Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 154
  • 66 798

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihan näpsäkkä joulubonus. Firman toimitusjohtaja myy firman työsuhdemersun 26 000 eurolla jakaa rahat firman 25 työntekijälle. Näin kertoi Etelä-Suomen Sanomat tänään (alla linkki juttuun).

 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En lähtisi Vietnamissa minnekään pusikkoon juoksemaan, kun siellä on varmaan miinoja vähän kaikkialla.
Tästäpä tuli mieleeni retket Bosniassa männä vuosina.

Olin käynyt tutustumassa Igmanin (Sarajevon lähellä) mäkimaisemiin, missä mm. Matti Nykänen voitti suurmäen olympiakultaa. Kesällä poikani, 10v., tuli luokseni ja esittelin paikan hänellekin. Matkalla toki pysähdyimme pissatauolle pienen hautausmaan läheisyyteen - ei kuitenkaan liian lähelle.

Loppukesästä eräs ystäväni tuli myös vierailulle ja totta kai esittelin hänellekin edellä mainitun olympiamäen. Toki tässä vaiheessa YK(?) oli nauhoittanut mm. edellä mainitun pissausalueen: nauhoissa teksti "MINES". Kyse oli siis minun alueestani, jonka poikani oli merkannut vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Loppukesästä eräs ystäväni tuli myös vierailulle ja totta kai esittelin hänellekin edellä mainitun olympiamäen. Toki tässä vaiheessa YK(?) oli nauhoittanut mm. edellä mainitun pissausalueen: nauhoissa teksti "MINES". Kyse oli siis minun alueestani, jonka poikani oli merkannut vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Vai merkkasiko juniori reviirinsä myös ns. tummalla liidulla ja tästä johtuen paikan viranomaiset asettivat mestan liukumiinahasardialueeksi?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai merkkasiko juniori reviirinsä myös ns. tummalla liidulla ja tästä johtuen paikan viranomaiset asettivat mestan liukumiinahasardialueeksi?
Out of the box.

Erittäin hyvä pointti ja vaihtoehto. Tuotan kuitenkin pettymyksen - pettymys ja pettymys - näin ei kuitenkaan käynyt, mutta olisi voinut käydä. Lisäksi sanottakoon, että alueella liikkuu melko paljon lampaita, noita maajussien rakkaita, ja nekin jättävät omat jälkensä. Olisiko tämä ollut syy?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No niin. Aloin miettiä minäkin. Tätä se on. Elämä. Jatkoajassa.
En ole vieläkään saanut vastausta universumin syvimpiin mysteereihin eli, How much is the fish? ja Kuka pani Suskia?
 

redpecka

Jäsen
Mites @Jomppa_Koo noitten sun listojen kaa kun olet ollut niitä tekemässä useaan otteeseen ja aina pitää aloittaa alusta? Tulee mieleen että onko sulla muistikorttia siinä pleikassa vai pitääkö lista tehdä yhdeltä seisomalta?

Tulee mieleen myös yks kaveri joka pelasi änäriä ilman muistikorttia ysärin alussa ja aina seuraava sessio alkoi kauden alusta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan näpsäkkä joulubonus. Firman toimitusjohtaja myy firman työsuhdemersun 26 000 eurolla jakaa rahat firman 25 työntekijälle. Näin kertoi Etelä-Suomen Sanomat tänään (alla linkki juttuun).


Ihan mukavasti tehty toimarilta, mitä ingressin pohjalta pääsin lukemaan. Loppjuttu olikin muurin takana.
Btw, tosta huomasin, että melkoiset erot hinnoissa näyttää lehdillä olevan verkkolehtitarjouksissaan. ESS näytti tarjoavan kuukauden tilausta 9,99€/kk, kun taas vähän aikaa sitten tilasin jonkun kiinnostavan jutun vuoks Turun Sanomien verkkolehden kuukaudeks yhdellä eurolla. Riesana tässä on kuitenkin se, että Turkkarin myyjät pommittavat tarjouksillaan pari viikkoa päivittäin tilauksen lähetessä loppuaan.
 

redpecka

Jäsen
@redpecka Ei ole kyse mistään muistikorteista vaan puhtaasti keskittymisvaikeuksista tai jostain sellasesta jutskasta. Se pitää olla just eikä melkein.
Ymmärrän toki tämän asiaanpaneutumisen, mutta kun olet tehnyt listaa jo hyvän matkaa ties kuinka monta kertaa että eikö siitä edellisestä seivistä voi jatkaa seuraavana päivänä? Ihan uteliaisuuttani kyselen nimimerkillä ilmaisia klippejä netistä kattellen max 3min kerralla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihan mukavasti tehty toimarilta, mitä ingressin pohjalta pääsin lukemaan. Loppjuttu olikin muurin takana.
Niinpä tietenkin. Jäi tällä kertaa tarkistamatta artikkelin luettavuus kaikille kirjautumalla ulos palvelusta. Yleensä tarkastan asian ennen kuin mitään laitan ulos mutta tässä kaikessa tohinassa unohtui.

Tässä osa artikkelista jossa tulee selville tärkeimmät pointit. Loppuosassa haastatellaan Thimiä ja kerrotaan miten joulubonus kerrottiin työntekijöille videoviestissä.

Miten saisin ilahdutettua työntekijöitä raskaan koronavuoden jälkeen? Näin pohti lahtelaisen it-alan yrityksen DevNetin toimitusjohtaja Peter Thim. Korona ei ollut juurikaan vaikuttanut yrityksen bisnestoimintaan, mutta henkinen puoli oli ottanut osumaa. Etätyöt ja se, ettei työkavereista kuullut kuin lankoja pitkin, olivat veloittaneet jaksamista. Sitten Thim sen keksi.

Hän tarttui luuriin ja pirautti Lahden Rinta-Joupille. Paljonko hänen työsuhdeautostaan, E-mallin Mersusta, saisi rahaa? Kuulemma 26 000 euroa. Firma oli ehtinyt jo maksaa auton rahoituksenkin kokonaan pois, joten saatavilla ei tarvitsisi kuitata lainojakaan.

Niinpä Thim päätti myydä auton ja jakaa kaikki siitä saamansa eurot tasan DevNetin 25 työntekijälle joulubonuksina. Ja mikä parasta, rahoja ei tarvinnut repiä yrityksen budjetista.


Ja @Reverent , minä tilasin TS:n kahdeksi viikoksi ilmaiseksi että pääsin lukemaan pari mielenkiintoista artikkelia. Tilaus on varmaan loppunut (kun ei lisälaskua ole näkynyt) eikä kukaan ole tarjonnut mitään jatkotilauksia.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sauli Niinistön koirasta ja Jenni Haukiosta tuli mieleeen, että Sauli Niinistö on viides Suomen Tasavallan presidentti elinaikanani ja ensimmäinen voittanut ehdokas, jota olen presidentinvaaleissa äänestänyt. Aikasemmin mentiin aina häviäjien vankkureissa. Olihan se iloinen asia saada Suomeen v. 2012 porvaripressa pitkästä aikaa, varsinkin Suomen historian ensimmäisen ja surkeimman vihervassaripresidentin jälkeen.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sauli Niinistön koirasta ja Jenni Haukiosta tuli mieleeen, että Sauli Niinistö on viides Suomen Tasavallan presidentti elinaikanani ja ensimmäinen voittanut ehdokas, jota olen presidentinvaaleissa äänestänyt. Aikasemmin mentiin aina häviäjien vankkureissa. Olihan se iloinen asia saada Suomeen v. 2012 porvaripressa pitkästä aikaa, varsinkin Suomen historian ensimmäisen ja surkeimman vihervassaripresidentin jälkeen.

Saulin vankkureissa ollaan täälläkin. Kamala 24 vuotta oli kaikenlaisia vasemmistolaisia presidentteinä ja varhemmin neljännesvuosisadan pressana oli, sanonpahan, Neuvostoliiton myyrä.

Ai niin, ihailen myös Jenni Haukiota, tehdään sekin nyt selväksi ettei hulluksi luulla. Meidät on esiteltykin. Muistelen sitä hetkeä lämmöllä.
 

redpecka

Jäsen
Sauli Niinistön koirasta ja Jenni Haukiosta tuli mieleeen, että Sauli Niinistö on viides Suomen Tasavallan presidentti elinaikanani ja ensimmäinen voittanut ehdokas, jota olen presidentinvaaleissa äänestänyt. Aikasemmin mentiin aina häviäjien vankkureissa. Olihan se iloinen asia saada Suomeen v. 2012 porvaripressa pitkästä aikaa, varsinkin Suomen historian ensimmäisen ja surkeimman vihervassaripresidentin jälkeen.
Kaunis tarina.

Itse olen vain miettinyt, että miten on mahdollista että tuo Halonen oli eka pressa kehäkolmosen sisältä ever? Kumminkin eniten populaa sisäpuolella ja luulisi ettei heinähattuja äänesteltäisi kevein perustein. Kai se puoluekanta sitten merkkaa loppujen lopuksi kumminkin. So säd.

PS. E. Mullakin on viisi pressaa jos Kekkosen laskee yhdeksi. E2: Aikahyvin kun noita on vasta ollut joku tusina ylipäätään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sauli Niinistö on viides Suomen Tasavallan presidentti elinaikanani ja ensimmäinen voittanut ehdokas, jota olen presidentinvaaleissa äänestänyt.
Minähän en äänestänyt kun en halunnut olla laumasielu... Kun muut äänestää niin minä en. Äänestin sitä homoa kun on se vähän komee tai jotain... kiva katella ja silleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös