Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 847
  • 1 345

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vastaamalla kyseiseen viestiin.
Tulit keskusteluun huutelemaan kkk-miesten oikeuksien perään niin mene lukemaan se viesti uudelleen äläkä yritä siirtää sitä enää uudelleen.

Ja kuitenkin käsket minua katsomaan kokonaisuutta, etkä suostu näyttämään tiettyä lainausta..?
Kato se Mojon lainaus. En aio tehdä mitään palveluksia.

En.

Minun mielestäni kaikilla on oikeus ajatella ja kokea asiat juuri niin kuin haluaa. Sinulla selvästikin on ongelmia hyväksyä minun tapaani kokea ja ajatella.

Ei minulla ole vaikeuksia hyväksyä sinun ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Nauroin vain uhriutumisillesi ja sitten uhriuduit vähän lisää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tulit keskusteluun huutelemaan kkk-miesten oikeuksien perään niin mene lukemaan se viesti uudelleen äläkä yritä siirtää sitä enää uudelleen.
Missähän kohti olen huudellut kkk-miesten oikeuksien perään?
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Vähättelet 1-5-vuotiaiden lasten tapahtumaan ilmestyviä natsipellejä.

Kirjaston työntekijä kertoi Helteelle, että paikalle saapui tilaisuutta häiritseviä häiriköitä. HS:n haastattelemien työntekijöiden mukaan häiriköt huutelivat aggressiivisesti ja häiritsivät satutuntia.

HS:n tietojen mukaan paikalla oli muutamia kymmeniä häiriköitä. Häiriköt jakoivat myös transvastaisia lentolehtisiä.
Mun viestin pääidea oli, että tämä tilaisuus oli satuhetkeksi naamioitu provokaatio, jonka ainoa tarkoitus oli saada aikaan jonkinlainen välikohtaus. Koko liike syntyi aikana, jolloin suvaitsevaisuus toisten elämänvalintoja kohtaan ei ollut normi. Maailma ympärillä on vaan sittemmin päässyt muuttumaan. Suunnilleen ketään pois lukien vihervasemmisto ei oikeasti kiinnosta mitkään marssit enää pätkän vertaa. Se ei riitä enää provosoimaan mitään kaasuiskuja kuten joskus ennen wanhaan. Kauan siitäkin jo on, 10 vai 15 vuotta? Tähän asti sillä on voinut ratsastaa, mutta kohta tuolla marssii ihmisiä, jotka ei olleet edes syntyneet silloin. Teho menee. Oli siksi lisättävä panoksia isosti, jotta sai ne maan 20 typerintä kuulapäätä paikalle mesoamaan kuten silloin wanhoina hyvinä aikoina. Ei se nytkään kunnolla onnistunut, mutta jonkinlainen sivuosuma kuitenkin. Kelpaa öyhöttäjille paremman puutteessa. Oslon terrori-iskuhan oli pienen ohikiitävän hetken jackpot, mutta tekijä oli piru vie väärää sorttia, joten siitä ei ole hiiskunut kukaan enää mitään.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
@Tifosi

Jos sulla on joku muu idea kuin trollata, niin jos kerran väität, että en pidä pride-väestä, niin ole hyvä ja lainaa se kohta. 16-vuotiaat käyttää tuota "kvg-kehotusta".
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei minulla ole vaikeuksia hyväksyä sinun ajatuksiasi ja kokemuksiasi. Nauroin vain uhriutumisillesi ja sitten uhriuduit vähän lisää.

Niin.

Nyt kun vielä kattavasti perustelet sen, että miksi sinun ok naureskella minun uhriutumiselle, mutta minun ei ole ok naureskella jonkun LBHGRGT-tyypin uhriutumiselle, niin hyvä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Niin.

Nyt kun vielä kattavasti perustelet sen, että miksi sinun ok naureskella minun uhriutumiselle, mutta minun ei ole ok naureskella jonkun LBHGRGT-tyypin uhriutumiselle, niin hyvä...
Miksi minun pitäisi perustella sinulle miksi kukin meistä saa nauraa millekin? Sinä naurat ja minä nauran ja sillä hyvä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Moni taitaa tarvita tasa-arvon ABC-opetuksen. Voisi tehdä hyvää, jos osallistuttaisiin kaikki kimpassa tohon satuhetkeen.


Aika hyvin selitetteenkin jo, että on ok olla ajatella että Pride on kakka juttu. Ja saat ilmaista kritiikkisi sitä kohtaan. Se on sanavapautta. Sanavapautta on myös, että sinun mielipiteestä sanotaan, että se on kakka. Tää on nyt kaikille selvä juttu?


Sitten sen antaa olla kuka on.

Henkilö A on Drag Queen. Se ei loukkaa ketään tai haittaa kenenkään eläämänsä.

Henkilön B mielestä Drag Queen ei saa lukea satuja lapsille. Henkilön B toiminta ja ajattelumalli on loukkavaa ja väheksyvää henkilöä A kohtaan.

Drag Queenin kohdalle voidaan vaihtaa homo, bi, lesbo, transsukupuolinen jne. Lopputulos on sama. Henkilö B:n ei tarvitse antaa kuka hän on, koska hän omalla ajattelullaan, sanoillaan ja teoillaan väheksyy, loukkaa ja estää toisen elämää. Hänen toimintaansa tulee puuttua, koska hän aloittaa sen paskan jolla rajoittaa toisten elämää.

Mun viimeinen kysymys on, että kun mattimöttönen saa olla mitä hän haluaa niin miksi sun mielestä se on perseestä. Onko oma elämä niin mitäänsanomattoman tylsää, että pitää ajatella muita ihmisiä koko ajan? Sä et hyödy siitä mitään, että sun mielestä Pride on perseestä. Mutta joo kuten sanoin Ovie-fanclubin tultua paikalle on kyllä aikamoinen idiotismi kokuuntunut täällä. Ei kyllä yllätä ketkä täällä on.

Ja edelleen jollekkin on ongelma, että luetaan satuja ja edistetään tasa-arvoa. Onhan se ikävää, kun jatkossa ei EHKÄ ole elämässä etulyöntiasemassa muita kohtaa kun on valkoinen hetero mies. Onhan se ikävää, että muutkin saa oikeuksia.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miksi minun pitäisi perustella sinulle miksi kukin meistä saa nauraa millekin? Sinä naurat ja minä nauran ja sillä hyvä.

Mut siis sun mielestä ilmeisesti mun nauraminen oli väärin naurettu kuitenkin..? Vai ootko siis kuitenkin sitä mieltä, että on ok nauraa vaikkapa muunsukupuolisille, jos siltä tuntuu?

Ja edelleenkin kaipaan sulta niitä lainauksia, kun väitit minun dissaavan pride-väkeä. Vai pääsikö nyt kuitenkin käymään niin, että ylitulkitsit, eikä asia ehkä olekaan niinkuin luulet?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mut siis sun mielestä ilmeisesti mun nauraminen oli väärin naurettu kuitenkin..? Vai ootko siis kuitenkin sitä mieltä, että on ok nauraa vaikkapa muunsukupuolisille, jos siltä tuntuu?

Ja edelleenkin kaipaan sulta niitä lainauksia, kun väitit minun dissaavan pride-väkeä. Vai pääsikö nyt kuitenkin käymään niin, että ylitulkitsit, eikä asia ehkä olekaan niinkuin luulet?

Minä en ole mitään mieltä. Kunhan nauroin uhriutumisillesi joita tuli pitkä jono.

Annoin jo ohjeet mistä mojon lainaus löytyy kun ei tarvitse paljoa kelata taaksepäin mutta sitten se oli kuulemma 16- vuotiaiden juttu joten uhriuduin:)

Kannattaa vähän helpata sitä vannetta pride-aiheen ympärillä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minä en ole mitään mieltä. Kunhan nauroin uhriutumisillesi joita tuli pitkä jono.

Annoin jo ohjeet mistä mojon lainaus löytyy kun ei tarvitse paljoa kelata taaksepäin mutta sitten se oli kuulemma 16- vuotiaiden juttu joten uhriuduin:)

Kannattaa vähän helpata sitä vannetta pride-aiheen ympärillä.

Niinpä niin.

Näinhän tämä teidän piireissä menee. Heitetään väite, ja jos minä en sitä muuksi todista, on se totta.

Ihan aikuisten oikeasti, jos sinä väität minua joksikin homo- tai -pride-vihaajaksi, niin olisi ihan kiva, että sitten myös osoittaisit tuon jollakin lailla todeksi.

Etkö oikeasti pysty osoittamaan väitettäsi todeksi?
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
En jaksa lähteä mukaan näihin "keksitään nyt joku hieno sivistyssana" juttuihin, jos mies pukeutuu naiseksi niin transu se on. Voit keksiä nitä hienompia sanoja jos haluat, todennäköisesti tämäkin pukeutumisyksilö ei koe itseään edes dragiksi vaan joksikin muuksi mutta se nyt ei lopputulosta muuta.

Jos käytät väärää termiä, niin kyse ei ole mistään "sivistyssanajutuista". Jos mies pukeutuu naiseksi se ei todellakaan tee hänestä transua. Transsukupuolinen ja drag-artisti ovat kaksi eri asiaa. Sama kuin sanoisi kissaa koiraksi. Luuletko olevasi uskottava, kun et suostu ymmärtämään eri sanojen eri merkityksiä?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos käytät väärää termiä, niin kyse ei ole mistään "sivistyssanajutuista". Jos mies pukeutuu naiseksi se ei todellakaan tee hänestä transua. Transsukupuolinen ja drag-artisti ovat kaksi eri asiaa. Sama kuin sanoisi kissaa koiraksi. Luuletko olevasi uskottava, kun et suostu ymmärtämään eri sanojen eri merkityksiä?

Niin, tuossa jokunen viesti sitten minut leimattiin kkk-mieheksi, kun kehtasin ilmaista negatiivis-sävytteisen mielipiteen pride-meiningeistä.

Ei se kai niin justiinsa ole, mitä termejä käyttää..?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Niin, tuossa jokunen viesti sitten minut leimattiin kkk-mieheksi, kun kehtasin ilmaista negatiivis-sävytteisen mielipiteen pride-meiningeistä.

Ei se kai niin justiinsa ole, mitä termejä käyttää..?
Se oli yksinkertaistettu esimerkki. Yritä nyt vaan ymmärtää tai kohta olet vielä jotain pahempaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi sitten ihmiset väittävät ettei lapset ymmärrä tästä hölkäsen pöläystä eikä ne välitä mikä prideviikko on vaan tulevat kuuntelemaan satuja joita kertoo hassusti pukeutuva mies? Miksi tällaista sitten järjestetään jos lapset eivät ymmärrä?
Lapset eivät automaattisesti tee päätelmiä siitä onko kyseessä biologisesti nainen vai ei. Se että lapset saavat jo pienenä tietää että miehet voivat pukeutua mekkoihin, tai naiset housuihin ei ole minusta huono asia. Ehkä se on sinun mielestäsi, ehkä ei. Kukaan ei kuitenkaan sinun lapsiasi ollut viemässä sinne pakolla.
 
F

Flonaldo

Jos minun pitää hyväksyä joku sellaisenaan kuin hän on, niin minkä takia minua ei hyväksytä sellaisena kuin minä olen?
Ihmiset syntyvät sellaisiksi kuin he ovat. Ihminen ei voi vaikuttaa siihen mitä hän on.

Omiin mielipiteisiinsä, asenteisiinsa, niiden esittämisen tapaan ja yleisiin käytöstapoihinsa meistä jokainen voi vaikuttaa.

Kukaan ei ole hyökännyt sinun persoonaasi kohtaan. Emmehän me kukaan tiedä mikä tai kuka sinä olet. Sen sijaan tiedämme, että mielipiteesi ovat perseestä, kun niiden pääasiallinen sisältö on, että ihmiset eivät saa olla avoimesti sitä mitä ovat.

Ja vielä; jos joku ei pidä tästä jatkuvasta pride/homo/vittumitävaan-humpasta, se ei tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti joku ihmisoikeuksia vastustava natsipelle. Meillä on erilaisia arvomaailmoja kaikilla, se vihervasemmisto-aate ei ole automaattisesti kaikille se oikea.
Sinun ei tarvitse pitää humpasta. Kukaan ei tule hakemaan sinua kulkueeseen. Voit olla ihan hiljaa himassa, kitata kaljaa ja ihailla maskuliinisuuttasi tai feminiinisyyttäsi.

Jos taas ilmaannut tänne, kun keskustelun aiheena on uusnatsien aggressiivinen tunkeutumisyritys taaperoikäisten satuhetkelle, ja lukuisien viestien voimin kerrot kuinka satuhetki ja jokaisen oikeus olla oma itsensä on vastustettavaa, saatat jäädä aika yksin mielipiteesi kanssa.

Toteutuuko niissä ne ihmisoikeudet minun kohdallani? Käsitykseni mukaan meillä on mielipidevapaus Suomessa, kunhan ei lakia riko. Enkä rikkonut, ja silti tuollainen suhtautuminen. Missä on minun (länsimaissa mielipidevapaudeksi kutsuttu) oikeus olla sitä mieltä mitä haluan? Jos minun oikeutta saa tuolla lailla pilkata ja halventaa, miksi näin ei sitten ole kaikkien kohdalla?
Saat olla ihan mitä mieltä tahansa. Yhä näytät kirjoittelevan koko ajan, joten valtion väkivaltakoneisto ei ole vielä käynyt hakemassa sinua talteen, eikö vain?

Sen sijaan jos esität sysipaskan mielipiteen lukuisten viestien voimin ja haluat kieltää ihmisiä olemasta sitä mitä ovat - vaikka he eivät sinua loukkaa mitenkään -, meillä kaikilla muilla on yhtäläinen vapaus kertoa näkemyksemme sinun mielipiteestäsi. Ja se on, että ne ovat takapajuisia, loukkaavia, vaarallisia, syrjiviä, tasa-arvon vastaisia, Suomen perustuslain hengen vastaisia ja suomalaisesta yhteiskunnasta onneksi hiljalleen väistyviä.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Jos käytät väärää termiä, niin kyse ei ole mistään "sivistyssanajutuista". Jos mies pukeutuu naiseksi se ei todellakaan tee hänestä transua. Transsukupuolinen ja drag-artisti ovat kaksi eri asiaa. Sama kuin sanoisi kissaa koiraksi. Luuletko olevasi uskottava, kun et suostu ymmärtämään eri sanojen eri merkityksiä?
Transu on perinteisesti tavannut tarkoittaa transvestiittia eikä transsukupuolista. Eli juurikin miestä joka pukeutuu naiseksi taikka päinvastoin. Toki sittemmin on alettu puhua draqista ja ties mikä on korrekti termi nykyään. Nämä tavataan vaihtaa aina muutaman vuoden välein, jotta kaikki ulkopuoliset saadaan hämmennettyä eikä kukaan pysty keskustelemaan mistään. Vanhat käsitteet lisätään vihasanojen pitkälle listalle, ja siellä tämä transukin on ollut jo pidemmän tovin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
No niin. Minä olen transihminen, niin saatan sanoa vähän pahasti. Menkää nyt te karatet, nopat ja skodet ja hypätkää järveen. Teillä ei ole mitään oikeutta kyseenalaistaa minua ihmisenä. Jos satutunti Oodissa otti näin lujille, niin suosittelen jonkinmoista terapiaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mun viestin pääidea oli, että tämä tilaisuus oli satuhetkeksi naamioitu provokaatio, jonka ainoa tarkoitus oli saada aikaan jonkinlainen välikohtaus. Koko liike syntyi aikana, jolloin suvaitsevaisuus toisten elämänvalintoja kohtaan ei ollut normi. Maailma ympärillä on vaan sittemmin päässyt muuttumaan. Suunnilleen ketään pois lukien vihervasemmisto ei oikeasti kiinnosta mitkään marssit enää pätkän vertaa. Se ei riitä enää provosoimaan mitään kaasuiskuja kuten joskus ennen wanhaan. Kauan siitäkin jo on, 10 vai 15 vuotta? Tähän asti sillä on voinut ratsastaa, mutta kohta tuolla marssii ihmisiä, jotka ei olleet edes syntyneet silloin. Teho menee. Oli siksi lisättävä panoksia isosti, jotta sai ne maan 20 typerintä kuulapäätä paikalle mesoamaan kuten silloin wanhoina hyvinä aikoina. Ei se nytkään kunnolla onnistunut, mutta jonkinlainen sivuosuma kuitenkin. Kelpaa öyhöttäjille paremman puutteessa. Oslon terrori-iskuhan oli pienen ohikiitävän hetken jackpot, mutta tekijä oli piru vie väärää sorttia, joten siitä ei ole hiiskunut kukaan enää mitään.
Eli koska kaasuiskusta Helsinki Prideä kohtaan on vain suunnilleen kymmenen vuotta niin se on ihan okei. Täten koska ns. ketään ei kiinnosta on sinusta ihan okei että joukko ihmisiä menee häiriköimään tilaisuutta jossa on paikalla lapsia. Jos kyseessä olisi ihan oikeasti ollut provokaatio, olisin todennäköisesti kuullut siitä hieman aiemmin kuin vasta jälkikäteen. Jos sinä koet automaattisesti satutuokiot esimerkiksi transsukupuolisten henkilöiden toimesta provokaatioksi, niin voinen suositella muuttamista Venäjälle jossa on kielletty kaiken maailman homopropaganda. Varmaan elisit siellä paljon mukavammin kun ei tarvitsisi elää maassa jossa homoja ei kohdella automaattisesti rikollisina.
Transu on perinteisesti tavannut tarkoittaa transvestiittia eikä transsukupuolista. Eli juurikin miestä joka pukeutuu naiseksi taikka päinvastoin. Toki sittemmin on alettu puhua draqista ja ties mikä on korrekti termi nykyään. Nämä tavataan vaihtaa aina muutaman vuoden välein, jotta kaikki ulkopuoliset saadaan hämmennettyä eikä kukaan pysty keskustelemaan mistään. Vanhat käsitteet lisätään vihasanojen pitkälle listalle, ja siellä tämä transukin on ollut jo pidemmän tovin.
Joo ja aikoinaan on puhuttu myös hinteistä, neekereistä, mutakuonoista ja varmaan muitakin termejä keksit äkkiseltään haukkuaksesi vähemmistöjä, oli kyse sukupuolen, seksuaalisen suuntautumisen tai ihonvärin perusteella sinusta erilaisista ihmisistä. Eli siis käyttäessäsi sanaa transu, loukkaat tahallisesti lukuisia ihmisiä, vaikka se sinusta onkin normaalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös