Kesähitti 2008 - mikä se tänä vuonna on?

  • 25 983
  • 117

tutzba

Jäsen
Kesähitti - mikä se tänä vuonna on?

Aikaisempina vuosina on myös perustettu oma ketju, ja kun tuolla dance-puolella tällaista jo huudeltiin, niin päätin vastata kutsuun.

Viime vuosina on kesähitteinä ollut O-Zonen kaltaista renkutusta, kuin myös Tean Tytöt tykkää. PMMP:n Rusketusraidat toimii edelleen, kuten vuosien takaa löytyvä The Underdog Project - Summer Jam 2003.

Nuo olivat vain muistojen palauttamista varten, mutta itse keskustelun pitäisi sijoittua tulevaan kesään. Oma ehdotukseni kesän hittibiisiksi on Ian Oliver - Bucovina. Ongelmana vain lienee tuon kipaleen kohdalla, että kuuntelijaryhmä on aika marginaalista. Edellisinä vuosina kesähitti-nimikkeeseen ovat myös sisältyneet kunnon (=helpot) sanat, jotta sitä voi laulaa mukana vielä muutaman drinkinkin jälkeen. Myöskään Bucovina ei taida olla tämän vuoden puolella tehty, joten sekin rajoittaa.

Jos Bucovinaa ei lasketa, on tämän hetken kovin ehdokas Valvomon Soo Soo. Kyseinen bändi oli vastuussa muutaman vuoden takaisesta Mikä kesä -biisistä.

Ehdokkaita peliin vaan, että saadaan kesä käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
No jaa´a. Itsellenikin tuli itse asiassa eilen tämä asia mieleen, mutta mulle tuleva kesähitti merkitsee lähinnä samaa kuin koiranpaska kengänpohjassa, eli vituttaa, mutta aina se vaan muistuttaa ja seuraa koko ajan.
 

tutzba

Jäsen
kesähitti -- vituttaa, mutta aina se vaan muistuttaa ja seuraa koko ajan.

Vaikka kesähitti yleensä onkin sisällöltään kultaista keskitasoa alhaisempi, yksinkertaisempi, epäpuhtaampi, tai vähemmän järkevämpi, on se kuitenkin varma kesän merkki.

Festareilla - edellyttäen että kesähitin esittäjä on päässyt esiintyjälistalle - tai baarissa kun lähtee kesähitti soimaan, on tunnelma hetkessä katossa.

Don't hate the playa, hate the game!
 

TML

Jäsen
Tänä kesänä se on toivottavasti oikeastikin hyvä biisi, eli Wyclef Jean + muut - Sweetest Girl (Dollar Bill).

Itse kuulin joskus tammikuussa tuon biisin ensimmäistä kertaa. Ei kovin kesäinen fiilis siitä kyllä tule.

Kesän pelleily biisi on varmaan se sateenvarjo-laulu jonka jotkut suomalaiset ovat tehneet.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ting Tings on ainakin aloittanut vahvasti. Mutta en mä nyt tiedä onko tuosta koko kansan hitiksi, kun siinä kuitenkin on tuollainen lievästi nyrjähtänyt vire messissä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Yks joka tullaan kuulemaan joka hellepäivä on Joe Cockerin Summer in the city. Vittu muistuu vieläkin mieleen yks krapulainen hellepäivä autossa ja raspikurkku.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Volbeat - Radio girl. Tietysti. Toivottavasti. Jos jotain renkutusta pitää kuunnella pakkosoittona jostain niin tämä passaa.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Nyt olisi kaks vaihtoehtoa...

Joko se on suomalais-ranskalaisen The Do:n upea "On my shoulders"

tai

Ihanan psykedeelinen MGMT:n "Time to pretend".

Itse alan kallistua jälkimmäisen puoleen, en vaan yksinkertaisesti saa tarpeeksi tosta kappaleesta. Vuoden paras biisi, so far.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Eipä ole itselleni tullut vielä yhtään varteenotettavaa ehdokasta vastaan, kun puhutaan kesähitistä 2008. Vaikka kyseiset biisit ovat tietynlaisia renkutuksia aina, niin silti ne ovat sellaisia jotka jäävät päähän soimaan ja jossain vaiheessa jopa ärsyttävät. Mutta se taas on varma kesän merkki ja saa festari/baari-fiilikset huippuunsa.

Viime vuonna tähän aikaan taisi "Umbrella", "Summer Wine" ja "Ni una sola palabra" nousta soittolistoille kovaa tahtia ja melko hyviä ehdokkaita oli paljon. Näidenkin jälkeen PMMP:n "Kesäkaverit" ja lopulta itse kesähitiksi noussut Tean "Tytöt Tykkää" valtasivat vielä radiotaajuuksia. Heikolta näyttää tänä vuonna.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Valvomo - soo soo..

On niin paskaa että siitä tule taatusti kesähitti.. sitähän tossa selkeästi taas haetaan parin vuoden takaisen huikean "mikä kesä" renkutuksen jälkeen.
Kaksi sanaa, uskomatonta paskaa.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Volbeat - Radio girl. Tietysti. Toivottavasti. Jos jotain renkutusta pitää kuunnella pakkosoittona jostain niin tämä passaa.

Tätä melkein itsekkin toivoisin, mutta ei se varmaankaan tule olemaan tämä kappale, vaikka onkin tälläinen aika letkeä biisi joka sopisi kyllä kesähitiksi.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Jason Mrazin zipale olisi ihan jees kesähitiksi. Näitä hyvänfiiliksen biisejä, mutta todennäköisesti koko kesän saa kuunnella jotain soosoota.
 

Taklaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy kyllä ihmetellä miten vähän kesärenkutus-kandidaatteja on ilmaantunut tähän mennessä. Oikeastaan ainoalta potentiaaliselta vaikuttaa tämä Valvomon "Soo soo".
Tunnustan myös huonon huumorintajuni, sillä tuo "Sontsan alla" putosi ihan täysillä meikäläiseen ja täytyi oikein ottaa uusintakuunteluun, jotta sai naureskella lisää.

Saa nähdä ponnistaako vaikka euroviisuista joku kipale, jota veivataan sitten syyskuuhun asti joka ikisessä kuppilassa. Laitan jo ennakkoon kädet ristiin, jottei se jokin olisi se Irlannin oksettava "Dustin the turkey". Sillä silloin joudun hillumaan baareissa ainoastaan sietämättömässä änkyräkännissä.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Ting Tings on ainakin aloittanut vahvasti. Mutta en mä nyt tiedä onko tuosta koko kansan hitiksi, kun siinä kuitenkin on tuollainen lievästi nyrjähtänyt vire messissä.

Valvomo - soo soo..

On niin paskaa että siitä tule taatusti kesähitti.. sitähän tossa selkeästi taas haetaan parin vuoden takaisen huikean "mikä kesä" renkutuksen jälkeen.
Kaksi sanaa, uskomatonta paskaa.

Tässä mielestäni kaksi "parasta" ehdokasta tässä ketjussa, tarttuvimmat ja mieleenjäävimmät. Kesähitissä pitää olla kohtia jotka toistuvat tai muuten erottuvat niin selvästi että ne muistaa vaikkei haluaisikaan. Varsinkin tuo Soo soo on sen sortin vitun rasittava renkutus, että se on hyvin mahdollinen kesähitti. Coldplay muuten varmaan soi aika paljon tänäkin kesänä, tosin tuskin julkaisevat sellaista kappaletta josta ihan kesähittiä tulisi.

Viime kesän kesähitti Umbrella oli varmaan paras kesähitti vuosiin, ei tule mieleen toista yhtä miellyttävää kesähittibiisiä. Toisaalta Tytöt tykkää tasoitti tilannetta aika hyvin.

Heitän jokerina tähän väliin tämän kappaleen: Deep Zone & Balthazar - DJ, Take Me Away. Tarttuva kappale, hittipotentiaalia.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Itse tulen kuulemaan tämän usein.

No joo tuohon äskeiseen viestiin vois lisätä vielä ehdottomasti tämän. Tarttuva, ja koska tuo tulee varmaan EM-kisojen takia soimaan paljon, niin eiköhän se kovasti auta asiaa. Iskevä biisi ja jäi soimaan päähän. "Act like you're a superstar, it don't matter who you are"
 

J.Petke

Jäsen
Itse tulen kuulemaan tämän usein.

Rupesin ensiksi kuuntelemaan että nyt on tainnut tulla linkkivirhe mutta kyllähän se Shaggykin siellä pääsi ääneen. Hauskaa silti, että tuo alkuperäinen biisi on Dallas Superstarsin esittämä. Eli siis suomalaisilla näpit vahvasti pelissä tuossa biisissä.

Itse biisi tosin ei ollut kummo(la)inen.

Vai vedätettiinko tässä nyt meikäläistä silti.. Tai vedätinkö itse itseäni?

Eikö tämä ole se virallinen?

http://www.youtube.com/watch?v=uB34LYlBpwc&feature=related
 
Viimeksi muokattu:

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Popedalle väsätään tribuuttilevyä ja Apulanta vetäisee Pitkä kuuma kesä -biisin. Se on siinä sanoisi Mertaranta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös