Alku monasti hankala, lopussa...
Olipahan todellakin ottelu! Ottelun puolivälin tietämissä oli mielessä, ettei tästä tapparalaisittain mitään tule: "isät vastaan pojat" ja ties mitä kuluneita fraaseja päässä liikkui. Lukko vei ja Tappara "vikisi", vaikka kyllä Tapparalla tiettyä taistelumeininkiä ja taklauksia pelissä oli alkupuolellakin. Mutta syöttötarkkuus oli todella heikko, eikä tilanteita tahtonut syntyä... Peli näytti aika selvältä.
Tapparan kavennusmaali 1-2:een oli kaiken uuden alku! Ei kauheasti tarvinnut Lukon siimaa antaa, kunn jo rupes tapahtumaan. Yritän kuitenkin ajatella, että Tapparan tasonnostolla olis ollut tuossa jotain tekemistä. Ja eihän Lukkokaan taida ainakaan tässä vaiheessa kautta kyetä pelaamaan saumattomasti 60 minuuttia aivan samalla tasolla ja tempolla. Kyllä ainakin C-päädyssä riemua riitti Tapparan kääntäessä ottelun! Tästä tuleekin mieleen, että käykää nyt hyvät Tapparan ystävät katsomassa näitä otteluita. Luulen Tapparan tällä kaudella tarjoavan useammankin kerran vastinetta tiketistä maksetulle rahalle: joukkueessa on ihan mielenkiintoisia pelaajia ja aika hyvä ja yritteliäs taisteluilme saattaa olla kauden tunnusmerkki!
Jani Nieminen maalissa pelasi ihan hyvän ottelun. Ehkä siellä nyt muutaman kerran kiekko vähän pomppi ja oli ehkä jokunen epävarman näköinen torjunta. Mutta tulos on tärkein ja ainakin minusta Nieminen täytti paikkansa ihan OK. Ei se Säterin "ylivoima" ole mitenkään siellä "kirkossa kuulutettu". Tapparalla taitaa olla tällä kaudella ihan hyväntuntuinen parivaljakko maalivahtiosastolla.
Doell ja Toporowski ovat kyllä selkeitä vahvistuksia joukkueelle. Minusta saamme olla varsin hyvillä mielin näistä hankinnoista. Doellista ensimmäinen mielikuva oli kuitenkin se, että onpas siinä aika pienikokoinen pelaaja. Tuli mieleen jotenkin Kangasniemen Antti noin siis koon ja olemuksen suhteen. Onhan tuo Kevin kai sen kuuluisan "puolinumeroa" isompi, mutta ei siis todellakaan näyttänyt minun silmissäni mitenkään kovin vahvalta ja fyysiseltä. No, pelisuoritukset olivat Doellilla erittäin lupauksia antavia. Olisi vaan vietävä saanut tehdä edes yhden maalin... Hyviä syöttöjä onnistui kuitenkin tarjoilemaan ja erityisesti minua miellytti muutama tilanne, jossa Kevin todella näppärästi karvasi kiekon pois vastustajalta... Taitaa olla aika monipuolinen ja yritteliäs pelaaja tuo Doell. Peukut siis täältä pystyyn, vaikkei olekaan kooltaan mikään Toporowski!! ;)
Strömbergin yrityksen minäkin ehdin huomioida. Ei jättänyt tilanteita kesken, vaan esim. ollessaan jo tiukasti vastustajan pihdeissä, pyrki päättämään hyökkäyksen laukaukseen. Jonkun kerran olin aivan varma, että Kim ei tuosta mitään aikaan saa, pehmenee pakin kainaloon... Mutta niin vaan sieltä saatiin kohtuullinen laukaus aikaiseksi. Ei siis hassumman näköistä, eiköhän jatkossa saa tulostakin aikaan, jos vain ei jätä hommaa kesken. Kärsivällisyyttä tarvitaan!
Kannattipa todellakin lähteä hallille, kyllähän tuo voittaminen on aina hauskaa. Ja joskus niin kaksinverroin, kun on jo oltu aika pahassa sillassa!! ;)