Jokaiselle matkaajalle tuo lentoyhtiön appi(jos on saatavilla) puhelimeen, johon saanee varausnumerolla ne BP:t, tai sitten tulostat lähtöselvitysautomaatista BP:t koko porukalle sillä varausnumerolla(näin tehtiin ainakin silloin kun noita appseja ei vielä ollut). Nykyäänhän noihin appeihin saa suoraan viivakoodit, eikä mitään BP:a tarvitse ollenkaan.Olikos kellään tuoreita kokemuksia siitä, voiko yhtä sähköistä tiedostoa käyttää boarding passina koko porukalle? Muistutuksena oli AB:n sivuilla, että jokainen BP pitää tulostaa erikseen, mutta mitä järkeä sähköisessä versiossa on, jos se pitää kuitenkin tulostaa?
@moby
Kiitokset! Enpä tajunnut sovellusta tsekata, kun mielestäni viimeksi näytin jotain qr-koodia tms. suoraan kännystä. WP:lle ei ole AirBerlinin appia, joten taidan varmuuden vuoksi etsiä automaatin käsiini, jos ei tuosta pdf:sta skannaaminen onnistu.
Minä muistelen että tuossa kesällä lentäessä (4 lentoa) kuulutus oli jotain tyyliin "cabin crew, landing positions" tms. Eli oletan että kun kaikenmaalaiset kapteenit/perämiehet joutuvat kuuluttamaan englanniksi tuon, on jostain syystä tullut vain väärä kuulutus (tosin voihan tuo sattua vaikka olisi enkku äidinkielenäkin).Eilen sattui hassu juttu, laskutelineet olivat alhaalla ja ikkunasta näki, että aivan maassa ollaan. Sitten yhtäkkiä tulee tämä peruskuulutus "cabin crew 10 minutes to landing".
Eli oletan että kun kaikenmaalaiset kapteenit/perämiehet joutuvat kuuluttamaan englanniksi tuon, on jostain syystä tullut vain väärä kuulutus (tosin voihan tuo sattua vaikka olisi enkku äidinkielenäkin).
Olen kyllä Aeroflotilla lentänyt viime kuukausina Moskovaan ja sieltä Venäjän sisäisiä jatkoja. Ei ole Aeroflopista erityistä muistikuvaa muuten jäänyt kuin että tammikuussa se pisti silmiin kun Permistä lähdettäessä ei turhaan menty mihinkään jäänpoistoon, vaan annettiin sen lumi- ja jääpinnoitteen lohkeilla omia aikojaan pois siivistä nousukiidon aikana. Kävihän se niinkin ihan hyvin. Muuten on ollut kyseisillä koneilla matkustaminen ihan yhtä kurjaa kuin mikä tahansa lentomatkustus.Oliskos kellään tuoreita kokemuksia Aeroflotista ja Seremetjovon kentästä? Kuulin huhuja ettei kentällä olisi enää röökikoppeja. 4h pitäisi tuolla mahdollisesti odotella jatkolentoa. Alle 300€ HEL-BKK houkuttelisi.
Moskovan kentästä ei myöskään ole sen kummempaa sanottavaa, loungessa aina olen juonut kaljaa ja selannut Jatkoaikaa tai muuta. Röökikopeista en tiedä mutta kyllähän 4 tunnissa uloskin ehtii röökille. Luulin aiemmin kyseistä kenttää paljon paskemmaksi kuulopuheista johtuen, mutta ei se nyt niin huono ole ollut. Tosin tavarat on jäänyt joskus tulematta Helsinkiin mutta käyhän niin usein reitistä riippumatta.
Aa, no ei kai tietenkään.Saakos mennä ulos, kun ei ole viisumia?
Saakos mennä ulos, kun ei ole viisumia?
Mitä olen lentoja katsonut, niin ihan päivällä tuo vaihto olisi. Aeroflot kiinnostaa hinnan lisäksi myös siksi, että Moskova sijaitsee oikeassa suunnassa, jos lentää Helsingistä Bangkokiin.Kaveri oli tuolla juuri yön yli vaihdolla ja ihan käsittämätön vankila se on, kun ei ole viisumia. Ei tainnut olla sama vaihto, mutta onhan siitä mediassakin ollut. Et todellakaan ole pääsemässä röökille ja edes vettä saatat saada hyvällä tuurilla ja neuvottelemalla, kun hotelliin tunkevat. Vessan hanasta tietysti siellä huoneessa saa, mutta eipä hirveästi kannata juoda.
Mitä olen lentoja katsonut, niin ihan päivällä tuo vaihto olisi. Aeroflot kiinnostaa hinnan lisäksi myös siksi, että Moskova sijaitsee oikeassa suunnassa, jos lentää Helsingistä Bangkokiin.
Menomatkalle Bangkokkiin pääsin economy comfortiin, ni olihan siinä varmaan reilut 10 cm enemmän tilaa, hyvin mahtu jalkoja suoristella. Paluussa economy paikallakin jalat sai aika hyvin suoraks edessä olevan penkin alle. Jotenkin tuntuu et a350 koneessa nuo istuimet jättää paremmat jalkatilat, kun a330/a340. Ite oon lähes 190 cm. A350 on kyllä paljon hiljasempi ja ilma koneessa parempi ja 11 tuuman viihdekeskus hyvä. Siis pituus suunnassa enemmän tilaa, leveys sama kun economyssakin.Onko kellään kokemusta Finnairin economy comfort luokasta? Uudesta A350 koneesta kyse. "Virkistyspaketista" ja vastamelukuulokkeista viis, enemmän kiinostunut istuintilasta. Onko se niin ratkaisevasti tilavampi että kannattaa maksaa ~60€ lisää? Kyse apaut 10h lennosta ja normipenkeillä matka nyt menee joskus ok ja joskus on aika tuskaista.