Keskustelukulttuuri Jatkoajan keskustelupalstan JYP-osiossa

  • 9 048
  • 59

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika ajoin täällä Jatkoajan keskustelupalstan JYP-osiossa ajaudutaan keskustelemaan itse keskustelun sisällöstä ja eri palstaveljien tyylistä käydä dialogia sekä ilmaista itseään tässä kontekstissa. Koska usein nämä keskustelut käydään jonkin tietyn aiheen alla (johon keskustelukulttuuri ei sinänsä liity), ajattelin, että tälle voisi avata myös ihan oman ketjunsa.

Koska kyseessä on avausviesti aiheeseen, omana kontribuutionani laitan alle muutaman oman ajatukseni tähän aiheeseen liittyen.

Alkukauden perusteella riitely JYP-osiossa on mielestäni vähentynyt ja se on oikein mukava asia. Yleensä kun avaan keskusteluketjun, niin haluaisin lukea keskustelua ko. aiheesta, eikä tunteikasta ja jopa ivaa sisältävää vääntöä siitä, miksi toisen mielipide on väärä ja toisen oikea.

Nämä ovat asioita, joista meillä kaikilla on oikeus olla oma mielipiteemme ja sivistyneessä keskustelukulttuurissa voidaan keskustella asiallisesti, vaikka oltaisiin itse asiasta eri mieltä. Kiitos kaikille palstaveljille siitä, että tämä asia on kehittynyt mielestäni parempaan suuntaan.

Posipojat ja negailijat. Tämä on pitkään palstaa seuranneena ollut yksi vakio riidanaihe täällä. Kuten edellä kirjoitin, mielestäni tämäkin riitely on vähentynyt. Itse suhtaudun tähän asiaan siten, että en halua olla sen enempää posipoika kuin negailijakaan. Sen sijaan haluan nauttia JYPin erilaisten edesottamusten minulle tuottamista tuntemuksista ja myös kirjoittaa niistä. Joskus tuntemukset ovat negatiivisia ja joskus positiivisia. Pointti on se, että ne vaihtelevat yksittäisten pelien jälkeen ja joskus jopa yksittäisen pelin sisällä. Joskus olen saanut jopa kriittistä palautetta siitä, että mielipiteeni vaihtelevat. Tämä ihmetyttää minua siksi, että en minä ainakaan osaa lukita vastausta siitä, pidänkö vai enkö pidä vaikka Yonkmanin otteista tai Virtasen pelikirjasta. Joskus pidän näkemästäni ja joskus en ja voin mielestäni ihan hyvin reagoida näihin tuntemuksiin myös täällä palstalla kirjoittamalla.

En näe pointtia siinä, että tällaisessa asiassa on kategorisesti lukittu kanta. Silloin joutuu helposti vetämään radiohiljaisuutta aina silloin kun otteet kaukalossa eivät tue omaa kantaa ja sitten kun ne taas tukevat, tullaan julistamaan "kyllä minä tiesin" -hengessä.

Edellä olevat ovat omia mielipiteitäni, joten ne voivat olla hyvin myös toisten mielestä vääriä. Sekin on ihan fine. Peace!

Hyvää kiekkokautta 2017-2018 kaikille JYP-osion keskustelijoille!

-david-
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
En näe pointtia siinä, että tällaisessa asiassa on kategorisesti lukittu kanta. Silloin joutuu helposti vetämään radiohiljaisuutta aina silloin kun otteet kaukalossa eivät tue omaa kantaa ja sitten kun ne taas tukevat, tullaan julistamaan "kyllä minä tiesin" -hengessä.
Mielipiteet muuttuvat väistämättä. Niin pitääkin. Ikävä homma, jos poteronsa kaivaa niin syväksi, että ainoa tapa liikkua on jatkaa kaivamista. Nykyaikaahan se on - puoli on valittava ja keskivälillä heiluvaa ammutaan herkästi molemmilta laidoilta. Kommentointi tuppaa menemään liian ryppyotsaiseksi ja henkilön taustan (=viestihistorian) kautta tulkituksi.

Jotten minäkin vain negailisi, niin hyvin täällä pärjää, kun miettii mitä kirjoittaa ja ei provosoidu kuvitelluista tai todellisista tölväisyistä. Vaikka olisi houkuttelevaa kiskoa herne nenäänsä uskoen tietävänsä mitä toinen sanoillaan tarkoittaa, niin "tarkoititko että"-sanapari on tähän tunteeseen hernettä parempi valinta!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi tosiaan tuo posinega -meininki on ollut vähenemään päin. Toki kauden edetessä varmasti nähdään parempia ja huonompia jaksoja, jolloin tiukkoja mielipiteitä löytyy yhdeltä jos toiseltakin ja varmasti välillä ajaudutaan kahteen eri leiriin. Tällöin on vain syytä yrittää muistaa, että lopulta tässä ollaan kuitenkin samalla puolella ja toivotaan JYPille pelkkää hyvää.

Tällä hetkellä omaa viihtyvyyttäni tässä osiossa häiritsee lähinnä sellaiset kirjoitukset, jotka sotivat omia elämänarvojani vastaan. Niitä ei ole paljon, mutta pienikin määrä riittää. Samalla häiritsee todella paljon, jos vastapuoli ei ole halukas jatkamaan keskustelua tai selventämään omaa kantaansa. Tietyt kirjoittajat täällä eivät osaa ottaa vastuuta kirjoituksistaan, joka pistää välillä mielen todella vakavaksi.
 

Baldrick

Jäsen
Keskustelu, tai pikemminkin "keskustelu", JYP-osiossa on sitä, että kukin vuorollaan vetelee ranteita auki, kun mikään ei toimi ja kaikki on paskaa. Ok, joku löytää hyvää esim. Roni Allenin otteista, mutta joku tulee jo samantien lämpimiä kylpyvesiä laskiessaan kertomaan, kuinka Allen kusi ja omiin meni maali.

Ehdotankin, että jatkossa yltiönegatiivisuus pidettäisiin kahdessa(!) Siihen hommaan luodussa ketjussa eli vitutusketjussa ja negatiivisuusketjussa.

Näin ne muutamat ihmiset, jotka näemme jotain hyvääkin ja pohdimme ylitunteilematta ratkaisuja haasteisiin, voisimme välttyä siltä, kun aikuiset(?) miehet(?) itkevät kiukuspäissään näppäimistönsä kautta koko kansalle.

Kiitos.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Juuri näin erittäin "syöpäistä" tämä keskustelu ja yltiönegatiivisuus tällä hetkellä, varsinkin kun peli näyttää paremmalta kuin tulos ja jos näin jatkuu niin sieltä se tulos myös alkaa tulemaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi en ole ainoa, jota tämä yltiöpäinen negatiivisuus häiritsee. Toivoisin saavani tästä osiosta enemmän "vertaistukea", kuin vittuilua takaisin siitä, että kehtaan ajatella jostain positiivisesti. Samassa veneessä tässä kuitekin ollaan ja jokainen meistä toivoo JYPille hyvää.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onpas kiva, että tämä vanha avaukseni kaivettiin esiin, en edes muistanut koko topicia itse asiassa :)

Tuo Repen ehdotus on mielestäni loistava. Meillä on tosiaan topicit auki itkemistä ja kiroamista varten, joten pidetään ne siellä ja muissa vedetään sitten asiallisesti topicin mukaan.

Omasta puolestani aloitan em. mukaisen käyttäytymisen nyt, eli mukana ollaan!
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Porukalla tuntuu olevan niin kireä pinna että se purkautuu kunnon shitstormina tänne palstalle. Kannattajat tuntuvat janoavan menestystä ja kun sitä ei tule tarpeeksi niin se kaihertaa syvältä. Sitten se kaikki purkautuu tänne ja välillä on melko koviakin lauseita havaittavissa.

Sellainen tietty objektiivisuus olisi hyvä eikä aina suollettaisi niin tunteella vaikkakin suuria tunteita aiheuttava asia jääkiekko onkin ja ainahan sitä tahtoisi sen oman suosikin pärjäävän.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Te voitte keskenänne tehdä verivaloja mutta minä en niihin osallistu.

Jos väitätte jotain missä tahansa ketjussa josta olen erimieltä niin kommentoin sitä enkä aio kysyä approvausta nimimerkeiltä jotka luulevat JYP-palstan olevan heidän henkilökohtainen bloginsa.

Roni Allen teki eilen ison virheen joka oli ottelun kulminaatiopiste. Siitä huolimatta te koette ette tästä huomauttaminen pitäisi rajata ketjuun X sillä aikaa kun te kehutte miten hienon ja rohkean pelin kaveri teki alle 20 min tuon hävityn pelin jälkeen.

Jos kirjoitteluni häiritsee laittakaa ignoreen.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Porukalla tuntuu olevan niin kireä pinna että se purkautuu kunnon shitstormina tänne palstalle. Kannattajat tuntuvat janoavan menestystä ja kun sitä ei tule tarpeeksi niin se kaihertaa syvältä. Sitten se kaikki purkautuu tänne ja välillä on melko koviakin lauseita havaittavissa.

Sellainen tietty objektiivisuus olisi hyvä eikä aina suollettaisi niin tunteella vaikkakin suuria tunteita aiheuttava asia jääkiekko onkin ja ainahan sitä tahtoisi sen oman suosikin pärjäävän.
Jep. Mä ainakin myönnän, että tappiot ottavat niin koville että se näkyy viestieni tasossa aika rumasti. Monesti olen huomannut, että voi olla parempi ottaa hetki huilia hävityn matsin päälle ennen kuin syöksyy tänne oksentamaan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Jep. Mä ainakin myönnän, että tappiot ottavat niin koville että se näkyy viestieni tasossa aika rumasti. Monesti olen huomannut, että voi olla parempi ottaa hetki huilia hävityn matsin päälle ennen kuin syöksyy tänne oksentamaan.
Kannaattaako sitten tulla vartti tuollaisen tappiopelin jälkeen tulla kehumaan mancrushiaan pelaajaan joka sossi 30min sitten voiton vastustajalle?

Toki sitten voi uhriutua negatiivisuudesta kun itsellä ei ole lainkaan tilannetajua. Hirtetyn miehen perhe ei halua kuulla hirttopäivänä ylistystänne siitä miten nykyköydet kestävät hienosti aikuisen miehen painon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannaattaako sitten tulla vartti tuollaisen tappiopelin jälkeen tulla kehumaan mancrushiaan pelaajaan joka sossi 30min sitten voiton vastustajalle?

Toki sitten voi uhriutua negatiivisuudesta kun itsellä ei ole lainkaan tilannetajua. Hirtetyn miehen perhe ei halua kuulla hirttopäivänä ylistystänne siitä miten nykyköydet kestävät hienosti aikuisen miehen painon.
Järjetöntä liioittelua taas, kun ilmeisesti huomaat olevasi heikoilla jäillä. Allen ei tuota voittoa sössinyt. Eikä tässä ole kyse mistään erityisestä uhriutumisesta tai huonosta tilannetajusta - ainakaan omalla kohdallani. Sinun puoleltasi taas tilannetaju oli aivan uskomatonta paskaa.

Ehkäpä kannattaa pysyä poissa posiketjuista, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa? Ymmärtäisin reaktion paremmin, jos viesti olisi ollut jossain muussa ketjussa.

Miksi omaa sopimatonta käytöstä pitää tulla puolustelemaan vielä tuollaisella hyökkäävällä asenteella tänne? Eikö nyt yhtään löydy järkeä taas sieltä suunnalta. Kaivat nyt kuoppaa vain entistä syvemmäksi.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kannaattaako sitten tulla vartti tuollaisen tappiopelin jälkeen tulla kehumaan mancrushiaan pelaajaan joka sossi 30min sitten voiton vastustajalle?

Toki sitten voi uhriutua negatiivisuudesta kun itsellä ei ole lainkaan tilannetajua. Hirtetyn miehen perhe ei halua kuulla hirttopäivänä ylistystänne siitä miten nykyköydet kestävät hienosti aikuisen miehen painon.
En ota tuohon kantaa, kun en ole ko. keskustelussa ollut osapuolena.

Allen kun mainittu, niin haluan kyllä nostaa hänet yhdeksi alkukauden positiivisista asioista kokonaisuutena. Yksittäisten pelien yksittäisiä tilanteita tulee ja menee. Joskus ne tuovat voiton, joskus tappion ja joskus eivät vaikuta lopputulokseen. Kokonaisuutena Ronin alkukausi on kuitenkin ollut mielestäni hieno.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän täällä JYP osiossa on kirjottelu nykyään pääasiallisesti niin negatiivissävytteistä että monta kertaa miettiny että kannattaako tätä osioo seurata enää ollenkaan. Tuntuu että kaikki on JYPin toiminnassa perseestä ja jos ei löydy valittamista JYPistä niin sitten valitetaan/vittuillaan toisten kirjoittajien kirjoituksista/mielipiteistä.

Jos nyt yritettäisiin aloittaa vaikka siitä, että jätetään se toisten kirjoittajien kirjoituksista valittaminen/vittuileminen pois ja keskustellaan asioista asiallisesti ja mielellään perustellaan omat mielipiteet. Se voisi jo vaikuttaa sen verran että ei aina rupeis vituttamaan kun käy näitä viestejä lukemassa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mää vähän kaihdan keskustelemisen rajaamista lokeroihin keskustelupalstalla. Tekee palstan vähän jakomielitautiseksi. Tietenkin toivon ja jopa edellytän keskinäistä kunnioitusta väännöissä, mutta pelkkä selkääntaputtelu tekisi tästä tylsää kaikille. Näen, että omia näkemyksiäänhän täällä kaikki kirjaa, eikä ole tarkoituskaan olla samaa mieltä, tai siihen erityisesti edes pyrkiä.

Omalla kohdalla on sanottava, että ajan kanssa olen oppinut arvostamaan eri mieltä olevien kommentteja, kun saavat minut ajattelemaan asioita uudesta ja erilaisesta vinkkelistä, kehitystä voi siis tapahtua muuallakin kun kaukalossa JYP henkisesti.

keskustelukulttuurilla ymmärrän sitä, että viisaana tutkaillaan omia asenteitamme toisiin kirjoittajiin ja heidän ajatustapoihinsa, kuin syytellään toisia siitä tai tästä keksitystä ja olevasta, eli pysytään asiasta vääntämisessä. Tähän olen ainakin itse pyrkinyt milloin onnistuen milloin epäonnistuen, kuitenkin lopulta väännöistä on jäänyt positiivinen fiilis itselle, asiat saatiin selvitettyä ilman lommoa kummankaan hipiässä. En siis ole kokenut ilmapiiriä henkilökohtaisesti ahdistavana, mutta ymmärrän niin, että monia ahdistaa, kun homma kaukalossa ei toimi ja tämä on yksi tie purkaa sitä angstia.

Loppuun vielä huomio: olen jo muutamaan kertaan kehaissut Saarta otteistaan, haluan tässä laittaa vielä lisäplussan kaverin pelaamisesta. Hienoa tekemistä jo monta peliä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Yksittäistenpelien yksittäisiä tilanteita tulee ja menee. Joskus ne tuovat voiton, joskus tappion ja joskus eivät vaikuta lopputulokseen. Kokonaisuutena Ronin alkukausi on kuitenkin ollut mielestäni hieno.
En kiistä tätä.

Konteksti on että positiivisuus-ketjuun ilmestyi viesti 19.30 hävityn lauantaipelin jälkeen miten eräällä minimerkillä on mancrush Alleniin, miten hienon pelin hän pelasi juuri ja miten paljon lisää peliaikaa hänen tulisi saada.

Nyt teillä on joku ongelma siitä että ihmettelin että miksi lauantain pelin suoritusta pitäisi ihailla.

Kyllä sille hirtetyn perheelle voi joskus köydestä puhua mutta ei 20min kuolleeksi julistamisesta. Allen kehu olisi tuntunut ihan erinlaiselta postattuna ensi viikolla.

Mutta toisin kuin te minä näen että te saatte kehua vaikka Ossi Louhivaaraa jos hän edellisessä pelissä tekisi kuusi omaa maalia. Toki saattaisin tälläisena negailijana ihmetellä analyysia miten 6 omaa maalia viime pelissä tehnyt muka pelasi hyvää peliä viime pelissä. Teidän mielestä tämä ihmettely pitäisi tapahtua vain erikseen määritetyissä negailuketjuissa, koska ilmapiiri.

Missään kuopissaolemisista en tiedä koska toisin kuin blogisti en aseta kirjoittajia eri horisontaalisille tasoille ("minun blogi ja sen kommentoijat')
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En kiistä tätä.

Konteksti on että positiivisuus-ketjuun ilmestyi viesti 19.30 hävityn lauantaipelin jälkeen miten eräällä minimerkillä on mancrush Alleniin, miten hienon pelin hän pelasi juuri ja miten paljon lisää peliaikaa hänen tulisi saada.

Nyt teillä on joku ongelma siitä että ihmettelin että miksi lauantain pelin suoritusta pitäisi ihailla.

Kyllä sille hirtetyn perheelle voi joskus köydestä puhua mutta ei 20min kuolleeksi julistamisesta. Allen kehu olisi tuntunut ihan erinlaiselta postattuna ensi viikolla.

Mutta toisin kuin te minä näen että te saatte kehua vaikka Ossi Louhivaaraa jos hän edellisessä pelissä tekisi kuusi omaa maalia. Toki saattaisin tälläisena negailijana ihmetellä analyysia miten 6 omaa maalia viime pelissä tehnyt muka pelasi hyvää peliä viime pelissä. Teidän mielestä tämä ihmettely pitäisi tapahtua vain erikseen määritetyissä negailuketjuissa.

Missään kuopissaolemisista en tiedä koska toisin kuin blogisti en aseta kirjoittajia eri horisontaalisille tasoille ("minun blogi ja sen kommentoijat')
Tulikohan sulle pieneen mieleenkään, että miksi sen viestin juuri silloin kirjoitin? Ehkäpä kyse oli siitä, että halusin vain löytää jotain positiivista ja keskittyä siihen, koska vitutus oli sillä hetkellä niin armotonta. En kokenut Allenin tehneen mitään järkyttävää virhettä tuossa pelissä, enkä koe niin vieläkään. Eikä kukaan muu reagoinut siihen sillä tavoin, että Allenia yleisesti olisi syyllistetty jostain virheestä tai tappiosta ylipäätään.

Nämä vertaukset hirtetyn perheestä ovat aivan järkyttävän asiattomia. Etenkin, kun tässä tapauksessa kaikki olemme sitä samaa perhettä. Jos tuolla linjalla kuitenkin pysytään, niin osuvampaa olisi sanoa, että yksi surevista perheenjäsenistä yritti löytää hirtetystä henkilöstä jotain positiivista, johon toinen perheenjäsen tuli toteamaan, että hirtetty henkilö ansaitsi kuolla. Onko tämä mielestäsi asiallista?

Edelleenkään kukaan ei ole käskenyt sinua ajattelemaan mitään mistään, mutta reagoit tilanteeseen siten, että joku olisi käskenyt. Sinä todellakin reagoit siihen sillä tavoin, että et hyväksy toisten positiivisia ajatuksia, mikä on helvetin ärsyttävää ja yksinkertaisesti mulkkumaista.

Ymmärrän, että eilinen kommenttisi oli ehkä tunteen vallassa heitetty ja olisit tänään voinut tilanteen helposti korjata, mutta lähdit sen sijaan kaivamaan kuoppaa syvemmäksi ja viemään keskutelua entistäkin raastavampaan suuntaan. Ihan niin kuin haluaisit pelkkää pahaa koko JYP-kannattajistolle. Pistää niin vihaksi taas tämä sun touhu.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Katsotaampa tätä hirveän tunnelatauksen vallassa kirjoittamaani purkausta jota minun olisi pitänyt tulla aamulla anteeksipyytämään kun silmitön raivoni on laskenut.

"Saipan eka maalihan oli täysin Allenin maali. Ja tätä peliä pitäisi nyt jotenkin ihastella?"

Herranjumala! Ihmisyys on niin lähellä pedon luonnetta ja tämä postaus paljastaa miksi pohjimmiltamme olemme petoja.

Sergeillä on varmaan hirveitä anger issueita kun se noin tunnekuohun vallassa riehuu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsotaampa tätä hirveän tunnelatauksen vallassa kirjoittamaani purkausta jota minun olisi pitänyt tulla aamulla anteeksipyytämään kun silmitön raivoni on laskenut.

"Saipan eka maalihan oli täysin Allenin maali. Ja tätä peliä pitäisi nyt jotenkin ihastella?"

Herranjumala! Ihmisyys on niin lähellä pedon luonnetta ja tämä postaus paljastaa miksi pohjimmiltamme olemme petoja.
Ja kuinka hienosti menikään pointti ohi. En sanonut missään vaiheessa, että tuo yksittäinen viesti olisi se ongelma. Ongelma on se, miten reagoit siitä lähteneeseen keskusteluun. Tiedät tämän varmasti itsekin, mutta oli silti pakko tulla tuosta näsäviisastelemaan?

Ja kaivat tätä kuoppaa jatkuvasti syvemmäksi. Pahemmaksi tätä tekee vain se, että et kunnoita muita keskustelijoita, kun et edes vastaa viesteihin kunnolla. Etkä ilmeisesti edes lue niitä viestejä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kirjoitin tuon yhden viestin eilen ja tänä aamuna vastausviestin jossa ensimmäisessä kappaleessa kertasin miksi pidin Allenin kämmiä gamechangerina ja toisessa ja kolmannessa vastasin kommenttiin Tomasekin osuuteen JA-maaliin.

Muuta en kirjoittanut ja parin tunnin sisällä JYP-palstan wannabemoderaattorit/henkiset johtajat aloittivat ketjun missä palstan ilmapiirin julistettiin olevan kriiisissä ja nyt pitäisi ryhtyä koviin toimenpiteisiin että palstan moraali paranisi - pitäisi kuulemma laittaa negakommentit vain yhteen tai kahteen niille varattuun ketjuun ja muissa keskityttäisiin tsemppihenkisesti korkeahenkiseen kommentointiin.

Kieltämättä se tuli minulle vähän yllätyksenä ja pidin teidän nuotiopiiriänne kornina (meinasin kirjoittaa rinkirunkkaus mutta ollaan sitten positiivisiä tsemppareita ja käytetään vähemmän leimallisia termejä).

Tuo köydestäpuhuminen on muuten vakiintunut sanonta

The Big Apple: “Don’t talk about rope in a hanged man’s house”

Aikooko palsta ottaa jokaisen sananlaskun kirjaimellisesti ja hermostua kun seuraavaksi puhun siitä että kuuseenkurkottaja saattaa kapsahtaa katajaan? Siinä se Sergei putoamiskuolemaa toivoo jollekin...
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjoitin tuon yhden viestin eilen ja tänä aamuna vastausviestin jossa ensimmäisessä kappaleessa kertasin miksi pidin Allenin kämmiä gamechangerina ja toisessa ja kolmannessa vastasin kommenttiin Tomasekin osuuteen JA-maaliin.

Muuta en kirjoittanut ja parin tunnin sisällä JYP-palstan wannabemoderaattorit/henkiset johtajat aloittivat ketjun missä palstan ilmapiirin julistettiin olevan kriiisissä ja nyt pitäisi ryhtyä koviin toimenpiteisiin että palstan moraali paranisi - pitäisi kuulemma laittaa negakommentit vain yhteen tai kahteen niille varattuun ketjuun ja muissa keskityttäisiin tsemppihenkisesti korkeahenkiseen kommentointiin.

Kieltämättä se tuli minulle vähän yllätyksenä ja pidin teidän nuotiopiiriänne kornina (meinasin kirjoittaa rinkirunkkaus mutta ollaan sitten positiivisiä tsemppareita ja käytetään vähemmän leimallisia termejä).

Tuo köydestäpuhuminen on muuten vakiintunut sanonta

The Big Apple: “Don’t talk about rope in a hanged man’s house”

Aikooko palsta ottaa jokaisen sananlaskun kirjaimellisesti ja hermostua kun seuraavaksi puhun siitä että kuuseenkurkottaja saattaa kapsahtaa katajaan? Siinä se Sergei putoamiskuolemaa toivoo jollekin...
Tämä kaikkia muita syyllistävä asenne on syynä siihen, että saat paskaa niskaasi. Et ota mitään vastuuta mistään mitä kirjoitat, et vastaa muiden keskustelijoiden viesteihin kunnolla ja käyttäydyt todella epäkunnioittavasti muita kohtaan. Jos olisit reagoinut näihin viesteihin asiallisesti, niin tämä soppa olisi jo ohi. Lähdit kuitenkin hyökkäämään päälle, etkä ilmeisesti koskaan näe, että tekisit itse jotain väärin.

Minua ärsyttää eniten tuo ylimielinen ja hyökkäävä asenne, sekä se, että et vastaa viesteihin ollenkaan tai hyvin rajallisesti. Tämä kaikki kertoo siitä epäkunnioituksesta muita kirjoittajia kohtaan.

Kun käyttäydyt näin, niin ei tarvitse ihmetellä, että joku siitä hermostuu. Ihan itse olet taas koko sopan aiheuttanut.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Plussaa:
+ Eipäsjuupasjargonille oma osio. Vähän kuin päiväkodin aitaus, voi toimiakin kun ei kukaan kiipeä aidan yli tai syö liikaa hiekkaa.

Miinusta:
- Kaikessa foorumikirjoittelussa negatiivisuus ja ongelmat sekä niiden ratkominen ovat usein pääroolissa. Katsokaa vaikka ajoneuvofoorumeita. Joka sadas aihe sivuaa sitä kun auto toimii hienosti. Loput on sitä "v***tu tää porsi taas" -linjaa.

Ongelma ei siis ole vain täällä, vaan kaikessa nettisomekirjoittelussa.
Ratkaisu on perin yksinkertainen. Hiukan filtteriä siihen mitä kirjoittaa ja kuinka kiihkoissaan.
Ottaa kupin kahvia tai käy tupakilla ja painaa vasta sitten send-nappia.

Koskee myös allekirjoittanutta, jonka mopo keulii somessa tasaisin väliajoin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minua siis syytetään epäkunnioittavasta kirjoittamistavasta muita kohtaan. Sen takia oli pakko nostaa tämä ketju ja päättää että vain kaksi ketjua saa sisältää negatiivisia viestejä.

Aha.

Katsotaampa niitä kahta viestiä joka koko episodin synnytti

Viesti yksi - eilen lauantaina 23:18

"Saipan eka maalihan oli täysin Allenin maali. Ja tätä peliä pitäisi nyt jotenkin ihastella?"

Viesti kaksi - tänään sunnuntaina 9:50

"Tuossahan Allen häviää vastustajan kanssa kiekkoväännön Saipan siniviivalla. Hän on hieman myöhässä kun koettaa päästä vauhtiin ja suuntaa laittamaan laidan kiinni. Yhtäkkiä Saipa pelaaja pysähtyykin ja syö syöttää toiseen aaltoon. Tässä vaiheessa Allen jostain käsittämättömästä syystä jarruttaa ja kaartaa laitaa vasten. Täten hän on a) pysähdyksissä b) väärässä kohdassa ja kun hänen kaistaltaan porhalletaan läpiajoon.

Allenin pelaamiseen puututtiin mm liigastudiossa.

Jonkun jatkohassuttelun kiekonmenetyksen vastustajan B-pisteellä vertaaminen Allenin virheeseen on sen tason hämeenlinnalais-mukahassuttelua että en tuota viitsi edes kommentoida.

Tomasekin tilanteessa muuten olisi pitänyt viheltää Saipalle estämisjäähy mutta kuten jatkohassuttelun luonteeseen kuuluu niin huumorillahan ne vihelletään. Sinänsä en ole tuosta tuomarivirheestä kovinkaan katkera - koska jatkohassuttelu ei ole jääkiekkoa niin turha siihen soveltaa jääkiekon estosääntöjäkään."

Voisiko joku vaikka fläppitaulun kanssa selittää mikä näissä oli niin henkilökohtasta? Huomauttaisin että yksikään kommenttini ei kohdistunut kommentoijaan vaan pelaajiin joista puhutaan. Tässä ketjussa toki keskustelen teistä koska te keskustelette minusta. Henkilökohtaisuuksiin kuulemma menen vaikka kanssakeskustelijoiden mielestä seison epätoivoisesti kuopassa ja mauttomasti loukkaan hirtettyjen perheitä enkä ollenkaan kunnolla täällä keskustele vaikka olisi pitänyt tänä aamuna vaan tulla pyytämään anteeksi raivopäissäni kirjoittamaa kommenttia Allenista.

Ei kyse ole toisten mielipiteen "hyväksymisestä" vaan kiekkopalstalle aika tyypillisestä keskustelusta eli siitä pelasiko pelaaja X hyvän pelin päivämääränä Y. Yksi sanoo pelaajan pelanneen hyvän ottelun ja toinen sanoo että tuota pelisuoritusta varjostaa toisen erän lopulla tapahtunut tapahtuma.

Tämä jotenkin mitätöi toisen mielipiteen? Ei, vaan minulla on eri mielipide.

Ok, minusta Suomen viimeisessä maailmanmestaruus kultamatsissa Viktor Fasth pelasi hyvän ottelun Ruotsin maalilla. Jos joku on tästä eri mieltä ja kokee että Fasth olisi päästänyt pari helppoa maalia niin pitääkö tässä luoda joku virtuaalinen lynch mob tätä kerettiläisyyttä vastaan? Olisiko mielipide Fasthin helpoista maaleista jopa henkilökohtainen loukkaus Sergeitä kohtaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minua siis syytetään epäkunnioittavasta kirjoittamistavasta muita kohtaan. Sen takia oli pakko nostaa tämä ketju ja päättää että vain kaksi ketjua saa sisältää negatiivisia viestejä.

Aha.

Katsotaampa niitä kahta viestiä joka koko episodin synnytti

Viesti yksi - eilen lauantaina 23:18



Viesti kaksi - tänään sunnuntaina 9:50



Voisiko joku vaikka fläppitaulun kanssa selittää mikä näissä oli niin henkilökohtasta? Huomauttaisin että yksikään kommenttini ei kohdistunut kommentoijaan vaan pelaajiin joista puhutaan. Tässä ketjussa toki keskustelen teistä koska te keskustelette minusta. Henkilökohtaisuuksiin kuulemma menen vaikka kanssakeskustelijoiden mielestä seison epätoivoisesti kuopassa ja mauttomasti loukkaan hirtettyjen perheitä enkä ollenkaan kunnolla täällä keskustele vaikka olisi pitänyt tänä aamuna vaan tulla pyytämään anteeksi raivopäissäni kirjoittamaa kommenttia Allenista.

Ei kyse ole toisten mielipiteen "hyväksymisestä" vaan kiekkopalstalle aika tyypillisestä keskustelusta eli siitä pelasiko pelaaja X hyvän pelin päivämääränä Y. Yksi sanoo pelaajan pelanneen hyvän ottelun ja toinen sanoo että tuota pelisuoritusta varjostaa toisen erän lopulla tapahtunut tapahtuma.

Tämä jotenkin mitätöi toisen mielipiteen? Ei, vaan minulla on eri mielipide.

Ok, minusta Suomen viimeisessä maailmanmestaruus kultamatsissa Viktor Fasth pelasi hyvän ottelun Ruotsin maalilla. Jos joku on tästä eri mieltä ja kokee että Fasth olisi päästänyt pari helppoa maalia niin pitääkö tässä luoda joku virtuaalinen lynch mob tätä kerettiläisyyttä vastaan? Olisiko mielipide Fasthin helpoista maaleista jopa henkilökohtainen loukkaus Sergeitä kohtaan?
Tarkasti valikoit ne viestit mitä kommentoit ja mihin vastaat. Olet siis huomannut itsekin missä meni vikaan, mutta yrität kääntää asiaa nostamalla esiin viestejä, jotka ovat vähiten olennaisia nykyisen keskustelun kannalta? Luitko taaskaan mitä edellisessä viestissä kirjoitin? Et vastannut oikeastaan mihinkään mistä siinä puhuin - taaskaan. Todistit jälleen kerran sen epäkunnioituksen, mikä sinulla muita kohtaan on. Et sen vertaa kunnioita muita, että lukisit heidän viestejään kunnolla ja vastaisit niihin viesteihin kunnolla. Siinä sivussa myös vääristelet mitä on sanottu ja nostat esille asioita, jotka eivät oleellisesti liity siihen, mistä juuri nyt on puhuttu.

Et edes keskustele kunnolla, vaan jätät yhtäkkiä keskustelun kesken, etkä vastaa siihen enää ollenkaan. Minä olisin mielelläni jatkanut keskustelua, missä meillä oli eriävät mielipiteet, mutta sinä päätit lopettaa sen kuin seinään ja lähdit hyökäämään muiden päälle tässä ketjussa.

Ja vielä kehtaat ajatella, että tämä ketju nostettiin ylös pelkästään sinun takiasi? Ehkä tuossa esimerkkinä käytettiin viestiäsi, mutta ei tässä nyt todellakaan ole kyse mistään yksittäisestä yhden kirjoittajan viestistä. Uskomatonta ylimielisyyttä edes ajatella, että tässä olisi alunperin ollut kyse vain sinusta.

Olen jo todennut, että tuo alkuperäinen kommenttisi ei todellakaan ole mikään ongelma, vaan kaikki se miten sen jälkeen olet käyttäytynyt ja millä linjalla edelleen jatkat.

Lopuksi ihmettelen tätä viimeisintä viestiäsi vielä siltä osin, että puhut jostain henkilökohtaisuuksista. Onko joku täällä väittänyt, että olisit mennyt henkilökohtaisuuksiin? Nähdäkseni ei ole.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tarkasti valikoit ne viestit mitä kommentoit ja mihin vastaat. Olet siis huomannut itsekin missä meni vikaan, mutta yrität kääntää asiaa nostamalla esiin viestejä, jotka ovat vähiten olennaisia nykyisen keskustelun kannalta? .
Vähiten olennasia?

Tuossa on 100% viesteistä joka johti tämän ketjun ylösnostamiseen. Mukana niiden koko sisältö.

Miten voin tarkasti valikoida vaan ne viestit jotka olisivat omalta kannaltani edullisimmat tapauksessa jossa ei ole lainkaan valikointia vaan on toimitettu kaikki viestit? Tässä ei ole otettu vain rusinoita pullasta, vaan mukana on ihan koko lettutaikina.

Minulla on siis a) muita syyllistävä asenne b) käyttäydyn todella epäkunnioittavasti muita kohtaan, mutta en mene henkilökohtaisuuksiin? Minun on hyvin hankala päästä kiinni tähän kritiikin kärkeen.

Sinä sanot että minä en jotenkin vastaa perusteellisesti pointteihin, mutta minäpä sanon että minun on hankala osua näihin jatkuvasti liikkeessä oleviin maalipuihin. Keskustelun jatkaminen Posi-ketjussa taas vähän niinkuin lopahti kun vastauksesi meni omien tuntemuksiesi tilittämiseksi ja sen kertomiseksi mitä minä ajattelen. Lähtökohtaisesti en keskustele ajatustenlukijoiden kanssa. Se on vähän pointless koska ajatustenlukija tietää jo vastaukseni joten mitä sitä turhaan toistelemaan mitä ajatustenlukija jo tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös