Nyt viikonloppuna oli joka vuotiset Wanaja festarit täällä Hämeenlinnassa. Ne oli perjantaina ja lauantaina. Tuli oltua kumpanakin päivänä festareilla. Kahden päivän lippu maksoi noin 140 euroa mutta olisin PAMin jäsenenä saanut liput satasella jos olisin tiennyt etukäteen että PAM tulee myös lippuja jäsenilleen myymään. No, kyllä tuon 140 euroakin lipuista maksoi kun festareilla oli hyvät esiintyjät.
Oli monta sellaista bändiä tai artistia joita erityisesti katseli ja kuunteli, kuten Dingo, Eppu Normaali, Kaija Koo, Apulanta ja Bortion Boys. Tämä oli ensimmäinen kerta kun näin livenä esimerkiksi Dingon ja Eppu Normaalin. Lisäksi festareilla esiintyi Kuumaa, Behm, Gasellit, Ellinoora, Elastinen ja Happoradio. Festareilla oli monet hyvät keikat ja kuultiin monia hyviä hittikappaleita.
Tykkäsin kyllä festareista ja nautin olostani. Viime vuonna en näillä festareilla ollutkaan mutta nyt taas olin. Alkoholin juojia festareilla oli aika paljon ja pahimpia taluteltiin pois festarialueelta ja ensiapumiehet auttoivat joitakin. Minullahan on itselläni alkoholiriippuvaisuutta ja käytän tällä hetkellä antabusta joten en itse alkoholia juo. Mutta kyllä noilla festareilla tuli miettineeksi miltä festarit tuntuisi jos joisi. Ainakin rahaa uppoaisi niihin paljon enemmän, sillä hinnat festarialueella oli kalliita. Minäkin sain festarialueella ja taksimatkaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä uppoamaan yhteensä noin 80 euroa vaikken juonut edes alkoholia.
Festareilla minulla oli jalat ja alaselkä koetuksella kun joutui seisomaan niin paljon. No, onneksi väliajoilla pääsi istumaan. Mutta kyllä alaselkä ja jalat kipeytyivät silti ja kolmatta festaripäivää en olisi jaksanut ja nyt sellaista ei ollutkaan. Vähän pitäisi kai jumppaa harrastaa niin ensi vuonna festarit voisi tuntua vieläkin paremmilta.