Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 278 427
  • 66 552

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No nyt on taas hyvä fiilis. Viime yönä nukuin peräti yli 10 tunnin yöunet ja oloni on pirteämpi ja voimaantuneempi. Ei ole enää sellaista poikkeuksellisen kovaa väsymystä ja voimattomuuden tunnetta. Pierutkin ovat taas normaaleja, kiinteitä eikä ole pelkoa että tulevat löysähkön varren kanssa.

Ei nuo koronarokotteen aiheuttamat jälkioireet nyt onneksi kauaa kestä. Kuten ei pitänytkään, korkeintaan kaksi vuorokautta. Minulla taisi kestää sen vuorokauden. Ja tässäkö nyt oli se paljon pelätty korona minun osaltani? Aika tehokkaan suojan nimittäin tämän rokotteen pitäisi antaa.

Ja tänään saa vielä lepäillä. On nimittäin vapaapäivä minulla. Parturissa käyn sillä ei nuo oireeni varmaankaan olleet mitään tarttuvaa sorttia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla on tarkka makuaisti. Ei se siis mitenkään laadukas tai sofistikoitunut, hienostunut ole (tykkään esim. eineslihapullista). Eikä siitä mitään hyötyä ole että pystyn erottamaan syötävästä erilaisia ainesosia joita kaikki muut ei maista (joita siis ruuassa on). Jotkut käyttää minua yleisenä haistelijana ja maistelijana kun haluavat tietää että onko ruoka syömäkelpoista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sarjassamme tunnen itseni tyhmäksi, ties monettako kertaa vain.

Talvipyöräilyni on kyllä jäänyt viime aikoina vain pariin hassuun kertaan mutta niinäkin kertoina olen ihmetellyt sitä kuinka tämä talvipyöräily onkin huomattavasti raskaampaa kuin ennen. Olen ajatellut että pyörä on varmaan ollut jäässä kun olen säilyttänyt sitä ulkona. Tai onkohan tiet nyt jotenkin reilusti pehmeämpiä sulaneen lumenkin takia?

No, nyt pidin pyöräni säilytyksessä sisävarastossa maanantai-illasta lähtien ja lähdin sillä taas tänään päivällä ajamaan. No, pyöräily oli taas huomattavan raskasta. Ihmettelin taas, sillä eihän se jäässäkään nyt voinut olla. Ja ei nämä tietkään nyt niin pehmeitä ole. Ajattelin jo että kun olen perillä niin tulen tänne Jatkoaikaan avautumaan Asia joka ei avaudu minulle-ketjuun. Asiasta miksi talvipyöräily on nykyään niin helkkarin raskasta vaikka kyllä ennenkin on lunta siis ollut.

No, juuri kun olin kaupan pihassa muistin ja älysin että helkkari se isähän on pyytänyt tarkkailemaan takarengasta. Siinä on jotain vikaa ja saattaa tyhjentyä. Minulta oli vain unohtunut tarkkailla tuota takarengasta nyt kuitenkin ja parkkipaikalla sitten sain huomata että ihan lötsö ja tyhjähän se oli. Eli tuo ajamisen raskaus nyt mitä ilmeisemmin johtui tästä takarenkaasta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minulla on tarkka makuaisti. Ei se siis mitenkään laadukas tai sofistikoitunut, hienostunut ole (tykkään esim. eineslihapullista). Eikä siitä mitään hyötyä ole että pystyn erottamaan syötävästä erilaisia ainesosia joita kaikki muut ei maista (joita siis ruuassa on). Jotkut käyttää minua yleisenä haistelijana ja maistelijana kun haluavat tietää että onko ruoka syömäkelpoista.
Olisiko Putinilla tai jollain afrikkalaisella leopardihatulla maistajan pesti auki? Ura saattaa jäädä lyhyeksi mutta olisipa erikoinen homma.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Puolilta öin alkais Tampa-Carolina ja Florida-Dallas. Tekis mieli kattoo kumpikin matsi, mutta toinen vissiinkin ois syytä valita. Pitänee heitää kolikolla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olisiko Putinilla tai jollain afrikkalaisella leopardihatulla maistajan pesti auki? Ura saattaa jäädä lyhyeksi mutta olisipa erikoinen homma.
No olisihan tuo jotain. Voisi laittaa CV:hen jos hengissä selviäisi. No mieluummin pysyn kotimaassani aistinvaraisena arvioijana.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
No ei kai tossa kolikkoa tarvita. Tampa-Carolina.
Pähkäilin vähän silleesti, että katselen ainakin aluks sitä matsia kumpi alkaa ekana. Ihme kevätjuhlat aina noilla ennen peliä. Miks kiekko ei tipu jäähän sillon kun ilmoitetaan peli alkavaksi?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies haluaa saada olla välillä olla rauhassa. Se on minusta on ihan OK. Itsekin kaipaan sitä. Kyllä meillä voi olla omia juttuja vaikka ollaan naimisissa. Kun kuitenkin ollaan paljon yhdessä ja rakastetaan. Se kantaa pitkälle...
 

444

Jäsen
Mies haluaa saada olla välillä olla rauhassa. Se on minusta on ihan OK. Itsekin kaipaan sitä. Kyllä meillä voi olla omia juttuja vaikka ollaan naimisissa. Kun kuitenkin ollaan paljon yhdessä ja rakastetaan. Se kantaa pitkälle...
Oman ajan ottaminen parisuhteessa on erittäin tärkeää. Samoin se, että sallii sen toiselle. Itse ainakin olen sen verran erakkoluonne, että välillä pitää saada nollata tilanne ja olla vain omien ajatustensa äärellä. Tai vaikka kirjoittaa tyhjänpäiväisiä viestejä Jatkoajan keskustelupalstalle. Sen jälkeen on taas helpompi olla aidosti läsnä sille toiselle henkilölle. Omalla kohdallani tämä toimii siis niin, että kumppanin seurassa puhelin tai muu älylaite on erittäin harvoin käsissä tai edes käden ulottuvilla, paitsi jos keskustelun yhteydessä on tarpeen tarkistaa jokin asia, kuten vaikka jonkun paikan aukioloajat. Sitten jossain vaiheessa vain otan esille sen, että nyt kaipaan hetken omaa aikaa, jolloin ei ole tarvetta multipaskingille. Ei tarvitse yrittää keskittyä moneen asiaan samaan aikaan, vaan aidosti olla siinä, missä juuri sillä hetkellä on. Olen hyvin saanut istutettua tämän ajatusmallin myös muihin ystävyyssuhteisiini siitä erikseen mainitsematta ihan vain oman esimerkkini kautta. Toki joillain se luuri vain on ”aina” kädessä, jolloin lopetan puhumisen välittömästi huomatessani, kun hän alkaa plärätä jotain puhelimesta. Olen huomannut, että siinä tilanteessa puhuminen on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun harvalla ihmisellä riittää keskittymiskyky oikeasti lukea / kirjoittaa ja kuunnella samaan aikaan. Eikä se ole minulta pois olla sen aikaa hiljaa.

Nykyisessä suhteessa tämä toimii hyvin, koska siitä on ollut molemmin puolin puhetta. Ja onhan se yhteiselo antoisampaa, kun tietää, että se toinen on läsnä siinä hetkessä juuri minun kanssani eikä sohlaa kymmeneen eri suuntaan samaan aikaan jotain muuta.
 

Liitteet

  • ACDE7A32-D6FE-41FC-BF2A-E1EEA31C7E5E.jpeg
    ACDE7A32-D6FE-41FC-BF2A-E1EEA31C7E5E.jpeg
    420,5 KB · kertaa luettu: 168
K

Kiekkokatsoja

Hallitus taas tänäänkin tiedottelee jotain.
Lienee ulkonaliikkumiskielto? Ei koronan vuoksi, vaan päästötavoitteiden vuoksi..?
Tauti on saatu levitettyä rajan takaa Suomeen. Ja pian hus alueelta koko Suomeen, joten on aika siirtyä politiikassa tärkeimpiin asioihin.

Bemarikuskille terveisiä, että laita herätyskello minuuttia aikaisemmin soimaan, niin ei tarvitse kaahailla töihin. Ja kiitoksia uusista hiekoitushiekan/pikkukivien iskuista autossani.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän tuntuu oudolta että jalustimet keksittiin suhteellisen myöhään ratsastuksen avuksi. Hevoset kesytettiin joskus 6500 vuotta sitten ja jalustimet keksittiin heti 4300 vuotta myöhemmin. Satulankin keksimiseen meni toisaalta joku 3800 vuotta. Sekin keksittiin jossain Intiassa ja pääsi Eurooppaan/Lähi-itään pari vuosisataa myöhemmin. Ei ihme että roomalainen jalkaväki pystyi voittamaan germaanisen ja kelttiläisen ratsuväen kun ei niillä raukoilla ollut jalustimia pysyäkseen satulassa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vähän tuntuu oudolta että jalustimet keksittiin suhteellisen myöhään ratsastuksen avuksi. Hevoset kesytettiin joskus 6500 vuotta sitten ja jalustimet keksittiin heti 4300 vuotta myöhemmin. Satulankin keksimiseen meni toisaalta joku 3800 vuotta. Sekin keksittiin jossain Intiassa ja pääsi Eurooppaan/Lähi-itään pari vuosisataa myöhemmin. Ei ihme että roomalainen jalkaväki pystyi voittamaan germaanisen ja kelttiläisen ratsuväen kun ei niillä raukoilla ollut jalustimia pysyäkseen satulassa.

Krhm, " veli " Ollakseni, nyt faktat ( kts. faktat. fi) kuntoon. Allekirjoittanut " Lion #79" kaatoi germaanit ja keltit yhdessä hyvien ystävieni legendaariset Augustus (R.I.P ) ja " veli" Caesarin kanssa take my word !! Have a great day !! Br. Lion #79, jalustimien keksijä
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onnekseni olen nukkunut jo pitkään melko hyvin. Jatkuvasti sellaisia 8 tunnin yöunia. On kyllä ollut unessa sitä katkonaisuutta, herännyt joskus 3-4 tunnin unien jälkeen ja ollut hetken hereillä. Tämän jälkeen olen kuitenkin saanut uudelleen unen päästä kiinni.

Sellainen tietty pelko minulla on yhä nukkumiseen liittyen. Eli se on varsinkin työpäiviä edeltävinä öinä että jos en saakaan nukuttua. Tulee uneton yö. Pelkään kuinka selviäisin työpäivästä unettoman yön jälkeen. Olen heikossa kunnossa heti yhdenkin unettoman yön jälkeen. Ainakin pelkään olevani ja tämä pelko saattaa vaikeuttaa nukahtamistani.

No, onneksi olen kuitenkin ollut suht hyvä nukkuja aina. 2019 syksyllä ja 2020 keväällä kun olin työkokeilussa niin silloin kärsin pahoistakin uniongelmista välillä mutta aiemmasta elämästä ei juuri muistu mieleen vastaavia ongelmia.

Kun eihän se periaatteessa ole syy poissaoloon töistä se hetkellinen unettomuus vaikka olisi kuinka huonossa kunnossa sitten tahansa. Ja tämä välillä lisää kai sitä niin sanottua unistressiä.

No, niin kuin sanottua niin pitkään on nyt mennyt ihan hyvin nukkumisen suhteen. Tällä viikolla se ma-ti välinen yö oli pitkälti uneton mutta se taisi johtua joko siitä että stressasi niitä rokotteen aiheuttamia mahdollisia oireita tai sitten se unettomuus oli itsessään yksi niitä oireita. En ollut ainoa kuitenkaan rokotetuista joka kärsi rokotepäivää seuraavana yönä unettomuudesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Huomenna ns. repäisen. Olen menossa ystävän kanssa ravintolaan syömään. Sellaiseen raflaan missä tuodaan ruuat pöytään eikä tarvitse itse kahmia kamaa buffetista. Ehditään hyvin ennen sulkua...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomenna ns. repäisen. Olen menossa ystävän kanssa ravintolaan syömään. Sellaiseen raflaan missä tuodaan ruuat pöytään eikä tarvitse itse kahmia kamaa buffetista. Ehditään hyvin ennen sulkua...
Mutta buffettihan on just hyvä kun voi lappaa lautasen niin täyteen, että puolet putoo matkalla pöytään lattialle. Ja vaikka ei jaksaisi kaikkea ottamaansa syödä, niin ei haittaa. Ainakin lähti nälkä, toisin kuin pikkuriikkisistä ravintola-annoksista.

I love buffet
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tylsää, tiivistetysti. Ei ole mitään tekemistä. Ei mitään suurempaa säpinää. Elämä tuntuu välillä todella merkityksettömältä. Nyt kun olen työttömän lisäksi myös opiskelematon, olen välillä pohtinut onko minulla mitään virkaa täällä. Onko minusta mihinkään tai mitään hyötyä? Vai tarvitseeko olla? Olisi varmaan ainakin hyvä olla. Wikipediassa käyn muokkailemassa joskus ja Minecraftissa seikkailemassa silloin tällöin, mutta muuten on aika hiljaista. Monet päivät olen kirjaimellisesti maannut vain sängyssä ja nukkunut kaikki kaihtimet kiinni pimeässä asunnossa. Kännykkä on kasvanut käteen kiinni ja kulutan paljon YouTubea sekä verkkolehtiä, lähinnä näitä iltapäiväaviiseja sekä Hesaria. Jälkimmäisen voisi myös tilata kun monta kiinnostavaa juttua on nykyisin vain tilaajille.

Tiistaina tulee kuluneeksi tasan kuukausi siitä kun yövyin ensimmäistä kertaa omillani. Kauheasti ei ole mikään muuttunut ensimmäisten päivien järjestelyjen jälkeen. En ole mikään himoliikkuja joten pyrin syömään ja juomaan mielellään melko terveellisesti. Limua olen ostanut kerran, makeisia ja alkoholia en vielä kertaakaan. Baarissakaan en ole piipahtanut aikoihin vaikka ovat kyllä olleet jatkuvasti auki rajoitetusti. Ei vaan jaksa. Laiskottaa välillä niin paljon että melkein jopa hävettää. Ei ehkä pitäisi niin rajusti mutta minkäs teet... luojan kiitos ei ole juurikaan menoja nykyisin kun uuvuttaa ja laiskottaa jäätävästi joka päivä. Jatkuva väsymys on tarkoitus tutkia myöhemmin lääkärillä.

Käyn nykyisin salilla 1-4 kertaa viikossa parin hyvän ystävän kanssa. Tuollakin on tarkoitus koittaa pitää jonkinmoista kuntoa yllä kun olen tosiaan todella laiska enkä liiku juurikaan päivittäin. Käytän toki pyörää kun kuljen jonnekin mutta koulujen päättymisen jälkeen ei ole ollut pakollista tarvetta liikkua päivittäin edes sitä muutamaa kilometriä sinne tänne. Välillä katsotaan porukalla Ässien ja muidenkin liigajoukkueiden pelejä.

Paljon huonomminkin voisi mennä mutta jatkuva kova väsymys sekä tekemättömyys tuovat joskus vähän turhautuneen sekä nihkeän olon. Toivottavasti tulevana kesänä ei tarvitsisi ainakaan olla laitoksessa itsemurhayrityksen vuoksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Keltainen lumi.
Kerran ihmettelin, kun kävelylenkillä näkyi paljon keltaista lunta. No uusi lumisade piilotti sen. Seuraavalla viikolla uutisoitiin, että keltainen lumessa, onkin saharasta kantautuvaa hiekkaa. Eilen ulkoilessani, tein ihan itse keltaista lunta. Eli eipä uutisointi ole aina luotettavaa.
 

444

Jäsen
Keltainen lumi.
Kerran ihmettelin, kun kävelylenkillä näkyi paljon keltaista lunta. No uusi lumisade piilotti sen. Seuraavalla viikolla uutisoitiin, että keltainen lumessa, onkin saharasta kantautuvaa hiekkaa. Eilen ulkoilessani, tein ihan itse keltaista lunta. Eli eipä uutisointi ole aina luotettavaa.
Voisi olla urologilla käynti paikallaan, jos virtsan mukana kulkeutuu Saharan hiekkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös