Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 857
  • 1 345

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
koska kaasuiskusta Helsinki Prideä kohtaan on vain suunnilleen kymmenen vuotta niin se on ihan okei
Missä mää niin sanoin?
on sinusta ihan okei että joukko ihmisiä menee häiriköimään tilaisuutta jossa on paikalla lapsia.
Missä mää niin sanoin?
Eli siis käyttäessäsi sanaa transu, loukkaat tahallisesti lukuisia ihmisiä, vaikka se sinusta onkin normaalia.
Sinäkin käytit sitä juuri, ihan samassa tarkoituksessa kuin minäkin. Keskustelessasi siitä sanasta.

Venäjä-jutut jätän täysin omaan arvoonsa. Mää oon liberaalimpi kuin kukaan teistä vihervassareista enkä juurikaan kaipaa mitään lakeja hyysäämään ihmisiä. No sellainen laki on hyvä, että jotain täytyy kuitenkin olla päällänsä, kun menee pitämään satutuokiota lapsille. Vaikka sitten mekko. Edit. Ja ennen kuin kukaan kysyy mikä musta tekee liberaalin, vastaan. Se että kun minusta joku käyttäytyy sopimattomasti, pöljästi tai muuten eri lailla kuin minä, minun selkärankareaktioni ei ole että se pitää lailla kieltää. Toisin kuin vihervassareilla niin usein.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mää oon liberaalimpi kuin kukaan teistä vihervassareista enkä juurikaan kaipaa mitään lakeja hyysäämään ihmisiä.
Okei eli me molemmat lähdetään siitä että verotus on varkautta. Tuloveron ja alkoholiveron poistaminen on varmaan kärjessä. Sitten tietysti kaikkien päihteiden vapauttaminen. Ja moniavioisuuden laillistaminen, kunhan kaikki asiaan liittyvät sopivat asian keskenään. Kuten siis perus liberaalien toimintaan kuuluu.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos käytät väärää termiä, niin kyse ei ole mistään "sivistyssanajutuista". Jos mies pukeutuu naiseksi se ei todellakaan tee hänestä transua. Transsukupuolinen ja drag-artisti ovat kaksi eri asiaa. Sama kuin sanoisi kissaa koiraksi. Luuletko olevasi uskottava, kun et suostu ymmärtämään eri sanojen eri merkityksiä?

Valista nyt ihmeessä sivistymätöntä kun niin kovasti väität olevasi oikeassa? Mun mielestä naiseksi pukeutuva mies on transvestiitti jolla ei ole mitään tekemistä transsukupuolen kanssa, mutta toivon todella että kerrot nyt näin julkisesti mitä väärää kyseisessä termissä ja sen käytössä oli? Vai käännätkö sen nyt että kyseinen transu termi loukkaa jotakin koska huomasit että perskules se käytti ihan oikeaa termiä ja itse termissä on jotain mikä nyt hiekkaa hanuriin tuo? Termi transu ei ainakaan tuntemiani transvestiittejä loukkaa, joten ilmeisesti kyseessä jonkun muun kuin itse "skenen" loukkaantuminen.

Vai tuliko öyhötyksessä itsellä mentyä termit solmuun?
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin. Minä olen transihminen, niin saatan sanoa vähän pahasti. Menkää nyt te karatet, nopat ja skodet ja hypätkää järveen. Teillä ei ole mitään oikeutta kyseenalaistaa minua ihmisenä. Jos satutunti Oodissa otti näin lujille, niin suosittelen jonkinmoista terapiaa.

Eikä sinulla, mutta tämä on juuri se syy miksi esim. Pride tuo juuri nämä "olen parempi ihminen kuin muut kun olen erikoinen" -tyypit esiin. Ei kukaan ole sinua ihmisenä kyseenalaistanut (olet tainnut tehdä sen kyllä ihan itse), jos puhutaan onko lapsille hyvä viedä "verukkeella" omaa ideologiaansa olkoonsa se nyt sitten mikä tahansa.

Mun mielestä lapsien tulee olla lapsia, ja kaikki tällaiset lapsen seksuaalisuuteen ja siihen vaikuttavat tapahtumat ei vielä lapsille kuulu. Kukaan täällä ei voi väittää että jos tarinoiden kertoja olisi pukeutunut vaikka ihan normaaliin nallepukuun asiaa oltaisiin edes huomattu vaikka kaikki tarinat olisi menneet täysin samalla tavalla. Tässä kuitenkin lastentapahtuma saatiin yhden joukon toimesta kuitenkin seksuaalistettua ja tuotua omaa agendaa esille.

Ja vielä sen lisään näille loukkaantujille, että jos oikeasti haluatte muutakin kuin loukkaantua ja puheissa tuoda tasa-arvoa, tutustukaa ihmisiin ihan oikeasti älkääkä nyt ihan oikeasti luulko tietävänne mitä kukakin tasa-arvolla tarkoittaa. Jos jollain silkkihanskoilla kohtelette ja luulette sillä saavuttavanne jotain muuta kuin vitutusta ja oman egon buustausta esittämällä tekopyhää ei tuo tätä maailmaa yhtään sen tasa-arvoisemmaksi. Kohtaamalla oikeasti ihmiset ja heitä oikeasti muissakin tilanteissa kuin kerran vuodessa paraatin muodossa voitte huomata että termit kuten transu saattaa olla ihan normaalisti tietyissä piireissä oleva termi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mun mielestä lapsien tulee olla lapsia, ja kaikki tällaiset lapsen seksuaalisuuteen ja siihen vaikuttavat tapahtumat ei vielä lapsille kuulu. Kukaan täällä ei voi väittää että jos tarinoiden kertoja olisi pukeutunut vaikka ihan normaaliin nallepukuun asiaa oltaisiin edes huomattu vaikka kaikki tarinat olisi menneet täysin samalla tavalla. Tässä kuitenkin lastentapahtuma saatiin yhden joukon toimesta kuitenkin seksuaalistettua ja tuotua omaa agendaa esille.
Jos unohdetaan se että vaikutat väittävän että drag queenin näkeminen vaikuttaa jotenkin merkittävästi lapsen elämään ja seksuaalisuuteen, niin voinemme katsoa vaikkapa Ronja Ryövärintytärtä. Jossa heteroseksuaalinen tyttö ihastuu/rakastuu väärää klaania olevaan poikaan. Tai voimme katsoa vaikkapa Disney elokuvia joissa heteroseksuaalinen tyttö päätyy heteroseksuaalisen pojan kanssa yhteen (Lumikki, Leijonakuningas, Kaunotar ja Hirviö, Pieni Merenneito, Pocahontas, Prinsessa Ruusunen ja Tuhkimo) joissa kaikissa kerrotaan että heteroseksuaalisuus on normaalia.

Varmaan joku muu voi kertoa äkkiseltään lisää tarinoita joissa johdatetaan nimenomaan heteronormatiivista käytöstä (tyttö+poika=hyvä) joita kerrotaan lapsille tai suositellaan luettavaksi.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@skode kerro nyt tällaiselle yksinkertaiselle ihmiselle miten tuo eilinen Oodin tapahtuma vaikuttaa lapsen seksuaalisuuteen?

Vastauksen löydät varmasti siitä viestistä kun joku suvaitsee vastata mitä lisäarvoa kyseinen artisti ja tapahtuma lapsille toi? Joku täällä väittää että lapset ei ymmärrä ja joku taas tuo esille että tapahtumalla on agenda jolla tuotiin priden teemoja esille.

Osaisitko sinä kertoa tästä lisäarvosta ja miksi tämä tapahtuma oli juuri lapsille tehtynä pride viikolla täysin pyyteetön?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastauksen löydät varmasti siitä viestistä kun joku suvaitsee vastata mitä lisäarvoa kyseinen artisti ja tapahtuma lapsille toi? Joku täällä väittää että lapset ei ymmärrä ja joku taas tuo esille että tapahtumalla on agenda jolla tuotiin priden teemoja esille.

Osaisitko sinä kertoa tästä lisäarvosta ja miksi tämä tapahtuma oli juuri lapsille tehtynä pride viikolla täysin pyyteetön?

Niin en mä oikein näe miten tuo eroaa siitä, että siellä olisi esimerkiksi nainen pukeutunut herra hakkaraiseksi ja lukenut herra hakkarais satua. Oli prideviikko tai ei.

Lisäarvoa toi varmaan lapsille sitä kautta, että heille järjestettiin satutilaisuus ja sadunlukija oli pukeutunut hauskoihin värikkäisiin vaatteisiin.

Sen enempää en osaa kommentoida, kun en paikalla ollut. Silti näin vanhempana koen kuvottavana sen, että sinne ilmestyy persunatseja riehumaan ja sitä kautta luo lapsiin pelkoa.

Ei kai ketään sinne pakotettu paikalle, niin en ihan ymmärrä miten tuo konservatiiveja noin pahasti ahdistaa.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos unohdetaan se että vaikutat väittävän että drag queenin näkeminen vaikuttaa jotenkin merkittävästi lapsen elämään ja seksuaalisuuteen, niin voinemme katsoa vaikkapa Ronja Ryövärintytärtä. Jossa heteroseksuaalinen tyttö ihastuu/rakastuu väärää klaania olevaan poikaan. Tai voimme katsoa vaikkapa Disney elokuvia joissa heteroseksuaalinen tyttö päätyy heteroseksuaalisen pojan kanssa yhteen (Lumikki, Leijonakuningas, Kaunotar ja Hirviö, Pieni Merenneito, Pocahontas, Prinsessa Ruusunen ja Tuhkimo) joissa kaikissa kerrotaan että heteroseksuaalisuus on normaalia.

Varmaan joku muu voi kertoa äkkiseltään lisää tarinoita joissa johdatetaan nimenomaan heteronormatiivista käytöstä (tyttö+poika=hyvä) joita kerrotaan lapsille tai suositellaan luettavaksi.

Kysyn nyt ihan suoraan jo Creediltä esittämäni kysymyksen. Oliko sinusta kyseinen tapahtuma täysin pyyteetön lastentapahtuma jolla ei haluta tuoda mitään agendaa esille? Jos näet tämän ihan normaalina lapsille suunnattuna tapahtumana mikä oltaisiin voitu ihan minä muuna päivänä vuodessa järjestää, niin sitten pääsemme jatkamaan siitä. Itse taas väitin että kyseessä ei ole normaali lastentapahtuma joka on pyyteettömästi vain lapsia ajatellusti järjestetty, vaan taustalla on agenda tuoda lapsille ja etenkin vanhemmille "pridetietoisuutta" joka osaltaan seksualisoi tilaisuuden.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Itse taas väitin että kyseessä ei ole normaali lastentapahtuma joka on pyyteettömästi vain lapsia ajatellusti järjestetty, vaan taustalla on agenda tuoda lapsille ja etenkin vanhemmille "pridetietoisuutta" joka osaltaan seksualisoi tilaisuuden.

Tässä taitaa olla se porkkana, miksi tämä keskustelu ei oikein etene. Sinulla on käsitys siitä, että pridessa pyritään seksualisoimaan asioita ja esimerkiksi minä en näe satuhetkissä mitään seksualisointia. Pride on vapauden ja tasa-arvon tapahtuma, jossa korkeintaan annetaan esimerkkiä, myös lapsille, että kaikkien pitää saada olla just sellaisia kuin ovat.

Voi myös olla, että tuo satuhetki oli järjestetty ihan vain siksi, että myös lapsiperheet löytävät syytä saapua tapahtumaan. Jos jokin näitä lapsia tällaisissa tilanteissa traumatisoi, sen aiheuttaa nämä paikalle saapuvat uhkaavasti käyttäytyvät huutelijat.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Oliko sinusta kyseinen tapahtuma täysin pyyteetön lastentapahtuma jolla ei haluta tuoda mitään agendaa esille?
Oletan tuossa olleen tietynlaisen agendan. Se agenda on se että ei vedetä johtopäätöksiä pukeutumisen tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Mielestäni tuo on hyvä ajatusmalli opettaa lapsille. Sinulla on oikeus olla eri mieltä asiasta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lisäarvoa toi varmaan lapsille sitä kautta, että heille järjestettiin satutilaisuus ja sadunlukija oli pukeutunut hauskoihin värikkäisiin vaatteisiin.

Sen enempää en osaa kommentoida, kun en paikalla ollut. Silti näin vanhempana koen kuvottavana sen, että sinne ilmestyy persunatseja riehumaan ja sitä kautta luo lapsiin pelkoa.

Tässäpä se keskeisin on.

Lapsi voi kohdata kotonaan vaikkapa ylilyöntejä alkoholin käytön suhteen ja pelätä toista tai molempia vanhempia. Asiaan voi liittyä väkivaltaa. Ja kyllä vanhemmat osaavat luoda lapsiin pelkoa jopa tietämättään. Jo perinteinen äänekäs riitely voi laukaista pelkoa kun koti nyt kuitenkin on se turvasatama.

Natsilarppaajat riehumassa nyt on niin monella tasolla tuomittavaa että luultavasti ovat itse kokeneet turvattoman lapsuuden ja purkavat vuosien myötä patoutunutta pahaa oloaan. Apua noille pitäisi ansaitsemallaan tavalla saada. Oli se sitten vankila tai muu hoitotoimi. Joskus oikeudelta riittävän isot sakot rupeavat jo kysymään luonnetta. Kannattaa jutella lisää ysärin lopun skinien kanssa.

Sen sijaan jokin drag-tapaus satua lukemassa naurattaa lapsia sen hetken ja jotkut saattavat jopa pistää vitsiksi moisen. Onnea matkaan jos jokin Gay Act taho kuvittelee että nyt ovat manipuloimassa potentiaalista kohderyhmää. Lapsella on mielessään noin miljoona muuta asiaa ja tätä kyseistä "Aktia" saisi jumpata vuoden jokaisena viikkona jos siihen aivopesua haluaa.

Ja mitä lisäarvoa? No miten olisi olisi lapsille ja tekijälleen iloa? Voin minäkin sen tunnustaa että tällä voidaan toivoa esiintyjän toimesta jotain klikkiotsikkoja pöyristyjiltä. Näitä kuitenkin saa vähän kaikesta jos haluaa kaivaa. Priorisointi on ihan hyvä lähtökohta, eli tuhottiinko tässä nyt lapsen mieltä ja vapaata valintaa seksuaalisuudesta kun aika koittaa? Veikkaanpa että noissa asioissa kohdattavat kipukysymykset tulevat myöhemmin.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Siskontytöstä tuli poika, ja hän luuli ettei eno (minä) en hyväksy sitä...
Enolle tuli paha mieli, koska hän luuli, ettei eno hyväksy häntä...
Tyttö, kuka pelasi Final Fantasyja enon sylissä, ja meillä oli hauskaa pelatessa...
Se särki enon sydämmen, koska hän luuli, ettei hänen rakas enonsa ei hyväksy hänen valintaansa..
Viimein sisko sai puhuttua hänet ympäri, että eno hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, tapaa hänet...
Kun hän viimein suostui tapaamaan enonsa, niin tälle enolle tuli tippi linssiin...
Hän vain nauroi ja sanoi:"Sähän se aina oot ollut miehistä kuka eniten itkee..." halasi minua ja sen jälkeen hän ei enää epäillyt, että eno ei rakastaisi häntä niin kuin ennenkin...

En tiedä, mikä tämä avautumisen pointti on, mutta ihmiset on erilaisia, he muuttuvat, he ovat kuitenkin ihmisiä...
Kuten se joku vanha sanonta" kohtele muita, kuten haluaisit miten muut kohtelevat sinua...
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No kun ei ollut mikään agendaton lasten satuhetki vaan taustalla ihan joku selkeä agenda jota tämä drag-artisti vei lapsille tapahtuman hengen nimissä

Hyvä että oli. Maailma on niin täynnä turhanpäiväistä viihdettä, että meidän pitäisi olla tyytyväisiä, kun edes lapsille järjestetään tapahtumia, joissa kannustetaan ymmärtämään toisia ihmisiä ja ympäröivää yhteiskuntaa.

Sitäpaitsi kenenkään ei ole pakko viedä lastaan tällaiseen tapahtumaan. Jokainen voi jatkossakin kasvattaa omista lapsistaan yhtä sivistymättömän, suvaitsemattoman ja ahdasmielisen kuin itse on. Sellaisessa kun ei ole mitään agendaa.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika raskasta luettavaa tämä ketju kyllä. Mutta niin kai se sitten menee kun tämän asian ympärillä "keskustellaan".

Minutkin saa teilata kun kirjoitan että ensivaikutelma eilen oli, kun kuulin häirinnän kohteen, että:

"ok, ai siellä on tollasiakin tapahtumia"

Sen enempää ottamatta kantaa puolesta tai vastaan. Taisin jopa puolisollekin auton ratissa asiaa ihmetellä ja heti perään todeta että nuo häirintäyritykset, -tapaukset ne vasta säälittäviä onkin.

Mutta tässä tapauksessä ihmetykseni johtui tietämättömyydestä. Ei käynyt mielessä että tapahtumia Pridessä on myös 6-10-vuotiaille. Mutta jos tälle taiteilijalle oli/on kysyntää niin varmaan sille on myös paikkansa. Ja eiköhän ole, kun tuon ikäisten valinnat tekee vanhemmat.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Transu on perinteisesti tavannut tarkoittaa transvestiittia eikä transsukupuolista. Eli juurikin miestä joka pukeutuu naiseksi taikka päinvastoin. Toki sittemmin on alettu puhua draqista ja ties mikä on korrekti termi nykyään. Nämä tavataan vaihtaa aina muutaman vuoden välein, jotta kaikki ulkopuoliset saadaan hämmennettyä eikä kukaan pysty keskustelemaan mistään. Vanhat käsitteet lisätään vihasanojen pitkälle listalle, ja siellä tämä transukin on ollut jo pidemmän tovin.

Muutama termin määrittely, lainaukset Wikipediasta:

Drag on taiteenlaji, jossa henkilö ilmaisee itseään pukeutumisen, meikin ja esiintymisen kautta. Dragissa leikitellään usein sukupuolirooleilla ja niiden rajojen rikkomisella.

Transvestisuus tai transvestismi on sukupuolinen halu esiintyä ajoittain vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvana varsinkin "ristiinpukeutumalla" eli pukeutumalla vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin.

Transsukupuolisuus (vanh. transseksuaalisuus) tarkoittaa ettei henkilön sukupuoli-identiteetti vastaa biologista ja sosiaalista sukupuolta, johon hänet on syntymän yhteydessä määritelty.

Kun Drag taiteilija lukee satuja lapsille, tilanteessa ei ole mitään seksuaalista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuohon itse kulkueeseen liittyen: tänäkään vuonna en pääse sitä katsomaan, vaikka kovasti mieli tekisi. Liian paljon muita projekteja alla, joten ensi vuonna sitten (toivon mukaan). Olen kuitenkin vahvasti hengessä mukana, sillä onhan tuo hieno traditio.
 

Glove

Jäsen
Täällä tuppukylässä missä nyt olen, ei ole pride kulkuetta. Eikä pride ole kyllä näkynyt muutenkaan. Kaupungintalon lipputangoissakin on ollut kaupungin liput. Enkä kyllä ole nähnyt sateenkaaria missään kaupoissakaan missä olen asioinut.
 
Keskustelu ketjussa on käynyt hivenen lämpöisenä, liekö ulkolämpötilat vaikuttaneet myös keskustelun lämpöisyyteen. Tuskaiseen oloon kuumuutta vastaan auttaa pulahtaminen viileään veteen tai viileässä suihkussa käynti. Sama saattaa auttaa myös keskustelun asiallisena pitämisessä, teki sen sitten konkreettisesti tai kuvitteellisesti. Joka tapauksessa, suosittelemme nyt viestejä kirjoittaessa pohtimaan, onko se oma viesti asiallinen ja keskustelua eteen päin vievä.

t. Modet

Edit: Otetaan tähän vielä pieni breikki, vedetään hetki happea, rauhoitutaan ja käydään vaikka aamukahvilla. Kun keskustelu avataan jonkin ajan kuluttua uudestaan, laitetaan jäät hattuun ennen kirjoittamista.
 

axe

Jäsen
Haluan käyttää sanan- ja mielipiteenvapauttani siihen, että kerron minun mielestäni tämän naiseksi pukeutuvan miehen olevan taiteenlajina kuvottavuudessa ihan vähän siinä Teemu Mäen kissantappovideoiden alapuolella. Mutta toki oikeasti hyvänä ihmisenä annan kelle tahansa luvan esittää sitä ja nauttia siitä paskasta, jos ihmisellä vaan on niin huono maku. Onhan joillain pizzassakin ananasta ja sitä pidetään normaalina. O tempora o mores.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Aika raskasta luettavaa tämä ketju kyllä. Mutta niin kai se sitten menee kun tämän asian ympärillä "keskustellaan".

Minutkin saa teilata kun kirjoitan että ensivaikutelma eilen oli, kun kuulin häirinnän kohteen, että:

"ok, ai siellä on tollasiakin tapahtumia"

Sen enempää ottamatta kantaa puolesta tai vastaan. Taisin jopa puolisollekin auton ratissa asiaa ihmetellä ja heti perään todeta että nuo häirintäyritykset, -tapaukset ne vasta säälittäviä onkin.

Mutta tässä tapauksessä ihmetykseni johtui tietämättömyydestä. Ei käynyt mielessä että tapahtumia Pridessä on myös 6-10-vuotiaille. Mutta jos tälle taiteilijalle oli/on kysyntää niin varmaan sille on myös paikkansa. Ja eiköhän ole, kun tuon ikäisten valinnat tekee vanhemmat.
Olihan tuolla sama tapahtuma 1-5 vuotiaille.

Se varmaan olisi ok jos satuja lukisi joku soldiers of odin-ukko. Toisille siksi, kun on hetero äijjä ja toisille siksi, etteivät lapset välitä ketä niitä satuja lukee.

Tuo tuli mieleen tämän ketjun kommenteista.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Valaise nyt ihmeessä missä viestissä moista väitän kun niin tunnut tietävän?

Noh, näissä esim tunnut tietävän.

Miksi juuri nyt, onko kaikki muut 11 kuukautta transubisneksessa buukattuja täyteen ettei hyvää hyvyyttään kerkeä lapsille satuja lukemaan?

Mutta ethän sinäkään oikeasti voi väittää että tämä hassusti pukeutuva setä juuri sattui sopivasti löytämään juuri tähän aikaan aikataulustaan löysää jotta voi lukea satujaan ilman minkäänlaisia taka-ajatuksia lapsille? Miksi ihmeessä tämä hassunhauskasti pukeutuva setä ei tee sitä muulloin?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Se täytyy kyllä sanoa, että edistystä tapahtuu jopa tässä karussa maailmassa. Ja jopa sangen runsaasti. Minä olin yläasteella ja lukiossa hamalla 80-luvulla, "homoruton" pahimpina aikoina. Eipä ollut kaunista se meno ja mesoaminen. Nykysukupolvet ovat mittaamattomasti avarakatseisempia ja viisaampia kuin me aikoinamme. Todella hienoa!
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Liittynee tähän keskusteluun eli pitäisihän nuo laitkin saada kuntoon ja sitä myöten (ainakin toivottavasti) tämä kaikki hölmö vastakkainasettelu vähenisi. Kaikki ei tietysti asenteiden kohdalla hetkessä muutu, mutta olisihan se kuitenkin taas yksi askel eteenpäin.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös