Kertokaa...

• 2 695
  • 25

Ovatko miehet sikoja?

• Joo, näin se on

Ääniä: 35 41,2%
  • Ei, näin ei ole

Ääniä: 50 58,8%

• Äänestäjiä
    85

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Linda, haloo...

Miksi taas "äänestys"? Eikö tällaisesta asiasta voisi keskustella syvällisemminkin kuin vain "äänestämällä"? Häh?
Olen muutenkin sitä mieltä, että vertaus paskamaisesta miehestä sikoihin loukkaa syvästi sikaa, joka on erittäin älykäs ja siisti eläin.
Tämän asian voisi kääntää myös toisinpäin: Meikäläinen (45-vankkaa vuotta) on elämänsä aikana "törmännyt" useisiin naisiin, jotka monen miehen mielestä olisivat olleet/ovat kuvailemiasi "sikoja".
Nyt päästtään asiaan: Oletko Linda niin nuori, että sinun kohdallesi ei ole vielä ennen "rakkauden loputtommalla jättömaalla" osunut kohdalle paskiaista, joka pettää sinua? Siis lupaa ummet ja lammet ja kausikortit, mutta tartutettuaan sinuun tippurin, häipyy futuristiseen usvaan? TERVETULOA ELÄMÄÄN!

"Life is hard and then you die"... ja eiku tsemppiä..

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin, että osa ihmisistä on sikoja ikään, sivilisäätyyn ja sukupuoleen katsomatta. Väittäisin myös, että naisilla näkyy selvemmin ulospäin, kuka on sika ja kuka ei.

Kysymyksessä ei ole sanottu, miten sika määritellään, joten olen vetänyt omat määritelmäni vastatakseni kysymykseesi ja määrittänyt sika-ihmisen karkeasti ihmiseksi, joka ei ota muita huomioon vaan tuijottaa vain omaan napaansa, tehden ratkaisunsa vain ja ainoastaan sen mukaan.

Mutta miksi juuri miehet sitten olisivat sikoja? Itse olen ainakin törmännyt useammin sikamaisiin naisiin kuin sikamaisiin oman sukupuoleni edustajiin. Muutamien naisten käytös esimerkiksi ravintolassa on suorastaan järkyttävää katseltavaa, eikä samalla tavalla käyttäytyvä mies selviäisi ravintolaillasta ilman selkäsaunaa edes hyvällä tuurilla, vaan viimeistään ennen valomerkkiä joku olisi rieveleissä kiinni ja leipomassa kasvoja uuteen uskoon.

Toisaalta taas, muutamat miehet näyttävät ulospäin täydellisiltä herrasmiehiltä, mutta ovat todellisuudessa täysiä sikoja, mistä voidaan laskea heille lisää sikamaisuuspisteitä... tai sitten ei. Aivan sama se minulle loppu peleissä on, joten äänestin ei.

Mitä kummaa miesväki on Lindallemme tehnyt, kun pitää tällaista alkaa utelemaan? Hiili tarjoaa virtuaalisen olkapään, johon tukeutua, mikäli tarvetta on.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En aineskaan minä, oon ihkuihana halinalle... Terve itsetunto jne :)

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän ainakin osa taitaa olla.. Mikäli joskus minua jälkeläisillä siunataan toivon etteivät mahdolliset tyttölapset teini-iässä tapaa sellaisia jätkiä kuten minä, tai jopa vieläpä pahempia tapauksia. Nykyään olen tietysti täysin kunnollinen, ajoittaista huliganismiahan ei lasketa...

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Re: Linda, haloo...

Viestin lähetti Predator
Miksi taas "äänestys"? Eikö tällaisesta asiasta voisi keskustella syvällisemminkin kuin vain "äänestämällä"? Häh?

Sinne äänestyksen loppuun saa ja olisi suotavaa pistää jotain kommenttia ja se äänestys ei estä kunnon keskustelua. Tämä on minun mielipiteeni, mutta saat tietenkin predator olla eri mieltä jos me olisimme kaikki samaa mieltä niin koko jatkoaikaa ei edes tarvittaisi.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ollako vai eikö olla..

...kas siinä pulma.

Ehkäpä Te naiset juuri parhaimmiten tiedätte olemmeko me äijät sikoja. Ja tietenkin riippuu aivan siitä miten määrittelee tuon "sika"-termin. Sikamaisuuden asteita on monia ja naiset näkevät maailman aina eri tavalla kuin miehet ja päin vastoin. Jos se on siitä paljon puhutusta naisten logiikasta kiinni, onko miehet sikoja vai ei.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Linda
Haluan nyt kuulla teiltä sen totuuden!
Ovatko miehet sikoja?:eek:

Niillä kriteereillä, joilla NAISET sian määrittelevät, on lähes jokainen mies sika. Näkökulmasta se vain on kiinni. Siis subjektiivisista kriteereistä, joiden kautta arvio syntyy. Olisit tehnyt oivallisen teon, jos olisit luetellut niitä kriteereitä, joista tuo sika rakentuu. Niistä syntyisi keskustelussa herkullinen väittely.

Edit: Äänestin kyllä, koska äänestyksen tekijä on nainen. Siis mielestäni naisen näkökulmasta mies on sika.

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En uskaltanut määritellä tarkemmin "sikaa".
Ja ei tässä taustalla löydy mitään varsinaisia "traumoja" jotka tämän äänestyksen tekoon olisivat ajaneet.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Linda, Linda, kerro...

Jos mies on kiltti, työssä käyvä, toisista ihmisistä ja perheestään huolehtiva, ei ryyppää, ei polta, on kotona eikä reissaa kavereitten kanssa, hän onkin nynny eli nössö, eikä naiset niistä pidä.

Jos taas ryyppää ja rellestää, käy vieraissa jne niin sellainen mies on sika.

Ts. teet niin tai näin, mikään ei koskaan ole naiselle hyvä.

Nimim. Kokemusta on riittävästi.

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Linda
En uskaltanut määritellä tarkemmin "sikaa".
Ja ei tässä taustalla löydy mitään varsinaisia "traumoja" jotka tämän äänestyksen tekoon olisivat ajaneet.

Uskalla nyt vaan. Luulen ne kriteerit hyvinkin tarkkaan tietäväni yli nelikymppisenä, mutta ottaen huomioon Jatkoajan ihmisten ikärakenteen, niin voisi lista olla paikallaan.

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Mies on sika

Tottakai mies on sika, siinä mielessä jonka luulen sulla olevan päällimmäisenä ajatuksena äänestystä miettiessäsi.

Sikojakin on vain niin erinlaisia. Yleensä lohko kantensa löytää, joten ei sun sen suurenpaa huolta kannata kantaa poikaystäväsi röpöttely-viikonlopusta... Harmitonta toilailua kavereiden kesken.

Sikahan on helvetin leppoisa elukka, joka tyytyy pienempiinkin huomionosoituksiin kuten selästä rapsetteluun, lämpimään ateriaan, pieniin puhelinlaskuihin jne. Oikein kuin pidät hyvänä, niin yllätyksesi ja omaksi iloksesi löydätkin sen piilevän karjun.

Sen juuri, mihin joskus aikoinaan kolahdit.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh päästiin taas lempiaiheeseeni, tosin kaikkihan ne ovat.

Luulen käsittäväni termin "sika" sisällön, ainakin luulen niin.

Mielestäni miehissä ja naisissa on sikoja yhtälailla, kaikissa ikäryhmissä. Sikojakin on monenlaisia, satunnaisia sikoja, viikonloppu sikoja ja arkisikoja.

Sika termi liittyy pitkälti parinvalintaa ja muodostukseen. Naisen luontainen hoiva vietti ajaa naisen ns siansyliin ja sitä kautta sian elämään. Alkuunhan sian hoivaaminen on mukavaa ja sian tarjoama maskuliininen röyhkeys, uho ja miehisyys on ai niin kiehtovaa. Ajan kuluessa hohto haihtuu ja huomaakin omistavansa oman lemmikin, jota siaksikin kutsutaan. Siellä se sohvalle retkottaa, jos on sinne asti baarista päässyt, saattaapi vielä käskeä muijaa laittamaan ruokaa, avittaa jopa voimakeinoin.

Miten tähän tilanteeseen jouduttiin, olihan valittavissa se kiltti, mutta niin vetämätön mies. Joka olisi saattanut hemmotella laittamalla ruokaa, yllättämällä lahjoilla, kirjoittaa jopa runon. Tiedä vaikka tästä miehestä olisi tullut hyvä Isä ja Aviomies.

Sitten kärjistetyn esimerkin myötä siirryn takavasemmallle, mikäs minä olen sanomaan asioita kun kihlattukin katosi, ja nykyään elelen yksin kisujen kanssa, odottaen onneansa.

Ei en ole katkera, no ehkä hieman.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eräs kaverini totesi kerran alkoholin vaikutuksen alaisena...

...että "kaikki naiset ovat huoria, paitsi oma äiti ja sisko. Paitsi että nekin on". Ja tämä keskustelunaihe menee samaan kategoriaan. Eli mitään absoluuttista totuutta tuskin on, jokainen muodostaa omat käsityksensä ja elää niiden mukaan.

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fiftyeight
Linda, Linda, kerro...

Jos mies on kiltti, työssä käyvä, toisista ihmisistä ja perheestään huolehtiva, ei ryyppää, ei polta, on kotona eikä reissaa kavereitten kanssa, hän onkin nynny eli nössö, eikä naiset niistä pidä.

Jos taas ryyppää ja rellestää, käy vieraissa jne niin sellainen mies on sika.

Ts. teet niin tai näin, mikään ei koskaan ole naiselle hyvä.

Nimim. Kokemusta on riittävästi.
Ai perkeles, olemmeko me törmänneet samoihin naisiin:D Minut jätti aikoinaan eräs tyttöystäväni sillä perusteella, että olin "liian kunnollinen". Muutenkin olen ollut huomaavinani, että naiset haluavat seurustella mieluiten renttujen kanssa, mutta tarvitsevat "kunnollisen" miehen jonkinlaiseksi terapeutiksi, jolle voi sitten itkeä parisuhteen ongelmia. Jossain vaiheessa se tuntui imartelevalta, mutta nyttemmin en kertakaikkiaan enää jaksaisi kuunnella naisten tilittävän minulle ongelmiaan, kertovan miten ymmärtäväinen ja kunnollinen olen verrattuna heidän ääliöäijäänsä.
Taidan olla tänään kyynisellä tuulella...

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti werther

Ai perkeles, olemmeko me törmänneet samoihin naisiin:D Minut jätti aikoinaan eräs tyttöystäväni sillä perusteella, että olin "liian kunnollinen". Muutenkin olen ollut huomaavinani, että naiset haluavat seurustella mieluiten renttujen kanssa, mutta tarvitsevat "kunnollisen" miehen jonkinlaiseksi terapeutiksi, jolle voi sitten itkeä parisuhteen ongelmia. Jossain vaiheessa se tuntui imartelevalta, mutta nyttemmin en kertakaikkiaan enää jaksaisi kuunnella naisten tilittävän minulle ongelmiaan, kertovan miten ymmärtäväinen ja kunnollinen olen verrattuna heidän ääliöäijäänsä.
Taidan olla tänään kyynisellä tuulella...

Samoja havaintoja itsellänikin. Samojen naistenko kanssa me kaikki ollaan? ;)

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Re: Eräs kaverini totesi kerran alkoholin vaikutuksen alaisena...

Viestin lähetti BigRedBob
...että "kaikki naiset ovat huoria, paitsi oma äiti ja sisko. Paitsi että nekin on". Ja tämä keskustelunaihe menee samaan kategoriaan. Eli mitään absoluuttista totuutta tuskin on, jokainen muodostaa omat käsityksensä ja elää niiden mukaan.

Niinpä,eihän tähän mitään oikeaa totuutta ole eikä tule olemaan. Naisten mielestä jotkut on ja jotkut ei ole sikoja,eikä sitä mikään muuta...ainakin näin luulisin

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
En ole sika!

Mutta olen kyllä vakavasti ajatellut aloittaa uuden uran sikana, sillä olen pannut merkille että näillä "sioilla" on aina kaikkien parhaimmat naiset!
Luulen että perusnaisella on jonkinlainen viharakkaus sikaileviin miehiin joista täytyy aina kantaa huolta.
Panin merkille tämän jo ensimmäisiä kännejä ottaessani. Kamu joka oli kaatokännissä sai aina ensimmäisenä äidintunteisiin heränneen piikkikikin kainaloonsa

Elämä kunnon isin kanssa on turvallista - mutta ah niin tylsää...

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: En ole sika!

Viestin lähetti finnishninja
Luulen että perusnaisella on jonkinlainen viharakkaus sikaileviin miehiin joista täytyy aina kantaa huolta.

Elämä kunnon isin kanssa on turvallista - mutta ah niin tylsää...

Olet muuten aivan oikeassa...:)

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tjaa...

Hieman on tylyt vaihtoehdot. Liekö tällaisten asioiden kanssa olemassa vastausta "jokotai"? Törkeitä tyyppejä löytyy niin naisista kuin miehistäkin - ja myös loistatapauksia. Siksi yleistäminen ei liene tarpeen. Sitä paitsi; nämä tällaiset jutut on myös aika henkilökohtaisia eli perustuu omakohtaisiin kokemuksiin. Kaikilla ne eivät ole samanlaisia. Olen tavannut aina silloin tällöin reiluja jätkiä ja upeita mimmejä. Siinä meikäläisen syvällinen pohdinta tällä kertaa. Joskus toisella kertaa ehkä lisää. Ps. En voinut äänestää - vaihtoehtojen mustavalkoisuudesta johtuen...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy