Kesätietäjä 2005, välierä

  • 951
  • 8

krobbe

Jäsen
Jatkossa ovat seuraavat neljä tietoniekkaa.

DAF - Everton

H-katsomo - Kaivanto


Siinä tulikin samalla jo taisteluparit. Vastausaikaa on tarvittava, max kuitenkin se perinteinen n. yksi viikko.

Ja tässä välierien kysymykset:

1. Mitä eläimiä Nooa ei ottanut arkkiinsa? ( 2 p. )

2. Minä vuonna rakennettiin Berliinin muuri ja minä vuonna se purettiin? ( 2 + 2 p. )

3. Kuka on kantanut Suomen lippua kolmissa perättäisissä olympialaisissa? ( 2 p. )

4. Minkä yhtyeen keulahahmoja ovat Gallagherin veljekset Noel ja Liam? ( 2 p. )

5. Mikä oli kuuluisan taitelijan nimeltä Buonarroti etunimi, jolla hänet paremmin tunnetaan? ( 2 p. )

6. Keiden mukaan on nimetty Uuden testamentin neljä evankeliumia? ( 1 p./oikea, -1 p./väärä )

7. Mikä oli Jordanka Donkovan urheilulaji? ( 2 p. )

8. Kuka kirjoitti Välskärin kertomukset? ( 2 p. )

9. Minkä yhtyeen tuotantoa on huippuhitti Stairway to Heaven? ( 2 p. )

10. Meillä oli Lätsä-Pekka Päivärinta, samoihin aikoihin vaikutti myöskin lippalakki päässään juossut amerikkalainen huippujuoksija, kuka? ( 2 p, )
 
Viimeksi muokattu:

H-katsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko 2004-2005, Napoli
krobbe kirjoitti:
Jatkossa ovat seuraavat neljä tietoniekkaa.

DAF - Everon

H-katsomo - Kaivanto


Siinä tulikin samalla jo taisteluparit. Vastausaikaa on tarvittava, max kuitenkin se perinteinen n. yksi viikko.

Ja tässä välierien kysymykset:

1. Mitä eläimiä Nooa ei ottanut arkkiinsa? ( 2 p. )

2. Minä vuonna rakennettiin Berliinin muuri ja minä vuonna se purettiin? ( 2 + 2 p. )

3. Kuka on kantanut Suomen lippua kolmissa perättäisissä olympialaisissa? ( 2 p. )

4. Minkä yhtyeen keulahahmoja ovat Gallagherin veljekset Noel ja Liam? ( 2 p. )

5. Mikä oli kuuluisan taitelijan nimeltä Buonarroti etunimi, jolla hänet paremmin tunnetaan? ( 2 p. )

6. Keiden mukaan on nimetty Uuden testamentin neljä evankeliumia? ( 1 p./oikea, -1 p./väärä )

7. Mikä oli Jordanka Donkovan urheilulaji? ( 2 p. )

8. Kuka kirjoitti Välskärin kertomukset? ( 2 p. )

9. Minkä yhtyeen tuotantoa on huippuhitti Stairway to Heaven? ( 2 p. )

10. Meillä oli Lätsä-Pekka Päivärinta, samoihin aikoihin vaikutti myöskin lippalakki päässään juossut amerikkalainen huippujuoksija, kuka? ( 2 p, )

1. Veikataan lintuja.
2. 1961-1989
3. Järvinen, Etunimi ei tule mieleen. Veikataan Tyko.
4. Oasis
5. Michelangelo
6. Matteus, Markus, Luukas ja Johannes
7. 100 metrin aidat
8. J.L Runeberg
9. Led Zeppelin
10. Frank Shorter
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
1. Eikös se ottanut Raamatun mukaan kaikkia elollisia tms., joten pahapaha. Veikataan kuitenkin kaloja, kun sattuneesti olisivat voineet selvitä..

2. 1961, alettiin purkaa 1989 marraskuussa.

3. Akilles Järvinen

4. Oasis

5. Michelangelo

6. Matteus, Markus, lääkäri Luukas ja apostoli Johannes

7. 100 metrin aitajuoksu

8. Zachris (Sakari) Topelius

9. Led Zeppelin

10. Ei tule mieleen kuin Frank Shorter, vaikka en kyllä muista sen pitäneen lippistä. Voi olla että muisti pettää.
 

Kaivanto

Jäsen
Tuntuvat melko helpoilta krapulasta huolimatta. Viina on viisasten juoma...


1. Mitä eläimiä Nooa ei ottanut arkkiinsa? ( 2 p. )
- lintuja

2. Minä vuonna rakennettiin Berliinin muuri ja minä vuonna se purettiin? ( 2 + 2 p. )
- rakennettiin 1961, purettiin 1989

3. Kuka on kantanut Suomen lippua kolmissa perättäisissä olympialaisissa? ( 2 p. )
- arvataanpa Heikki Savolainen

4. Minkä yhtyeen keulahahmoja ovat Gallagherin veljekset Noel ja Liam? ( 2 p. )
- Oasis

5. Mikä oli kuuluisan taitelijan nimeltä Buonarroti etunimi, jolla hänet paremmin tunnetaan? ( 2 p. )
- Michelangelo

6. Keiden mukaan on nimetty Uuden testamentin neljä evankeliumia? ( 1 p./oikea, -1 p./väärä )
- Matteus, Markus, Luukas, Johannes

7. Mikä oli Jordanka Donkovan urheilulaji? ( 2 p. )
- 100 metrin aidat, ME:tä pitää vieläkin

8. Kuka kirjoitti Välskärin kertomukset? ( 2 p. )
- Zacharias "Sakari" Topelius

9. Minkä yhtyeen tuotantoa on huippuhitti Stairway to Heaven? ( 2 p. )
- Led Zeppelin

10. Meillä oli Lätsä-Pekka Päivärinta, samoihin aikoihin vaikutti myöskin lippalakki päässään juossut amerikkalainen huippujuoksija, kuka? ? ( 2 p, )
- Dave Wottle
 

Kaivanto

Jäsen
Jaha, pikkuisen näemmä eilinen vielä tuntuu, kun eivät rahkeet riittäneet keksimään ykköskysymyksen hankalaan päättelytehtävään kaloja.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Iso kiitos , kanssakilpailijoille ja erityisesti ylituomari krobbelle. Yllättävän pitkälle pääsin, hieno kisa ja hieno kokemus.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kaivanto kirjoitti:
- Dave Wottle

Ja perhana, etten tätä muistanut. Häpeän.

Muutoin olen myös sitä mieltä, että oli kovin helppo välierävisaksi tämä. Kannattaisi ehkä vaikeuttaa ettei tarvitse mennä jatkopalloille lopuissa..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oho. Pääsin munkilla neljän sakkiin. Mutta jo ennen kysymysten tarkastelua tietää, että tähän tyssää - onhan vastassa itse kone. Mutta luovuttamaan ei käydä, vaikka rökäletappio odottaakin.

1. Mitä eläimiä Nooa ei ottanut arkkiinsa? ( 2 p. ) - Jos se olisi ollut niin fiksu, että olisi jättänyt haisunäädät rannalle lemuamaan :-) Todennäköisesti tämä kerrotaan Raamatussa, mutta mitään vakavaa veikkausta en edes osaa esittää.

2. Minä vuonna rakennettiin Berliinin muuri ja minä vuonna se purettiin? ( 2 + 2 p. ) - 1961 ja 1990

3. Kuka on kantanut Suomen lippua kolmissa perättäisissä olympialaisissa? ( 2 p. ) - Kirvesniemen Hartsa

4. Minkä yhtyeen keulahahmoja ovat Gallagherin veljekset Noel ja Liam? ( 2 p. ) - Oasiksen

5. Mikä oli kuuluisan taitelijan nimeltä Buonarroti etunimi, jolla hänet paremmin tunnetaan? ( 2 p. ) - Ei hajuakaan, mutta veikataan Rafaello.

6. Keiden mukaan on nimetty Uuden testamentin neljä evankeliumia? ( 1 p./oikea, -1 p./väärä ) - Markus, Matteus, Luukas ja Johannes

7. Mikä oli Jordanka Donkovan urheilulaji? ( 2 p. ) - 100 metrin aitajuoksu

8. Kuka kirjoitti Välskärin kertomukset? ( 2 p. ) - Topelius

9. Minkä yhtyeen tuotantoa on huippuhitti Stairway to Heaven? ( 2 p. ) - Led Zeppelin

10. Meillä oli Lätsä-Pekka Päivärinta, samoihin aikoihin vaikutti myöskin lippalakki päässään juossut amerikkalainen huippujuoksija, kuka? ( 2 p, ) - Jaa-a. Kun muistaisi edes jonkun jenkkijuoksijan. Vaan ei, joten sanotaan John Smith.


Kiitokset tässä vaiheessa kisailuttajalle sekä muille osallistujille. Vai onko luvassa vielä pronssikamppailu?
 

krobbe

Jäsen
Oikeat vastaukset:

1. Mitä eläinlajia Nooa ei ottanut arkkiinsa? ( 2 p. ) Vesieläimiä

2. Minä vuonna rakennettiin Berliinin muuri ja minä vuonna se purettiin? ( 2 + 2 p. ) 1961 ja 1989.

3. Kuka on kantanut Suomen lippua kolmissa perättäisissä olympialaisissa? ( 2 p. ) Akilles Järvinen, 1928, 1932 ja 1936.

4. Minkä yhtyeen keulahahmoja ovat Gallagherin veljekset Noel ja Liam? ( 2 p. ) Oasis.

5. Mikä oli kuuluisan taitelija nimeltä Buonarroti etunimi, jolla hänet paremmin tunnetaan? ( 2 p. ) Michelangelo.

6. Keiden mukaan on nimetty Uuden testamentin neljä evankeliumia? ( 1 p./oikea, -1 p./väärä ) Matteus, Markus, Luukas ja Johannes.

7. Mikä oli Jordanka Donkovan urheilulaji? ( 2 p. ) Naisten 100 m aitajuoksu

8. Kuka kirjoitti Välskärin kertomukset? ( 2 p. ) Sakari Topelius

9. Minkä yhtyeen tuotantoa on huippuhitti Stairway to Heaven? ( 2 p. ) Led Zeppelin.

10. Meillä oli Lätsä-Pekka päivärinta, samoihin aikoihin vaikutti myöskin lippalakki päässään juossut amerikkalainen huippujuoksija, kuka? ( 2 p, ) David Wottle.

Vai olivat helppoja? Erot kuitenkin syntyivät ja finaalipari selvisi. Jäljellä enää mitalitaistot. Ottelut kullasta ja pronssista julkaistaan piakkoin. Kysymykset tulevat olemaan kisan päätöskierroksen arvoiset eli helvetin pahat!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös