Mainos

Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 400 526
  • 2 177

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Vaikka ei paljoa vaadi niin vaatii kuitenkin sen, että yritetään ja panostetaan, eli liikaa.
Niin. Ehkä eniten vtuttaa se, että ajoittain Kärppien some näyttää lupaavalta, siltä että se olisi ottamassa steppejä eteenpäin, mutta sitten taas lopahtaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aivan loistava video, vaikka Ässiltä onkin. Pääosassa Rami Määttä mikitettynä. Mielellään näkisin Kärpiltäkin tällaisia, ei paljoa vaadi.



Ei ole mahdollista Kärppien somelle. Kaikki aika käytetään lyhyiden videoiden editointiin ja ulkoasuun sen sijaan, että saataisiin tuotettua sisältöä katsojille. Kuka tätä laivaa johtaa? Onko kehityspäällikön hommia vai kenen?
 

X-Hearted

Jäsen
Tottahan täällä turistaan.

Jotenkin toivoisi isoa uudistumista sosiaalisen median toimiin. Mikä on niin vaikeaa ottaa oppia somen valtakunnan kärkitiimeistä?
 

Vuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulu
Tottahan täällä turistaan.

Jotenkin toivoisi isoa uudistumista sosiaalisen median toimiin. Mikä on niin vaikeaa ottaa oppia somen valtakunnan kärkitiimeistä?
En nyt sano, että Kärppien some olisi riittävän hyvällä tasolla, mutta kyllä somessa otettiin viime kaudella isoja uudistusharppauksia positiiviseen suuntaan.
 

OsmoK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Manchester United
Lomat ne on somehessuillakin. Otahan vaikka kylmää juomaa ja istahda hetkeksi pihalle huokaisemaan sinäkin niin jaksat sitten talvella.
En nyt ajanutkaan takaa, että heinäkuun helteillä päivitysten pitäisi olla päivittäisiä. Kärpät alkoi treenaamaan toukokuussa joukkueena (joku korjaa jos olen väärässä) ja treenasi juhannuksena tienoille. Tuolta jaksolta ei käytännössä mitään päivityksiä. Toki voihan olla, että nämä "hessut" ovat neuvotelleet itselleen pitkät lomat.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Ottelutapahtumasta. Ennen muinoin, kun Veteraani aloitti Jääkiekon seuraamisen 70-luvun Oulussa tai 60-luvun jalkapallossa. Silloin riitti pelkkä peli, ei kaivattu hirveästi oheistapahtumaa ottelun kylkeen. Toki taisi silloinkin makkaraa kahvia ja karkkia saada myyntipisteistä ainakin jalkapallossa. Raksilassa ei ollut myyntipisteitä hallin alkuajoilla vuosiin ja ottelut saattoivat vetää paikalle 8000 katsojaa.
Nykyään on ajat toiset, joka tuutista tulee viihdettä ja katsojille ei riitä pelkkä peli, leipää ja sirkus huvia on oltava.

Tällä hetkellä. Viime kauden alku show oli mielestäni hieno. Ei valittamista. Viime kaudella kuutiosta tuleva alkupohjustus oli hyvin tehty, sitten tuo historia pläjäys menneiltä vuosilta Jampan Kärpät on rautaa tahdittamana, lämmitti sydäntä, soisi jatkuvan.

Otteluissa on saattanut olla parhailla paikoilla bändejä esiintymässä. Hyvä ajatus, mutta ei toimi. Jopa Portion Boysin esiintyessä tuli lehtereille kourallinen ihmisiä katsomaan bändiä. Ei anna ottelutapahtumalle yhtään mitään.

Ottelutapahtuman pullonkaula ja suuri viihtyvyyteen vaikuttava asia on käytävä myynti. Niin kuin sanottu monta kertaa, ei toimi. Taitaa olla käytävä myyntiin Kärppien vaikea vaikuttaa, niin kauan kun myynnistä vastaa toimijat joille homma on ulkoistettu. Siellä mennään tyyliin tällä viikolla Lahtiset ja ens viikolla Virtasten vuoro myydä makkaraa.
Siinä sitten opetellaan yhden lähimaksu laitteen kanssa ihmisten jonottaessa.
Toivottavasti Kärpät ja myyntipisteiden pitäjät pitävät palaverin ennen kauden alkua, jossa käydään myyntiä läpi.
Vaikka myyntipisteet eivät ole Kärppien ylläpitämiä on ottelutapahtuma Kärppien. Kärpät voisi panostaa hankkimalla myyjille lähimaksu laitteita ja päivittämällä myyntipisteiden hinnastot ajan tasalle.

Oluen myynti ja Routa Baari taitaa olla Kärppien ylläpitämiä ? Onko oluen myynnissä Happy hour aikoja. Puoli tuntia ennen peliä voisi olutta myydä Happy hour hinnoilla.
Ihanne tilanne olisi tietenkin, jos Kärpät hallinnoisi käytävä myyntiä, silloin voitaisi myyntipisteiden tuotteita myydä vaikka pienellä alennuksella 1-2 € puoli tuntia ennen ottelua.

Summa summarum. Koska Raksilaa ei voi pyrotekniikalla nostaa puoli metriä ilmaan ja pyörimään ylös alaisin on nykyinen alku show mielestäni ihan riittävä.
Ainoaksi keinoksi ottelutapahtuman parantamiseksi jää sitten käytävä myynti, ruoka ja olut. Kausikorttilaiset käyvät peleissä vaikka myyntipisteistä ei saisi muuta, kuin kylmää kyrsää. Ottelutapahtuma on tärkeä satunnaisille kävijöille, jos käytävä myynti ei toimi, niin ei sinne silloin herkästi uudestaan mennä. Satunnaiskatsojat määrittelevät tulevan kauden yleisömääriä. Homman toimiessa, voi siellä käydä useimminkin.
Siinä haastetta, muuttuuko mikään vai mennäänkö vanhoilla eväillä. Otteluliput alkavat olla sellaisissa hinnoissa, että rahoille olisi saatava muutakin vastinetta kuin jääkiekko.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Etra

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä käytävämyyntikin on lähes kokonaan Kärppien käsissä, ollut jo pitkään.
Oy:n vai Ry:n? Minä luulen, että jälkimmäisen + tietenkin OLK:lla on ainakin oma luukku paloaseman puolella. Oliko muitakin seuroja?
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
En nyt sano, että Kärppien some olisi riittävän hyvällä tasolla, mutta kyllä somessa otettiin viime kaudella isoja uudistusharppauksia positiiviseen suuntaan.
Toisaalta samaa mieltä, varsinkin alkukaudella oli paljon uutta ja eteenpäin oli menty. Valitettavasti se vain jäi siihen. Se miten alkukaudella oli ihan siistiä nähdä ne nopeat pätkät kolmesta eri pelaajasta treeneissä tekemässä kaartoa tai laukomassa samalla kun joku rällätys soi taustalla, niin se kävi nopeaa vanhaksi. Saatiin sieltä kuitenki änäriranne jossai välissä.

Otan taas esimerkkinä AC Oulun. Somea päivitetään jatkuvasti, muutenkin kuin Makujen Paljetin lounaslistalla. Pelireissulta saadaan pätkiä, joukkueen jäsenten fiiliksiä, mitä hommaavat bussissa/vapaalla ja pyöriipä siellä nyt kesken kauden kämppäkavereiden esittely-sarjakin. Pelien ulkopuolella on pätkiä treeneistä (ilman jotain outoa biisiä ja jossa näkyy muutaki kuin muutama nopea suunnanvaihdos) ja oheistoiminnoista. En muuten ollut edes tietoinen tästä että Kärpilläkin oli Emme Kiusaa-kampanjan kanssa yhteistyötä, ennenkun joku somejamppa tajusi edes jakaa toisten tarinat Kärppien ig-stories osiossa. AC Oulun some oli täynnä kyseistä kamppanjaa.

Sitten kun miettii kuinka paljon rahaa näillä kahdella oululaisella seuralla olisi laittaa tuohon someen, niin menee vaikeaksi ymmärtää miten Kärppien some on tuolla tasolla. Minusta sitä ei pidä puolustella koska menneellä kaudella saatiin jotain uutta, jos se silti on edelleen ihan lasten kengissä.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Makujen Paljetti, suosittelen kaikille.

Sitten kun miettii kuinka paljon rahaa näillä kahdella oululaisella seuralla olisi laittaa tuohon someen, niin menee vaikeaksi ymmärtää miten Kärppien some on tuolla tasolla. Minusta sitä ei pidä puolustella koska menneellä kaudella saatiin jotain uutta, jos se silti on edelleen ihan lasten kengissä.
Tähän sen verran, että ihan sama oikeastaan, että paljonko rahaa olisi laittaa someen, jos sillä rahalla ei saada hankittua laatua. Toisaalta Kärppien vanhanaikaisuutta ja talkooajoissa pysymistä kuvaa hyvin esim. vähän aikaa sitten julkaistu pyyntö saada faneilta videomateriaalia ilmaiseksi Kärppien käyttöön. "Lähettämällä videon annat Kärpille oikeudet...". Tämä taktiikka on nyt muutaman kauden ainakin ollut käytössä. Viime ja toissakaudella on ollut ihan mukiinmenevät alkushowvideot mediakuutiolla.

Yksi harmittava piirre on ollut sometiimin vittuilu kannattajille jos jotain kritiikkiä esim. täällä Jatkoajan keskustelupalstalla esitetään. Välillä tuntuu, että siellä on töissä kiukuttelevia teinejä, jotka pahastuvat pienestäkin vaatimuksesta hoitaa läksyt ja tehdä kotitöitäkin välillä.

Ei silti, uskon, että Kärppien sometekemisen laatu tulee jossain määrin paranemaan ensi kauden aikana. Laitteita on hankittu ja uskon myös, että vaikka kritiikkiä on näin ärsyttävästi nimimerkkien takaa annettu, niin on sieltä jotain otettu opiksikin. Mun mielestä viime vuosina sometekeminen on kehittynyt ihan mukavasti. On seuroja, joissa hommat hoidetaan paremmin, jopa todella paljon paremmin, mutta uskotaan tässäkin asiassa omiin. Ei tämä kuitenkaan ole pelkästään sometiimistä kiinni. Siellä on sellaisia muumioita johtoportaassa ollut päättämässä asioista, että tällaista pientä pohjoisen miestä ihan hirvittää.

Kaikkea ei saa muutettua kerralla tässä meidän faxiajan organisaatiossa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos palataan ottelutapahtuman alkujuurille, siis erien aikaiseen ottelutapahtumaan kun peli käy.
Tapahtumatuottajien tulisi keskittyä ns. pelin draamankaareen. Kannattaisi käydä Luulajasta hakemassa oppia kuinka yleisölle annetaan tilaa pelitapahtuman katkojen aikana. Raksilassa kun pelikatko tulee, tuutataan kaikki katkot täyteen mainoksia tai lätkämusaa joka ei ole uudistunut paljonkaan kymmenessä vuodessa. Tapahtuman tuotantoryhmän tulisi lukea peliä ja havaita tiukoissa tilanteissa milloin annetaan yleisölle tilaa hurrata kommentoida tai ihan mitä tahansa, yleisö sen tunnelman pohjimmiltaan luo. Pelin pitäisi hengittää jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Jokainen peli on erilainen ja täynnä muuttuvia tilanteita, yllättäviäkin. Sitä tulisi tekijät seurata tarkkaan ja elää sen mukaan. Tällä hetkellä survotaan vaan kamaa mitä listalla seuraavaksi on.
Taitava tapahtuman tekijä ei ole pelkkä dj vaan myös dramaturgi. Emminä valita mutta kyrsiihän se...
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jos palataan ottelutapahtuman alkujuurille, siis erien aikaiseen ottelutapahtumaan kun peli käy.
Tapahtumatuottajien tulisi keskittyä ns. pelin draamankaareen. Kannattaisi käydä Luulajasta hakemassa oppia kuinka yleisölle annetaan tilaa pelitapahtuman katkojen aikana. Raksilassa kun pelikatko tulee, tuutataan kaikki katkot täyteen mainoksia tai lätkämusaa joka ei ole uudistunut paljonkaan kymmenessä vuodessa. Tapahtuman tuotantoryhmän tulisi lukea peliä ja havaita tiukoissa tilanteissa milloin annetaan yleisölle tilaa hurrata kommentoida tai ihan mitä tahansa, yleisö sen tunnelman pohjimmiltaan luo. Pelin pitäisi hengittää jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Jokainen peli on erilainen ja täynnä muuttuvia tilanteita, yllättäviäkin. Sitä tulisi tekijät seurata tarkkaan ja elää sen mukaan. Tällä hetkellä survotaan vaan kamaa mitä listalla seuraavaksi on.
Taitava tapahtuman tekijä ei ole pelkkä dj vaan myös dramaturgi. Emminä valita mutta kyrsiihän se...
En usko että muisti olisi näin lyhyessä ajassa ehtinyt tehdä tepposet, mutta ainakin pleijareissa taisi olla useampi katko missä ei kuulunut musiikkia tai mainoksia, vaan annettiin fanien olla äänessä. Oli kyllä uskomattoman hieno kausi fanikatsomolta.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En usko että muisti olisi näin lyhyessä ajassa ehtinyt tehdä tepposet, mutta ainakin pleijareissa taisi olla useampi katko missä ei kuulunut musiikkia tai mainoksia, vaan annettiin fanien olla äänessä. Oli kyllä uskomattoman hieno kausi fanikatsomolta.
Ai, tsorry tuota en erikseen huomannut. Tätä asiaa olen vain monta vuotta ihmetellyt...
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Rehellisesti varmaan puolet pelikatkoista loppukaudella pyhitettiin fanikulmauksen chanttauksilla, jos sellainen vain oli käynnissä pelikatkon tultua. Eli kyllä DJ on alkanut käyttämään pelisilmää enemmän. Myös ihan osuvia biisivalintoja tullut kenttätapahtumiin peilaten aina välillä.

=========

Jos noista kioskeista jotain, niin ihan katastrofihan ne on pääosin. En voi käsittää miten ei edes hinnastoja saada päivitetty kiskojen yläpuolelle vaan siellä on vaan jotain vitun bändijulisteita ja maalarinteippiä vedetty hinnastojen yli. Hienon näköinen ja varsin houkuttelevaa mennä kiskoille, kun ei mitään hajua mitä siellä myydään ja mihin hintaan.

20 miljoonan liikevaihdon pumpulle vissiin liian kallista hommata vaikka pari screeniä per kiska sinne yläpuolelle johon niitä hintoja voisi päivittää vaikka reaaliajassa kysynnän mukaan. (heh).
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oy:n vai Ry:n? Minä luulen, että jälkimmäisen + tietenkin OLK:lla on ainakin oma luukku paloaseman puolella. Oliko muitakin seuroja?
Minä en ole nyt tulevan kauden kuviosta selvillä. Takavuosina kaupunki jakoi paikkoja myös kaukalopalloseuroille (myöhemmin -seuralle), Kiekko-Oululle ja OLK:lle. Nämä kaikki laskettiin "hallin pääkäyttäjiksi" Kärppien lisäksi.

Nykyään OLK on ainoa noista.

Valtaosa kioskeista ovat Oy:n operoimat, onkohan Ry:llä vain yksi (yksi kioski = kaksi luukkua).
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maalilaulu sais kyllä vaihtua. On vaan jotenki niin kulunut jo tuo "I Will Survive". Toimi ehkä vuonna 2014, mutta ei enää 2024. Verkko heiluu tai Routasydän ois kuitenki Kärppien omia biisejä.
 

JMA50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Maalilaulu sais kyllä vaihtua. On vaan jotenki niin kulunut jo tuo "I Will Survive". Toimi ehkä vuonna 2014, mutta ei enää 2024. Verkko heiluu tai Routasydän ois kuitenki Kärppien omia biisejä.
Eikö "verkko heiluu" vaihdettu nimenomaan joukkueen toiveesta takaisin tuohon "I will survive"? Vai muistanko väärin.

Itselle se iskee paremmin ja tuo omasta mielestä paremman fiiliksen halliin. Ja hei, ei muiden Liigajengien maalilauluja soitettu yleisurheilufinaalien jälkeen stadionilla! Vielä kun ois Väisäsen Ville kuluttanut "Arvoisa Olympiastadionin yleisö, sadan metrin finaalin ensimmäisenä maaliin ajalla XX.XX..."
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itselle se iskee paremmin ja tuo omasta mielestä paremman fiiliksen halliin. Ja hei, ei muiden Liigajengien maalilauluja soitettu yleisurheilufinaalien jälkeen stadionilla! Vielä kun ois Väisäsen Ville kuluttanut "Arvoisa Olympiastadionin yleisö, sadan metrin finaalin ensimmäisenä maaliin ajalla XX.XX..."

Sepä juuri, kun ei sen pidä soidakaan missään muualla kuin Raksilassa. Välittömästi maalilaulu vaihtoon.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Onko todella se Väisänen porukan mielestä niin hyvä kuuluttaja, että hänet pitää lennättää joka peliin erikseen etelä-Suomesta, missä nykyisin asuu?

On tehnyt tuota hommaa tosi pitkään joo ja tavallaan kuuluu kalustoon, mutta ei ole minusta mitenkään korvaamaton. Monta kaveria on käynyt siinä yrittämässä, mutta yhdellekään ei ole annettu aikaa oppia hommaa vaan ilmeisesti katselijapalautteen perusteella heitetty saman tien mäkeen. Tätä en ymmärrä, sillä siellä on ollut todella hyviäkin yrittäjiä.

Niin ja eilinen peli oli halli-DJ:ltä pohjanoteeraus. Kaiken maailman huumorimusiikkia ja muuta ihme vingutusta. Ei jatkoon.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Niin ja eilinen peli oli halli-DJ:ltä pohjanoteeraus. Kaiken maailman huumorimusiikkia ja muuta ihme vingutusta. Ei jatkoon.
Yleensä en tähän osastoon edes kiinnitä hirveästi huomiota, mutta eilen oli kyllä homma täysin hakusessa DJ:llä. Biisit alkoivat ja loppuivat miten sattuu, soittolistalle oli eksynyt ties mitä kahden pennin hölkkää ja esimerkiksi karmeita amisdisco-versioita Leevi and the Leavingsin klassikoista ja volumetasotkin tuntuivat heittelevän pitkin peliä.

En tiedä oliko siellä käytössä joku uusi läppäri minkä takia homma oli noin hakusessa, mutta paljon on skarpattavaa tälläkin osastolla kauden alkuun. Tunnelmanluonnista ei tietoakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös