Ja todetaan nyt silti, että mielestäni kellojen siirrosta voidaan kyllä luopua, mutta vain sillä edellytyksellä, että jäätäisiin pysyvään kesäaikaan.
Minä olen ihan samoilla linjoilla, että jos kellon siirrosta pitää luopua, niin sitten ehdottomasti pysyvä kesäaika. Näin ihan normaali päivä(konttori)työtä tekevänä, silloin harvoin kun niitä on tarjolla tällaiselle puolikuntoiselle.
Menisi turhan raskaaksi elämä, jos mentäisiin pysyvään talviaikaan. Siinä ei paljon päivänvaloa vapaa-ajalla näkisi välillä lokakuu-helmikuu. Lisäksi ulkona harrastettavien kesälajien kausi lyhenisi olellisesti, kun sellaisiakin lajeja on, joita harrastetaan kaukana keinovaloista, tosin sehän ei näitä urbaaneja ihmisiä kiinnosta tippaakaan. Ja, kun se valoisa tunti tulisi pysyvässä talviajassa sinne jonnekin aamuyön/aamun pikkutunneille, niin hyöty on +/- 0 vs. pysyvä kesäaika, jolloin se valoisa lisätunti tulisi iltapäivään/iltaan.
Ja lopuksi kaiken uhallakin: Minun puolestani kellojen siirtelyä voidaan jatkaa ihan vapaasti, se vie pari-kolme päivää tottua uuteen kellonaikaan.
Makuasioitahan nämä ovat ja sieltä pahimmasta päästä.