Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 940
  • 66 799

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Onhan tää nykyaikainen tiedonvälitys omanlaisensa maailma. Eikä kaikkea kannata purematta niellä.

Osu twitterissä silmään keskustelu päivältä. Vissiin 25-v., avoimesti mielenterveysongelmistaan kirjotellut, kuitenkin jossain määrin elämässään aktiivinen nuori nainen kirjoittanut "viimeisen twiittinsä" klo 14. jälkeen. Kertoen mitä ainetta hakee, mistä hakee, mikä biisi jää soimaan taustalle.

Kolme tuntia myöhemmin tuttava twiittaa naisen tehneen täsmälleen kertomansa mukaan, olevan kriittisessä tilassa. Ja tunti tästä, menehtyneen.

Tuleehan tuosta vähän hassu olo.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuleehan tuosta vähän hassu olo.
Tulee helvetin surullinen olo. Ei kenenkään noin nuoren pitäisi tehdä itsemurhaa. Kyllä mä ymmärrän jos 40 vuotiaana on elämä nähty, mut päälle parikymppisenä harvoin on nähty vielä mitään. Toki mielenterveysongelmat ovat niitä vaikeimpia. Vaikea saada apua ja vielä vaikeampi "kääntää" ajatusmallia itsetuhoisesta elämänhaluun. Jos kaikki on paskaa, eikä mikään tunnu hyvältä, niin jokaisellahan on oikeus ottaa henkensä ettei tarvitsisi kärsiä. Helvetin surullista, että jonkun ajatusmaailma pääsee etenemään siihen lopulliseen pisteeseen. Varmaan suurin osa ihmisistä on jossakin elämänvaiheessa miettinyt edes pikaisesti henkensä riistämistä, mutta siitä on miljoonien kilometrien matka itse tekoon. Pitää voida aivan saatanan huonosti, että pystyy tappamaan itsensä. Sääli.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tulee helvetin surullinen olo. Ei kenenkään noin nuoren pitäisi tehdä itsemurhaa. Kyllä mä ymmärrän jos 40 vuotiaana on elämä nähty, mut päälle parikymppisenä harvoin on nähty vielä mitään. Toki mielenterveysongelmat ovat niitä vaikeimpia. Vaikea saada apua ja vielä vaikeampi "kääntää" ajatusmallia itsetuhoisesta elämänhaluun. Jos kaikki on paskaa, eikä mikään tunnu hyvältä, niin jokaisellahan on oikeus ottaa henkensä ettei tarvitsisi kärsiä. Helvetin surullista, että jonkun ajatusmaailma pääsee etenemään siihen lopulliseen pisteeseen. Varmaan suurin osa ihmisistä on jossakin elämänvaiheessa miettinyt edes pikaisesti henkensä riistämistä, mutta siitä on miljoonien kilometrien matka itse tekoon. Pitää voida aivan saatanan huonosti, että pystyy tappamaan itsensä. Sääli.

Vaikuttas siltä, että tässä on vähän sellanen Tyler Durden/Tyler Durden-henkinen tapaus tässä vaiheessa. Eli ei oikeita henkilövahinkoja. Toistaiseksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nukun tän yön Old Traffordilla. Mut ei tää oo se paikka missä Cantonat ja Beckhamit pelaili, vaan joku helvetin lehmäsilmien krikettikatos. Miks helvetissä tänkin nimi on Old Trafford? Se aito ja alkuperäinen on tossa kilometrin päässä, teen kohta sinne kävelyretken ja huudan että voi perkele päästäkää mut sisään haluun Gary Nevillen viereen lusikkaan!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks teilläkin välillä niin ettette suostu menemään himaan vaan jäätte vaikka sillalle tuijottaa kehä ykkösen liikennettä? Kello kuitenkin vasta 22.15. Keskustassakin bostailin toki aikani. Joo ei viitsi baariin mennä. No eilen nyt istuin ja kuuntelin mummojen elämäntarinat.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tosi iloinen siitä että huomenna on jo perjantai. Viikon viimeinen työpäivä jonka jälkeen viikonloppu alkaa. Olisin tietenkin normaalissakin tilanteessa siitä riemuissani mutta nyt olen vielä helpottuneempi ja iloisempi.

Olen nimittäin nukkunut tämä viikon huonosti. Jostain syystä. Mennyt aina sinne kahteentoista vähintään illalla että on saanut unen päästä kiinni ja herätys on ollut sitten jo kuudelta. Eli yöunet ovat jäänneet tosi lyhyiksi. Neljä arki-iltaahan tällä viikolla on ollut, kolmena iltana nukahtaminen venynyt sinne ainakin ilta kahteentoista.

Nyt tänään sitten meninkin jo poikkeuksellisesti kello 19 aikoihin maate mutta heräsin jo nyt kello 22. Ja nyt tuntuu siltä että yöunet olivat tässä. No toivottavasti ei kuitenkaan.

Vituttaa ja huolestuttaa tämä vähäunisuus kun se näkyy heti siinä päivänkin jaksamisessa ja ainakin jonkin verran myös työssä pärjäämisessä. Väsyneempänä tulee aivan kuin enemmän virheitä ja ajatuskatkoksia.

En tiedä mikä sitten on syynä tähän vähäunisuuteen? Olen kyllä sängyssä aina ollut hyvissä ajoin, joskus jopa kello 20 mutta kieriskellyt vain sängyssä vaikka olen ollut kyllä väsynytkin ja nukahtanut sitten joskus vasta kahdentoista aikaan illalla. Ja en nyt tietenkään voi olla edes varma mitä kello on ollut nukahtaessani. Se on voinut olla enemmänkin. Kelloa olen vilkaissut viimeisten muisitikuvien mukaan kello 24 illalla vielä.

En tiedä onko se paksusuolen tähystys ja siitä saadut tulokset jääneet sitten vaivaamaan alitajuntaan? Vaikka hysteeriaan ei pitäisi kyllä olla tarvetta. Vaikka kasvaimia mahdollisesti löytyikin niin silti syövän vaaraa ei pitäisi olla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osu twitterissä silmään keskustelu päivältä. Vissiin 25-v., avoimesti mielenterveysongelmistaan kirjotellut, kuitenkin jossain määrin elämässään aktiivinen nuori nainen kirjoittanut "viimeisen twiittinsä" klo 14. jälkeen. Kertoen mitä ainetta hakee, mistä hakee, mikä biisi jää soimaan taustalle.
Usein tällaiset "teen nyt itsemurhan ja kerron sen teille"-tyypit huutaa apua ja toivovat että joku tulee ja pelastaa ajoissa. Oikeasti todella vakavasti itsemurhahakuiset tekee tekonsa hiljaa ja jättävät muille löydettäväksi totuuden. Eli jos uhkailee itsemurhalla niin huutaa apua ja hiljaiset on niitä itsensä tappajia jotka ei enää halua apua. Eikä tämä nyt ole mikään absoluuttinen totuus vaan erään psykiatrin yleistä jutustelua joka jäi mieleeni jostain illanistujaisista. Hän oli kuitenkin neljäkymmentä vuotta tehnyt töitä mielenterveysongelmien parissa. Toivoi auttaneensa montaa jotka eivät uskoneet selviävänsä. Pahimpia ovat hiljaiset...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Usein tällaiset "teen nyt itsemurhan ja kerron sen teille"-tyypit huutaa apua ja toivovat että joku tulee ja pelastaa ajoissa. Oikeasti todella vakavasti itsemurhahakuiset tekee tekonsa hiljaa ja jättävät muille löydettäväksi totuuden. Eli jos uhkailee itsemurhalla niin huutaa apua ja hiljaiset on niitä itsensä tappajia jotka ei enää halua apua. Eikä tämä nyt ole mikään absoluuttinen totuus vaan erään psykiatrin yleistä jutustelua joka jäi mieleeni jostain illanistujaisista. Hän oli kuitenkin neljäkymmentä vuotta tehnyt töitä mielenterveysongelmien parissa. Toivoi auttaneensa montaa jotka eivät uskoneet selviävänsä. Pahimpia ovat hiljaiset...

Voi hyvinkin olla näin.

Täähän oli ilmeisesti kesästä asti jatkunut mieskirjailijan sepitys, jota jotkut ovat jo matkan varrella epäilleet fuulaksi, mutta aiheen arkaluontoisuus huomioiden ei oo tohjettu julki sanoa. Monet ottaneet kyllä tarinan tosissaan ja suoranaisesti kiitosta ei satele. Vaikkei kaveri taida henkisesti ihan 100-0 matkassa ollakaan.

Jatkokeskustelussa vilahtaa sekin, että tutkimusten mukaan itsemurha-uutisointi lisää niiden määrää, varsinkin jos tekotavoista kerrotaan yksityiskohtaisesti. Kai siinä päätöksensä rajoilla vaappuva voi nähdä toisen, julkiseksi nostetun teon lähempänä, helpompana, vapauttavana.

Yks aktiivinen twitteristi käväs kesällä ihan oikeasti metron alla ja on ollut uutisissakin syksyn aikana.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onhan tää nykyaikainen tiedonvälitys omanlaisensa maailma. Eikä kaikkea kannata purematta niellä.

Osu twitterissä silmään keskustelu päivältä. Vissiin 25-v., avoimesti mielenterveysongelmistaan kirjotellut, kuitenkin jossain määrin elämässään aktiivinen nuori nainen kirjoittanut "viimeisen twiittinsä" klo 14. jälkeen. Kertoen mitä ainetta hakee, mistä hakee, mikä biisi jää soimaan taustalle.

Kolme tuntia myöhemmin tuttava twiittaa naisen tehneen täsmälleen kertomansa mukaan, olevan kriittisessä tilassa. Ja tunti tästä, menehtyneen.

Tuleehan tuosta vähän hassu olo.
Jos en aivan väärässä oo niin tää tarina on lopulta paljastunut valeuutisiksi kun joku psykiatri on feikannut koko homman...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petelius pyytelee anteeksi saamelaisilta. Eikö täältä Jatkoajasta voisi samalla poistaa tai lukita naisasiat-ketjun kun modejen mielestä seksuaalisuus on kiellettyä.

Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olet lapseton? Sittenhän sinä olet turha ihminen! Meillä on lapsi niin muillakin pitää olla. Jos on enemmän ku yks ni on raivohullu himouskovainen! Ja jos ei oo poikalasta niin on viallinen luuseri.

Myös jos ei ole Mensa-kerhossa ja kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen, on ihmissaastaa.

Minä olen Manse-kerhossa, sika.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä olen Manse-kerhossa, sika.

Tampere on perseestä. Ja ihan sekasin nyt lainailet näitä juttuja ketjusta toiseen, ootko humalassa vai huumeissa vai molemmissa, niinku kaikki lapsettomat aina tietääkseni on?

Ylläolevat tekstit olivat vitsejä. Oikeasti en pidä lapsettomia ihmisiä huumeissa ja humalassa olevina, en edes nimimerkkiä Turha Kaukalo. Älkää antako penaltia.

Tampere on kyl perseestä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tampere on perseestä. Ja ihan sekasin nyt lainailet näitä juttuja ketjusta toiseen, ootko humalassa vai huumeissa vai molemmissa, niinku kaikki lapsettomat aina tietääkseni on?

Ylläolevat tekstit olivat vitsejä. Oikeasti en pidä lapsettomia ihmisiä huumeissa ja humalassa olevina, en edes nimimerkkiä Turha Kaukalo. Älkää antako penaltia.

Tampere on kyl perseestä.

Vai en oo kännissä ja huumeissa. Raportoin. Ignoroin. Lähetän yksityisviestin. Tykkään. Laitan pojat asialle.

Tampere on kyl perseestä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tampere on perseestä. Ja ihan sekasin nyt lainailet näitä juttuja ketjusta toiseen, ootko humalassa vai huumeissa vai molemmissa, niinku kaikki lapsettomat aina tietääkseni on?

Ylläolevat tekstit olivat vitsejä. Oikeasti en pidä lapsettomia ihmisiä huumeissa ja humalassa olevina, en edes nimimerkkiä Turha Kaukalo. Älkää antako penaltia.

Tampere on kyl perseestä.

Mulla ei ole lapsia, ja aika usein olen humalassa tai pöllyssä. Joskus yhtäaikaa. Paitsi töissä, koska olen oravanpyörässä.

Tampereelle menen kesäkuussa ja sitten se vasta perseestä onkin!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pizza uuniin ja sen jälkeen hiljalleen hipsimään hallia kohti. Viikon hienoin päivä, perjantai! On pizzaa ja on hokia. Saa nähdä onko alkoholia. Riippuu fiiliksestä. Työporukan kestit ois. Ne kyrpänaamat tuppaantuu peliin myös, joten saa nähdä kestänkö selvinpäin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei ole. Jäi niin helvetin hyvä fiilis pelistä, et nyt otetaan iisisti ja aamulla lähdetään treenaamaan.
Tän matsin kesti hyvin ilman alkoholia, tuostahan suorastaan nautti. Ei sillä, en mä muutenkaan käytä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös