Blues on joukkueena yhtä keinotekoinen kuin Espoo kaupunkina: Bluesin voittaessa voittojuhlat Espoon keskustassa - siis missä? Kiekko-Espoo ei koskaan noussut karsintojen kautta liigaan vaan se päästettiin, koska katsottiin, että tämä Helsingin nukkumalähiö tarvitsee identiteetiään varten urheilullisenkin rakennuspalikan. Pelitapana kusipääkiekko versio 2.0. Ei siis Esbo-blues.
Laadukasta, omaperäistä ja tuoretta. Ja faktatkin vielä hallussa. Kymmenen pistettä Ouluun.
Jos nyt jostain syystä Blues ei viekään mestaruutta tänä keväänä, niin valinta on vaikea.
Lukon mestaruutta toivoisin, saisi nuo suippoväännöt vähän uutta virtaa ja lyömäasetta. Mutta en mä kuitenkaan oikein Lukkoa jaksa symppailla, vaikka ei niitä vastaankaan mitään ole.
HIFK on naapurin ihan kiva joukkue, ja moni kaveri on HIFK-fani, joten siihen vaunuun olisi helppo hypätä. Kuitenkin palstan kannalta parasta olisi jos HPK tiputtaisi stadilaiset heti alkuunsa suoraan neljässä, huumoriarvo olisi taattu. Enkä mä niitä ainakaan ihan avoimesti osaisi sympatakaan, sen verran kovia vääntöjä on ollut vuosien varrella. Mutta hieno joukkue kyllä tänä vuonna, pitkästä aikaa, eri värillä tää olis mun ykkösvalinta.
Kärpillä on jo liikaa menestystä lähivuosilta muutenkin, flopatkoon nyt kunnolla, tekee hyvää faneillekin. JYP voitti just, ei sinnekään toista mestaruutta tarvi heti perään. Kukaan kestä kuunnella sitä, ja RD:stä en vaan pidä. HPK on HPK, ei vaan nappaa.
Taidan lähteä kuitenkin SaiPan matkaan, symppisjengi, fanit palstalla ihan parhaasta päästä ja varmasti tunnelma kova kun pitkästä aikaa päästään tosipeleihin. Myös TPS:n menestystä toivon, ja jos nämä kaksi jostain syystä pettävät niin sitten KalPa vieköön koko paskan.