Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 822
  • 66 797

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään ollut pystyssä sytykekukkatehdas. Vien niitä sitten joillekin ihmisille joulutervehdyksenä. Alan olla jo vähän väsynyt repimään munakennoja ja kokoamaan niistä kukkia. Ja sitten vielä kastamaan niitä muutamaan otteeseen "kynttilämassaan". Mutta ei ole paljon enää tehtävää... Ei näitä nyt niin usein tule tehtyä. Ja jäähän niitä jonkinmoinen satsi kotiinkin.
 

Liitteet

  • IMG_20201220_124011.jpg
    IMG_20201220_124011.jpg
    553,8 KB · kertaa luettu: 127

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tein tuossa äsken taas tämänkin vuoden jouluksi niitä paljon kehumiani bebe-leivoksia. Yhteensä niitä tuli ensin 16 kappaletta joista kaksi enemmän epäonnistuneinta jo ehdin syömäänkin. Vaikka oikeastaan onnistuin tänä vuonna bebejen leipomisessa yllättävänkin hyvin. Ehkä olen niitäkin jo oppinut leipomaan paremmin? Niistä leivospohjistakin eli hentusista vain kaksi mureni niitä leivosvuoista pois ottaessa, kun viime vuonnahan tuo lukema oli paljon suurempi. Toki tein näitä myös keväällä.

Syömieni bebejen maku oli jo nyt hyvä ja mielestänihän tuo maku vain paranee kun antaa bebejen pari päivää tekeytyä jääkaapissa. Kovin paljoa noita ei voi tehdä kuitenkaan kun ne vaatii jääkaappitilaa säilytykseen mutta ajattelin tehdä näitä vielä tänään lisää toiset 16? kappaletta koska kova tavoitteeni on viedä näitä myös töihin ensi viikolla.

Pistän kuvan näistä bebeistäni myös tänne tämän viestin liitteeseen. Ei nämä nyt mitään konditorian tason leivoksia ole ulkonäöltään mutta maullahan itse tehdyt bebet hakkaa leipomoiden bebet mennen ja tullen. Onhan nämä bebet kyllä joulun kahvipöydän aatelistoa, edelleen.
 

Liitteet

  • bebet.jpg
    bebet.jpg
    132,1 KB · kertaa luettu: 113

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Mies @vilperi kinkku? Syötävää sulla tosiaan tulee piisaamaan
Tänään ollut pystyssä sytykekukkatehdas. Vien niitä sitten joillekin ihmisille joulutervehdyksenä. Alan olla jo vähän väsynyt repimään munakennoja ja kokoamaan niistä kukkia. Ja sitten vielä kastamaan niitä muutamaan otteeseen "kynttilämassaan". Mutta ei ole paljon enää tehtävää... Ei näitä nyt niin usein tule tehtyä. Ja jäähän niitä jonkinmoinen satsi kotiinkin.
Älä sitten muista kertoa mitä ovat. Näyttävät niin suklaisilta että saattasvat joutua suuhun
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@Partakus Olen siitä erikoinen? että kinkkua en ole oikein oppinut koskaan syömään. Ei ole siis yllättäen suurimpia herkkujani, mutta tavan vuoksikin syön sitä jouluna aina muutaman viipaleen. Kinkkua ostan tänä vuonna valmisviipaleina, varmaan kilon verran? Enempää ei kannata ainakaan ostaa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
@Partakus Olen siitä erikoinen? että kinkkua en ole oikein oppinut koskaan syömään. Ei ole siis yllättäen suurimpia herkkujani, mutta tavan vuoksikin syön sitä jouluna aina muutaman viipaleen. Kinkkua ostan tänä vuonna valmisviipaleina, varmaan kilon verran? Enempää ei kannata ainakaan ostaa.
Hups, olikin jääny entteriä painamatta ja viesti jäi seuraavan sekaan. Itselle kinkku toki maistuu muttei määräänsä enempää. Parin kilon kinkku tulee paistettua ja siitäkin jäänee perinteisesti hernesoppaan. Muuten kyllä teen kaiken itse maksalaatikkoa lukuunottamatta ja tänä vuonna rosolliakin, josta en ole koskaan suuremmin välittänyt mutta nyt jotenkin tekee vaan mieli.
Tulis jo keskiviikko ni sais laittaa sianpalan uuniin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pikkasen pistät paremmaks. Noi on hyviä tollaset valmiiks koulutetut. Ei tarvi ite muuta kun hoitaa koulutus loppuun.
Se kouluttaa mua. Mulkusta tykkää eikä ujostele. Riittää mulle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Älä sitten muista kertoa mitä ovat. Näyttävät niin suklaisilta että saattasvat joutua suuhun
Kyllä varmaan kaikki joille niitä annan, on selvää mitä nuo ovat. Eikä sillä ulkonäöllä niin väliä mutta ovat hiton hyviä sytykkeitä.

tänä vuonna rosolliakin, josta en ole koskaan suuremmin välittänyt mutta nyt jotenkin tekee vaan mieli.
Itse pidän rosollia hyvin tylsänä ruokana enkä sitä sinänsä kaipaa sitä. Äitini tykkää rosollista ja väsäilee sitä muutenkin kuin joulun alla. Itse pidän rosollia sellaisena että se jouluun kuuluu... En pidä enkä inhoa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kyllä varmaan kaikki joille niitä annan, on selvää mitä nuo ovat. Eikä sillä ulkonäöllä niin väliä mutta ovat hiton hyviä sytykkeitä.


Itse pidän rosollia hyvin tylsänä ruokana enkä sitä sinänsä kaipaa sitä. Äitini tykkää rosollista ja väsäilee sitä muutenkin kuin joulun alla. Itse pidän rosollia sellaisena että se jouluun kuuluu... En pidä enkä inhoa.
Ihan houkuttelevilta nuo omaan silmään näytti ja suklaaruusuiks oisin tosiaan luullut ja varmaan suuhuni pannutkin jos ois ollut tarjolla, jollen siis ois tiennyt.
Joo ehtottomasti korkeintaan jouluna rosollia. Pitää kyllä mennä lapsuuteen että olen viimeksi sitä syönyt. Siksipä ehkä tekee jopa mieli.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kukapa ei joskus toisen omaa ajattelisi tai haluaisi, mutta tällaisten lukeminen palstalta on jotenkin vaivaannuttavaa. Eikä ole edes ainoa viesti... Ehkä jotkut asiat olisi parempi hoitaa yksityisviestein? Kaikella ystävyydellä.
Ehkä meillä on Iisopin kanssa samanlainen huumorintaju. Yksityisviestejä on vaihdeltu. Ota säkin se tukka nutturalta ja laula että JeeJee.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ties kuinka mones kerta oli mutta jälleen pääsin kaupassa kassalla käyttämään legendaarista lausahdusta. Ostokset maksoivat siis sopivasti 20.20e ja annoin 20e + 5e setelit, johon nuorehko myyjätär kysäisi: "löytyisikö sinulta 20 senttistä?". Vastasin totuudenmukaisesti, että "ei löydy kuin kymmenen senttinen eli ei varmaan riitä millään?". En saanut vastausta *hymiö*
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannan rosollikeskusteluun korteni toteamalla, että itse tykkään kyllä. Toki tykkäämiseen vaikuttaa kovasti se punajuurenliemellä värjätty kermavaahto, mikä siihen päälle kuuluu. Ja kun asiaan päästiin ja nälkä muutenkin, niin lanttu-,maksa- ja porkkanalaatikot kuuluu pöytään kera kalkkunarullan, muutaman kinkkuviipaleen ja lohen. Aatto, Joulupäivä ja tapaninpäivä vedellään noita. Joulu on kerran vuodessa vaan, hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika. Niin ja vaimo leipoo muutaman juustokakun sekä pätkiskakun. Kyllä lähtee!
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä meillä on Iisopin kanssa samanlainen huumorintaju. Yksityisviestejä on vaihdeltu. Ota säkin se tukka nutturalta ja laula että JeeJee.

Huumori ei nyt tullut mieleen ensimmäisenä, kun noita viestejäsi luin. Minulta on mennyt ohi varmasti useitakin viestejä, joista kokonaisuuden olisi voinut paremmin nähdä. Huumori on näemmä joskus vaikea laji mullekin. Rauhaa & rakkautta sinne.
 
Vaihdoin valkoisen teeman takaisin pitkästä aikaa. Katellaan nyt miten tää lähtee eli onko wau vai ei.

Pleikkarilla ei toimi enää Facebook-messenger ja se ei ole enää edes näkyvillä siellä. Mitä sitä sit siellä päivystämään enää. Ei sillä että kellekään pistäisin viestiä kun ei asiaa.

Rahatkin on hävitty ja bookkeri juhli voittoa tälläkin kertaa minun kustannuksella. Ei olt eka kerta. Koukuttava harrastus.

Nyt on aikaa tehdä scenelista alusta loppuun. Täst se lähtee ja ilmoitan sit ku homma selvä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pyrstötiaisparvi pyrähti tänään talipötkölle syömään. Se on minulle aina merkkitapaus on pyrstötiaiset esiintyy ensimmäistä kertaa talvessa. Harmaapäätikkaa odotellaan vielä...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä on tätä nykyaikaa kun olemme vähän liiankin riippuvaisia kännykästä. Eli kännykästä loppui nyt sitten akku kokonaan pari tuntia sitten ja en tiedä, siinä on jotain vikaa ja en tiedä saako sitä ladattua enää vain niin lainkaan? Siskon kautta saan laitettua tietokoneella Facebookilla viestiä sentään ja pyysin häntä laittamaan isälle viestiä. Isä ei ihmettele jos ei saa minuun yhteyttä, kun ollaan aika usein tekstiviestitse kuitenkin yhteydessä.

Sitä en tiedä miten huomisen herätyksen sitten käy kun ei ole muuta herätyskelloa kuin tuo tuossa puhelimessa. No, onneksi huomenna töihin vasta iltavuoroon eli kymmeneen. Ihmettelen suuresti jos en ole siiheksi muutenkin herännyt. Huomenna olisi ollut kyllä labrat heti aamusta että saa nähdä heräänkö nyt sitten ajoissa.

Isälle laitoin heti viestiä siskon kautta menemään senkin vuoksi kun veli-vainaan tapauksessa kävi aikoinaan niin että häneen ei saatu yhteyttä kännykällä pariin päivään ja siitä se ihmettely sitten alkoi. Lopulta löydettiin veli kuolleena asuntonsa lattialta. Tuosta on voinut jäädä itse kullekin jotain traumoja.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vaihtelua jouluelokuvien perinteeseen. Die Hard 2 tällä kertaa, ei aina ykköstä.

Näin ne tunteetkin laukkaa. Joskus oli niin ihanaa katsoa Love Actually, nyt ahdistaa, kun tajuaa muistavansa tuosta aivan kaiken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös