Kerjäläisten valtakunta

  • 127 317
  • 664

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kerran olin olut kädessä menossa johonkin opiskelijatapahtumaan, kun yksi noista Romanian kansalaisista tuli muki kädessä kerjäämään siihen eteen. No kaadoin iloisesti sillekin vähän olutta mukiin.
Loistavasti toimittu, pitää muistaa! Todennäköisesti se vaan heittää ne bisset päälle, joten voi mennä vaatteet pilalle.
Mä muistan kerran kun näitä kerjäläisiä keskellä yötä maleksi siinä kaivopihalta asemalle sijaitsevien pankkiautomaattien vieressä. Siinä sitten joku humalainen nuori nainen laittoi automaatista saamansa kuitin kerjäläisen kuppiin. Tästähän sitten joku neekeri suuttui. Onneksi olin sen verran hyvällä tuulella että tajusin olla vitttuilematta. Siinä pari työtätekemätöntä niinkun tukivat toisiaan. En oikeen ymmärrä miksei se nekku voinut lahjoittaa kerjäläiselle vastaavasti vähän isompaa summaa...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Loistavasti toimittu, pitää muistaa! Todennäköisesti se vaan heittää ne bisset päälle, joten voi mennä vaatteet pilalle.

Onneksi opiskelijatapahtumissa on se kännihaalari päällä, niin olut läikät vaan kaunistavat sitä asua.

Joo se kerjääminen vielä jotenkin meni, kun ei asiaa ajatellut, mutta nuo ryöstelevät ja pahoinpitelevät Romanit kyllä kaipaisivat jonkinlaista koulutusta selkeästi.

On varmaan tullut tässä ketjussa esille, mutta mikäs se varsinainen syy siihen kerjäämisen kieltämiseen on? Perustuslaki? No muuttakaa sitä perkele, sen takiahan te siellä eduskunnassa istutte.
 
Loistavasti toimittu, pitää muistaa! Todennäköisesti se vaan heittää ne bisset päälle, joten voi mennä vaatteet pilalle.

Olin Tampereella käymässä ja seisoin yökerhon jonossa, johon nämä romanikerjäläiset tulivat kippoineen. Olin hyvällä tuulella, kun tuhkakuppikin tuotiin nokan eteen, joten stumppasin tyytyväisenä ennen sisällemenoa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Olisit potkaissut sitä, kyllä se sen jälkeen huutamisen lopettaa. Itse kerran olin olut kädessä menossa johonkin opiskelijatapahtumaan, kun yksi noista Romanian kansalaisista tuli muki kädessä kerjäämään siihen eteen. No kaadoin iloisesti sillekin vähän olutta mukiin.

Haha, olipa tyylikkäästi hoidettu homma. Voi helvetti että repesin. Juuri noin se tilanne pitää klaarata. tyylikkäästi ja vittumaisesti. Mites se kerjäläinen reagoi siihen?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haha, olipa tyylikkäästi hoidettu homma. Voi helvetti että repesin. Juuri noin se tilanne pitää klaarata. tyylikkäästi ja vittumaisesti. Mites se kerjäläinen reagoi siihen?

Eihän se about 50-vuotias nainen siitä tykännyt, jotain horisi romaniaksi(?) ja lähti päätä puistellen menemään. Stokkan edessä sporapysäkillä oltiin. Siinä oli silläkin kerjäläisellä iso duuni hankkia uusi kuppi ja saada siitä yhtä surkean näköinen kuin tuo oli.

No toisaalta jos joku suomalainen deeku tulisi jonkun kupin kanssa eteen heilumaan ja me ollaan haalarit päällä ja bisset kädessä siinä, niin tottakai me reiluina opiskelijoina tarjotaan mukiin huikka bisseä :)
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ilta-Sanomat
Nyt lähti naiselta lompakko pääpostin tiskillä, tekijä onneksi saatu kiinni mutta eiköhän ole jo vapaalla ja vaanimassa uusia kohteita.

Samainen lehti tietää kertoa että 51 edustajaa on allekirjoittanut lakialoitteen järjestyslain muuttamiseksi siten että kerjääminen olisi kielletty. Voi olla kova paikka lähteä mummoja häätämään ja sakottamaan mutta kun tietää mitä on taustalla ei paljon ole vaihtoehtojakaan. Sitä ihmettelen että jos toiminta on ammattimaista ja näkyvää niin miksi näitä järjestäviä tahoja oteta kiinni ja laiteta häkkiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sitä ihmettelen että jos toiminta on ammattimaista ja näkyvää niin miksi näitä järjestäviä tahoja oteta kiinni ja laiteta häkkiin.

Hyvä kysymys

IS kirjoitti:
kerjäämisessä on lisäksi mafiamaisia piirteitä. Näin käytetään hyväksi avuttomia vanhuksia, jotka pakotetaan kerjäämään rahaa rikollisporukalle.

Rikolliset käyvät vain rahastamassa vanhat naiset, välillä myös lapset. Kerjäläisiä myös kuljetetaan varta vasten Suomeen.

Itsekin olen useasti todistanut ohi kävellessä tätä ns. rahastusvaihetta, jota pienet nepit kengillä vauhdittavat.

Lisäksi huvittaa tuon linkitetyn uutisen yhteydessä ollut "Kerjäläisten rankaiseminen voisi lisätä rikollisuutta"-uutinen vajaan kahden vuoden takaa. Joop.. Onneksi tuosta on tultu jo sentään jonkunlainen matka ja kirvestä aletaan ottaa kauniiseen käteen tämän asian suhteen laajemminkin.

Kauppa on muuten taas ollut pystyssä, kertoo Vartti.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Vartti sitten soi ovikello ja oventakana seisoi kolmikymppinen kundi uudehkossa nahkarotsissa, kiiltävissä nahkakengissä ja uudenoloisissa farkuissa. Kaveri esitteli ruutupaperia, johon oli kirjoitettu Suomeksi: "Hei, nimeni on xxxx, olen kotoisin Puolasta ja minulle on rahallisesti erittäin vaikea tilanne, voitko tukea minua taloudellisesti?"
Ytimekkäästi totesin "No" ja kiskaisin oven kiinni. Oikeastaan olisi pitänyt lainata kaverin lappua ja ilmoittaa, että osaan tehdä vetävämmän ja kirjoittaa siihen esimerkiksi: "Hei, olen köyhä, anna apina fyffee tai lätty lätisee!"
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Romanian laatukansalaiset ovat taas olleet vauhdissa. Tällä kertaa on sitten vartijaa ja Poliisejakin yritetty lyödä.

Isot kiitokset annan Sokoksen valppaille vartijoille, että lähtivät perään.

Ja itse uutisessahan ei mainita rikollisten alkuperää, mutta omat tietoni antoivat ymmärtää, että nämä kerjäläisten kaverit siellä olivat asialla.

Joukkotappelu Helsingin Elielinaukiolla
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ylen mukaan kerjäläiset ovat nyt keksineet, että ilmaisen majoituksen ja vähän diskorahaa saa hakemalla turvapaikkaa. Ja samalla voi tietenkin harrastaa kulttuurin rikastuttamista.
Ja mitään ei oikeasti voida tehdä, koska sehän olisi valkoisen miehen taakkaa tai jotain muuta diipadaapaa. Miten yhden EI:n päättämiseen voidaan käyttää kuukausi?

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/...et_hakevat_turvapaikkaa_suomesta_1640538.html
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylen mukaan kerjäläiset ovat nyt keksineet, että ilmaisen majoituksen ja vähän diskorahaa saa hakemalla turvapaikkaa. Ja samalla voi tietenkin harrastaa kulttuurin rikastuttamista.
Ja mitään ei oikeasti voida tehdä, koska sehän olisi valkoisen miehen taakkaa tai jotain muuta diipadaapaa. Miten yhden EI:n päättämiseen voidaan käyttää kuukausi?
Aivan, Suomen systeemissähän ei ole mitään vikaa, kun toisen EU-maan kansalaiset tulevat hakemaan turvapaikkaa ja hakemusten käsittelyn ajan ovat oikeutettuja jonkin sortin sosiaaliavustuksiin (samaan aikaan toki kerjäävät ja myös hiukan ryöstelevät vanhuksia siinä sivussa), vaikkei heille voida turvapaikkaa edes myöntää, koska ovat EU-kansalaisia. Ei mene jakeluun, että miksi tuollaisia turvapaikkahakemuksia pitää edes käsitellä, kun lopputulos on tiedossa. Saatanan ketkut romanialaiset.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Kertoo vain siitä että kukaan ei yhteiskunnassa ota vastuuta tilanteesta ja romanien osalta yhteiskunta passivoittaa (ulkoistaa yksilön syyllisyyden) ihmisen niin ettei hänen tarvitse ottaa teoistaan vastuuta.

Tällä tavoin "romanikerjäläiset" ja muut tilannetta hyväksikäyttävät eivät Suomesta lopu. Ansiotaso (Suomen valtion avustukset + ryöstöt) tulee olemaan Romaniaan suhteutettuna päätähuimaava.

Tilanne olisi muutoksilla helppo korjata, mutta byrokratian rattaat jarruttavat tehokkaasti. Muutoksia varmasti tulee, mutta vasta sitten kun on äärimmäinen pakko. Ihminen näkee ongelmat sitten kun ne ovat ylitsepääsemättömiä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Saatanan ketkut romanialaiset.

Kyllähän noissa käsittelyissä pitäisi olla joku pikalinja noille selville tapauksille joilta ei edes pitäisi ottaa hakemusta vastaan. Toihan on ihan naurettavaa, koskakohan kotimaan kaalepit keksivät hakea turvapaikka täältä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mene jakeluun, että miksi tuollaisia turvapaikkahakemuksia pitää edes käsitellä, kun lopputulos on tiedossa. Saatanan ketkut romanialaiset.
Nyt olisi kyllä maahanmuuttoviranomaisilla paikka skarpata. Jokainen hakemus on tietenkin käsiteltävä asian selvittämiseksi, mutta tämänhän voisi tehdä nopeutetusti. Kun romanin hakemus tulee, asia otetaan heti käsittelyyn ja aloitetaan selvittely kansalaisuudesta. Aika äkkiä pitäisi selvitä, että EU-kansalainen ja homma on paketissa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyllähän noissa käsittelyissä pitäisi olla joku pikalinja noille selville tapauksille joilta ei edes pitäisi ottaa hakemusta vastaan. Toihan on ihan naurettavaa, koskakohan kotimaan kaalepit keksivät hakea turvapaikka täältä.

Mietin itse sitä, että syyllistyykö sitä lopulta mihinkään rangaistavaan rikokseen jos menee lentokentälle hoono soomilla hakemaan turvapaikkaa "paperinsa hukanneena".
Tässä yhdessä KHO:n ennakkotapauksessahan kaiken valheilla ja petoksella saadun hyödyn sai pitää, mutta jäikö siitä sitten jonkinlaista rekisteriä?

Mutta sikäli jos taustalla on jo vaikka rikosrekisteriä tms. ongelmia, niin mikäs siinä vaikka jotain pikkutuomiota napsahtaisikin kun saisihan tuossa kivat bilerahat viikonlopulle tms.
 

Bully

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä varten noille pitäis antaa sosiaaliavustuksia?? Mikä on siis perusteluna niiden myöntämiselle?
298 euroa+majoituspaikka vaan kuulostaa aika hurjalta kun kerran saaja ei tee mitään ja sehän on yhtä suuri kuin korkeakouluopiskelijan opintoraha (opiskelijoiden pitää maksaa mm. 50-80 euron kirjoista)

No tämähän on sitten kannattava touhu kun esim. Romanian työläisillä ei ole kovin suuret kuukausitulot. Suomen systeemiä on vaan helppo kusettaa:P
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kerjäläiset yrittivät varastaa kultaketjun

Neljän myymälävarkaan ja heitä jahdanneiden vartijoiden yhteenotto kärjistyi painiksi Elielinaukiolla

Huvittavaa, että tuossa ei mainita tekijöiden etnistä alkuperää. Itse tuosta ohitse kävelin siinä vaiheessa, kun olivat siirtymässä poliisin hoiviin ja 99% varmuudella olivat ketjussa mainittua sakkia, mutta olen toki saattanut erehtyäkin.. Jotenkin oman ymmärryksen raja kulkee viimeistään siinä vaiheessa, kun varkaudet siirtyvät ammattimaisten joukkioiden bisnekseksi, joilla on pokkaa/mahdollisuuksia alkaa haastamaan järjestyksen ylläpitäjiä, tässä tapauksessa vartijoita. Mikähän mahtaa olla seuraava kehityskulku? Teräaseet, tuliaseet, konetuliaseet.. Dramatisointia ehkä/toivottavasti, mutta eipä tällaiseen menoon ole tottunut Helsingin keskustassa kuin satunnaisten Suomi-narkkien toimesta. Pulit uskovat yleensä ihan vain puhetta..

Oulun poliisi vei romanialaiskaupustelijat putkaan

Miksi näin ei toimita Helsingissä? Tuntuu, että tuo poliisilaki voimassa ainoastaan Kehä III:n ulkopuolella..

Kaleva.fi kirjoitti:
Lapset on sijoitettu lastenkotiin ja aikuiset poliisivankilaan poliisilain perusteella rikoksilta ja häiriöiltä suojaamiseksi.

Oulun poliisilaitoksen ulkomaalaisyksikkö on ryhtynyt toimenpiteisiin rikoksiin syyllistyneiden karkottamiseksi maasta. Muut on vapautettu tai tullaan lähiaikoina vapauttamaan.

Lopuksi pieni vappumuistutus:

Poliisi: Varo taskuvarkaita!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Huvittavaa, että tuossa ei mainita tekijöiden etnistä alkuperää. Itse tuosta ohitse kävelin siinä vaiheessa, kun olivat siirtymässä poliisin hoiviin ja 99% varmuudella olivat ketjussa mainittua sakkia, mutta olen toki saattanut erehtyäkin.

Kävelin ohi vissiin muutamaa minuuttia aiemmin. Venäjää tjms ne minun korvaani mokelsivat. Ja ainakin osa oli turhan vaaleita verrattuna tyypilliseen romanialaiskerjäläiseen.

Yksi näistä paikalle saapuneista kavereista muuten osoitti kiitettävää rohkeutta... Poliisi käski poistumaan, ja kaiffari alkoikin sen sijaan kaivaa taskustaan jotain, mikä näytti mustalta muovipatukalta, johon oli jeesusteipillä kiinnitetty joku terä tjms. Hienoja miehiä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kävin toissa iltana tissibaarissa ja siellä joku hyvin vähäpukeinen nainen tuli kerjäämään rahaa, vaikka olin vain siellä yhdellä kaljalla käymässä kaverini seurana, jonka vaimo oli lähtenyt jonnekin Hunksien keikalle. Jo on mennyt kerjääminen pitkälle, kun ei saa työläinen työväenjuhlan aattona baarissakaan istua rauhassa! Sitten se vähäpukeinen nainen rahan kerjäämisensä jälkeen kerjäsi minua tanssimaan kanssansa mutta kun en lähtenyt, niin se meni tanssimaan jonkun tangon kanssa.

Kysyn vain, onko tämä enää reilua ja mitä maamme hallitus aikoo asialle tehdä?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Romanialaisten "turvapaikanhakijoiden" hakemusten käsittelyaika on lyhentynyt!

Ja on muuten lyhentynyt sangen reilusti, eli noin kuukaudesta yhteen päivään!
Voiko tällainen olla mahdollista jopa byrokraattisessa Suomessa?!?

Kerrankin poliisi ja maahanmuuttovirasto ovat oikeasti onnistuneet jonkin asian kehittämisessä.

Toinen erikoinen detalji: "3700 turvapaikkahakemusta 10 vuoden aikana ja myönnettyjä turvapaikkoja tällä ryhmälle tasan 0 kpl!"
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Idea hyvä, toteutus muutaman vuoden myöhässä.
 
A-talk:ssa käydään paraikaa kerjäläiskeskustelua. Ihme ja kumma, että viherpiipertäjä silmät vihaa leimuten vaatii taas helsinkiläisten rahaa romanien hyysäämiseen.
Tässä asiassa annan tunnustusta kokoomuksen Hakolalle. Tosin tätäkään ongelmaa ei olisi, jos Romaniaa ei oltaisi hyväksytty EU:hun.

Olen miettinyt (pääsemättä lopputulokseen), että miksi näissä liikkeissä, kuten tämä vapaa liikkuvuus tai kettutytöt jne. keulakuvat ja kannattajat ovat pääsääntöisesti nuorehkoja naisia.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Verenpainehan tossa alkoi uhkaavasti kasvaa kun kuunteli sitä erittäin ylimielistä vapaaliikkuvuus eukkoa, on siinä naisella melkosta pokkaa tulla sanomaan telkkuun että romanit voi kieltäytyä marjan poiminnasta ym,työstä joka heille järjestettäisiin, se kun on roskaa ja siitä ei tienaa tarpeeksi.

Mistä tollasia ihmisiä oikein kevään korvilla mönkii ulos?
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Meillä täällä Pirkanmaan perukoillakin on alkanut notkua jotain kerjäläisporukkaa, reilu kuukausi ollaan asuttu tässä, ja sinä aikana pari ulkomaanelävää on tullut koputtelemaan oveen ja monkumaan rahaa. Toinen oli myyvinäänkin jotain.
Ei annettu rahaa, ei ostettu mitään. Perkele, koiranpaskaongelma jäi kaupunkiin mutta kerjäläiset näköjään eivät. Siitä en sitten tiedä, että liittyvätkö nämä veijarit mitenkään siihen, että näillä seuduilla on viime aikoina tehty paljon murtovarkauksia. Ehkä täällä on vaan teineillä tekemisenpuute.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös