Ke 5.5.2021 HIFK - Tappara

  • 29 993
  • 436

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tapola ilmeisesti kävi tuomareiden juttusilla heti tuon haastattelun jälkeen. Hassu jätkä.

Kävi tietty kehumassa dumarit, jotta on taas varaa sitten haukkua niitä kun seuraavan kerran kiekot putoilevat jäähän.

Ette te siellä Oulussa tajua näiden balanssien perään?
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei siinä varmasti mitään vikaa ollut ja ihan asiaa varmasti puhui siltä osin. Ehkä olisin itse jättänyt kaivelematta vanhoja tässä kohtaa.
No joo, totta tuolta osin. Toisaalta eipä nämä pelihaastattelut yleensä kovin hyvin ole käsikirjoitettuja yleensä. Raskas kausi varmasti kaikilla joukkueilla takana, se varmaan pääpointti.

Kiva nähdä, että pronssi hymyilyttää HIFKiä kuten kuuluukin. Voittaminen on mukavaa, murskavoitto kauden päätöksessä varmasti vielä mukavampaa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Taisi Suski vedellä jo Tapparaa kakkoseen pelin aikana?
Strapon vai strapoff, siinäpä pulma. Suski, Pikkarainen vai ketä meitä siinä oli. Ite kuvasin ja heilutin pyyhettä, mutta nauha on hukassa. Sen muistan, että kovaa ajettiin kakkoseen, mutta ikää kun on jo kertynyt, varma ei voi olla juuri mistään.

Tappara ei tänään ilmestynyt kaukaloon. Sääli. Ite oottelin hurlumhei-lätkää. Nopeita kääntöjä vastahyökkäyksiin ja rannikolta rannikolle suorittamista. Tähän ei alistunut kuin kotijoukkue, ja sekin vain ajoittain.

Luuliko Tappara, että toteuttamalla vajavaisesti raumalaisten pelitapaa, asiat hoitusivat kuin itsestään. Ei voi olettaa, että lähes liikkumattomien puolustajien löperöt kiekonsiirrot vastustajan karvauspaineen alla, yhdistettynä hyökkääjien vajavaisiin ja välttävästi ajoitettuihin hakuihin, tuottaisivat laadukkaita hyökkäyksiä.

No olihan iiäfkoon suorittama karvaus ja tolppaträppi ihan mukiinmenevästi toteutettua, mutta oikeesti, ei tää ny kotijengiltäkään mikään päädystä läpi-suoritus ollut.

Ja se maalinedustan pelaaminen puolustusalueella. Ei tahtoa, ei halua, ei sitten niin yhtään mitään. Mitähän mahtaa Heljanko tuumiskella? Hukkuukohan kynä jatkosopparin allekirjoitustilaisuudessa?

Jopa minä olen pettynyt, vaikka suurimmat sympatiani suuntautuvatkin toisaalle. Toivottavasti naapuri nousee takaisin omalle tasolleen jälleen syksyllä ja saadaan tiukkoja ja liukkarittomia vääntöjä uuden areenan alkutaipaleelle.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No olihan iiäfkoon suorittama karvaus ja tolppaträppi ihan mukiinmenevästi toteutettua, mutta oikeesti, ei tää ny kotijengiltäkään mikään päädystä läpi-suoritus ollut.
No tota, olen vaan "katsoja" enkä termeissä niin ekspertti enkä oikein nähnyt "tolppaträppiä" siten kun sen itse ymmärrän, mutta sinällään hienosti esiin nostettu täm korkea träp (ehkä vaan koska Tappara), mutta ei tätä träppiä TPS:iä vastaan oikein nähty. Olisi varmaan pitänyt ja nyt ehkä paremmin ymmärän Pikkaraisen tuohtumuksen, jota siis ei näe jos ei ole kaveria riittävästi haastiksissa katsonut. Itse huomasin runsaan träpin jo pelissä en vaan tajunnut tarinaa...
 
Suosikkijoukkue
Ilves
No tota, olen vaan "katsoja" enkä termeissä niin ekspertti enkä oikein nähnyt "tolppaträppiä" siten kun sen itse ymmärrän, mutta sinällään hienosti esiin nostettu täm korkea träp (ehkä vaan koska Tappara), mutta ei tätä träppiä TPS:iä vastaan oikein nähty. Olisi varmaan pitänyt ja nyt ehkä paremmin ymmärän Pikkaraisen tuohtumuksen, jota siis ei näe jos ei ole kaveria riittävästi haastiksissa katsonut. Itse huomasin runsaan träpin jo pelissä en vaan tajunnut tarinaa...
Niin. Oliskos tää nyt ollut "korkea" tolppatrap kun etäisyys maalitolppaan oli kuitenkin nelisen metriä. Kårkikarvaaja lähes paikallaan haistelee oikean puolustajan toimintaa, pakottaen avauksen toiselle laidalle jonne kakkoskarvaaja on jo asettunut valmiina katkaisemaan mahdollisen avauksen keskialueelle, tahi estämään syötön väliin hakevalle sentterille.

Ei toki toisteisin karvaus tässä pelissä, mutta ajoittaisena ja tiettyihin puolustajiin kohdennettuna toimiva.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. Oliskos tää nyt ollut "korkea" tolppatrap kun etäisyys maalitolppaan oli kuitenkin nelisen metriä. Kårkikarvaaja lähes paikallaan haistelee oikean puolustajan toimintaa, pakottaen avauksen toiselle laidalle jonne kakkoskarvaaja on jo asettunut valmiina katkaisemaan mahdollisen avauksen keskialueelle, tahi estämään syötön väliin hakevalle sentterille.
En sitä niin tarkkaan katsonut. Oma tolppaträp muistoni on siitä kun toista tolppaa joko ihan koskettiin kädellä tai mailalla pakottaen peli juurikin yhdelle puolelle. Tokihan sieltä sitten ajan kanssa jotkut tuli kuitenkin lopulta "väärältä" tai "oikealta" puolelta, niin että karvaaja jäi lähinnä juttelemaan veskarin kanssa ja homma vähän kuivui. Tästä muuten tulee taas se mukava muisto eräästä Oulun pelistä, missä Kärppien avaus (Marjamäki?) perustu juurikin siihen, että träpäävä valitsee puolen ja Törmäsen IFK ei sitä tehnyt: ja sitten sitten seisottiin maalin takana ja kädet heiluu (pelaajilla) ja lopulta lyödään pitkä, kun se vitun vastustaja ei liiku niin kuin avaukseen kuuluu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös