Keskustelua Jatkoajan kolumneista ja artikkeleista

  • 1 151 914
  • 6 800
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos edelleen keskitytään pelkkään nimeen, on puuron sijaan olennaista miettiä kuinka Marianne Live, Elovena Forum, Equality Arena, MISS ARENA, LADY LIVE ja vastaavat menisivät täällä mouhoavilta mouhoamatta läpi.
Näin keskeisen ja merkittävän tapahtumapaikan nimeäminen herättää aina jotain tunteita. Mouhoajat nousevat aika koloistaan, kun joku kettutyttö tai feministi tilttaa mielipahoissaan. Se on jonkinmoinen luonnon laki. Ehkä myös joidenkin muiden kuin edellä mainittujen mielestä UROS LIVE ei ole onnistunein nimi uudelle tapahtuma-areenalle.

Sivumennen, en tiedä, mistä tuo LADY LIVE tuli tähän keskusteluun, mutta mielestäni sukupuolittuneisuutta hakeva vertaus UROS LIVEen ontuu. LADY olisi sukupuolittunut sana kansainvälisesti ja etenkin angloamerikkalaisessa maailmassa, kun taas UROS voitaneen nähdä sukupuolittuneena vain Suomessa. Kyseisen yhtiön kohdemarkkina on pääosin jossakin aivan muualla kuin Suomessa. No, Tampereella nyt sitten tekivät kuitenkin tuollaisen diilin.

Moni voi olla eri mieltä, mutta ei minua haittaisi yhtään, jos suosikkijoukkueeni HIFK:n tuleva Garden nimettäisiin vaikka TAMPAX ARENAksi, olettaen että tamponifirma maksaa tästä näkyvyydestä niin paljon pätäkkää, ettei kukaan muu pysty eikä kykene. En kyllä kerta kaikkiaan käsittäisi, mistä narusta (sic) Tampaxin brändistä ja markkinoinnista vastaavat tyypit olisivat päättäneet tuolla peliliikkeellä vetää, mutta näkyvyys olisi taattu. Ja hirmuinen parku.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Monesti ihmetellään kun suomalaiset miehet eivät puhu.
Onko se ihmekään jos operaattorin nimi on Elisa?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen täällä välillä Tuuli Määttää puolustanut, koska hän on kirjoittanut monia hyviäkin kolumneja, mutta nyt oli vähän väsynyt esitys. Kaikkein väsyneintä oli tuo Uros-jankutus, jonka luulin jo loppuneen. Ei siellä Tampereella varmaan sitten naisia lätkämatseissa nähdä, kun tuosta ei päästä mitenkään yli. Toki tämä saattoi olla myös huono provo, mutta lopettakaa nyt vittu jo tuo itkeminen siitä nimestä.

Kolumnissa oli vain yksi mielenkiintoinen asia: se, että joku humalainen liigavalmentaja oli yrittänyt päästä Määtän pöksyihin. Jos ja kun kyseessä oli liigajoukkueen kannattajaristeily ja tietää Määtän suosikkijoukkueen, niin vaihtoehtoja ei ole monia. Joskus takavuosina tuollainen toiminta oli ihan normaalia - tämä ei ole mielipide, vaan fakta. Nykyään sitä paheksutaan, eikä se kohteelle ole varmaankaan mukavaa, mutta ei se vielä minkään rikoksen tunnusmerkkejä täytä, jos siihen ei liity mitään pakottamista tai edes lääppimistä. Se on vain ei-toivottu iskuyritys, vaikka naiset näitä kokevat varmasti paljon useammin kuin miehet. Se taas johtuu siitä, että miehen odotetaan olevan se aloitteellinen osapuoli, edelleen.

Itse olen käänteisessä tilanteessa: olen ollut ikäni töissä naisvaltaisella alalla. Olen myös opiskellut naisvaltaisella alalla. Tottakai se on erilaista, jos verrataan joihinkin miesvaltaisiin paikkoihin, ääriesimerkkinä armeija, mutta ei siitä ole minulle mitään traumaa tullut. En tiedä, muuttavatko naiset käytöstään kovinkin paljon silloin, kun paikalla on miehiä. Joku nainen voisi tätä vähän valottaa, kiinnostaisi tietää. Mutta naisten kanssa työskennellessäni minulle on tullut ainakin sellainen tunne, että tässä ollaan ensisijaisesti ihmisiä ja yksilöitä, vasta toissijaisesti miehiä ja naisia. Naisten kanssa on ollut kiva tehdä duunia, naiset ovat usein mukavia tyyppejä. Jos miesvaltaisilla aloilla tilanne ei ole tämä, niin toivon sen muuttuvan. Silti on vaikea kuvitella, että miesvaltaisilla aloilla suurin osa miehistä olisi ääliöitä, jotka näkevät naispuolisen työkaverin aina vain sillä asteikolla, että voisiko sitä panna vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
#17 & #29
No tässähän on oikein tyylikäs viesti. Nimimerkin takaa on helppo heitellä henkilökohtaisuuksia.

Onko tasa-arvon vaatiminen sinusta siis väärin vai mikä tämän jälkimmäisen puklauksen pointti oli?
Huoh. Tasa-arvon vaatimisessa nyt mitään vikaa ole, mutta jokin roti siinäkin luulisi olevan. Viimevuosina on tullut ties mitä överiksi vedettyjä vaatimuksia tietyltä leiriltä, mistä nyt tuoreena tulee esimerkiksi miksei Aku Louhimiehen (#METOO) ohjaamassa Tuntemattomassa Sotilaassa ollut enempää naisia näyttelemässä rintamalla. No niinkuin Aku vastasi, siksi koska ei siellä rintamalla herranjumala ollut naisia :D Olisiko heitä silti pitänyt sinne laittamaan niitä näyttelemään? Ja niin, lottiahan kyseisessä elokuvassa on, naisina, kuten he olivatkin silloin. Mutta nimeltämainitsematon toimittaja uteli tosissaan, miksei siellä rintamalla ole enempää naisnäyttelijöitä. Pahinta näissä kysymyksissä/vaatimuksissa on se, että he ovat tosissaan. Niinkuin tämä kolumnikin taitaa olla.

Sama pätee tähän UROS nimitykseen. Se nyt sattuu olemaan kyseisen yrityksen nimi.

Henkilökohtaisuuksia? Vai mielikuvia mitä kyseinen "kolumni" tuo? Jos minulta kysytään mielipidettä UROS nimisestä jäähallista, onse yksi huonoimmista nimistä koskaan. Mutta näin nämä jäähallit vaan nykyään nimetään, raha ratkaisee.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pahinta näissä kysymyksissä/vaatimuksissa on se, että he ovat tosissaan. Niinkuin tämä kolumnikin taitaa olla.

Mikä vaatimus tuossa kolumnissa tarkalleen menikään ÖVERIKSI, että pitää olla JOKU ROTI?

*****

Näin keskeisen ja merkittävän tapahtumapaikan nimeäminen herättää aina jotain tunteita. Mouhoajat nousevat aika koloistaan, kun joku kettutyttö tai feministi tilttaa mielipahoissaan. Se on jonkinmoinen luonnon laki. Ehkä myös joidenkin muiden kuin edellä mainittujen mielestä UROS LIVE ei ole onnistunein nimi uudelle tapahtuma-areenalle.

Mistäköhän muuten johtuu se, että naisen kirjoittama asiallinen ja pohdiskeleva kolumni nähdään niin herkästi kettutytön, siilitukan tai feministin mielipahoissaan tilttaamisena? Tuollaisia viestejä ehti tähänkin ketjuun aika monta tulla. Ehkäpä juuri kolumnissa mainituista syistä.

Jos minulta kysytään, niin tämä jos joku on aika full tilt:

Miksi kuitenkin joudun aloittamaan sunnuntaini lukemalla jonkun epävarman poikatytön kirjoituksen siitä, kun on saanut jollain räkäsellä risteilyllä seksuaalisia ehdotuksia joltain känniläiseltä mieheltä?

Toivon todella, että näiden feminististen, tasa-arvoa huutelevien siilitukkien aikakausi päättyy tämän coronan jälkeen. Ollut liian helppoa ja liian vähän vaikeuksia, ja tässä on oikein hyvä esimerkki lopputuloksesta.

*****

Sivumennen, en tiedä, mistä tuo LADY LIVE tuli tähän keskusteluun, mutta mielestäni sukupuolittuneisuutta hakeva vertaus UROS LIVEen ontuu. LADY olisi sukupuolittunut sana kansainvälisesti ja etenkin angloamerikkalaisessa maailmassa, kun taas UROS voitaneen nähdä sukupuolittuneena vain Suomessa. Kyseisen yhtiön kohdemarkkina on pääosin jossakin aivan muualla kuin Suomessa. No, Tampereella nyt sitten tekivät kuitenkin tuollaisen diilin.

Keksin sen kokeena tälle vankkumattomalle "ihan sama mikä nimi" -vastarinnalle.

Yhtiön markkina on kansainvälisempi, areena brändää vankasti (myös) Suomeen.
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Mikä vaatimus tuossa kolumnissa tarkalleen menikään ÖVERIKSI, että pitää olla JOKU ROTI?
Ei mikään, hyväksytään tappio. Olen vain vanhanaikainen sekä mustavalkoinen suomijunttirasistisovinistipersu. Pahoittelut mielipiteeni ilmaisusta, lupaan pysytellä jatkossa entistä enemmän hiljaa.

Ihanan rohkea kolumni. Kerrot suoraan jääkiekkoaiheisella sivustolla tärkeitä pointteja, mitä naiset joutuvat usein kohtaamaan. Hyvä esimerkki tuo valmentajan ehdotus. Nyt kun ollaan saatu änärin tähdistö-otteluunkin yhden osallistujan jälkeen sinne pelattavaksi kokonainen ottelu, mikä olisi tasa-arvoinen jako ensi kaudelle? KHL:n tapaiseen fossiililiigaan tälläistä on turha toivoa. Siellä näytti tähdistö-ottelussa edelleen naisten pitelevän tyyliin kylttejä pystyssä tiukat adidakset jalassa. Eli ihan selkeästi yritettiin naisten kyykkäämiä tiukkoja pakaroita tuoda esille.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Määttä sai kirjoituksellaan juuri sen mitä hän sillä alunperin hakikin. Helvetisti huomiota ja klikkejä.

Jatkoajan toimituksen taso on rehellisesti ja suoraan sanottuna surkeaa. Kirjoitukset ovat lähinnä sensaationhakuisia, ylilyöviä sekä hyökkääviä. Kun itse peliä ruvetaan analysoimaan, niin siitä en viitsi edes puhua.

Olen jo kauan sitten lopettanut kokonaan niiden lukemisen ja suosittelen samaa ihan jokaiselle käyttäjälle. Näitä huomiohuoraamisia ja sisällöltään surkeita räpellyksiä julkaistaan tasan niin kauan, kun niistä näin paljon puhutaan.

Jatkoajan verkkolehti on lähinnä vitsi, joka on alentunut tasollisesti suomikiekko/leijonat/sportti.com tapaisille mitättömille toimijoille.

Sinänsä sääli, koska Jatkoaika.com on maan ylivoimaisesti suosituin jääkiekkoon erikoistunut paikka, jonka medianäkyvyyttä tyhjäntoimittajat käyttävät härskisti hyväksi.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Voinkohan mennä LähiTapiola-areenaan katsomaan pelejä koska mulla on vakuutukset Ifillä? Samoin MeNaiset lehdessä oli artikkeli missä pohdittiin parempia ei sukupuolittuneita nimiä tuolle areenalle. MeNaiset-lehdessä...
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huoh. Tasa-arvon vaatimisessa nyt mitään vikaa ole, mutta jokin roti siinäkin luulisi olevan. Viimevuosina on tullut ties mitä överiksi vedettyjä vaatimuksia tietyltä leiriltä, mistä nyt tuoreena tulee esimerkiksi miksei Aku Louhimiehen (#METOO) ohjaamassa Tuntemattomassa Sotilaassa ollut enempää naisia näyttelemässä rintamalla. No niinkuin Aku vastasi, siksi koska ei siellä rintamalla herranjumala ollut naisia :D Olisiko heitä silti pitänyt sinne laittamaan niitä näyttelemään? Ja niin, lottiahan kyseisessä elokuvassa on, naisina, kuten he olivatkin silloin. Mutta nimeltämainitsematon toimittaja uteli tosissaan, miksei siellä rintamalla ole enempää naisnäyttelijöitä. Pahinta näissä kysymyksissä/vaatimuksissa on se, että he ovat tosissaan. Niinkuin tämä kolumnikin taitaa olla.

Sama pätee tähän UROS nimitykseen. Se nyt sattuu olemaan kyseisen yrityksen nimi.

Henkilökohtaisuuksia? Vai mielikuvia mitä kyseinen "kolumni" tuo? Jos minulta kysytään mielipidettä UROS nimisestä jäähallista, onse yksi huonoimmista nimistä koskaan. Mutta näin nämä jäähallit vaan nykyään nimetään, raha ratkaisee.

Epävarmaksi poikatytöksi nimittäminen ei ole mielestäsi henkilökohtaisuuksiin menemistä?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuuli Määtän jutut ovat yleensä olleet aika paskoja, tuota viimeistäkään en klikannut edes auki koska ajattelin että siellä taas ulistaan jostain turhasta, en lähde kallisarvoista klikkiäni sille antamaan. Mutta sitten kun eräässä viisaiden miesten salaisessa kerhossa tuosta artikkelista puhuttiin kehuvaan sävyyn, minäkin sen auki klikkasin, ja luin, ja sehän tosiaan oli ihan hyvä, purevia huomiota ja hyviä juttuja. Hyvä Tuuli Määttä, nyt meni hyvin! Kyllä se vielä siitä!

Ja sitten täällä paviaanit toki silti ulisee koska nimi oli kirjoitettu väärin tai en lukenu mutta joku lesbo siellä vaan vinkuu kuitenkin ja mitä kaikkea. Molot!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Epävarmaksi poikatytöksi nimittäminen ei ole mielestäsi henkilökohtaisuuksiin menemistä?
Jos en lukenut väärin, niin Määttähän kuvaa itseään juurikin epävarmaksi poikatytöksi ja uhriutuu. Tuuli menee itse henkilökohtaisuuksiin muunmuassa väittämällä, ettei mies koe samoja asioita. Jos Määttä kuvailee itse itsensä epävarmaksi poikatytöksi, ei sen ääneen sanominen ole henkilökohtaisuuksiin menemistä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos en lukenut väärin, niin Määttähän kuvaa itseään juurikin epävarmaksi poikatytöksi ja uhriutuu. Tuuli menee itse henkilökohtaisuuksiin muunmuassa väittämällä, ettei mies koe samoja asioita. Jos Määttä kuvailee itse itsensä epävarmaksi poikatytöksi, ei sen ääneen sanominen ole henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Ja missähän kohtaa hän nimittää itseään epävarmaksi poikatytöksi? Ja kenen yksittäisen miehen henkilökohtaisia ominaisuuksia hän tuossa kuvaa?

Jos tummaihoinen mies nimittää itseään neekeriksi niin antaako se sinulle oikeuden käyttää tätä samaa nimitystä?

Taisit sitten kuitenkin itse uhriutua tässä.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Jos miesvaltaisilla aloilla tilanne ei ole tämä, niin toivon sen muuttuvan. Silti on vaikea kuvitella, että miesvaltaisilla aloilla suurin osa miehistä olisi ääliöitä, jotka näkevät naispuolisen työkaverin aina vain sillä asteikolla, että voisiko sitä panna vai ei.
Itse olen miesvaltaisella alalla ja poikkeuksetta jokainen naispuolinen työkaveri on päinvastoin kehunut, miten paljon leppoisampaa täällä on verrattuna naisvaltaisiin työpaikkoihin. Ja omaan työyhteisöön kuuluu porukkaa laidasta laitaan, siis niitä junteimpia rasistejakin.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Korvatunturilla EI pelata ensi kaudella Naisten Liigaa, vaan Rovaniemellä. Korvatunturi sijaitsee Savukosken kunnassa. Niih.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt @Toimitus , teille on kysymys.

Tänään verkkolehdessä on julkaistu Naisten Liigaa koskeva uutinen: "Korvatunturilla pelataan ensi kaudella Naisten Liigaa".

Mitä helvettiä nyt taas, menikö joulupukin maat ja napapiirit ja tunturit sekaisin? Vai onko Naisten Liigalla tulossa jokin jymy-yllätys ensi kauden ulkoilmaottelusta kyseisellä tunturilla? Jutussa tuota ei tosin mainittu sanallakaan. Epäilen, sillä kyseinen kumpu sijaitsee itärajalla ja linnuntietäkin matkaa kertyy useampi sata kilsaa. Kunnon tie tuonne taitaa kulkeakin vain Venäjän rajan tuolla puolen.

Eilen huudeltiin oikoluvun perään Määtän kolumnin kohdalla, mihin se nyt taas unohtui?

Nokkela otsikko olisi hyvä, jos se olisi vielä tottakin.

Edit. @Hande75 oli nopeammin samalla asialla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen miesvaltaisella alalla ja poikkeuksetta jokainen naispuolinen työkaveri on päinvastoin kehunut, miten paljon leppoisampaa täällä on verrattuna naisvaltaisiin työpaikkoihin. Ja omaan työyhteisöön kuuluu porukkaa laidasta laitaan, siis niitä junteimpia rasistejakin.

Minä olen alalla, joka vielä täällä aloittaessani oli miesvaltaista, mutta nyt on menty jo aika fifty-sixty suuntaan. Samanlaisia mulkkuja ja kusipäitä on löytynyt niin miehistä kuin naisistakin, ja myös ihan puolin ja toisin molemmista sukupuolista on tullut myös vastaan niitä mukavia, fiksuja ja/tai iisejä tyyppejä. Eniten ehkä omiin kokemuksiin on sukupuolen sijaan vaikuttanut ikä, vanhoissa ukoissa ja akoissa on enemmän hankalia kusipäitä kuin nuorissa. Tosin osa näiden vittupäisyydestäkin on selittynyt ihan sillä että ovat olleet niin helvetin epävarmoja kun ovat tipahtaneet kehityksen kelkasta ja sitten kiukuttelevat sitä kuinka ennen kaikki sujui niin helposti ja nykyään kukaan ei osaa edes lyijykynää terottaa vaan hölötetään vaan jostain ekseleistä ja wätsäteistä ja skaipeista eikä perkele kunnon hommia tehdä, saatana, talvisota ja kannoin panssarivaunua ja minä kotona hoidin 19 lasta ja tein joka päivä pettuleipää ja saatana silti meni kotitalo, missä on piirtoheitin, antakaa nyt tänne sen faksinumero niin minä lähetän sähkösanoman, etkö sinä penteleen julppi osaa edes savumerkkejä tehdä voi vittu on tämä työmaa.

Koulutuskaan ei niin merkittävästi ole vetänyt jotain ihmisryhmää mulkkuun tai ei-mulkkuun kategoriaan, paskapäitä ja mukavia löytyy niin johtajista kuin perusduunareistakin.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jos tummaihoinen mies nimittää itseään neekeriksi niin antaako se sinulle oikeuden käyttää tätä samaa nimitystä?

Tottakai?

Jos tummaihoinen mies nimittää itseään neekeriksi niin miksi EI olisi sallittua käyttää tästä kyseisestä henkilöstä kys. Termiä?

Ei siis muista tai yleisesti vaan juuri tästä kyseisestä, itsensä sillä identifioineesta yksilöstä.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tottakai?

Jos tummaihoinen mies nimittää itseään neekeriksi niin miksi EI olisi sallittua käyttää tästä kyseisestä henkilöstä kys. Termiä?

Ei siis muista tai yleisesti vaan juuri tästä kyseisestä, itsensä sillä identifioineesta yksilöstä.

No ei todellakaan anna. Ei se, että joku kutsuaan itseään jollain termillä anna lähtökohtaisesti kenellekään muulle oikeutta käyttää sitä samaa nimitystä. Esimerkiksi jos verrataan tilanteita, missä toinen tummaihoinen marginaaliryhmään kuuluva nimittää toista vastaavaa henkilöä neekeriksi versus se, että valkoihoinen enemmistöryhmän edustaja tulee heittämään saman kommentin, niin se saa jo aivan eri merkityksiä.

Herätys.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
No ei todellakaan anna. Ei se, että joku kutsuaan itseään jollain termillä anna lähtökohtaisesti kenellekään muulle oikeutta käyttää sitä samaa nimitystä. Esimerkiksi jos verrataan tilanteita, missä toinen tummaihoinen marginaaliryhmään kuuluva nimittää toista vastaavaa henkilöä neekeriksi versus se, että valkoihoinen enemmistöryhmän edustaja tulee heittämään saman kommentin, niin se saa jo aivan eri merkityksiä.

Herätys.
Tarjoamasi esimerkki ei ole relevantti. Nyt puhuttiin siitä että joku nimittää ITSEÄÄN tietyllä termillä, ei siitä että vähemmistön edustaja nimittää toista vähemmistön edustajaa sillä termillä.

Jos joku identifoi itsensä jollain termillä, näen sen käytön kyseisen henkilön kohdalla sallituksi. Ja painotetaan vielä että tulee selväksi. Vain ja ainoastaan kyseisen henkilön kohdalla
 
Suosikkijoukkue
#17 & #29
Viesti on johtanut pelikieltoon
:D Itsellä oli armeija-aikaan montakin tummaihoista kaveria, jotka kutsuivat itseään ja vetivät huumoria n-sanasta, ja niin vedettiin mekin heistä. Niitä sai ainakin kutsua kyseisellä termillä. Pari muutakin tapausta löytyy siviilipuolelta, jotka itseään nimittelevänä antavat tosiaan "luvan" käyttää tuota sanaa.

Kirjoitteleeko itse T.Määttä siellä vai mistä moinen sotiminen?
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Kuten edellä jo mainittiinkin, niin Nashville pelasi tosiaan NHL-taipaleensa alkuaikoina Gaylord Entertainment Centerissä! Vaikka Tennesseessä onkin paljon punaniskoja, niin luulisin että he ymmärsivät sponsorin merkityksen, eivätkä jättäneet matseja väliin sen takia vaan enemmänkin siksi, että lätkä oli alueella täysin tuntematon käsite vielä tuolloin.

Tietysti jos katsoo vain tuota nimeä, niin voisi luulla, että siellä esiintyy lähinnä jotain miesten strippaus/tanssiesityksiä ja musiikkitarjontana Ricky Martin/Justin Timberlake/George Michael/Madonna/Kylie Minogue ns "Homopoppia". Todellisuudessa countrya yms lähdettiin kuuntelemaan konsertteihin ihan normaalisti, vaikka pääsylipussa saattoi lukeakin "Gaylord"..
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tarjoamasi esimerkki ei ole relevantti. Nyt puhuttiin siitä että joku nimittää ITSEÄÄN tietyllä termillä, ei siitä että vähemmistön edustaja nimittää toista vähemmistön edustajaa sillä termillä.

Jos joku identifoi itsensä jollain termillä, näen sen käytön kyseisen henkilön kohdalla sallituksi. Ja painotetaan vielä että tulee selväksi. Vain ja ainoastaan kyseisen henkilön kohdalla

Ei, vaan puhuttiin siitä voiko toista nimittää tietyllä nimityksellä, jos hän on itse tehnyt ensin niin. Sinä et voi tehdä sitä johtopäätöstä toisen puolesta, identifioituuko hän joksikin. Jos sille on yhteinen sopimus (esimerkiksi yhteinen läppä yms.) se on ok, mutta se ei pelkästään riitä, että henkilö itse nimittää itseään näin. Esimerkiksi neekeriksi et voi kutsua ketään tummaihoista ilman tämän omaa lupaa. Muuten saatat olla käräjillä hyvin nopeasti.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ei, vaan puhuttiin siitä voiko toista nimittää tietyllä nimityksellä, jos hän on itse tehnyt ensin niin. Sinä et voi tehdä sitä johtopäätöstä toisen puolesta, identifioituuko hän joksikin. Jos sille on yhteinen sopimus (esimerkiksi yhteinen läppä yms.) se on ok, mutta se ei pelkästään riitä, että henkilö itse nimittää itseään näin. Esimerkiksi neekeriksi et voi kutsua ketään tummaihoista ilman tämän omaa lupaa. Muuten saatat olla käräjillä hyvin nopeasti.
Ilmeisesti reaalimaailmassa on eri meininki sillä olen elänyt tällä samalla mentaliteetillä teini-iästä lähtien eli reippäästi yli toistakymmentä vuotta enkä tähän päivään asti ole käräjiltä itseäni löytänyt.
Tilanne on kai eri somekuplassa
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös