Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 309 402
  • 66 755

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän kyllä jää miettimään asioita kun vieressä on 3,5 vuotias lapsi kysymässä "miksi?" Sitten joutuu pohtimaan miten selittää kuumailmapallon toimintaperiaatetta niin, että lapsi sen ymmärtää. Tai sitten lukon toimintaperiaate, joka on myös yllättävä hankala selittää ihmiselle jolla ei sinällään ole kykyä laajaan avaruudelliseen ajatteluun.

No itse olen liki viisikymppinen ja vaikea se toimintaperiaate olisi minullekaan selittää niin että ymmärtäisin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos joku on innokas näkemään, miltä ilkialaston banaaninviljelijä näyttää, niin kytätkää ykkösen saunailtaa. Juuri matkalla Sompasaunaan nakuilemaan ja Yle on päättänyt tänään kuvata tämän loiston livenä. Olen yksi niistä pitkätukista, hieman tatuoitu. Tietty voi olla, että tuossa vaiheessa olen jo sammunut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole kauhean monen Veikkausliigajengin kotistadionilla (tai kotikentällä) käynyt, mutta mahtaakohan tuo Hongan olla yksi paskimmista?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On tämä ollut oikeastaan vain mieletön kesä, hyvää jatkumoa upealle keväälle! Nytkin ulkona varmaan kesän lämpimin päivä, mutta täällä sisällä minä vain nyhjötän asunnossani. Verhot ovat kiinni asunnossani, joten täällä on myös aika pimeää.

No joka tapauksessa, olen sisällä kun ei ulkonakaan viitsi kovin kauaa aikaa viettää kun siellä on niin helvatun kuuma ja arvatkaapas mitä pyörittelen tietokoneellani? No tietenkin HPK-kappaleita ja finaalit ratkaissutta jatkoaikamaalia sekä juhlintaa jäältä ja Hämeenlinnan torilta. On tämä uskomatonta!

Normaalina kesänä ei varmaan tähän aikaan kiinnostaisi vielä tipan tippaa jääkiekko mutta nyt ei ole varmaan tänä kesänä ollut päivää milloin en näitä mestaruusvideoita ja HPK-kappaleita olisi veivannut läpi. Muistan kohta selostukset ulkoa, kuinka se on Nenosen uran tärkein maali, ei kahta sanaa! On tämä ollut poikkeuksellinen kesä. Ja hieno kesä.

Mutta ei kai se väärinkään ole? Hienoahan näitä videoita on katsella läpi kerta toisensa jälkeen. Ja ei uskoisi myöskään samalla, että vajaa viikko niin alkaa se uusi lätkäkausi taas. Tässä on nyt tällä kertaa päättyneen kauden ja alkavan kauden välillä kovin pieni tauko, mutta ei kai se haittaakaan? Ja onhan se nyt ollut helppoa olla erossa noista maksukanavista mutta sitten se koetus alkaa toden teolla kun taas alkaa urheilukaudet joita tekisi mieli seurata.

Se vaan kun noita mestaruusvideoita katselee niin tulee ikävä etenkin edesmennyttä veljeäni. Hänen kanssaan tärkeimpiä yhteisiä hetkiä koettiin nimenomaan jääkiekon parissa, kuinka nuorempina pelattiin pihalätkää ja pöytälätkäturnauksia sekä vähän isompana sitten tietokoneella yhteisiä lätkäkausia. Käytiin monta peliä katselemassa veljen ja hänen yhden kaverinsa kanssa. Keskusteltiin ja väiteltiin paljon jääkiekosta ja niin edelleen.

Terveiset sinne taivaaseen! Olet kyllä veliseni ollut ajatuksissani vahvasti esillä HPK:n voitettua kultaa tänä keväänä. Tiedän että se kulta olisi merkinnyt paljon sinullekin. Ja ei sovi tietenkään unohtaa Suomen MM-kultaakaan. Sekin kulta olisi merkinnyt paljon myös veljelleni.

Minulle jotenkin tämä HPK:n mestaruus vaan maistui ja maistuu vielä paremmalta kuin Suomen maailmanmestaruus. HPK on kuitenkin sittenkin paljon lähempänä ja sitä on päässyt seuraamaan HPK:n pelejäkin vuosien varrella selkeästi enemmän kuin Leijonien matseja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Normaalina kesänä ei varmaan tähän aikaan kiinnostaisi vielä tipan tippaa jääkiekko mutta nyt ei ole varmaan tänä kesänä ollut päivää milloin en näitä mestaruusvideoita ja HPK-kappaleita olisi veivannut läpi. Muistan kohta selostukset ulkoa, kuinka se on Nenosen uran tärkein maali, ei kahta sanaa! On tämä ollut poikkeuksellinen kesä. Ja hieno kesä

Nyt kun kohta jo lasketaan päiviä World Cupiin, niin tarjoan sinulle tämän pläjäyksen muiden juhlista rugbyssa, jos sattuu kiinnostamaan:

https://www.youtube.com/watch?v=_t5LzkF3wDc

Asuin tuolloin pelipaikoilla ja tätä ei vain koskaan kyllästy katsomaan. Englanti - Australia vuodelta 2003.

Muistan selostukset ulkoa ja se toi voimaa koulunkäyntiinkin ja todella paljon. Jos nuo pystyy tuohon, niin kai sitä itsekin sitten edes johonkin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaa mulle, mahdollisimman yksinkertaisesti, miten tänne saa noita kuvia liitettyä. Ja ottakaa huomioon, että olen ihan nolla näissä jutuissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävimme tänään Hytermässä. Se on Puruveden saari (luonnonsuojelualuetta) jossa on nimismies Heikki "Romu-Heikki" Häyrisen kokoama ulkomuseo vanhoine rakennuksineen. Luontokin on aika hienoa harjumaisemineen. Lämmintä oli, aurinko paistoi ja pidettiin piknikkiä ja uitiin. Osa porukasta kävi saaren toisessa päässä hautausmaalla mutta minä jäin pienempien lasten, äitini ja tätini kanssa siihen "päärakennuksen" luokse. Oli se aika uskomattoman näköistä kun sieltä kapealta harjulta lähti jyrkkä mäki ales ja siellä oli saaren keskellä iso lampi jossa oli joutsen pari. Kun tänne nyt on näitä kuvia laiteltu niin tässä kuva työnmuistomerkistä (korkeus 7m) Hytermästä.
 

Liitteet

  • IMG_20190720_152459~6.jpg
    IMG_20190720_152459~6.jpg
    985,6 KB · kertaa luettu: 220
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä nyt menee jo vittuiluksi, että laitetaan kuvia, mutta ei anneta ohjeita vaikka toinen pyytää. En olisi ikinä uskonut Iisopista. En ikinä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kertokaa mulle, mahdollisimman yksinkertaisesti, miten tänne saa noita kuvia liitettyä. Ja ottakaa huomioon, että olen ihan nolla näissä jutuissa.
Kohdasta liitä tiedosta ja sitten se onkin jokaisen omasta laitteesta kiinni mitä sen jälkeen pitää tehdä... Tutkimusteni mukaan kuva saa olla korkeintaan megan (1 Mt) kokoinen. Tämän yksinkertaisemmin on osaa sanoa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun laitan liitä tiedosto, niin tulee teksti yksikään sovellus ei voi suorittaa tätä toimintoa. APUA
 
K

Kiekkokatsoja

Turkusen seutuun luvattiin huomiselle vielä +34. Muualla viileämpää
Ja sitten on kesä ohi..?
Siirrytään jatkoajan periaatteen mukaan, kohti jääkiekkokautta.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Turkusen seutuun luvattiin huomiselle vielä +34. Muualla viileämpää
Ja sitten on kesä ohi..?
Siirrytään jatkoajan periaatteen mukaan, kohti jääkiekkokautta.
Vantaalle vain 33. Ja toki kesä on sitten ohi, koska maanantaina pitää palata töihin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
**********
Which is smallest in SM-liiga by capacity, by the way.
Ei oo Sportilla pienin halli, vaan yllätys yllätys, Jyväskylässä.

JYP fans sure have had lots of fun at road games, since JYP has known to be an excellent team on the road, also at home of course.
Boldattu osa ainakin sai itseni hymyilemään, pitää paikkansa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oli tarkistettava asia äsken Wikipediasta, koska muistini pelasi mielestäni hyvin tuota kirjoittaessa. Jyväskylässä kapasiteetti on ilmeisesti noin 4400 katsojaa, ja Vaasassa 4100 katsojaa. Vai onko asia oikeasti kuitenkin toisin? Mukavaa, että muuten pidit.
Korjataas nyt vielä. Hippoksen kapasiteetiksi ilmoitettu 4 437 katsojaa 2017. Silti ihmettelen et Vaasassa noin vähän katsomokapasiteetti vrt. miten iso seisomakatsomo on.

Se vaan et n. 200 paikkaa noista on ilmeisesti sellaisia joissa on puutteellinen näkyvyys. Jos hallissa on 4200 ja rapiat niin halli on täynnä katselukelpoisilta paikoilta... Joku vitsiniekka voisi mainita myös the tolpan.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Oon tässä miettiny että ai että ois ihana asuu vaikka esimerkiksi Australiassa. Siellä kun ei koskaan ole varsinaista talvea, niin ulkona törmäisi tyrmäävän näköisiin naisiin useammin kuin muutamana kuukautena vuodessa. Lisäksi kuuntelen nykysin tosi paljon australialaista metalli- ja rockmusaa, lempiolueni on Fosters niin sulautuisin varmaan nopeasti joukkoon.

No joo, toki tässä rakkaassa Suomessakin on omat puolensa mutta pohjoismaisista talvista en ole ikinä oppinut pitämään. En vain kykene.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon tässä miettiny että ai että ois ihana asuu vaikka esimerkiksi Australiassa. Siellä kun ei koskaan ole varsinaista talvea, niin ulkona törmäisi tyrmäävän näköisiin naisiin useammin kuin muutamana kuukautena vuodessa. Lisäksi kuuntelen nykysin tosi paljon australialaista metalli- ja rockmusaa, lempiolueni on Fosters niin sulautuisin varmaan nopeasti joukkoon.

No joo, toki tässä rakkaassa Suomessakin on omat puolensa mutta pohjoismaisista talvista en ole ikinä oppinut pitämään. En vain kykene.

Tytär on ollut Australiassa ja sanoi, että tappelevat kengurut pitävät kauheeta ääntä ja häiritsivät ihan oikeasti elämää siellä. Oli yllätys minulle. Noin muuten tykkäsi toki maasta kovasti, vaikka pitkät välimatkat oli toinen miinus. Auto siellä tarvii olla.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Mitä täällä tapahtuu? Kovin vihapuheista tekstiä sivu tolkulla. Vanhat kaunat kummittelee sekä jotain vanhukset vs nuoriso vääntöä.

Voin toimia valtakunnan sovittelijana ja ehdotan seuraavaa: veli @abianos ja veli @FASlapsi tapaavat ja ottavat kaverikuvan. Sekä veli @mikko6000 ja veli @Punamusta tapaavat ja ottavat kaverikuvan.

Problem solved ja palsta voi palata taas päiväjärjestykseen jossa kaikilla on kivaa. Ei tarvii kiittää hei!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Alun perin meikäläisen taisi olla tarkoitus ottaa yhteiskuva abianoksen kanssa, mutta jos kerran mennään näin, niin mennään ihmeessä. Kulunut päivä on tosin ollut ainakin omasta mielestäni täällä soveliaan seesteinen.

Voi elämä. Mutta meikäläinen on tulossa 17.8 lauantaina Poriin kaverin black metal-festareille. Notta silloin sit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös