Mainos

Keskustelua Alkoholin Käytöstä.

• 1 937
  • 7
Tila
Viestiketju on suljettu.

FlamesFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS ja Goonit maailmalla.
Eli en nyt löytänyt tähän tarkoitukseen tehtyä ketjua ja jotenkin tuonne Kalsarikänni -tai Krapulaketjuun ei oikein jaksa kokoajan huudella.
Ja tähän ketjuun on sitten tarkoitus koota ne kaikki keskustelut esimerkiksi: Lempijuomista, parhaista kokemuksista, Parhaista baareista yms.

Sitten asiaan:

Itselleni, tosin itkuksi tämä saattaa kääntyä vielä monta kertaa. Taisi tulla Penailtua eilen oikein raskaasti.

Rupesin nimittäin viikonlopun jälkeen vaimolleni uhoilemaan, että taidan olla vuoden päivät keitottamatta kun on tuota painoa päässyt kertymään ja vatsakin ruvennut välillä reistaamaan.

"Älä unta näe, et sinä sellaiseen pysty" oli tietenkin toisen osapuolen vastine. Ja minä puolestaan:"Katotaanko, kyllä varmasti pystyn, olen sen verran kova jätkä!"

"Katotaan vaan." Samassa tajusin että olin vetänyt itseni kyllä sellaiseen kaulakiikkuun että huhhuh!

Eli tässä ollaan, 1 down, 364 to go. Seuraava postaukseni Kalsarikänni-ketjuun on siten odotettavissa joskus heinäkuussa 2008.

Kertokaas ne joilla kokemusta on, miten tuo onnistuu? Mitä on vuoden aikana odotettavissa?

Todennäköisesti olet jo murtunut ja korkannut sen pullon. Oliko se sitten pelkkää olutta vai jotain vahvempaa sen saat sinä kertoa.

Joopa joo. Ei ole juominen ongelma, ei.

Vuosi? Vuosi! Totta kai sitä pystyy olemaan vuoden juomatta. Juomatta pystyy olemaan koko isänsä. Jos ei pysty, on alkoholisti, ei siinä sen kummempaa. Ja silloin on pakko pystyä, eikö.

Tuo onkin jo vähän hassumpi yhtälö. Yleensä ihminen juuri tarvitsee jonkun erityisen inspiraation lähteen että viitsii tuollaiseen ruveta(esim. Sairaus, Alkava alkoholismi etc.), mutta harvemmin tuo onnistuu tuosta vain sormia näpäyttämällä.
Itse aloitin henkilö kohtaisen viinattomuus putken joskus jouduttani Teho-osastolle juomisen takia. Puolen tunnin päässä oli hengen lähtö ja silloin rupesi kyllä jo kelaamaan että pikkusta rajaa siihenkin hommaan. Pariin kuukauteen en mitään ottanut, kunnes sitten n. kaksi kuukautta tapahtuneen jälkeen otin ja join (jopa) puoli pulloa olutta janooni. Enempää siis en silloinkaan vielä uskaltanut ja viitsinyt ottaa.
Tuosta n. neljä kuukautta eteenpäin ja vedin ekan kerran humalat varovaiset humalat päälle. Kaikki meni hyvin ja viikon päästä olin taas samoissa puuhissa.
Ja pointti jutussa oli se että minulle se "inspiraation" lähde oli juurikin tuon kuoleman läheinen kosketus.

Ja kyllähän minulla nyttenkin on tehnyt jo koko viikon mieli vetää kunnon kännit, ja jos rahaa vain olisi, tekisin sen myöskin. Onneksi huomenna pääsee pikkuisen taas kaljoittelemaan ja pätemään ihmisille. Enkä pidä itseäni mitenkään alkoholistina vaikka en joskus pystykkään olemaan vaikka paria viikkoa kauempaa ilman alkoholia/humalaa. Siinä vaiheessa on jo alkoholisti, kun se kulutus on päivittäistä ja on valmis vaikka varastamaan hyvältä ystävältä ne juomat/rahat että sitä juotavaa saa. Ei se ole alkoholismia että juo vaikka joka/joka toinen viikonloppu. Monet tekevät niin ja silti käyvät normaalisti töissä/elättävät perheensä.

Huomenna taas lisää jutustelua alkoholista.

d2uce

Jäsen
Voiko täällä myös keskustella inhottavista mukaystävistä jotka eivät maksa, sanotaan nyt vaikka kahdentoista pullon olutvelkojaan takaisin?

Erik Loka

Jäsen
Entäs saako Keskusteluun ottaa osaa myös He, jotka eivät Ole käyneet aivan noin korkealla Valaistumisen Portailla?

Nimim. tänään pari saunakaljaa, olenko alkkis?

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, VF-51, Vapaa Ukraina
Kalja on kivaa, ja ettei menisi plörinäksi, niin _mies_ tuntee rajansa, jos menee käyttö liialliseksi, niin ei voi kuin syyttää itseään. Cheers!

Eikös näitä juoppoketjuja ole jo riittämiin? Sillan alta ja yömajasta löytynee sopivampia keskustelukumppaneita.

Edit: Jatketaanpa setälinjalla: FlamesFan, jos profiilisi kertoma ikä pitää paikkansa, niin suosittelisin sinua hakeutumaan esim. aa-kerhoon tai jonnekin sossuntädin vastaanotolle. Koita myös ymmärtää, että alkoholi on liuotin ja sitä ei ole tarkoitettu varsinkaan alaikäisten sisäiseen käyttöön.

Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi hellanlettas sentään. Etkös sinä FlamesFan ole alaikäinen joten eikö oikeampi paikka tälle ketjulle löydy Suomi24 tai jostain vastaavasta portaalista?

Jotta ei menisi täysin ot:ksi niin juon tällä hetkellä sandelsia ja on muuten hyvää. Yövuorosta juuri kotiuduin ja ajattelin palkita itseni yhdellä oluella ennen nukkumaan laittamista.

Tämä ketju lähti nyt katkaisuhoitoon, koska keskustelu ryöpsähti samantien sivuraiteille. Ja onhan noita alkoholiketjuja täällä jo ennestäänkin.

Moderaattorit

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.