Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 958
  • 66 747

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aloitin tänään joululahjojen pakkaamisen. Ei niitä nyt vielä hirveästi ole eikä paljon tule. Täytyy kyllä joku aamu lähteä vähän vielä kaupoilla... silloin on hiljaisempaa kaupoissa. Maskin kanssa mennään... tottakai.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kiva ilma täällä. Aurinko paistaa ja on pikkaisen pakkasta. Kävin tuossa tunnin lenkillä kun olin koko aamun möllöttänyt sisällä. Kyllähän se ulkoilu hyvää teki. Nyt pilkon eilisen porsaanpihvin kermakastikkeen joukkoon ja paistan pannulla vähän perunoita. Alkaa nälkäkin jo olla...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täälläkin on kiva ilma ja kivoja ihmisiä sekä koiria. Tänään voisi viedä autot pesuun, kun ovat luvanneet koko viikoksi kuivaa pakkassäätä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kieltämättä kiva ilma. Tuli sitten tänään ulkoiltuakin kun tuli "käsky" toimistolle rustaamaan nimeä paperiin. Nyt sitten odottelen että pomokin vaivautuisi paikalle vastaavaan toimenpiteeseen. Harvinaista nykyään että papereita pitää ihan alkuperäisenä kappaleena mihinkään lähetellä eikä skannaukset/sähköiset allekirjotukset kelpaa.

Miten Pasilassa tuulee aina?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilen illalla sain Hovimäen ekan tuotantokauden päätökseen. Sujuvasti kyllä eteni, alkuun pari jaksoa haki vielä vähän vauhtia mutta tokihan siinä pedattiin vasta asetelmia koko kuviolle. Hyvää settiähän tämä on ja Mestertonin kädenjälki kyllä näkyy, monelta osin samoja teemoja tässä on kuin Metsoloissakin ja paljon samaa löytyy.

Metsoloista tuttuja näyttelijöitäkin on ollut mukana, näkyvimpänä toki asessori Sundeliusta näyttelevä Mikael Andersson. Metsoloissa Andersson näytteli siis Stig Eklundia. Tässä sarjassa Sundelius on siis Hovimäen isännän Magnus Lindhofin vaimon veli. On kyllä mielenkiintoinen näyttelijä tämä Andersson, Metsoloissa Stig oli ehkä alun pienestä pelimiesmäisyydestään huolimatta ihan hyvä äijä, mutta Hovimäessä Sundelius on kyllä ihan täysi kyrpä. Kaikessa tekemisessä on pieni ketunhäntä kainalossa ja naamalla jatkuvasti sellainen omahyväinen ilme, hyvä ettei tee mieli vetää tv-ruutua turpaan aina kun hahmo tulee näkyville. Ja tämä siis positiivisessa mielessä, Andersson hoitaa tuon mulkun roolinkin erittäin hyvin.

Mutjoo, hyvää settiä. Jospa sitä illalla starttaisi toisen kauden käyntiin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
...
Hovimäessä Sundelius on kyllä ihan täysi kyrpä. Kaikessa tekemisessä on pieni ketunhäntä kainalossa ja naamalla jatkuvasti sellainen omahyväinen ilme, hyvä ettei tee mieli vetää tv-ruutua turpaan aina kun hahmo tulee näkyville. Ja tämä siis positiivisessa mielessä, Andersson hoitaa tuon mulkun roolinkin erittäin hyvin.

Onko Sundelius siis Hovimäen Kari Kaukovaara?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko Sundelius siis Hovimäen Kari Kaukovaara?
Tein nopean analyysin ja Sundelius on jopa Karia vittumaisempi hahmo. Kari sentään joskus esim. tuli Helenaa vastaan jossain ja oli Erkillekin lopulta ihan mukava, mutta Sundelius on ainakin toistaiseksi ollut valmis kyllä suurinpiirtein syöttämään siskonsakin susille jos vaan hyötyy siitä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tein nopean analyysin ja Sundelius on jopa Karia vittumaisempi hahmo. Kari sentään joskus esim. tuli Helenaa vastaan jossain ja oli Erkillekin lopulta ihan mukava, mutta Sundelius on ainakin toistaiseksi ollut valmis kyllä suurinpiirtein syöttämään siskonsakin susille jos vaan hyötyy siitä.

No miten näkisit Salkkarien Aaron vai mikä sen nimi on liittyvän kuvioon?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Voiko kukaan olla?

Kuka on Salattujen elämien melkein-KK?

En ole seurannut Salattuja elämiä n. 18 vuoteen joten minulla ei ole harmainta aavistustakaan kuka voisi olla vastaava. Onko Aki vielä kuvioissa?


E
Vertailu Salkkareihin on mieletäni turhaa. Carl Mesterton on (ainakin osittain) luonut ja ohjannut sekä Metsolat että Hovimäen. Vertailu johtuu tästä seikasta. Mesterton ei käsittääkseni liity Salkkareihin ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haluatko perustella mielipiteesi? Kiinnostaa kuulla hieman tarkemmin.

Noh, jos mahdollista taiteilijanaiset tuntuvat olevan (jos mahdollista) jopa normaaliakin naisihmistä oikukkaampia ja yleensä ovat maailmankuvaltaan vihervassarifeministejä. Ja ettei menis ihan mutuiluksi ja yleistämiseksi, niin muutamia taiteilijoiksi itsensä luokittelevia tunnen ihan henk.kohtaisestikin. Esim. samassa pihapiirissä asuu paikallisen laitosteatterin rivinäyttelijä, jonka esiintyminen tuo aina mieleen olisko ollu Ylen Siskonpedissä Sanna Stellanin näyttelemän taiteilijan. Itseään ei vaan voi korostaa koskaan liikaa.
Toki joskus nuoruudessa liikuin samoissa porukoissa nykyään Helsingissä vaikuttavan kirjailija/käsikirjoittajan kanssa, joka oli ainakin silloin hyvin sydämellinen ja valloittava persoona ja hyvin kaunis (mutta viherpiiperö hänkin varmaan). Varmasti taiteilijoistakin hyviä tyyppejä löytyy, mutta jos pitäis valita porvarillisen ammatin edustaja taikka vapaa taiteilija, niin suurella todennäköisyydellä en valitsis taiteilijaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihan hauska juttu tässä Hovimäen kakkoskaudella. Nina Hukkinen esittää edelleen Johanna Lindhofia ja luonnollisesti on jo vähän ikääntynyt. Karoliina Blackburn puolestaan esittää tytär Ullaa ja hahmo on joku reilu parikymppinen. Todellisuudessa näyttelijöillä on ikäeroa seitsemän vuotta.

Eipä siinä, hyvin on kyllä maskeraaus onnistunut kun tuossa on kuitenkin ihan uskottavasti äiti ja tytär kuitenkin esitetty.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Noh, jos mahdollista taiteilijanaiset tuntuvat olevan (jos mahdollista) jopa normaaliakin naisihmistä oikukkaampia ja yleensä ovat maailmankuvaltaan vihervassarifeministejä. Ja ettei menis ihan mutuiluksi ja yleistämiseksi, niin muutamia taiteilijoiksi itsensä luokittelevia tunnen ihan henk.kohtaisestikin. Esim. samassa pihapiirissä asuu paikallisen laitosteatterin rivinäyttelijä, jonka esiintyminen tuo aina mieleen olisko ollu Ylen Siskonpedissä Sanna Stellanin näyttelemän taiteilijan. Itseään ei vaan voi korostaa koskaan liikaa.
Toki joskus nuoruudessa liikuin samoissa porukoissa nykyään Helsingissä vaikuttavan kirjailija/käsikirjoittajan kanssa, joka oli ainakin silloin hyvin sydämellinen ja valloittava persoona ja hyvin kaunis (mutta viherpiiperö hänkin varmaan). Varmasti taiteilijoistakin hyviä tyyppejä löytyy, mutta jos pitäis valita porvarillisen ammatin edustaja taikka vapaa taiteilija, niin suurella todennäköisyydellä en valitsis taiteilijaa.
Tämä on kyllä valitettava stereotypia varsinkin näyttelijöistä. On niitä jotka kyllä pitävät huolen siitä että heidät nähdään ja kuullaan kun he astuvat huoneeseen, mutta sitten on myös todella paljon introverttejä tarkkailijoita, jotka kuitenkin ilmaisee ja toteuttaa itseään lavalla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Noh, jos mahdollista taiteilijanaiset tuntuvat olevan (jos mahdollista) jopa normaaliakin naisihmistä oikukkaampia ja yleensä ovat maailmankuvaltaan vihervassarifeministejä. Ja ettei menis ihan mutuiluksi ja yleistämiseksi, niin muutamia taiteilijoiksi itsensä luokittelevia tunnen ihan henk.kohtaisestikin. Esim. samassa pihapiirissä asuu paikallisen laitosteatterin rivinäyttelijä, jonka esiintyminen tuo aina mieleen olisko ollu Ylen Siskonpedissä Sanna Stellanin näyttelemän taiteilijan. Itseään ei vaan voi korostaa koskaan liikaa.
Toki joskus nuoruudessa liikuin samoissa porukoissa nykyään Helsingissä vaikuttavan kirjailija/käsikirjoittajan kanssa, joka oli ainakin silloin hyvin sydämellinen ja valloittava persoona ja hyvin kaunis (mutta viherpiiperö hänkin varmaan). Varmasti taiteilijoistakin hyviä tyyppejä löytyy, mutta jos pitäis valita porvarillisen ammatin edustaja taikka vapaa taiteilija, niin suurella todennäköisyydellä en valitsis taiteilijaa.
Jaa "viherpiiperöys" onkin se paheksuttava piirre ihmisessä ja terveellisillä elämäntavoillakin on ainoastaan negatiivinen vaikutus maapallon tulevaisuuteen? Syödään toki kaikki itsemme ylipainoisiksi laardiperseiksi ja seurataan kuinka maailma ympärillämme tuhoutuu lopulta meidän ahnehtivien ihmisapinoiden takia, jos ei ilmastonmuutoksen myötä niin viimeistään sitten kun luonnonvarat käy liian vähiin.

Ei, en itse ole vegaani, mutta olen aikuistuttuani oppinut sentään arvostamaan, että joillakin riittää itsekuri tuohon suht haastavaan elämäntapaan. Tokihan sinne joukkoon mahtuu myös niitä idiootteja tapauksia, mutta tuo nyt on melko perinteinen vähemmistöilmiö, että osa pitää itseään muita parempina.

Itseään korostavat tärkeilijät voisivat omastakin puolesta siis katsoa sinne peiliin. Tiedän itsekin tällaisia "Miss ja Mister Erinomaisuuksia" jotka ovat olevinaan niin täydellisiä ihmisiä, joiden toiminnassa ei ikinä ole mitään moittimista ja samaan aikaan nämä ihmiset kuitenkin viis veisaavat muista.

Mun maailmankuvassa kusipäisyys ei kuitenkaan katso sitä oletko ihmisenä taiteellinen, akateemisesti älykäs, lähikauppias vai rapajuoppo. Sä yleistät nyt taiteellisuuden huonoksi piirteeksi todennäköisesti sun omien negatiivisten, subjektiivisten kokemustesi vuoksi.

Ymmärrän lähestymiskulmasi, kerta kokemustakin on. Suosittelisin kuitenkin tutustumaan jokaiseen ihmiseen ihan omana yksilönä. Eihän sitä tiedä, saatat joskus vaikka yllätyä että tää olikin ihan okei, tavallinen ihminen, joka on kiinnostunut sinustakin eikä vain itsestään.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa "viherpiiperöys" onkin se paheksuttava piirre ihmisessä ja terveellisillä elämäntavoillakin on ainoastaan negatiivinen vaikutus maapallon tulevaisuuteen? Syödään toki kaikki itsemme ylipainoisiksi laardiperseiksi ja seurataan kuinka maailma ympärillämme tuhoutuu lopulta meidän ahnehtivien ihmisapinoiden takia, jos ei ilmastonmuutoksen myötä niin viimeistään sitten kun luonnonvarat käy liian vähiin.

Niin ja mitään välimuotoa tässä välissä ei ole? Kirkasotsainen maailmanpelastaja tai ylipainoinen laardiperse? Vähissä on vaihtoehdot sulla. Mitä mieltä muuten olet esim. Afrikan väestön järkyttävästä liikakasvusta, mikä on kans yks vitun iso ongelma lihansyönnin rinnalla?

Ymmärrän lähestymiskulmasi, kerta kokenustakin on. Suosittelisin kuitenkin tutustumaan jokaiseen ihmiseen ihan omana yksilöinä. Eihän sitä tiedä, saatat joskus vaikka yllätyä että tää olikin ihan okei, tavallinen ihminen, joka on kiinnostunut sinustakin eikä vain itsestään.

Joo, yritänkin kohdata uusia ihmisiä ilman ennakkoluuloja ja avoimin mielin ja kuten sanottua, jopa vihervassareidenkin joukossa on hyviä ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Niin ja mitään välimuotoa tässä välissä ei ole? Kirkasotsainen maailmanpelastaja tai ylipainoinen laardiperse? Vähissä on vaihtoehdot sulla. Mitä mieltä muuten olet esim. Afrikan väestön järkyttävästä liikakasvusta, mikä on kans yks vitun iso ongelma lihansyönnin rinnalla?
No itsepähän päätit nostaa esiin "viherpiiperöyden" negatiivisena asiana, vaikka sen vaikutukset ainakin nykyisessä laajuudessaan ovat pallolle lähinnä positiiviset ja hyödylliset, en näe miksi siitä olisi silloin meille muillekaan merkittävää haittaa? Mun mielestä on ainakin hienoa että joukossamme on kaikenlaisia syöjiä. Yleistämisestä en sen sijaan pidä, en tässä aiheessa enkä kyllä oikeastaan muutenkaan.

Ei taidettu puhua äsken mitään Afrikasta, mutta oikeassa olet, ongelmat siellä ovat paljon mittavammat kuin meillä "hyvinvoivilla" väestöillä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No itsepähän päätit nostaa esiin "viherpiiperöyden" negatiivisena asiana, vaikka sen vaikutukset ainakin nykyisessä laajuudessaan ovat pallolle lähinnä positiiviset ja hyödylliset, en näe miksi siitä olisi silloin meille muillekaan merkittävää haittaa? Mun mielestä on ainakin hienoa että joukossamme on kaikenlaisia syöjiä. Yleistämisestä en sen sijaan pidä, en tässä aiheessa enkä kyllä oikeastaan muutenkaan.

Ei taidettu puhua äsken mitään Afrikasta, mutta oikeassa olet, ongelmat siellä ovat paljon mittavammat kuin meillä "hyvinvoivilla" väestöillä.

Okei. Lopetan tän miekkailun nyt tähän, ennen kuin rikepistepussi taas kahisee.. Ja tämä ei tarkoita sitä, etteikö mulla olis ollu vielä argumentteja kysymykseesi, miksi en pidä taiteellisuutta naisessa hyveenä, mutta tästä jankkaamisesta on jo sen verran varoiteltu, että viisas oppii virheistään.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt taisi @Breeze Harbour ottaa taas vähän liian pahasti itseensä, kun kokee itsensä taiteelliseksi ihmiseksi. Valitettavasti se vaan on omienkin useiden kokemuksien perusteella niin, että "taiteilijoiden" kanssa on helvetti vaikeampi tulla toimeen normaalissa kanssakäymisessä. Tottakai jokainen ihminen kohdataan yksilönä, mutta pyydäppäs tuota samanlaista kohtaamista siltä "taiteilijalta". Kyllä se sieltäpäin tulee se "sinä olet alempiarvoinen etkä tiedä mistään mitään, koska minä olen sentään taiteilija". Sitten mennään vielä pidemmälle kun aletaan olemaan tekemisissä taiteilijan jälkikasvun kanssa, se se vasta on jotain ihan uskomatonta. Jos et muuten usko @Breeze Harbour niin kuuntele PMMP:n kappale taiteilia.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Okei. Lopetan tän miekkailun nyt tähän, ennen kuin rikepistepussi taas kahisee.. Ja tämä ei tarkoita sitä, etteikö mulla olis ollu vielä argumentteja kysymykseesi, miksi en pidä taiteellisuutta naisessa hyveenä, mutta tästä jankkaamisesta on jo sen verran varoiteltu, että viisas oppii virheistään.
Kiitos ja respect. Vaikka puolustan mielelläni omia näkökantojani, niin olen samaa mieltä kuin sä että tää meni nyt vähän puolin toisin jankkaamiseksi. Ei mitään katkeria fiiliksiä sinne suuntaan. Meillä on näkemyseroja, mutta ei niistä kannata alkaa tappelemaan.

@Malkkinen hyvin huomattu sherlock. En kuuntele.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
PMMP:stä tuli kuitenkin mieleen eräs hassunhauska... tai no sillon kun tää tapahtui tässä ei ollut oikeastaan mitään hauskaa, olin oikeastaan aika vihainen kaverilleni.

Mulla oli vuonna nakki ja perunamaa sellainen nykypäivänä ikivanha Sony Ericssonin puhelin, ja siinä oli joku sellainen pieni musiikkikauppa. Eräs mun lapsuudenystävä meni ja osti siihen mun puhelimeen minulta salassa maksullisen soittoäänen joka oli PMMP:n Oo siellä jossain mun.

Olin tuolloin muistaakseni 11 tai 12-vuotias pojankloppi. En mä enää kanna kaunaa kaverilleni tuosta mokastaan, vaikka rahat lähti sillon tietysti mun vanhempieni rahapussista. Ilman häntä tuo ei kuitenkaan olisi mulle tänä päivänä nostalginen biisi. Kiitos sulle!
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä olen huomannut sen, että silloin se on ”ongelma”, jos toisen koko persoona kietoutuu sen yhden luulon ympärille itsestään. Oli tämä henkilö sitten taiteilija, insinööri tai lähihoitaja. Ihminen on enemmän kuin yksi osa elämäänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös