjoituksessa olevat kuvat ei ole minusta tai muutenkaan liity minuun, paitsi aiheeseen tottakai.

No huh. Ei voi muuta kuin arvostaa sinnikkyyttäsi, kahdesti pohjalta takaisin ylös ja nyt elämä mallillaan. Olen lukenut viestejäsi aina suurella innolla ja voin sanoa että luotan täysin siihen, että pysyt valitsemallasi tiellä. Kaikkea hyvää jatkoon!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella.

Tämä ei ole kyllä varsinaista palautetta, mutta uskaltaudun kysymään muistatko äidistäsi yhtään mitään ns. positiivista? Eli jonkinlaisia, edes pieniä, kokemuksia, jotka olisivat kenties kertoneet hänen mahdollisesti olleen erilainen ihminen, ennen kuin asiat alkoivat mennä pieleen.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
This is my story

Siinä se nyt on. Lukekaa ja antakaa palautetta, arvostaisin sitä todella.

Kun tekstin luin ja jäin hetkeksi miettimään, niin olin järkyttynyt kuinka lähellä olen tuon ikäisenä ollut ihan samaa polkua. Kuinka niin pienet asiat ja nopeat valinnat ovat ohjanneet minut erilaiselle tielle, kuin sinut, kuitenkin tilanteiden ollessa hyvin samankaltaiset. Enpä tässä avaa kirjaani sen enempää, sinun tarinasi kertoi oikeastaan kaiken.

Olen viestejäsi täällä selannut silloin tällöin erinäisissä ketjuissa, mutta nyt vasta avautui hieman minkälainen henkilö siellä nimimerkin takana kirjoittaa. Tai siis paremminkin mitä kaikkea kokenut henkilö.

Kaikkea hyvää sinulle jatkoon ja tuo tarinasi lopussa ollut sitaatti kiinteyttää kaiken hyvin. Tämä antoi taas itsellekin uskoa siihen, että nykyisellä tiellä kannattaa pysyä ja visusti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olipa rankkaa luettavaa, mutta onneksi onnellisella lopulla. Hienoa, että olet noin vaikeista kotioloista ja koettelemuksistasi huolimatta päässyt kerran ja toisenkin kerran kuiville ja pois kurimuksesta, kohti tasapainoista ja onnellista arkea.

Arkielämäänsä monet ovat tyytymättömiä, mutta tavallinen arkinen elämä jossa käydään töissä, seurustellaan elämänsä naisen kanssa ja kirjoitellaan Jatkiksen palstalle ei ole ollenkaan hullumpi vaihtoehto. Sekin on hienoa, että olet kouluttautumassa ammattiin, jossa voit hyödyntää elämänkokemustasi. Antaa varmasti päihdetyössä ja vastaavassa enemmän auktoriteettia autettaviinkin, koska tiedät itse tarkkaan mistä on kyse.

Kirjoituksesi kohta terapeutista muistutti tämänkin palvelun tarpeellisuudesta. Yksi asialleen ja ihmisille omistautunut terapeutti voi olla käänteentekevä henkilö, jonka avulla huonoon kuntoon joutunut ihminen voi saada puitua asioitaan, juteltua ongelmistaan jollekulle ja vähitellen eheytyä. On erittäin lyhytnäköistä karsia näistä ja jättää ihmisiä oman onnensa nojaan niissä elämäntilanteissa, jossa pienikin tuki ja ihmisenä kohteleminen voi olla se, mikä saa syöksykierteen hidastumaan.

Ja vaikka päättäjät eivät välittäisikään ihmisistä ihmisinä vaan vain kasvottomina kuluerinä, niin luulisi heidän miettivän edes taloudellisia säästöjä. Tuki- ja terapiapalvelut, jotka auttavat ihmistä nousemaan jaloilleen maksavat itsensä moninkertaisesti takaisin.

Ehkä vanha sananlasku "kaikki mikä ei tapa, vahvistaa" on äärimmäisen kliseinen ja naiivi, mutta eiköhän siinä ainakin tässä tapauksessa ole se totuuden jyvä, että monet tilanteessasi olleet ovat nykyisin joko haudan levossa tai entistä syvemmällä. Sinä puolestasi vaikutat vahvistuneen ja päässeen monista ongelmistasi yli, jolloin pystyt entistä vahvempana persoonana auttamaan muita.

Keep up the good work!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensinnäkin kaikille suuri käsi palautteesta! Täällä olen eilisillan ja tämän aamun aikana lähes itkunsekaisin tuntein teidän palautteita lukenut. Tuntuu uskomattoman hienolta ja puhutte suoraan mun sydämelle. Kiitos tuhannesti!

Sitten vastaan kysymykseen:

Tämä ei ole kyllä varsinaista palautetta, mutta uskaltaudun kysymään muistatko äidistäsi yhtään mitään ns. positiivista? Eli jonkinlaisia, edes pieniä, kokemuksia, jotka olisivat kenties kertoneet hänen mahdollisesti olleen erilainen ihminen, ennen kuin asiat alkoivat mennä pieleen.

Äiti on ollut oikeasti hieno ihminen, ennenkuin ne hänen ongelmat alkoivat kasaantua. Ehkä hänen suurin ongelmansa oli se, ettei hän koskaan kerennyt mennä ajoissa juttelemaan jollekin taholle asioistaan. Sitten tuli pullo ja ongelmat paisuivat. Hyvä äiti se meille oli niin kauan kun se meidän luona asui. Ja onhan hännellekin sattunut vaikka ja mitä, jotka taas ovat lisänneet hänen tuskaa. Isän kanssa kesällä kun juttelin tästä aiheesta niin kumpikin oli sitä mieltä, että äidin pahin paikka koko hänen elämässään oli se, kun se menetti meidät lapset. Siitä se todellinen syöksykierre alkoi.

Mun on oikeasti tosi vaikea muistaa mitään positiivista, sellaista esimerkkiä missä kaikki meni hyvin. Onhan niitä toki jotain, mutta ne kaikki hyvät muistot hukkuu kaiken sen paskan sekaan. Ihminen on sikäli jännä olento, että pahat asiat muistaa paljon helpommin kuin hyvät. Mun täytyy oikeasti nyt miettiä ja palata asiaan jahka muistan jonkun esimerkin missä oikeasti voin sanoa, että kaikki meni ja oli hyvin. Olin kuitenkin niin nuori kun mutsi lähti vikaa kertaa niin en muista sitä ennen ollutta aikaa kovinkaan hyvin.

Ja mitä nyt jotain tulee äkkiseltään mieleen, niin olihan meillä kiva lomareissu Tallinnaan, mukava risteilyreissu aikoinaan myös tulee mieleen. Mutta siitä kun äiti oli oikeasti läsnä, meidän kaikkien kanssa, niin minä en muista mitään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi kun nostaa hattua. Helvetin vahva ihminen sä Lunatico olet. Ei meinaan ole helppo tie irtautua kaikesta huumepaskasta itsekseen, ilman mitään vierotusklinikoita. Itellä on kanssa ollut kaveripiireissä pari tällaista tuttua ja ovat yrittäneet samaa, laihoin tuloksin. Toinen itseasiassa jo kuollutkin.

Hienoa nähdä, että elämä rullaa nyt mallillaan sulla. :)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lunaticolle iso hatunnosto täältäkin. Surullista mutta toisaalta toivoa herättävä kirjoitus. Tsemppiä äläkä koskaan anna periks. Jätkä on elävä todiste siitä miten ihminen kykenee kääntämään kurssin elämässään jos vaan tahtoa ja tukea löytyy.

Arvostan myös tuota uravalintaasi. Tulee varmasti olemaan rankkaa mutta palkitsevaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kylläpä veti sanattomaksi tuo Lunaticon kertomus. Hienosti olet päässyt jaloillesi kaikesta huolimatta tai oikeastaan sen ansiosta. You are the man! :)
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Sitten vastaan kysymykseen:

Haluaisin itse asiassa kysyä sinulta vielä, että mieteitkö kauan tuota tekstiä / sen jakamista täällä jatkoajassa? Eli oliko minkäänmoista pelkoa persiissä, miten tuo sinun teksti otetaan vastaan?

Mikäli et tähän halua vastata, niin viskaa vaikka yv:llä. Kiinnostaisi vain tietää, koska ainakin jos itseäni ajattelen, niin olisi äärimmäisen ahdistavaa jakaa tuon kaltaista tietoa täällä ihmisille, anonymiteetistä huolimatta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haluaisin itse asiassa kysyä sinulta vielä, että mieteitkö kauan tuota tekstiä / sen jakamista täällä jatkoajassa? Eli oliko minkäänmoista pelkoa persiissä, miten tuo sinun teksti otetaan vastaan?

Mikäli et tähän halua vastata, niin viskaa vaikka yv:llä. Kiinnostaisi vain tietää, koska ainakin jos itseäni ajattelen, niin olisi äärimmäisen ahdistavaa jakaa tuon kaltaista tietoa täällä ihmisille, anonymiteetistä huolimatta.

Mulle oli jotenkin ns. itsestään selvää, että jaan tekstini täällä(kin), koska tavallaan haluan jutun luettavaksi kaikille, onhan se jo lehdessä muutenkin. Sellaista pelkoa ei ole ollut vaikka olisihan tässä ollut mahdollisuus toisenlaiseenkin reaktioon. Jutun tarkoitus on myös herätellä ihmisiä. Luulen jatkiksessakin olevan ihmisiä joilla päihdeongelma on päällä, toivottavasti heille olisi jotain apua tästä. Mulla on myös tavoite tuolle jutulle. Se ei ole julkisuus (ennemminkin kaihdan sitä), vaan se, että edes yksi ihminen saisi kipinän siihen, että muutosprosessi lähtee käyntiin. Edes yksi ihminen selviäisi tuon jutun ansiosta. Se olisi mun palkinto ja olisin erityisen onnellinen silloin. Toivotaan näin käyvän.

Toivoin kyllä reaktion täällä olevan sellainen kun se on ollut. Silti se pääsi yllättämään minut täysin ja siitä olevan todella iloinen. Tässä on viimeisen vuorokauden aikana omat tunnetilat olleet todella mykistäviä, oon ollut onnellinen ja kiitollinen ja myös silmäkulmat kosteana seurannut palauteryöppyä niin täällä kuin Facebookissakin. Ainut oikeastaan kuka on lähes teilannut minut tämän takia on äitini. Se ei yllättänyt, mutta antaa hänen rauhoittua tässä tovin jos toisenkin. Enmä sille vihanen ole, toivoisin vaan hänenkin nyt pysähtyvän hetkeksi miettimään ja alkaisi ryhdistäytyä pikku hiljaa. Se kun ei koskaan ole käsitellyt asioitaan niin jospa tämä kirjoitukseni saisi hänet hereille tähän maailmaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jouduin aika pitkään miettimään, että onko Zaborsky ensimmäinen Z:lla alkava IFK-pelaaja. I'll get me coat.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Jouduin aika pitkään miettimään, että onko Zaborsky ensimmäinen Z:lla alkava IFK-pelaaja. I'll get me coat.


Zidlickya ei kyllä tarvinnut kovin kauan miettiä.. :) mutta sen jälkeen minulla löi tyhjää, onko muitakin?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kaksi skidiä taas laitettu koulutielle. Yllättyin, että loppuen lopuksi minä olin se joka enemmän oli kaikesta stressaantunut kuin lapseni. Toisaalta kai se yksinhuoltajalla aina on näin kun vastuuta ei voi jakaa muiden kanssa. Tulin nyt kuitenkin muistuttamaan tänne, että muistakaahan puhua kiusaamisesta kaikkien tuttujen ja tietenkin omien lapsien kanssa. Tärkeä asia jonka siemenet vaikuttaa kiusatulla pitkälle aikuisikään asti. Myöskin kiusaajien itsensä kannalta olisi parempi jos heidän energiat voitaisiin kanavoida johonkin positiiviseen. Lisäksi jos yhteydenotto koulusta tai toiselta vanhemmalta asian tiimoilta tulee niin muistakaa, että näissä tilanteissa oman lapsen (kiusaajan) puolustelu ei ole edes heidän oma etu.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Lisäksi jos yhteydenotto koulusta tai toiselta vanhemmalta asian tiimoilta tulee niin muistakaa, että näissä tilanteissa oman lapsen (kiusaajan) puolustelu ei ole edes heidän oma etu.
Minä olen tälläisen yhteydenoton omille vanhemmilleni kuudennella luokalla vienyt ja olen ihan helvetin tyytyväinen, etteivät he mukisematta uskoneet koulun versiota tilanteesta ja hyväksyneet oman lapsensa perusteetonta kiusaajaksi leimaamista. Tää on aina tapauskohtaista.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minä olen tälläisen yhteydenoton omille vanhemmilleni kuudennella luokalla vienyt ja olen ihan helvetin tyytyväinen, etteivät he mukisematta uskoneet koulun versiota tilanteesta ja hyväksyneet oman lapsensa perusteetonta kiusaajaksi leimaamista. Tää on aina tapauskohtaista.

Muotoilin lainaamasi kohdan ehkä huonosti. Kysymys (tarkoitin) oli ehdoitta tapahtuvasta puolustelusta. Uskoisin, että kymmeniä kertoja useammin kiusaamistapaukset jäävät käsittelemättä kuin käsitellään aiheettomia ilmoituksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös