Mainos

Kenellä on viallinen Nokian kännykkä?

• 3 365
  • 53

ohittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Blues
Mulla on jo yli puolivuotta ollut käytössä Nokian 3310 ja siinä kai on jotain vikaa, välillä jumittuu kummasti kun soittaa. Onko muilla samantapaisia ongelmia nokiansa kanssa?

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme viimeistä Nokiaa mitä olen omistanut, olen joutunut viemään huoltoon. Nyt on T65 ja toimii perkeleen hyvin.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Edellisen mallin Nokian kommarini oli jatkuvasti sekaisin, huoltokaan ei auttanut. Koskaan ei pitäisi hankkia uusinta keksintöä, sillä sellaisessa on aina lastentauteja. Toisaalta toimiessaan verraton laite.

Ainakin olen kuullut murheiden jatkuneen parannuksista huolimatta. Onko jollakin asiasta omakohtaisia kokemuksia?

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen ollut kännykkäliikkeessä töissä ja voin kertoa, että huollettavien Nokialaisten määrä on mieletön. Pahimmat murheenkryynit ovat olleet 3210 (kentät häviää, pätkii jne) ja 7110 (läppä ei toimi, jumiutuu koko paska jne), mutta uusissakin on vikoja yllin kyllin. Toimivin Nokian puhelin omien kokemuksieni perusteella on 6150, sekä tietysti vanhat yksitaajuusmoukarit.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itselleni ei ole tainnut olla yhtään Nokian kännykkää, joissa olisi tullut mitään muita, kuin kulumisesta aiheutuneita mekaanisia vikoja.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minun 9210 pimenee n. kerran kuukaudessa kokonaan ihan itsekseen. Kun ottaa akun pois, odottelee n. 30 sekuntia ennenkuin laittaa akun takaisin, niin laite ns. boottaa ja alkaa toimimaan. Outo vika, mutta siihen on tottunut. Muuten kiva laite, on aina teksti-tv mukana netin kautta ym.

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti teemu73
Olen ollut kännykkäliikkeessä töissä ja voin kertoa, että huollettavien Nokialaisten määrä on mieletön. Pahimmat murheenkryynit ovat olleet 3210 (kentät häviää, pätkii jne)

Mulla ollut 3210 kohta kolme vuotta, eikä vieläkään ole ainuttakaan vikaa ollut puhelimessa. Tosin nyt alkaa akku olemaan hieman heikossa kunnossa, et kai se pitäis vaihtaa puhelinta.

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Mulla on käytössä edelleen muinainen 5110 malli, siis se ensimmäinen jossa oli niitä pelejä. Puhelimen oon omistanut vuoden 1998 kesästä, joten mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa Nokian vehkeistä. Käyttö on ollut lisäksi aika kovakouraista ja varomatonta, joten hyvin on toiminut. Laturi meni rikki pari kuukautta sitten mutta itse puhelin toimii yhä mainiosti.

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itselläni on ollut seuraavat Nokian puhelimet:

1. 1631

2. 5110

3. Käytössä 3310

Minkäänlaisia vikoja ei ola koskaan ollut.

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
3110 oli käytössä varmaan neljä vuotta, ensin veljellä, sitten mulla. Ei ongelmia.

Nyt on käytetty 3210, en tiedä, miten vanha, mutta ongelmia ei ole ollut. Akku on kyllä perseestä, se on sanottava.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kaikki varmaan muistavat valtavat artikkelit surullisenkuuluisista Siemensin M35i:n näytöistä ja Ericssonin a1018:n piirilevyongelmista puhumattakaan Benefonin Twinin ensimmäisten tuotantoerien lapsentaudeista. Ai, ette vai? No, ei ihme sillä muistaakseni keskustelua aiheesta ei paljoa käyty. Ja miksihän, onko kyseessä salaliitto suomalaisen jätin päänmenoksi..ei vaan, koska Siemensiä/Ericssonia/Benefonia on harvemmilla ihmisillä. Samasta syystä Nokian puhelimissa tuntuu olevan enemmän bugeja, koska tuotantoerat ovat suurempia ja niitä ihmiset ostavat.

Itselläni on ollut Nokian puhelimet 2110, 3210, 7110, 6210, 8310 ja nyt viimeksi eilen pilkkahintaan hankittu 5510. Olen myös omistanut Ericssonin 388 ja a1018, Siemensin M35i:n sekä Benefonin Twinin ja Q:n. Ja Nokiat eivät todellakaan olleet sieltä pahimmasta päästä.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
uusi 8210...kolmen viikon kuluttua näyttö sekosi...noh tässä mallissa on näköjään tyyppivika(HS eilen). Toisaalta kaverilla sama kännykkä 1,5 vuotta ja ei mitään vikaa.

TouchAndGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
CALL 0800-PORINÄSSÄT

Viestin lähetti teemu73
Toimivin Nokian puhelin omien kokemuksieni perusteella on 6150, sekä tietysti vanhat yksitaajuusmoukarit.

Pitää paikkansa, itselläni oli 6150 joku 4 vuotta. Eikä mitään vikaa! Toista se on näitten uusien lelujen kanssa. Onko muuten kellään ollut sellasta ongelmaa puhelimessa, että näppäilukitus lähtee TODELLA helposti ja usein pois päältä, kun puhelin on vaikka taskussa?

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Minulla on ilmeisesti käynyt verraton tuuri luurien kanssa.

Motorolan vanha malli: Ei mitään vikaa, paitsi ettei vanhasta tekniikastaan aina löytänyt verkkoa. Toimi jopa puukolla purkamisen jälkeen :D

Nokia 1611: Täysin pettämätön luuri, mutta se paino ja ne ominaisuudet...

Nokia 5110: Toimi myös kuin unelma.

Nokia 3210: Ainoa puhelin jonka sain rikki, tosin vika oli minussa. Ei kai kukaan kestä parista metristä kivilattialle pää edellä pudottamista.

Siemens M35i: Toimiva peli, mutta Nokian logiikkaan tottuneena varsin vaikea käyttää.

Nokia 6310: Pari kuukautta ollut käytössä ja on kaikkea mitä minä puhelimelta tarvitsen. GPRS toimii hienosti!

Ericssonin käyttäjiä taas en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Puhelimen käyttömukavuus on samaa luokkaa jalkapuun kanssa. Logiikkaa ei ole juuri nimeksikään, näyttö on mitättömän kokoinen ja valikkotekstien suomennokset ovat kuin venäläisestä propagandajulisteesta.

Ja se pahin, vanhaa Ericssonia ei saa hengiltä sitten millään. Kaikkea on koitettu, puhelin on hukutettu, heitetty seinään, lyöty sitä erilaisilla aseilla... Mutta ei, terminaattorin tapaan se kokoaa aina itsensä käyttökuntoon.

No, mitäpä tässä isompia murehtimaan, kärsiköön ne, jotka ovat Ericssonin uhriksi joutuneet.

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Joskus tuntuu olevan niin kiire työntää uusimpia malleja markkinoille, että pieniä vikoja löytyy, mutta softa kannattaa käydä päivittämässä niin suurin osa ongelmista selviää.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Oman kännykkähistoriani alku ajoittuu alkusyksyyn 1996. Siitä joulukuuhun 1998 omistin legendaarisen 1610:n, joka on ylivoimaisesti paras minulla käytössä ollut puhelin. Pudotin sen mm. noin 120 km/h nopeudesta moottoritielle - vaurioitta :) Kuulemma vielä kestävämpi on ollut Ericssonin eräs malli (se, missä antennin voi kääntää rungon suuntaiseksi). Setäni pudotti sen epoksimassapurkkiin, ja se toimi vielä sen jälkeenkin. Tosin sen ulkopuolinen puhdistus olisi ollut mahdotonta, ja epoksin kovettuessa näppäimet tuskin toimivat kovin jouhevasti, joten se oli sen puhelimen loppu.

Joulukuussa 1998 ostin sitten 5110:n, joka oli käytössä puolisen vuotta (ja on edelleen äidilläni). Sitä jouduin käyttämään korjaamolla vain kerran - pienestä säälittävästä vaatteet päällä uimisesta rikkoutui näyttö. (Uskokaa tai älkää, vieläpä selvin päin)

3210:n ostin sen tultua markkinoille elokuussa 1999, mikä oli yksi elämäni suurimmista virheistä. Ensimmäiseksi se hajosi, kun kävelin sateessa, puhelin taskussa Sörnäisistä Kallioon (ei siis kovin pitkästi) syksyllä 1999. Keväällä 2000 se sitten simahti lopullisesti. Se oli kaiken kaikkiaan viisi (5) viikkoa korjaamolla, kunnes Nokia totesi, ettei sitä kannata korjata. Sain uuden 3210:n, joka toimi lähes moitteettomasti siihen saakka, kunnes ostin viime kesänä nykyisen puhelimeni (olisiko 3310?). Se on toiminut kiitettävästi ja kestänyt paljon kaikenlaista. Pieniä ulkoisia vaurioita on, mutta niiden kanssa pystyy elämään.

Todettakoon, että olen tavannut monia varsin kestäviäkin 3210:jä, jotka ovat toimineet moitteettomasti ulkoisia vaurioita ja ohjelmistovirheitä lukuunottamatta. 3210 kuulemma jämähtää, jos siihen yrittää säveltää Backstreet Boysien jonkun kappaleen, kertoi pikkusiskoni. Sellaisen ominaisuuden minäkin haluaisin puhelimeeni :)

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nokiani:

Nokia 2110
- toimi hyvin, kunnes tiputin puhelimen vessanpönttöön

Nokia 3110
- Akun (ei Ankan) kanssa ongelmia, sain liikkeestä uuden

Nokia 3210
- Kuuluvuusongelmia, sammuili myös

Nokia 6110
- Ei ongelmia

Nokia 3310
- Kuuluvuusongelmia, sammuili sekä näytössä jotain ongelmia.

Nokia 7110
- Huonoin puhelimeni. Ei pysynyt päällä melkein kirveelläkään, mikrofoni meni sököksi ja akku kesti n. yhden päivän.

Nokia 6210
- Sammuili jatkuvasti.

Lisäksi äitini osti kuukausi sitten Nokian uutukaisen, 8310(?):n ja se on nyt ollut kolme kertaa huollossa.

Pitbat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames
Nykyinen Nokia 8310 toimii erittäin hyvin mutta ennen sitä ollut Nokia 6110:n kanssa oli pieni ongelma - näyttö pimeni välillä (auttoi kun painoin lasia).

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No toki on pieniä vikoja ja malli on 3330.

Entinen 6150 Toimi erittäin loistavasti, hieno puhelin. Aikaisemmatkin nokiat ovat toimineet mainiosti. Omistinpa välissä Siemensin kapulan ja Erkkiäkin kokeillut olen ynnä muita, mutta eihän niissä ole edes käyttö logiikkaa. Niin on se kumma kun ei edes puolen vuoden jälkeen puhelin tunnu omalta.

Mitä tulee perinteiseen Nokian mallien bugeihin ja ainaisees valitukseen niiden huonoudesta. Tottahan se on, puhelimet suunnitellaan ka. kestämään 2 vuotta. Sen jälkeen normaalisti puhelin on jo vaihdossa. Hyväksyttävää, mielestäni näin ei ole. Ongelma ei ole yksin Nokian, samanlaisia ne muutkin merkit ja mallit ovat. Suomessa ja jopa mailmalla Nokian kapuloita liikkuu vaan eniten, joten kaipa niistä vikakertomuksiakin liikkuu eniten. Joidenkin, omantienkulkiojoiden mielestä taas se oma "harvinainen" puhelin Nokioiden joukossa on ylivertainen, pikku vikoja ei edes suostuta itselleen myöntämään, hassua. Tällaisiakin kavereita tunnen. Tietenkin jotkut myös haukkuvat tätä kapitalismin ja Globaalinkaupan yritystä, ihan jo periaatteidensa vuoksi, sehänm on iso ja paha, sitäpaitsi muualla on aina parempaa.

Räpsiähän Nokian puhelimet ovat, haukunpa omaani päivittäin ja manaan, mutta paremmin nen makuuni sopivat kuin esim Siemen, ja erkki, Motorolasta puhumattakaan, tuskinpa nekään viattomia ovat. Mutta jokainenhan saa ostaa sen puhelimen kuin haluaa, valinnan vapaus on hieno juttu ja valittaminen kansallis perinne.

ps. Eipä mene puhelin päälle, prkl.

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Entisissä kännyköissä oli aina jotain vikaa (näyttö pimeni ym.), mutta nykyinen 8310 on toiminut moitteettomasti ja se on ollut käytössä jo melkein vuoden.

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Itselläni on ollut 2110i, toimi loistavasti (toimii vieläkin), 6110:n kanssa oli pieniä ongelmia (softan kanssa), akku ei pysynyt kunnolla paikoillaan, paperin pala akun alle ja ja ongelma oli ratkaistu. Lisäksi puhelin alkoi vanhetessä sammua itsekseen. Nyt on ollut 2½ vuotta 6150 ja se on toiminut moitteettomasti. Sen huomasin, kun ostin 6110:n, että puhelimen ensimmäistä versiota ei kannata ostaa, sillä niissä on jotain pieniä ohjelmisto vikoja. Kannattaa odottaa muutama kuukausi, jolloin ne viat ovat yleensä korjattu. Sama juttu se on lähes kaikissa asioissa, ostat esim. uuden auton (joku ihan uusi malli), niissä on jotain pientä vikaa aina.

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä ole ollut nokiaa ikinä ja ei tule olemaan.
Puhelimet jota olen omistanu on toiminu loistavasti paitsi nykynen benefon q 10 on ollu jotain pientä häikkää...Mutta panasonic g 90 toimii vieläkin kuin unelma ei tosin mulla käytössä mutta kaverillani eli lainassa.joten jos uuden puhelimen ostatte niin ostakaa joku panasonikin malleista suosittelen :)

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
3210 on toiminut todella hyvin.

Panasonic ja Motorola takasivat sen, että välillä Göteborg - Tukholma sai rauhassa kuunnella musiikkia autossa. Ei soinut puhelin....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy