Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 753
  • 66 798

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Peukut kuittailusta. Felixin tuotteita en myöskään tue, sen sijaan käytänkin Meiraa joka on täysin ylivertainen Felixiin verrattuna. Suklaa on taas Fazerin tai hurrien Marabouta. Pandakin ajoittain kelpaa. Laivaa en käytä vaan venettä mökille mennessä ja jos ulkomaille menen, käytän Finnairia tai muuta lentoyhtiötä. Hernekeittonikin osaan tehdä itse alusta loppuun. Oliko muuta?

Se kieli, se kieli. Suomen kirjakieli kehitettiin Turussa, mutta sitä ei voi paatuneinkaan antiturkulainen vältellä, ellei puhu Rauman murretta.

Mitä ketsuppiin tulee, minä käytän Heinzin ketsuppia, se on ketsupeista ylivertaisin. Heil Heinz!

Hesen tuotteita ei ole toki pakko kenenkään syödä, tämän yskän sinänsä ymmärrän jos ei pikaruokapurilaiset ketjuravintolasta ole ominta itseä. Kyllä ne tosin mäkkärin mönjän hakkaavat poislukien ranskalaiset, jotka ovat mäkkärissä parempia ja Hesellä täyttä paskaa.

kalkkifredi: oikein teet kun boikotoit Vares-elokuvia. Minäkään en niihin koske kepin kanssa, ainakaan näihin uusiin Vares-elokuviin. Juha Veijosen tähdittämän yhden Vareksen olen nähnyt kokonaan, sen katsoi nippa nappa, mutta uudet ovat perhepiirin tietojen mukaan uskomatonta roskaa. Mäen Vares-kirjat olivat hyviä tai ainakin viihdyttäviä 1980-luvulla ja vielä 1990-luvun puolellakin, tällä vuosituhannella ne eivät sitä ole olleet.

Sama vika esimerkiksi porvoolaisen Ilkka Remeksen teknotrillereissä, joista kolme ensimmäistä viime vuosituhannen puolella olivat ihan luettavia, sen jälkeiset ovat olleet yhä tylsempiä ainakin siihen pisteeseen asti jolloin lopetin lukemisen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ja McDonaldsin imago kuitenkin on positiivinen, paitsi tietenkin terveysruokaintoilijoiden keskuudessa, mutta ne tuskin muutenkaan mäkkärissä syövät.

En todellakaan ole terveysruokaintoilija, muttei Mäkkärin imago mielestäni ole mitenkään positiivinen. Epäsiistejä paikkoja joissa nuoriso kovaan ääneen mölyten syö keskinkertaista roskaruokaa. Sama pätee muihinkin hampurilaispaikkoihin.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Burger King rantautuu näköjään Jyväskyläänkin. Tulee tuohon Shell Veturille. Aukeaa joskus heinäkuussa. Tuolla pitää sitten kyllä poiketa burgereilla, kun se on kehuja kerta saanut. Jää matkahuollon Hesburger kakkoseksi. 1-3 kertaa vuodessa nappaan matkahuollon Hesestä aterian matkaan, kun ohi kävelen. Ihan vain siistä syystä, että se on tossa 300-500 metrin päässä. Veturi on ihan matkiksen vieressä, niin ei ole vaikeaa valita kummasta burgerinsa hakee.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Minusta Hesellä on parempi imago kuin Mäkkärillä. Mäkissä on likaiset pöydät ja lattiat, kova melu ja läskit asiakkaat. Hesessä puolestaan siisti ympäristö, rauhallinen tunnelma (pikaruokapaikaksi) ja laadukas yleisvaikutelma, riippumatta paikasta. Enkä ymmärrä miksi kaikki haukkuvat Hesen ranskiksia, itselleni ne ainakin maistuvat. Johtuu varmaan siitä, etten ole Mäkkärin safkaa syönyt oikeastaan vuoteen. Viime syksynä oli pakko ottaa, kun setäni tarjosi. QP oli ainakin tosi kuivan ja tylsön makuinen. Ennen oli jopa yksi lempihamppareistani Mäkkärissä, kunnes lopetin siellä käymisen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Hesellä on parempi imago kuin Mäkkärillä. Mäkissä on likaiset pöydät ja lattiat, kova melu ja läskit asiakkaat. Hesessä puolestaan siisti ympäristö, rauhallinen tunnelma (pikaruokapaikaksi) ja laadukas yleisvaikutelma, riippumatta paikasta. Enkä ymmärrä miksi kaikki haukkuvat Hesen ranskiksia, itselleni ne ainakin maistuvat. Johtuu varmaan siitä, etten ole Mäkkärin safkaa syönyt oikeastaan vuoteen. Viime syksynä oli pakko ottaa, kun setäni tarjosi. QP oli ainakin tosi kuivan ja tylsön makuinen. Ennen oli jopa yksi lempihamppareistani Mäkkärissä, kunnes lopetin siellä käymisen.

Onko Kuopiossa muka oikeasti noin? Mä en oikein tiedä uskonko. Täällä etelässä on ihan päinvastoin. Mäkkärit on kivempia paikkoja kuin nolomaineiset Hesburgerit. Pöydät ja tuolitkin ovat tukevampia ja tilavampia kuin ne Hesen ankeat vastaavat. Mäkkärin tarjotinkin on paljon parempi kuin se Hesen naurettavan pieni rimpula. Ja sisustuksessa Mäkkäri vie selvästi. Hesessä seinät on täynnä niitä mahdollisimman halvalla tehtyjä mainoksia, joissa on usein vielä joku ankealta näyttävä hampurilainen. Nytkin siellä mainostettiin sellaista pitahampurilaista, jota ei sen kuvan perusteella tee mieli edes maistaa. Ja muutenkin se sisustus on enemmänkin sellainen lapsille suunnattu, just ja just voi vielä teineihinkin vedota. Pöydällä sitten on ehkä joku muovikukka aikuisille.

Ja täällä etelässä just noissa Hesburgereissa näkee niitä lihavia ihmisiä. Usein vielä niiden huonosti käyttäytyvät muksut kitisee siinä vieressä. Ei siellä ole kiva istua, toisin kuin Mäkkäreissä.

Makuasioista nyt ei oikein voi kiistellä, mutta laadussa Mäkkäri voittaa isolla erolla. Hesessä tuntuu että kaikki mahdollinen on hommattu niin halvalla kuin ollaan vaan saatu. Esimerkiksi Mäkkärin tuorepuristettu Tropicana vastaan Hesen tiivistelitku tai se vettä, sokeria ja aromia sisältävä lasten pillimehu. Eikö ne Hesen ranskalaisiksi kutsuttavat jauhopötkötkin ole tehty perunatärkkelyksen lisäksi maissitärkkelyksestä ja riisijauhosta plus mistä lie lisäaineista, jotka eivät ranskalaisiin kuulu. Mäkkärissä peruna on perunaa.

Mua oikein ällöttää se Hesen tuotteiden rasvamäärä. Esimerkiksi kerroshampurilaisessa on lähes tuplamäärä verrattuna Mäkkärin vastaavaan, Big Maciin. Siltikin monet kuvittelevat virheellisesti että nuo paikat olisivat yhtä epäterveellisiä.

Ja kaiken huippuna Hesessä ne kaikki maksaa enemmän. Helsingin keskustan Mäkkäreissä Big Mac -ateria maksaa 5.95 ja mitä se Hesen vastaava maksaa? Joskus kevättalvesta tais olla 7.80. Onkohan nyt jo tuostakin noussut. En tiedä. Mä muuten sain tossa keväällä ison nipun niitä Hesen kuponkiarkkeja, joissa on se kaksi kerrosateriaa yhden hinnalla -tarjous, mutta en siihenkään hintaan suostu niitä ostamaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä ne tosin mäkkärin mönjän hakkaavat poislukien ranskalaiset, jotka ovat mäkkärissä parempia ja Hesellä täyttä paskaa.
Tähän lähes sama, mutta kun en tykkää muutenkaan ranskalaisista pottusista kummemmin, mutta Hesen potut on kyllä suurinta paskaa, mitä missään on ransakanpottusista tarjolla, no BK vetää ehkä vertoja.
Burger King .... kun se on kehuja kerta saanut.
Juuri kävin Rautatieaseman BK:ssa ja totesin huonoksi. Jännä homma, että ulkomailla olen siitä tykännyt, mutta täällä se oli ala-arvoista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhhuh, kaverit, nyt on diippiä settiä täällä, äärimmäisen diippiä! Jos keskustelu avaruuden äärettömyydestä on diippeyden Kilimanjaro, niin tämä burgeri-keskustelu on diippeyden Mount Everest!

Aina välillä jotkut puhuu täyttä paskaa ja jotkut kiistatonta faktaa, jota kukaan ei voi kiistää.
(Kai Nu Laista en tarkoita)

Tietenkin jossakin muualla saattaa asiat olla toisin, en mä sitä sano. Enkä sitäkään etteikö jonkun suussa joku tietty juttu maistuisi paremmalta. Yleensä täällä vaan moni Heseä kehuva kirjoittaa ettei paljoakaan ole käynyt Mäkkärissä tai jotain vastaavaa ja siten sen mielikuva perustuu johonkin virheellisiin ja valheellisiin juttuihin. Mä en vaan ymmärrä mikä tarve suomalaisilla on kehua tuota lähes joka ikisessä asiassa huonompaa Heseä, varsinkin kun se vielä on kalliimpi.

Nyt sitten joku varmaan tulee sanomaan että jossakin vittu viis kertaa kalliimmassa ravintolassa kaikki on parempaa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt sitten joku varmaan tulee sanomaan että jossakin vittu viis kertaa kalliimmassa ravintolassa kaikki on parempaa.

No ei välttämättä.. Mäkkäristä/Hesestä en ole ruokamyrkytystä saanut, mutta Tomi "naama joka paikassa" Björkin Gaijin olisi sellainen ollut saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onko Kuopiossa muka oikeasti noin?

En tiedä, sillä en ole Kuopion pikaruokapaikoissa juurikaan käynyt eli Helsingistä puhuin. Varsinkin keskustan Mäkkärit ovat niin epämielyttäviä paikkoja, ettei niihin kiinnosta edes mennä. Pahimpia ovat Manskun, Sokoksen ja Kampin Mäkkärit. Kampin Mäkkärin vieressä oleva Hese on yllättävän rauhallinen sijaintiinsa nähden. Johtuu varmaan siitä, että Mäkkärillä on enemmän faneja ja näin Heset eivät ole yhtä täynnä. Jopa Eläintarhan Rokki-Mäkkäri on mielestäni todella epäviihtyisä, mutta Nesteen tai Pasilan aseman Heset ovat aina siistejä ja tungosta ei ole ja niissä on mukava syödä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei välttämättä.. Mäkkäristä/Hesestä en ole ruokamyrkytystä saanut, mutta Tomi "naama joka paikassa" Björkin Farangista olisi sellainen ollut saatavilla.

Harvemmin naureskelen toisten epäonnelle, ja harmittaa et ihmiset sairastui... Mutta ehdin nähdä Björkin #fuckyougrannyt ja #loskatsuuhun vastineen sille ravintolakriitikolle, jonka mielestä palvelussa oli parantamisen varaa :D On vissiin vähän muussakin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mäkkäristä/Hesestä en ole ruokamyrkytystä saanut, mutta Tomi "naama joka paikassa" Björkin Farangista olisi sellainen ollut saatavilla.

Tomppakin voi kertoa asiakkaille, että: Et sää sitä saanu, sää ostit sen!

Minun ylenpalttisen raju ruokamyrkytys tuli ScanBurgerista. Hyppäsin liikkuvasta autosta pikkutiellä ojanreunalle oksentamaan ja paskomaan. Auto liikkui vielä kolmisen metriä. Onneksi ei ollut vastaantulijoita, olin siis yksin autossa...
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Aurinko paistaa, akka ja lapset anopin kanssa rannalla. Minä se vaan juon kaljaa ja istun parvekkeella juhlimassa ikämiesluokkaan pääsyä. Tuossa jotain räjäyttelevät lähellä, en olisi tämmöistä huomiota kaivannut.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Tomppakin voi kertoa asiakkaille, että: Et sää sitä saanu, sää ostit sen!

Minun ylenpalttisen raju ruokamyrkytys tuli ScanBurgerista. Hyppäsin liikkuvasta autosta pikkutiellä ojanreunalle oksentamaan ja paskomaan. Auto liikkui vielä kolmisen metriä. Onneksi ei ollut vastaantulijoita, olin siis yksin autossa...

Heh, luulin olevani ainoa joka lopetti ruokailunsa kyseisessä lafkassa saatuani täysin vastaavan helvetillisen taudin ruokailun jälkeen. Ettei vain kyseessä ollut Biolinjan Scani? Helmikuussa tyhjensin useamman päivän mahalaukkuani kulinaristisen lounaan siellä nautittuani.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heh, luulin olevani ainoa joka lopetti ruokailunsa kyseisessä lafkassa saatuani täysin vastaavan helvetillisen taudin ruokailun jälkeen. Ettei vain kyseessä ollut Biolinjan Scani?

Tuo oli Kuusamossa, jossa nautin ilmeisen kuplivaa majoneesia?

Aikaisemmalla kerralla olin taas ollut ajelemassa pitkin maita ja maakuntia, eikä kunnollista ruokapaikka ollut lähellä, joten piti tyytyä ScanBurgeriin. Tilasin siellä jättiaterian tjsp. Muistin aikaisemmasta, että sen pihvin hajun saa lähes häivytettyä peittämällä sen täysin kaikkiin mahdollisiin mausteisiin. Söin tikkuperunat, join limpparin ja syödessäni hampurilaisen viimeisiä paloja mietin hämmästyneenä, että kumman hyvänmakuinen näin ShitBurgeriksi.
Silloin huomasin, että olin syönyt samalla 2/3 osaa mausteiden kostuttamasta isosta paperiservetistä.
Löytyi selitys yllättävän hyvälle maulle?!
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuo oli Kuusamossa, jossa nautin ilmeisen kuplivaa majoneesia?

Söin tikkuperunat, join limpparin ja syödessäni hampurilaisen viimeisiä paloja mietin hämmästyneenä, että kumman hyvänmakuinen näin ShitBurgeriksi.
Silloin huomasin, että olin syönyt samalla 2/3 osaa mausteiden kostuttamasta isosta paperiservetistä.
Löytyi selitys yllättävän hyvälle maulle?!

Ai kehvana, että irtosi hyvät naurut näin aamutuimaan.. Huh.. Tuosta jo joku markkinointivelho tekisi sloganin "meidän servetitikin maistuu paremmalle (kuin se burgeri)!".
 

dorka

Jäsen
Mä olen täällä yks läppä,
modet kohta tarjoo mulle avokättä,
viestieni taso on ihan kakka,
plus oon ihan akka,
mul on Jatkoajan laimein nicki,
mut koko palstan suurin dicki.

Take that.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veneen ostin pari viikkoa sitten, moottorinkin ostin veneeseen. Vene helpottaa huomattavasti vetten päällä kävelyä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Blaah tuota Kontiolaa, kun meni tuolla tavoin siinä haastattelussa pelleilemään. Ihan asiallisia kysymyksiä esitettiin, ja vielä kun oli sovittu etukäteen, niin sitten tuolla tavoin kiusaa nättiä tshekkiläishaastattelijaa. Vaikutti niin teennäiseltä ja huomionhakuiseltakin koko I don't know, että hiukan jopa ärsyttää sen saama positiivinen huomio. Haastattelija-raasu siinä oletti saavansa asialliset ja hyvät vastaukset, eivätkä nuo kysymyksetkään lainkaan huonoja olleet vrt. suomalainen media Saarinen & co. etunenässä. Empatiat tuolle tshekkityttöselle.

Oi miksi, oi miksi.

E: Niin ja sitten se Lehterä. Kai nyt jos pelaat pari matsia huonommin ja menet Twitteriin, niin et sieltä suurella todennäköisyydellä mitään päänsilityksiäkään löydä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlissä oli myynnissä jotain ainakin mainoksen mukaan virallisia futiksen MM-kisojen fanituotteita. Ei siinä mitään, mutta siinä oli myös Suomen fanipaita ja muuta Suomi-sälää. Se olisi kyllä ainoa vaihtoehto niiden gloryhunttauspaitojen rinnalla, minkä suostuisin pukemaan päälleni, mutta mikä pointti niissä oli? Voi sitten seniilinä muistalla, että olipas hienoa, kun Suomi pääsi ensimmäisen kerran mukaan MM-kisoihin vuonna 2014.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lähes jokainen munista terve mies kykenee pitkään jörnintähetkeen, mikäli nainen on tarpeeksi ruma. Ei kuitenkaan niin ruma, ettei lepa edes toji.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sokeat pystyvät jörnimään juuri niin kauan kuin haluavat. Mielikuva naisesta ratkaisee.

Ne onnekkaat näkemättömät.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sokeat pystyvät jörnimään juuri niin kauan kuin haluavat. Mielikuva naisesta ratkaisee.

Ne onnekkaat näkemättömät.

Sama ilmiö heilläkin on kuin näkevillä, näköhavainto vain korvautuu mielikuvilla ja tunnustelulla. Muutenhan kaikki voisivat jörniä vuorokauden läpeensä Miss Venezuelaa, jos vain silmät ovat kiinni.

E: Niin eikä muuta kosketusta olisi kuin lerssin liike pesässä.

Vai mistä luulette johtuvan että 45-vuotiaat mätisäkit monesti kehuvat miehiään sängyssä erilaisissa paskaohjelmissa? Tä? HÄ?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama ilmiö heilläkin on kuin näkevillä, näköhavainto vain korvautuu mielikuvilla ja tunnustelulla. Muutenhan kaikki voisivat jörniä vuorokauden läpeensä Miss Venezuelaa, jos vain silmät ovat kiinni.

Veikkaan kuitenkin, että jos tietää kyseessä olevan Miss Venezuela, saattaa houkutus avata silmät kasvaa liiaan suureksi. On toki totta, että sokeat "näkevät" käsillään, mutta on se kuitenkin vähän eri kuin ihan omin silmin nähty. Näissäkin on varmasti eroa syntymäsokeiden ja myöhemmin sokeutuneiden välillä.

Ai niin, eräs hyvä kaverini sokeutui kolmekymppisenä, mutta kokee olevansa parempi mies pedissä kuin aiemmin. Naiset muka tykkäävät siitä, että heitä kosketellaan myös mm. käsillä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Sokeat pystyvät jörnimään juuri niin kauan kuin haluavat. Mielikuva naisesta ratkaisee.
Vaiko kielikuva?

Toisaalta on todettava, että mikäli asiaa tarkastelee pragmaattis-wittgensteinilaisittain, em. termit voidaan perustellusti määrittää toistensa synonyymeiksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Siellä on perkele modejen päämaja vaihtunut Turengista Tampereelle kun ilmoituksissakin lukee vain Raipe rules.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös