Ke 19.11.2008 Espoo Blues - SC Bern (CHL)

  • 26 379
  • 124

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Ja edelleen. Kuka järkevä ihminen voisi sanoa ettei Juhaht:n viesti olisi täyttä asiaa. Totta vitussa on. Kiekko-Antilta on tullut paljon fiksua tekstiä ketjuun jos toiseenkin ja Norly on vaikuttanut olevansa aidosti innoissaan Bluesin menestyksestä eurokentillä.

Mitään ei teitä ketään vastaan ole ja Juhaht:n kanssa olen jakanut mielipiteet esim Tolsan Jarin loisto-otteista aina aikaisemminkin. Tuo haistakaa vittu on lähinnä sille hinttiosastolle jaettu joka kihisee kiukusta Bluesin tehdessä historiaa ja jotka saivat touhutipan housuunsa viimelauantain pelistä tai siitä kun Heiskanen heitettiin kentältä ulos viime finaaleissa aiheetta,

Dynastia jos toinenkin luhistuu mutta meillä on Wolfpack.
 

trap

Jäsen
Kannattaa tsekata Maikkarin nettisivut. Sympaattisia Blues-pelaajien haastatteluita, Ispi-jutun otsikko herätti vähän hilpeyttä, mutta etenkin Kellerin ja Puustisen kommenteille peukkuja.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Ranking pisteet vaikuttavat mm. ensi vuonna CHL joukkueiden lohkojakoon ja maapaikkojen jakoon. Jos olet CHL liigan sivuihin tutustunut kasvaa joukkuemäärä ensi vuonna, mutta osaporukkaa joutuu käymään ensi karsinnat läpi. Lohkot arvotaan sitten tasokorien perusteella.

Mitä vikaa on yhteisöllisyyden hakemisessa? Eikö juuri sitä olla nykyään vailla? Ihmiset paiskivat töissä vain töitä ja vapaa-aika on kortilla, eikä järjestötoiminta vedä. Eikö se ole pelkästään hienoa, että urheilu vielä yhdistää ihmisiä. Liian vähän on ihmisiä yhdistäviä asioita. Mielestäni on ihan sama ketä hallille tulee. Pääasia on, että yleisöä tulee. CHL menestys näkyy varmasti myös runkosarjan yleisömäärissä. Yleisömäärä on tällä kaudella laskenut viime kaudesta ja on jälleen alle tavoitteen. Meitä "blues hulluja on se 3500. Se on se määrä joka on hallilla melkeinpä aina roikkunut, jo Matinkylä ajoista asti. Sitä menestystä on huudettu lisäkatsojien saamiseksi ja nyt ei jollekin tunnu kelpaavan. Tätä ei järkeni ymmärrä.. Ihan sama ketä tulee ja ketkä haluavat iloa menestyksestä ammentaa.
Ehkä olen homo, joka kaipaa ryhmäkoheesioita ja yhteisöllisyyttä. Taitaa olla aika mennä nukkumaan. Huomenna kiireinen työelämä odottaa jälleen kuten jo E totesi. Ei taideta CHL voitosta vielä vapaita saada..
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli käytännössä tällä hetkellä ei yhtään mitään?

Ei vaan rankingin mukaan se meni jo tällä kaudella. Kaksi joukkuetta Venäjältä, Suomesta, Tsekistä ja Ruotsista. Sveitsistä, Saksasta ja Slovakiasta yksi joukkue suoraan alkulohkoon ja toinen karsintaan, jonka voitti sveitsiläinen Bern. Suomi ja SM-liiga olivat rankingissä toisena Venäjän jälkeen.
Espoon jatkopaikka varmisti sen, että Suomi saa täydet edustajapaikat myös ensi kauden CHL:ään.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Edelleen haistakaa kaikki muut vittu.

Sun tarinas kuulosti hyvin pitkälti omalta stooriltani Matinkylän divarikiekkoa ja Juha Ikosta myöten, mutta meidän suhtautumistapa on kyllä aivan erilainen.

Käsittääkseni ainoa fiilis, mikä nyt niiden matinkylä ja rahastus-blues vuosien jälkeen pitäisi olla tietty ylpeys omaan uskomiseen ja jengin kehittymiseen, eikä sitä energiaa ole mitään järkeä kanavoida johonkin vittuiluun koko muulle maailmalle.

Tuo haistakaa vittu on lähinnä sille hinttiosastolle...

Oli ihan kelle vaan, niin aivan turhaa trollailua se on. Sitä joutuu tällä palstalla ihan tarpeeksi silmät pyöreenä ihmettelemään. Erityisen paljon se alkaa vituttaa, jos tyypit eka kirjottaa tänne yksi yhteen mun "espooblues-tarinan" ja perustee sillä käytöstään.

Bluesin tämän hetkinen filosofia on NÖYRYYS ja TYÖNTEKO, eikä mikään Apemainen paskan jauhaminen ja valittaminen. Siitä lähdetään ja toivon mukaan sitä wolfpackia täällä myös promotaan.

Itse pelistä: Huikeeta hommaa. Suht tylsä matsi kaksi vikaa erää, mutta toki tulos on toivottu ja Bluesilla oli tilanne kokoajan ihan hallussa. Ei kuitenkaan tosiaankaan mikään "vuoden peli" eli tunnelmaltaan jäi kylläkin viime kevään Jokeri comebackin taakse kevyesti.

Yhdyn kehumaan Ulhbäckia, joka oli kentän paras. Rönbergiä en sen sijaan suostu kehumaan, sillä tänään(kin) nähtiin pari hasardihommaa tältä hepulta. Pate ois voinut mun puolesta käydä vähän tätä Abidia (vai mikä lie) lämmittelemässä siinä loppukahinassa, koska eihän ens viikon HV-matsilla ole juuri mitään muuta kuin rahallista merkitystä (ja siihen Patesta ei ole hyötyä).

Ps. me ollaan muuten nyt vasta CHL-välierissa - tästä ruvetaan nyt Petun kanssa siirtämään tavoitetta jo isompiin asioihin, eikä jätetä hommaa kesken kuten viime kaudella vähän kävi... Joku Praha tai Zürich pitäisi olla ihan täysin voitettavissa ja miksei vittu venäläisetkin jos joukkuehenki ja draivi pysyy samalla tasolla?!
 

molari

Jäsen
Eiköhän tuo voitto ollut parasta mahdollista PR:aa koko Bluesin organisaatiolle - eikä siitä tarvinnut maksaa mitään - itseasiassa kassaan "kilahti" mukavat massit tästäkin pelistä.

Mutta kuten Petu totesi ennakossa CHL:aa on hieno pelata ja sitä pelataan jengille ja Suomelle tahtoen (tai tahtomatta).

Itse pelihän oli mitä parasta viihdettä niin heavyjuuserille kuin satunnaiskatsojalle, itse nautin suunnattomasti, kun sain taas kerran katsoa kuinka Petu & Co:n pelikirja toimii - loppuunasti taistelimisen lisäksi helvetin paljon pieniä hienoja ja toimivia yksityiskohtia.

Mutta kyllä tärkeää on myös se, että halli oli täynnä ja sinne siis oli löytänyt tiensä n. 2 000 ihmistä enemmän verrattuna normi runkkismatsiin, lisäksi aika usea "julkkis"/vastaava oli löytänyt tiensä Länärille, Räkän lisäksi siellä bongasin sieltä "silmäätekiviä päällysmiehiä", ainakin muutama HIFK:n pelaaja oli paikalla, jne., ei huono juttu.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Mitä vikaa on yhteisöllisyyden hakemisessa?

Ei yhtään mitään, mutta miksi sen yhteisöllisyyden pitää aina perustua menestykseen? Olisi hienoa, jos se sama "yhteisö" olisi pystyssä myös huonoina aikoina. Mielestäni tässä "koko Suomen Blues" -jutussa ei ole mitään yhteisöllisyyttä, jos totta puhutaan.

Joo, mutta turha tästä on sen enempää jauhaa. Kuuluu johonkin toiseen ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kaikki Bluesin pelit tuli katsottua netistä, elin kaikki ylä- ja alamäet CHL:ssa ja nyt on märkä rätti heitetty vasten kasvoja. Tälläistäkö on fanittaa Bluesia?

Im a sad panda.

*kyynel*
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Kaikki Bluesin pelit tuli katsottua netistä, elin kaikki ylä- ja alamäet CHL:ssa ja nyt on märkä rätti heitetty vasten kasvoja. Tälläistäkö on fanittaa Bluesia?

Im a sad panda.

*kyynel*

Loistavaa elämää, Panda voittaa. Jumalauta Blues menee finaaliin. Blues on ansainnut voittonsa, jatkonsa sekä juhlansa :) Espoo RuleZZZZZZZZZZZ :)

*kyynel* Ihanaa Suomijäkistä :D
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
En minä ole ainakaan edes huomannut mitään gloryhunttausta, siis sanan varsinaisessa merkityksessä.

Omalla kohdallani ainakin kyseessä on ihan vain tyytyväisyys ja ilo siitä, että suomalainen urheilu menestyy, ja suomalainen jääkiekkojoukkue nöyryyttää Ruotsin ja Sveitsin vastaavia näinä liigallemme vaikeina aikoina.

Tavallaan ymmärrän kyllä mitä nämä haistakaavittu-tyypit yrittävät sanoa. Kyllä itseänikin kaihertaisi jos kaiken tämän paskan jälkeen Ilves joskus sattuisi menestymään, ja sitten ympärillä alkaisi pyörimään näitä sankareita jotka syttyvät aina menestyksen hetkillä. Tuntuisi pahalta, kun itse on kärsinyt sydämestään kaikki huonot ajat, ja hyvien aikojen koittaessa halliin ilmestyy tukuttain ihmisiä kuorimaan kermat menestyskakun päältä. Mutta ei tässä tapauksessa ole kysymys mistään sellaisesta. Ei täällä päässä ainakaan yritetä mitenkään omia Blegin menestystä, ei mulla ole ollut siihen osaa eikä arpaa. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että olen erittäin tyytyväinen siihen, että Suomen jääkiekkoilulla on Euroopan kentillä lippulaiva, joka jättää naapurimaiden vastaavat mailien päähän.

Toki täytyy myöntää että Blues on tällä hetkellä varsin helposti sympattava organisaatio. Lähinnä Petri Matikaisen, joukkueen pelityylin, yhteishengen ja melko nimettömien nuorten huikean suorittamisen ansiosta. Mutta noin periaatteessa mulle olisi ihan sama kuka siellä Suomen lippua pitää korkealla. Mutta kuten sanoin, Blues on siihen tällä hetkellä Ilveksen jälkeen henkilökohtaisesti oikeastaan paras vaihtoehto, joten mikäs tässä espoolaisten menestystä katsellessa.
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
En siis todellakaan tarkoittanut mitään "haistakaa vittu" -juttuja. Naurattaa vaan tämä suomalaisten glory hunttaus oli kyseessä sitten mikä juttu tahansa.

Tästä tulikin mieleen, että viime keväänä kaikki kaverit olivat yhtäkkiä maailman kovimpia Blues-faneja. Ei siinä mitään, mutta kuitenkin nämä samat naamat aukovat turpaansa jokaisen Bluesin tappion jälkeen. En kyllä tästä ota nokkiini, mutta naurattaa vaan tuo viime kevään "meidän Blues"-fiilistely, joka todennäköisesti alkaa taas uudestaan, kun Blues pärjää.

Pidit luultavasti vain Espoo Bluesista sen ensimmäisellä demolla, kun se oli vielä TRUE, UNHOLY, BLACK ja KVLT. Nyt katu-uskottavuus on siis rapissut menestyksen ja siirron treenikämpiltä (matinkylä) myötä isommille areenoille ja on jouduttu taipumaan kaupallisuuden alttarilla esittämällä suuremmalle yleisölle sopivaa materiaalia.

Voin nähdä kuinka kohta aletaan avautumaan mistä asti on kannatettu jotain joukkuetta. Ei helvetti mitä puusilmäisyyttä. Puheoikeudesta kaivan esille laminoidun kausikortin -92 ja väärennän todistajakseni ihmisistä kirkasotsaisimman nimen.

-Päivi Räsänen

Itse ottelusta, että hieno tunnelma ja Uhlbäck veti asenteella. Bernin Dube selkeästi pelimies.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitoksia Jääkuutiolle vähintäänkin huvittavista teksteistä ja onnittelut Bluesille välieräpaikasta. Todella kunnioitettava saavutus edetä jatkoon tästä lohkosta.

Terveisin gloryhunter lappeenrannasta. Anteeksi kuitenkin, jos jääkiekon mestareiden liigassa ei saisi toivoa kotimaisille seuroille menestystä ja olla innoissaan niiden pärjäämisestä muiden suurien keskellä. Itse suurena jääkiekon ystävänä olisin aivan varmasti ollut hallissa mukana, mikäli pääkaupunkiseudulla asuisin. Ja uskokaa tai älkää, en olisi kannattanut Berniä.
 
Tulipa vain mieleen, että ei taida olla mitään nollatoleranssia tappeluissa CHL:ssä. Corso tappeli pelissä Magnetogorskia vastaan, ja pelasi sitten seuraavan pelin Eisbäreniä vastaan.

Jännä miten asiat voi nähdä kannattamisessa erilailla. Voitte olla varmoja, että jokainen haluaisi nämä onnistumiset omalle joukkueelleen. Onko sitten niin väärin ajatella, että kerran ei itselle tullut niin ainakin SM-liigasta näytetään jälleen kerran hauista? Ja mitä tulee hunttaamiseen niin jännä homma, vaikka muutamat ilkkujat tyyliin "epäonnistuittepa" tietysti on niin Kärpillekin suurin osa toivotti onnea peleihin tuloksista huolimatta. Ei ole keltään pois, jos liiga joukkueet onnistuvat. Ja näin on ollut menneinäkin vuosina.

Plussaa tietysti, että suomen liigaa arvostetaan jatkossakin niin paljon, että suoraan pääsee täysi määrä joukkueita mukaan.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Eka erä loistavaa peliä molemmilta joukkueilta. Toiseen ja kolmanteen erään intensiteetti ymmärrettävistä syistä hieman putosi, Bluessin kuitenkin pitäessä pelin hallinnassa.

Täällä ollaan hehkutettu Uhlbäckiä, mikä on tietenkin ihan oikein, mutta omasta mielestäni näkyvimmät/positiivisemmat pelaajat olivat Sallinen ja Kähkönen. Kaverit eivät ole taitavimmat mutta monen monta paikkaa saivat luotua tsempillä niin AVlla kuin tasakentällisinkin.

Myös Keller oli aivan eri mies kuin alkusyksystä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kiitoksia Jääkuutiolle vähintäänkin huvittavista teksteistä ja onnittelut Bluesille välieräpaikasta. Todella kunnioitettava saavutus edetä jatkoon tästä lohkosta.

Terveisin gloryhunter lappeenrannasta. Anteeksi kuitenkin, jos jääkiekon mestareiden liigassa ei saisi toivoa kotimaisille seuroille menestystä ja olla innoissaan niiden pärjäämisestä muiden suurien keskellä. Itse suurena jääkiekon ystävänä olisin aivan varmasti ollut hallissa mukana, mikäli pääkaupunkiseudulla asuisin. Ja uskokaa tai älkää, en olisi kannattanut Berniä.


Äläs nyt takerru yhden 16-vuotiaan kommentteihin. Tokihan olisihan itsekin tullut kannatettua mitä tahansa kotimaista seuraa ja vielä kunnolla, jos näitä pelejä pelaisi joku muu seura, kuin Blues. Ehkäpä pojilla jäi hiukan päälle tuo "tää on meidän juttu".

Tärkeintä on, että neljän joukossa on kotimainen joukkue ja parasta on, että se on BLUES.
 
Viimeksi muokattu:

pinky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Myös Keller oli aivan eri mies kuin alkusyksystä.

Kellerille kyllä pitäisi antaa pysyväismääräys, että hän ei saa tulla omalle puolustusalueelle. Bernin maalissa Keller menetti kiekon alimmaisena pelaajana ja toisen erän alkupuolella antoi nappisyötön Bernin pelaajalle suoraan maalin eteen. Jos näyttää siltä, että pitäisi omaan päähän mennä, niin äkkiä aitioon vaan. Jostain syystä Kellerin pelaaminen omalla puolustusalueella on todella huonoa. Ei niin, etteikö ajoittain yritystä löytyisi, mutta kun ilmeisesti sitä näkemystä puolustuspelaamiseen ei oikein ole.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kellerhän oli Jatkisen haastiksessa pahoillaan, mutta kertoi joukkueen ja valmennuksen kuitenkin kannustavan unohtamaan virheen ja jatkamaan peliä. Kelleristä voi kyllä sanoa tamimaisesti, että on maailmanluokan kädet. Kaikkien tommykiviahojen ja terohämäläisten katselun jälkeen osaa arvostaa pelaajaa, joka maalinnurkalla tietää mitä tekee ja ehtii sen tehdä.

Viime kauden 7. välierässä oli vähän epätodellinen tunnelma, kun joulun nurkilla jengiin nostettu junnu oli oman pään aloituksessa kun matsia oli pari minuuttia jäljellä. Eilen kun Sallinen taas pari minuuttia ennen loppua siihen oman pään aloitukseen kyyristyi, niin ei ollut lainkaan pelkoa perseessä. Vaikka pelin luvussa on toki parantamisen varaa, niin mukavaa on nähdä espoolaisen juniorikiekon kasvatti vastuullisessa roolissa tiukoissakin paikoissa.
Sallinen-Kähkönen pari tuntuu toimivan niin tasakentällisin kuin alivoimissakin

Ja pitää tässäkin ketjussa tunnustaa, että Ryhänen on isosti ylittänyt ne odotukset, joita minullakin enne kautta oli. Eavesin lasisuus olisi voinut aiheuttaa ongelmia, jos Ryhästä ei mukana oli. Ja tuntuvat Puustisen sopivan hyvin yhteen ja eilenkin tuloksena hieno tasoitusmaali.
 

Mister

Jäsen
Jaakko Uhlbäck, hyökkäyspään vahvin pelaaja ottelussa. Riisti kiekkoja ja taklasi, viis tehoista jos mies pelaa tuolla intensiteetillä.

Jaakolta tosiaan mieletöntä taklaus ja karvauspeliä. Myös Keller ykkösen laidalla oli loistava. Eaves oli tänään vielä ketjun heikoin lenkki, mutta Beni tulee vielä.

Rönbergiltä paras peli Espoossa ehdottomasti. Huse oli taas tutun varma.

Uhlbäck pelasi todella valtavalla temmolla ja intensiteetillä.

Eaves oli hyökkäyspäässä vähän jäässä, mutta puolustuspäässä taas aika jäätävä. Tuli isolla sydämellä alas ja teki useita hyviä kiekonriistoja.

Rönnberg ei tainnut koko ottelussa syöttää yhtään kiekkoa omille.


Alangon taklauksen näin vain livenä, en ole vielä löytänyt sitä mistään uudelleenkatseltavaksi. Livenä näytti kovasti siltä, että myös taklaavan pelaajan luistimet irtosi mukavasti jäästä (eli näytti kunnon hyppy-tappo-taklaukselta). Korjatkaa, jos olen väärässä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kaikki Bluesin pelit tuli katsottua netistä, elin kaikki ylä- ja alamäet CHL:ssa ja nyt on märkä rätti heitetty vasten kasvoja. Tälläistäkö on fanittaa Bluesia?

En nyt tiedä, kuinka tosissasi tuon kirjoitit, mutta ainakin itselleni tuli eilen hymy suupieleen ennen peliä, kun luin viestejäsi tässä ketjussa. Mielestäni on todella hienoa, että joukkue kiinnostaa muitakin kuin Bluesin kannattajia näissä peleissä. Oma joukkue on aina oma joukkue, mutta kyllä itse olen vain tyytyväinen, jos se minun oma joukkue pystyy antamaan elämyksiä myös muiden joukkueiden kannattajille - elämyksiähän tässä nyt nimenomaan tarjoillaan... niin oli siellä jotain rahaakin joukkueelle tarjolla, mutta se on tällä hetkellä sivuseikka.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Alangon taklauksen näin vain livenä, en ole vielä löytänyt sitä mistään uudelleenkatseltavaksi. Livenä näytti kovasti siltä, että myös taklaavan pelaajan luistimet irtosi mukavasti jäästä (eli näytti kunnon hyppy-tappo-taklaukselta). Korjatkaa, jos olen väärässä.

Joo, noinhan se meni. Oli kyllä todella härski taklaus, jonka olisi voinut Lostedtin avulla kuitata samantien.
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Puhis
Alangon taklauksen näin vain livenä, en ole vielä löytänyt sitä mistään uudelleenkatseltavaksi. Livenä näytti kovasti siltä, että myös taklaavan pelaajan luistimet irtosi mukavasti jäästä (eli näytti kunnon hyppy-tappo-taklaukselta). Korjatkaa, jos olen väärässä.

Maikkarin sivulta löytyy aika pitkä klippi tilanteesta. http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/arkistot/jaakiekko/2008/11/752348

HIENOA BLEG, upea fiilis ja todellakin elämys!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Rönnberg ei tainnut koko ottelussa syöttää yhtään kiekkoa omille.

Yritin tätä asiaa seurata ja silmäni näkivät yhden perille menneen syötön. Toki tämän ohella tuli ainakin kolme turhaa pitkää kiekkoa. Puuttui vain saminuutismainen vilkaisu omaan mailaan, niin kuin siinä olisi se vika.
Sen kyllä näki vaihtoaitoon luistelleen Joonaksen ilmeestä, ettei tainnut itsekään miettiä, että tulipa pelattua tosi hyvä vaihto.
(Kohtahan pitää liitttyä nimimerkki E:n seuraksi Iso-G fanclubiin.)
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
No jopas tänne on tullut kirjoiteltua jurrissa kaikennäköistä tarinaa. Jos joku muu kuin Blues fani saa jotain kiksejä siitä että Blues dominoi omista junnuista rakenneltulla joukkueella Euroopan kenttiä niin eihän siinä mitään väärää ole. Kiva että iloa löytyy ihmisille monista asioista.

Kun tuossa lueskelin uudelleen esim. viime lauantain narri pelin ketjua (johon en itse kirjoittanut mitään) haukuttiin laajalla rintamalla täällä veljellistä rakkautta toitottavaa "We are the world, we are the children.We are the ones who make a brighter day" väkeä lähinnä ylimielisiksi mulkuiksi, joilla on kusi noussut päähän ja joiden kannattama joukkue ei ole koskaan voittanut mitään.

Itse voin käsi sydämellä sanoa, että jos mikä tahansa muu SM-liiga joukkue pelaisi CHL:ää niin en katsoisi yhtään peliä (Niin Kärpäthän mm. kävi häviämässä neljä peliä, lehdestä luin). Itseasiassa jos SaiPa, Lukko, Ipa, KalPa tai nykyinen helvetin hyvää lätkää pelaava Jyp (ei se muutaman vuoden takainen vanha paska tsemppi Jyp) pelaisi CHL:ää voisin ehkäpä salaa toivoa että edellämainitut joukkueet vaikka siellä pärjäisivätkin. Muiden kohdalla toivoisin pelkästään tappioita.

Kun tätä muuta paskaa on nyt jauhettu puolen kymmentä viestiä niin voihan pelistäkin muutaman sanasen sanoa. Alangon tilanne pelästytti todella paljon sillä sieltä mistä itse katsoin peliä ei kyennyt näkemään mitään kontaktia ennen tilannetta ja sivu silmällä näin vain Alangon yhtä'äkkiä luhistuvan jäähän. Olin tosi helpottunut sitten myöhemmin kun kuulin ja kotona näin että sai hitin päähän ennen tippumistaan vaikkei sekään nyt tietysti kiva juttu ole. Toivottavasti paranee pian.

Mielestäni kaikki Bluesin jätkät pelasivat eilen helvetin hyvin. Keller oli hyökkäyspäähän ihan ok mutta itse laittaisin Bernin maalin täysin Kellerin piikkiin. Keller mokasi myös toisen kerran todella pahasti antamalla omasta kulmasta ilman painetta suoraan kiekon Bernin miehen lapaan, mutta tällä kertaa onneksi pakit ja Koskinen pelasti.

Ryhänen oli huippuhyvä eilen. Joukkueen paras hyökkääjä ja peli Puustisen kanssa toimii välillä todella upeasti. Kolmoskentässä Sallinen ja Kähkönen ovat näyttäneet itsestään taas uusia ominaisuuksia, kun ovat saaneet Rajamäen laidalleen. Hienoa peliä joka puolella kenttää. Meillä on kolme helvetin hyvää kenttää ja nelonenkin tuo kentälle välillä hyvää energiaa. Hauskan näköistä nähdä 17 vuotias jannu koppa päässä kentällä.

Pakeista onnistuivat eilen mielestäni kaikki. Kurjen valmis peli on kyllä huikeaa katseltavaa ja pystyy pelaamaan isot minuutit ilman virheitä. Mielestäni Rönnbergkään ei pahemmin mokaillut eilen ja ISMO:kin pelasi yllättävän hyvin kun pääsi/joutui kehiin Alangon loukkaannuttua.

Todellinen viimeinen kiima nousi eilen siinä vaiheessa kun esittelyssä tajusin, että Koskinen todella pelaa maalissa. Kyllä Matikaisen intuitiot on hurjia. Seuran historian ehkä toiseksi tärkein yksittäinen peli viime vuoden seitsemännen välierän jälkeen ja maaliin lyödään maanantaina hieman horjunut jääkaappipakastimen näköinen oma junnu. Huikeaa.

Mikäli Blues saa rosterin pidettyä edes suunnilleen noin ehjänä kauden tärkeimmillä hetkillä ja tälläisen intensiteetin pidettyä on se mestari suosikki numero yksi liigassa ja antaa kovan haaston Venäläisille CHL:n finaaleissakin mikäli sinne asti pääsee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös