Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 627
  • 1 345

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
En usko, että Pridellä, sateenkaariliputuksella ja muulla kesäkuun vastaavilla riennoilla on enää mitään tekemistä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksien parantamisessa. Enemmänkin kyseessä on markkinointi- ja imagon kiillotustapa korporaatioille ja muille etuaan ajaville järjestöille. Toki Pride-marssissa on varmaan ihan hyvä fiilis ja bilemeininki, jos tykkää käydä.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tai puhuisit siitä kuinka oma uskontosi tai uskonnottomuutesi on moraalisesti täysin ylivertainen kanta muihin verrattuna. Jos Räsänen tai muut eivät kommentoisi noita asioita niin todennäköisesti heistä ei puhuttaisi niin paljoa.
Esimerkiksi sen taannoisen Ruotsin koraaninpolttoepisodin jälkeen nettipalstat olivat täynnä asialle nauravia ihmisiä jotka pitäneet temppua lainkaan loukkaavana. Moni piti siitä närkästyneitä muslimeja suunnilleen naurettavina satukirjojen ohjaavina pelleinä. Vaikka itse en ole missään nimessä muslimi, olisin kyllä jättänyt itse päättäjänä jättänyt antamatta luvat tempaukselle. Jos tuo hyväksytään, pitäisi yhdenvertaisuuden nimissä hyväksyä myös jonkun toisen uskonnon pyhän kirjan tai symbolin (esimerkiksi sateenkaarilippu) julkinen polttaminen. Oltaisiinko tähän sitten valmiita ja sitten naurettaisiin siitä närkästyville kristityille tai sateenkaariväelle?
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Enemmänkin kyseessä on markkinointi- ja imagon kiillotustapa korporaatioille ja muille etuaan ajaville järjestöille.
Tässä asiassa kieltämättä olin yllätyksekseni Räsäsen ihmettelyjen kanssa samaa mieltä. Miksi kaikki yritykset ja kaupungit ottavat virallisesti osaa Prideen, mutta jättävät tyystin muut vastaavat eri vähemmistöjen tapahtumat väliin? Ihan vain koska näkyvyys? Esimerkiksi Helsingin kaupunki kehotti työntekijöitään osallistumaan pride-tapahtumaan ja samaan aikaan esimerkiksi kaikkea jouluun liittyviä asioita siivotaan pois "yhdenvertaisuuden nimissä". Tätä on moni sellainen kaupungin työntekijä ihmetellyt, joka ei itse pride-arvoista hirveästi perusta.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Hesan Pride voi olla hieman jo karnevalisoitunut, mutta luulen että pienemmillä paikkakunnilla, usein ensimmäistä kertaa järjestetyt tapahtumat voivat olla todella tärkeitä paikallisesti. Itse olen pari kertaa Hesassa koukannut sitä kautta matkalla Tuskaan. Ihan hyvä meininki on ollut. Hu/vituttaa sana rummutus tässä kohtaa, yksi päivä vuodessa ja jengi kaataa santaa kalsareihin.

Random fact, junamatkalla Prideen/Tuskaan olin ihmetellyt usein Batman-merkkien runsautta. Ihan *hiton* paljon myöhemmin tajusin et niin joo lepakko oli yksi nimittelysana mitä tässä otetaan haltuun. Mä kuplassani mietin vaan Burtoneita ja Millereitä...

Random fact 2, noi BK:n Satenkaarikuninkaat ovat tutun kuvittajan käsialaa ja ilmeisesti aika kivasti tullut mainetta maailmalta sen ansiosta.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ei se Suomi kuitenkaan ole pelkästään se Etelä-Suomi, jossa jonkun elämänpiirissä on ihan normaalia kuulua seksuaalivähemmistöihin. Maassa on edelleen paikkoja ja alueita, joissa sateenkaari-ihminen on väkivallan suhteen vaarassa ihan vaan olemalla oma itsensä. Jossain Koskenkorvan huoltoasemalla istuva juha mäenpäitten ryhmä (nimi keksitty ja avustajan kirjoittama) ei kovin hyvällä katsele vaikka transihmistä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Itseäni ylipäätään tässä Pridehötäkässä ihmetyttää se miksi niin valtavasti pitäisi olla asiasta mielipide. Olen pystynyt hyvin ignooraamaan koko ilmiön tähän saakka ja en kiinnitä siihen huomiota.

Täysin yhdentekevä asia eikä minulla ole siihen oikeastaan mitään mielipidettä, siinähän marssivat ja lippuja heiluttelevat jos ei satu olemaan tähdellisempää tekemistä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kävin tuossa lauantaina Ihmemaa festareilla ja sanottakoon että yleisö poikkeaa aika vahvasti siitä mitä olen itse, mutta ei siinä minulle ole mitään ongelmaa, hyvin viihdyin eikä kukaan katsonut minunkaan niitattua prätkärotsia kieroon. En kyllä noin niinkuin muuten muista nähneeni satenkaarilippua missään keikalla jossa olen käynyt.
Pistin vaan omasta mielestäni hauskan jutun merkille, (joka siis myöskään ei häirinnyt tai haitannut millään tapaa, mutta oli minusta hauska) Tuohan on urheilustadionilla ja siellä on erillinen WC rakennus jossa on miesten ja naisten WC kiinteillä kylteillä merkattu. Oli kuitenkin nähty niin paljon vaivaa että sieltä oli teipattu sukupuolimerkinnät yli ja kirjoitettu rakennuksen eteen isolla unisex WC.

En kyllä nähnyt yhtään naista kusemassa siihen 5 metriseen rosterikouruun, mutta hyvä että oli tämä tärkeäksi koettu asia tullut hoidettua.
Viikon päästä kun siellä on urheilutapahtuma niin WC:t on taas miesten ja naisten.

Ja ihan tosi, viihdyin tuossa porukassa ihan hyvin, eikä minulle ole kertakaikkiaan mitään väli mihin kukakin kuseksii, mutta mua huvitti tuo asian eteen nähty vaiva.
Tarkalleen ottaen viihdyn tollasessa hippiäisseurassa paljon paremmin kuin pintaliitäjien seassa.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Facebookissa tuli muutama ilmoitus feedissä peräkkäin kuinka iso firma X ja instanssi Y vaihtoi profiilikuvansa vanhaan tuttuun ja turvalliseen. Maailma on taas kerran pelastettu, mutta kenties ensi kesäkuussa soi Ryyd-luolassa jälleen puhelin. :)
 

redpecka

Jäsen
Kuulun pride-kansaan (olen kansainvälisten marssienkin veteraani, Wien 2015 nevö foget) ja hyväksyn sinutkin sellaisena kuin olet, kaikkine näkemyksinesi. En maalita tai syyllistä sinua siitä, että olet juntti.
En tiedä mitä Wienissä on 2015 tapahtunut. Itte jouduin keskelle teknorekkojen armaadaa -95 siellä. Silloin ei puhuttu prideistä mutta pahoin pelkään että joku sen esiaste siellä oli. Toisaalta minä nautin olla Euroopan sykkivässä sydämessä kun ympärillä on hei jotain actonia vaikken aktivisti silloin enkä nykyisin olekaan. Alastomia ihmisiä, maalattuja, hulluja, kreisejä, mielipuolia, vapautuneita... Pyörittelivät käärijätyyppisesti kroppaansa rekkojen lavoilla (hirvittävän) teknojytkeen tahdissa. Ja niitä rekkoja tuli ja tuli... Kaunis muisto. Tippa tulee silmään ja heppiin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni ylipäätään tässä Pridehötäkässä ihmetyttää se miksi niin valtavasti pitäisi olla asiasta mielipide. Olen pystynyt hyvin ignooraamaan koko ilmiön tähän saakka ja en kiinnitä siihen huomiota.

Täysin yhdentekevä asia eikä minulla ole siihen oikeastaan mitään mielipidettä, siinähän marssivat ja lippuja heiluttelevat jos ei satu olemaan tähdellisempää tekemistä.
Aika samat ajatukset itsellänikin tästä asiasta. Jos ei tulisi jotain iltapäivälehtien otsikkoja tai Youtuben mainoksia vastaan, niin tuskin muistaisin tuollaista tapahtumaa olevankaan.

Ei näy meikäläisen arjessa yhtään, joten ei ole mitään mielipidettäkään asiasta.
Tehköön ihmiset mitä haluavat.

Ylipäätään olen aina vierastanut kaikkia somen lippujen lisäyksiä profiilikuviin ja muita "kehyksiä" erilaisine teksteineen.
En ymmärrä miksi ihmiset haluat näyttää muille, että hei minäkin olen tätä mieltä tai että olen tehnyt sitä ja tätä.

Kiinnostaako ketään, jos joku on ottanut rokotuksia tai ei ole ottanut?

Myös Jokainen normaali ihminen pitää Venäjän touhuja päättöminä ja toivoo Ukrainan kannalta hyvää tulosta, mutta en ikinä laittaisi Ukrainan lippua johonkin kuvaan...ei tunnu omalta jutulta yhtään.
 

redpecka

Jäsen
Kai se pitää se oma steitmentti kerran vuodessa tähän heittää. Asiat on mielestäni hyvin silloin kun ketään ei kiinnosta.

Itse tunnen olevani aika vapaa pride-hysteriasta koska itse olen jo ajatellut asiat läpi vuosikymmenet sitten. Tarkoitan, ettei ole minulle väliä seksuaalisella suuntautumisella tai ihonvärillä. Wow!

Monille tämä on ongelma. Minäkään en ole tyhmä ettenkö tajuaisi, että pakkopridettäminen tai pakkofeminismi tuottaa ongelmaa jollekin osalle kansakuntaa. Minä en haluaisi heitä dissata vaan päinvastoin heitä pitäisi sivistää ja kouluttaa siinä kuin afrikan kansojakin. Tämä oli ehkä mulkusti sanonottu. E: Siis äärifemarit ovat osasyyllisiä tähän saatanan kahtiajakoon ja siihen, etten enää voi sanoa, että kannattaisin feminismiä.

Itte siis lyhykäisyydessään olen sitä mieltä, että muutos sattuu. Itse olen kykenemättömänä hallitsemaan muutosta ottanut passiivisen roolin ja heittelen aikamääreitä kuten 150 vuotta kun en itse usko, että se tasa-arvo omana elinaikanani tapahtuisi.

Loppulause, joka nitoo ajatelmani ekaan virkkeeseeni: Niin kauan kuin asiat eivät ole ookoo niin niin kauan niiden vuoksi barrikaadeille noustaan. Minä en voisi olla itse pridekulkueista vähempää kiinnostunut, mutta ilmiöstä tietenkin olen. Ja loppuun vielä: Aina on ääriääliöitä ja jättäkäämme nämä saatanan alpakkahihhulit omaan arvoonsa.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
KD:kin on antanut oman panoksensa hallituksen toimintaan. Propsit Multaselle ja Mykkäselle. Arvostukseni heitä kohtaan nousi.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tuollainen keskustelu tuli tuubissa vastaan, oli mukavaa kuunnella "asianosaisia" ilman sivustahuuteijoita. Monta aihetta, ei vain Prideä. All male panel tietty mutta kai se oli toimituksellinen valinta.

Kanavan muut Middle ground -jaksot tuntuvat olevan vähän heikompia.



 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö

redpecka

Jäsen
Hyi helvetti mitä touhua. Näin se wokeltajien kulttuurisota leviää meillekkin.

Ai täällä ketjussa puhutaan Turun pridepelistä. Toisaalta olen aika tumpelo etsimään. Kävin kohuotsikot nähtyäni pari kolme Tepsi-osion akuuttia ketjua läpi enkä löytänyt mitään missä joku olisi pahoittanut mielensä. Petyin, kun muistaakseni mulla oli joku naseva kommentti taskussa etsiessäni oikeaa ketjua. Ai siis täällä, okei. Noh, ei mua enää kiinnosta. Ihan tyhmää kun ollaan kaikki niin suvaitsevaisia eikä mitään vastaikkainasettelua ilmassa ja ketään ei pridet enää jaksa innostaa.

E: Mutta nyt kun luin tätä linkittämääsi juttua kolmannelle riville asti niin alkoi kiinnostaa ihan eritavalla. Mielenkiintoisia näkemyksiä näillä.

E2: Nyt kun luin loppuun niin sanattomaksi vetää. Huhhuh.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ai täällä ketjussa puhutaan Turun pridepelistä. Toisaalta olen aika tumpelo etsimään. Kävin kohuotsikot nähtyäni pari kolme Tepsi-osion akuuttia ketjua läpi enkä löytänyt mitään missä joku olisi pahoittanut mielensä. Petyin, kun muistaakseni mulla oli joku naseva kommentti taskussa etsiessäni oikeaa ketjua. Ai siis täällä, okei. Noh, ei mua enää kiinnosta. Ihan tyhmää kun ollaan kaikki niin suvaitsevaisia eikä mitään vastaikkainasettelua ilmassa ja ketään ei pridet enää jaksa innostaa.

Ihmettelin tätä itsekin, mutta taitaa somekommentit olla jo pahempi alue tässä pride-pelossa. Sieltä löytyi näitä mestarikommentoijia vieläkin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ehkä se on se tarkoituskin kun jauhaa kyllästymiseen asti niin ketään ei enää kiinnosta. Silloin on kai päästy sen kulloisenkin asian kanssa tavoitteeseen.

Jep. Ja somessa toisaalta väki on varmasti joka päivä, siellä pitää huudella aiheeseen jos toiseen, vaikkei sen enempää kiinnostaisi. Tuo siirtynyt suuressa määrin jo Facesta Instagramiin, iäkkäämpi väki oppinut senkin salat. Ja Face kun hitto vie voikin poistaa kommentteja.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Hyi helvetti mitä touhua. Näin se wokeltajien kulttuurisota leviää meillekkin.


Tässä miettii väkisinkin, että niin, minkäs yhdistysten avustuksia pitäisikään poistaa eräiden nykyhallituksen edustajien mielestä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Tässä miettii väkisinkin, että niin, minkäs yhdistysten avustuksia pitäisikään poistaa eräiden nykyhallituksen edustajien mielestä.
Juu ja jos miettii niitä hallituksen joululahjarahoja, niin vähäsen soittelee herätyskelloja.
 
Keskustelulle transhenkilöistä urheilukisoissa on varattu oma ketju, johon myös on siirretty nippu viestejä:


T. Modet
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös