Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 610
  • 66 754

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mitä muuten tarkoittaa vaalistu?
"Aalannin tuhansilla saarilla ja kallioilla aina varaan saaristoon asti eteläpuolella Turkua asuu ruotsalainen väestö merimiehiä ja kalastajia. He viljelevät jonkun vähän eloa ja potaatia, heillä on hevoisia ja karjaa, he polttavat kalkkia ja tiilejä, vievät laivoilla ulos puita, mutta heidän oikea peltonsa ja niittynsä on meri. Muutamat ovat laivainomistajia, rakentavat suuria laivoja ja purjehtivat vieraihin maihin saaden suuria voittoja. Toiset vievät kuutoisillaan ja kaleaseillaan kaloja, halkoja, kalkkia ja paljon muuta Tukholmaan, Turkuun, Helsinkiin ja Rääveliin. Nämä pienet kipparit purjehtivat yhden ja kahden miehen kanssa laivassa enimmite maan näkemisen mukaan tutuilla kulkuvesillään, paneuvat vastatuulella ankkuriin kallioiden suojaan, mutta saavat usein päällensä odottamattomat myrskynpuuskat ja tuulenpyörähdykset, jotka syökseyvät kallioiden nenissä heitä vastaan. Toiset elävät koko kesän kalastusveneissään ulkona merellä ja vievät syksyllä suolaisia kaloja ja turskia kaupunkeihin. Miehet, vaimot, ja lapset ovat koetelleet merta kaikissa tuulten vaiheissa, heidän kasvonsa eivät vaalistu valkeista aalloista, mutta aikansa vaivoja kärsittyä makaavat he mielellään ankkurissa rauhassa ja elävät hyvästi. Suomen luonteen rauhallisuus tekee heidät kärsivällisiksi ja huolettomiksi oman aikansa hukkaan-menosta. Sellaisia ovat useat meidän rannikko-asukkaista, heidän elämänsä on jakaunut kovan työn ja verkallisen levon alaiseksi." Maamme kirja 90: Saariston asukkaat lounaspuolisessa Suomessa.

Eli en tiedä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Etkös sä ollu jollain lemmenlomalla äijäs kaa?
Eipä välttämättä olisi ollut lempeä lomassa jos en olisi saanut peliä katsella ;-). Kyllähän mies sen tajusi että peli oli minulle tärkeä eikä ollut tiedostanut koko asiaa hotellia varatessa. Hän oli vahvasti sitä mieltä että mitä se kaksi tuntia sinne tai tänne tekee... Oltiin jo käyty yhdessä uimassa ja syömässä ja muutenkin hengailtu yhdessä jo monta tuntia. Minä katselin peliä ja mies kävi vähän salilla nostelemassa rautaa kun pääsy liikuntatilohin kuuluu hotelliyöpymiseen. Ihan loppumatsin ajaksi hän tuli sitten kaveriksi iloitsemaan Suomen kisapaikasta. Kun ei herraa kiinnosta katsella kun tyypit juoksee 1,5 tuntia jonkun nahkasoikion perässä niin... Minkäs sille teet. Ja minua sattui kiinnostamaan. Näillä mennään meillä...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän minulla upea mies on, en sitä kiellä. Tämä hotelliviikonloppu oli mukava idea. Täällä on niin paljon kivaakin tekemistä ja seura... no ei voisi parempaa olla. Ja kyllä minä arvostin suuresti miehen myönnytystä antaa minun katsella jalkapallopeliä. Kyllähän tämä reissu tuli hyvään saumaan. Olin alkuviikosta aika maassa taas. Nyt jotenkin on sellainen iloisen kupliva hyvä olo. Nyt täytyy valjastaa tämä kuplinta aamupalalla että jaksaa aloittaa päivän aktiviteetit. Mukavaa lauantaita kaikille!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joskus tuli mietittyä et vois lähteä joskus tsekkaamaan standuppia ihan livenä.
No, taidan tänään mennä, systeri soitteli että ois ylimääräinen lippu. En mä varmaan muuten ois saanut aikaiseksi ellei joku ois kysynyt messiin. Ja systerin kanssa on aina hauskaa - jos itse ohjelma olisikin tylsä, niin seura on ainakin hyvää.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päivän hyvä työ tehty, laitoin muijan siskon mukaan lavan olutta sen miehelle juotavaksi. Saa ottaa plussat itselleen kun vie pyytämättä toiselle olutta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmeen hiljaista ollut minun Facebookissa tämän Suomen saavuttaman EM-kisapaikan osalta. Eikö minun kaveri-ja tuttavapiiriäni sitten kiinnostakaan ja riemastuta tämä saavutus niin paljoa? Keväällä kun Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa niin oli meininki ihan erilainen. Paljon on puhuttu siitä että jalkapallo ei kiinnosta kun Suomi ei pärjää. Nyt Suomi saavutti ainakin EM-kisapaikan ja ei tuo silti tunnu montaa kiinnostavan ainakaan Facebookin mukaan? Koittaisivat nyt päättää mitä haluavat... Luulin että tämä arvokisapaikka jalkapallossa on ollut monien, monien unelma Suomessa.

Tuo oli siis havainto oman Facebook-tilin perusteella. Minulle tämä jalkapallon EM-kisapaikka on kyllä yksi kovimpia juttuja ja hetkiä mitä olen penkkiurheilijana 35-vuoden elämän aikana saanut todistaa. Yltää sinne ihan niiden ikimuistoisimpien hetkien aatelistoon, sinne minne lukeutuvat esimerkiksi Marko Palon jatkoaikamaali JYP HT:n verkkoon keväällä 1993, HPK:n Suomen mestaruudet, Suomen jääkiekon maailmanmestaruudet ja Torinon olympiahopea sekä Samppa Lajusen kolmoisolympiavoitto. Nyt pitäisi kyllä muistella vielä tarkemmin sillä tästä listasta nyt varmasti jäi isoja urheilusaavutuksia puuttumaankin. Mutta nämä tuli ensimmäisinä mieleeni.

Juhlitaan nyt vielä tämä päivä. Juodaan alkoholitonta kuohuviiniä ja riemuitaan. On tämä sen verran iso juttu.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Raskas työ vaatii raskaat huvit".

Tuohan ei pidä ollenkaan paikkaansa, jos nyt raskaudella tarkoitetaan esim. pään täyteen kiskomista, eikä vaikka pitkää lenkkiä, joka toki auttaa raskaassa työssä jaksamiseen. Mitähän muita sananlaskuja on jotka eivät pidä lainkaan paikkaansa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Raskas työ vaatii raskaat huvit".

Tuohan ei pidä ollenkaan paikkaansa, jos nyt raskaudella tarkoitetaan esim. pään täyteen kiskomista, eikä vaikka pitkää lenkkiä, joka toki auttaa raskaassa työssä jaksamiseen. Mitähän muita sananlaskuja on jotka eivät pidä lainkaan paikkaansa.

"Joskus sydän näkee sellaista, mikä on näkymätöntä silmille"

Fysiologisesti mahdotonta, eikä siis pidä lainkaan paikkaansa. Typerääkin typerämpi sananlasku. Hulluja ovat entisajan ihmiset olleet.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Joskus sydän näkee sellaista, mikä on näkymätöntä silmille"

Fysiologisesti mahdotonta, eikä siis pidä lainkaan paikkaansa. Typerääkin typerämpi sananlasku. Hulluja ovat entisajan ihmiset olleet.
"Kuuntele sydämen ääntä"

Mahdollista, mutta mihin helvettiin se jumputus pitäis sua ohjata? Onko näiden keksijä ollut lsd-päissään, kun on kuullut sydämen puhuvan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No niin, varasin juuri kaksi mulle erittäin merkityksellistä albumia Levykauppa Äxästä. Sitten vain jännityksellä odotellaan kuinka monessa päivässä saapuvat Kuopion myymälästä tänne stadiin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko teillä samaa vikaa? Kun tulee isompi voitto urheilussa kohdalle niin sitten ikään kuin vatsa hetkeksi täyttyy ja hetkeen ei taas urheilun katseleminen maita niin paljoa kuin aiemmin?

No minulla tällaista vikaa on ja on ollut. Tänään urheilun katseleminen ei taas ole niin paljoa napostellut kun on vielä ollut ihan fiiliksissä eilisillasta. No kai tämä tästä taas, kun illan liigakierroskin alkaa kohta.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
No niin, varasin juuri kaksi mulle erittäin merkityksellistä albumia Levykauppa Äxästä. Sitten vain jännityksellä odotellaan kuinka monessa päivässä saapuvat Kuopion myymälästä tänne stadiin.
Ainakin itellä tuli paketti alle vuorokaudessa kotiovelle, kun viikolla tilasin koiranruokaa. Palvelun tarjosi Posti joten nopeus suuresti ylläti.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kertausharjoitukset tulossa. Pitäisi olla viralliset "paperit", kun menee kassun portille ilmoittautumaan. Minullapa ei ole, eli tulekohan lähtö maitojunalla takaisin?
Meinaakohan nuo, että olen vieraanvallan agentti? Tai jonkun toisen sijainen, jota ei huvita haista pöölle panssarivaunussa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Liigassa pelaa tällä kaudella Suomi, Ruotsi ja Viro. Norjan kun saisi vielä maaliin. Ja Tanskan koutsiksi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kertausharjoitukset tulossa. Pitäisi olla viralliset "paperit", kun menee kassun portille ilmoittautumaan. Minullapa ei ole, eli tulekohan lähtö maitojunalla takaisin?
Meinaakohan nuo, että olen vieraanvallan agentti? Tai jonkun toisen sijainen, jota ei huvita haista pöölle panssarivaunussa.
Eiköhän tuolla riitä se kutsu ja ajokortti. Ajokortin puutteessa henkilökortti. Hlö-kortin puutteessa passi. Passin puutteessa kuvallinen Kela-kortti? Kirjastokortti? Plussa-kortti? Viimeisenä oljenkortena pankkikortti. Senkin puuttuessa pidättävät ja pistävät Kostamukseen menevään bussiin, muuten taidat päästä riehakoimaan valtion kustannuksella.

Etelän vieraat toivat saatananmoisen lentsun tullessaan. Ei kiva.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös