Ke 12.12.2012 TuTo - KooKoo

  • 12 944
  • 68

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huomenna Kupittaalla iskevät yhteen sarjakakkonen TuTo Hockey ja sarjan viidentenä oleva KooKoo.

TuTolla 52 pistettä ja KooKoolla 46 pistettä. Erittäin tärkeä ottelu kyseessä taistelussa runkosarjan kärkisijoista. Voitolla TuTo kasvattaisi eron KooKoohon jo yhdeksään pisteeseen, kun taas KooKoon voittaessa KooKoo pääsi taas aivan TuTon tuntumaan sarjataulukossa. Voidaankin puhua todellisesta kuuden pisteen ottelusta.

TuTon nettisivujen otteluennakko.

Myös Iltasanomat on huomioinut huomisen ottelun.

KooKoolla huomenna mukana pelikiellon kärsinyt Tommy Wingels ja Matt Nickerson.

TuTolla sen sijaan ei ole tällä kertaa mukanaan mestiksen historian pisimmän tuuletuksen tehnyttä "Turun Rocky Balboaa"

Ottelutunnelmaan voi virittäytyä vaikka katselemalla sarja-avauksen videopätkän Jani Säterin selostuksella.

Selostaako Jani Säteri huomisen pelin? Jos selostaa niin pakko katsoa peli, sillä Jani Säterin selostusta parempaa viihdettä on vaikea löytää mistään.
 
Näköjään jo Winchester odottelee pelonsekaisin tuntein Nickersonia, kun on joutunut oikein Iltasanomille kommentoimaan sängyn kastelustaan. Toivottavasti nyt hanskaavat huomenna, niin selviää tämäkin tilanne. Varmasti olisi aika tasaväkinen ja hyvä mylly luvassa. Toinen ehdokas tälle myllytykselle olisi tämä totaalinen puukäsi Moisio, jonka saavutukset suomalaisessa jääkiekossa ylettyvät muutamaan päähän kohdistuneeseen taklaukseen.

Pelistä sen verran, että kyllähän TuTo on helvetillinen ennakkosuosikki tässä matsissa. KooKoon peli on vajonnut taas pari porrasta alemmas hyvän vaiheen jälkeen ja vaikea on nähdä, että vielä tästä noustaan. Toki tämä olisi taas hyvä ponnahduslauta kärkikamppailuun. Hienoa myös, että Wingels on päässyt toiselta pelikielloltaan pois, jossa ei taaskaan ollut järjen häivää.

Olisikohan melkein streamin arvoinen keikka tämä, vaikka joutuisikin kuuntelemaan pelaajien kaveri Säteriä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Näköjään jo Winchester odottelee pelonsekaisin tuntein Nickersonia, kun on joutunut oikein Iltasanomille kommentoimaan sängyn kastelustaan.

Missä kohtaa tuossa IS:n jutussa voi päätellä, että Winchester jotenkin "pelonsekaisin" tuntein odottaa huomista kohtaamista? Suomenna ihmeessä meille tyhmemmille.
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Näköjään jo Winchester odottelee pelonsekaisin tuntein Nickersonia, kun on joutunut oikein Iltasanomille kommentoimaan sängyn kastelustaan. Toivottavasti nyt hanskaavat huomenna, niin selviää tämäkin tilanne. Varmasti olisi aika tasaväkinen ja hyvä mylly luvassa. Toinen ehdokas tälle myllytykselle olisi tämä totaalinen puukäsi Moisio, jonka saavutukset suomalaisessa jääkiekossa ylettyvät muutamaan päähän kohdistuneeseen taklaukseen.

Jesse toteaa vaan tossa että hän ei tiedä sen enempää Nickersonista vaan että muistelee YO-sarjoista että Matt yrittää olla kova.
Moisio on jo poistunut takaisin Ässiin. Oli kyllä turhake.
Toivotaan että pelataan jääkiekkoa huomenna ja että myllyt jäävät hallin ulkopuolelle.

E. Hienoa että tämä ottelupari kerää sellaista kiinnostusta että otteluketju avataan jo melkein vuorkausi ennen peliä. Kokoonpanoja odotellessa...
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
KKtig kirjoitti:
Toinen ehdokas tälle myllytykselle olisi tämä totaalinen puukäsi Moisio, jonka saavutukset suomalaisessa jääkiekossa ylettyvät muutamaan päähän kohdistuneeseen taklaukseen.

Moisio lienee estynyt, vetelee sarjaporrasta ylempänä tätä nykyä.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Missä kohtaa tuossa IS:n jutussa voi päätellä, että Winchester jotenkin "pelonsekaisin" tuntein odottaa huomista kohtaamista? Suomenna ihmeessä meille tyhmemmille.

No päättele vaikka siitä, että tuskinpa Jesse Winchester alkaisi ennen ottelua kommentoimaan yhtäkään Jukureiden pelaajaa medialle, tosin tuskinpa Jesse edes tuntee yhtään Jukureiden pelaajaa nimeltä. Jos kyseessä olisi joku never hööd -pelaaja niin tuskinpa kyseisestä pelaajasta pitäisi lähteä erikseen avautumaan iltapäivälehdelle. Kyllä siellä Jessellä jo puntti tutisee.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
E. Hienoa että tämä ottelupari kerää sellaista kiinnostusta että otteluketju avataan jo melkein vuorkausi ennen peliä. Kokoonpanoja odotellessa...

Tottakai tämä peli herättää kiinnostusta. KooKoon näkökulmasta tässä sarjassa eniten kiinnostusta herättää TuTo ja Sport. Olen täysin samaa mieltä TuTon toimitusjohtaja Santtu Kiilin kanssa, että pelataan mieluummin vaikka kymmenen kertaa kaudessa TuToa tai Sportia vastaan kuin näitä Jukureita tai Jyp-Akatemioita vastaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllä siellä Jessellä jo puntti tutisee.
Eiköhän pelaajan kuulu vastata jotain, jos noinkin ison lehden toimittaja kyselee. Ihan sama kenestä on kyse. Tuskin Jesse itse on tuota juttua lehdille tarjonnut.
 

Dynamite

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän pelaajan kuulu vastata jotain, jos noinkin ison lehden toimittaja kyselee. Ihan sama kenestä on kyse. Tuskin Jesse itse on tuota juttua lehdille tarjonnut.

Joo oli miten oli, mutta älä nyt silti ota näitä juttuja liian tosissasi, jos täällä hehkutetaan etukäteen yhtä kauden odotetuinta ottelua. KooKoon ja TuTon fanien kanssa näitä keskusteluja on yleensä pystytty käymään hyvässä hengessä ilman, että on menty asiattomuuksiin. Turussa on yleensäkin kiva käydä katsomassa matseja, koska siellä ei esiinny paikallisten toimesta samanlaista vittuilua, kuin eräällä Kouvolaan lähempänä olevalla mestispaikkakunnalla. Tottakai täällä voidaan heittää läppää tulevasta hegemoniamatsista vaikka näillä jutuilla ei nyt sinänsä ole mitään tekemistä ottelun lopputuloksen kanssa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulle tämän ottelun taisteluparina ovat Winchester ja Wingels, eivät Winchester ja Nickerson (vaikka Nickerson värikäs hahmo onkin, ja kovaotteinen pakki). NHL-vahvistus vs. NHL-vahvistus kun on sellaista herkkua, jota ei ihan joka päivä ole Mestiksessä tarjolla. Ei ole itse asiassa ollut koskaan. W vs. W on katsojalle win-win.

Sääli, ettei Jared Boll ole enää TuTon riveissä, mies olisi voinut halutessaan vaihtaa sanasen tai pari Nickersonin kanssa. Nämähän herrat ovat keskenään tainneet tapellakin joskus.

TuTollehan on huhuttu jo uutta NHL-vahvistusta, tällä kertaa pakkia, mutta Taminkaan kaukosiirtäjä ei taida siirtää vahvistusta vielä joulutaukoa edeltäviin matseihin, vaikka uusi NHL-veljes olisi jo lentokentällä lippu kädessä odottamassa Aurinkokuninkaan mahtikäskyä.

TuTon puolelta kokoonpanoon palaavat Winchesterin lisäksi myös sormivammasta toipunut Juha Virtanen (jonka pitäisi pelata Pulliaisen ja Keinäsen ketjussa) sekä pakit Vidgren ja Hirvonen. Ensin mainitun paluu ei mitenkään sykähdytä, paremmin on TuTo pärjännyt oman maalin varjelussa kun Vidgren on ollut poissa.

Myllyniemi saisi minun puolestani pelata huomenna maalilla. Virtaselle voisi antaa rauhassa vähän joululomaa, jotta mies saisi ladattua akkunsa ja olisi tappoiskussa kevään ratkaisevissa koitoksissa. Turha se on yhtä miestä peluuttaa puhki.

Saas nähdä mikä on ottelun yleisömäärä. Ne ovat Turussakin hieman kääntyneet laskusuuntaan viime matseissa, vaikka tarjolla on ollut kovia vastuksia (viimeksi Hokki, sitä ennen Sport). Tämähän on ollut koko Mestiksen trendi, ja sitä eivät varmaan mitkään korealaisjoukkuepäätökset kohenna. Toivottavasti menisi 2000 kuitenkin rikki, KooKoo on yksi sarjan kiinnostavimmista ja laadukkaimmista tiimeistä ja sen vierasreissufanit ovat aina jättäneet varsin positiivisen mielikuvan. Kovaa kannustavat omiaan, mutta eivät sorru yleensä mihinkään ylilyönteihin tai ylipäätään lyönteihin.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Tappiohan taitaa kuitenkin tulla..

Höpö höpö. Ei tässä mitään etukäteen ole hävitty vaikka KooKoolla onkin alla muutamia todella heikkoja esityksiä. Kyllä tässä lähdetään jatkossakin voittamaan otteluita.

Kyllähän tässä pieni revanssin paikka KooKoolla olisi.

Sarja-avauksessa 12.9.2012 TuTo voitti KooKoon vl-kisan jälkeen 3-2.

Kouvolassa 19.10.2012 TuTo voitti KooKoon toistamiseen 1-4.
Tuon ottelun erikoisuutena voidaan pitää maalivahtien torjuntoja verrattuna ottelun lopputulokseen. Mikko Rämö 13 torjuntaa ja Betoni Virtanen 45 torjuntaa.

Betoni Virtasella on kahdessa aiemmassa kohtaamisessa ollut yhteensä 91 torjuntaa ja KooKoo onnistunut tekemään maalin ainoastaan 3 kertaa Betonin selän taakse.

Ei muuta kun samaa tykitystä huomennakin. Pakko se on Betoninkin joskus antautua.

Toivottavasti menisi 2000 kuitenkin rikki, KooKoo on yksi sarjan kiinnostavimmista ja laadukkaimmista tiimeistä ja sen vierasreissufanit ovat aina jättäneet varsin positiivisen mielikuvan. Kovaa kannustavat omiaan, mutta eivät sorru yleensä mihinkään ylilyönteihin tai ylipäätään lyönteihin.

Harmi vain, että tämä ottelu pelataan keskellä viikkoa eikä lauantaina. Huomiseksi on luvattu sen verran hurjaa lumimyräkkääkin, että täytynee tyytyä mestis-TV:n tarjontaa vaikka Turussa onkin aina kiva käydä katsomassa näitä mestismittelöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Hey hey, hiukan nyt terävyyttä tuohon uutisten sisälukutaitoon. Iltapulun jutussahan seisoo tarkalleen ottaen näin: "Muistan Matt Nickersonista vain sen, että hän on iso ja hän yrittää olla kova, Winchester muistelee vanhaa tuttuaan yliopistokiekon ajoilta, Winchester kommentoi TuTon tiedotteessa." Eli ei Jesse suinkaan ole mitään Iltikselle kommentoinut, onpahan vaan pojat Ilta-Sanomilla harrastaneet tutkivaa journalismia ja tehneet uutisen irtolauseesta, jonka Winchester on TUTO:n Pre Game -tilaisuudessa heittänyt Nickersonista kysyttäessä.

Mutta noin muuten sanoisin, että yhdyn palstatoveri Dynamiten sanoihin siitä, että TUTO:n ja KooKoon välisiä juttuja on yleensä puitu hyvässä hengessä. Toivottavasti näin jatkossakin, ainakaan itse en kaipaa lainkaan tuollaista varsin useinkin täällä esiin ponnahtavaa Kouvola vs. Mikkeli nokittelua.

Itse pelistä. Mielenkiintoa on iltaan luvassa enemmän kuin riittämiin. TUTO pääsee matsiin kunnon rosterilla, ja ainakin itseä kiinnostaa kovasti herrat Wingels ja Nickerson. Toivoa sopii, että kiinnostaa muitakin, ja 2000+ katsojaa suunnistaisi Marlille. Ei mahdotonta, jos vaan ilma suosii. Toki mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, yhtä hyvin voi jäädä katsojamäärä alle 1500 silmäparin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Turussa on yleensäkin kiva käydä katsomassa matseja, koska siellä ei esiinny paikallisten toimesta samanlaista vittuilua, kuin eräällä Kouvolaan lähempänä olevalla mestispaikkakunnalla.

Tuosta olen kanssasi samaa mieltä. Meillä tosi mukava reissu oli Turkuun joku aika sitten, kun TuTo kohtasi HMV mikkeliläisen jääkiekkojoukkueen. Paikalliset fanit oli tosi mukavia, eikä minkäänlaista provoilua ollut koko ottelutapahtuman aikana.
 

Igor Siperia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitenkäs tämä homma nyt oikein menee Santtu Huhtalan osalta?
Santtu Huhtala pelasi TPS:n nelosketjussa 8.12.2012 nelosketjussa.
Onko edustuskelpoinen pelaamaan huomenna KooKoossa?
Luigi Liukkonen ei ilmeisesti ainakaan huomenna pelaa, jos oikein olen ymmärtänyt, niin Luigi ei pelaa lainkaan joulukuussa vierasotteluissa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Jaa tämmönenkin matsi pelataan?

KooKoon painajaismainen viikonloppu Peliittoja ja Sapkoa vastaan on edelleen kirkkaana mielessä ja nuo molemmat pelit nähneenä rohkenen sanoa, että tää peli on hävitty.

Jos kouvolalaisten peli edes vähän näyttäisi jääkiekolta, olisi voinut työvuorojen kanssa kikkailla sen verran, että Turkuun olisi päässyt matsia katsomaan. Kiitos JuuJuu-kiekon, niin eipähän tarvi reissua tehdä. Sen verran vastenmielistä seurattavaa tuo oranssimustien meininki ollut viime aikoina, että tuskin tulee edes striimiä ostettua.

Eiköhän tästä tuu kumminkin ihan tiukka matsi, joka päättyy vain maalin erolla turkulaisille ja pelin jälkeen pressissä Juujärvi voi muikistella tyytyväisenä kuinka paljon on menty eteenpäin ja, että pelissä on taas positiivisia elementtejä.

Onnittelut Turkuun jo etukäteen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on varmaan kaikki tyytyväisiä. Vuohtoniemi ei vihellä tässä matsissa -eikä kyllä koko kierroksellakaan. Matsin tuomareina toimivat Vikman ja Saukkonen.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Onnittelut Turkuun jo etukäteen.

Onko täällä muita kuin kouvolalaisia Glory Hunttereita paikalla? Aivan naurettavaa luovuttaa ottelu etukäteen. Miten kukaan voi vaatia KooKoolta parempia otteita, jos fanitkin ovat tuommoisia loosereita? Kylmä totuus on, että KooKoo on pelannut nyt viisi peräkkäistä ottelua ilman kolmen pisteen voittoa, mutta ei tässä nyt uskoa joukkueeseen missään nimessä ole menetetty. Tämäkin peli on KooKoolle täysin voitettavissa. Vaikka pelit ovat menneet surkeasti niin ei tässä nyt kuitenkaan olla kuin kuusi pistettä TuTon takana.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Onko täällä muita kuin kouvolalaisia Glory Hunttereita paikalla? Aivan naurettavaa luovuttaa ottelu etukäteen. Miten kukaan voi vaatia KooKoolta parempia otteita, jos fanitkin ovat tuommoisia loosereita? Kylmä totuus on, että KooKoo on pelannut nyt viisi peräkkäistä ottelua ilman kolmen pisteen voittoa, mutta ei tässä nyt uskoa joukkueeseen missään nimessä ole menetetty. Tämäkin peli on KooKoolle täysin voitettavissa. Vaikka pelit ovat menneet surkeasti niin ei tässä nyt kuitenkaan olla kuin kuusi pistettä TuTon takana.

Jokainen tyylillään. Mulla on oikeus olla niin looseri kun haluan. En ole KooKoolla töissä, vaan ihan pyyteettömästi joukkuetta tuen vuodesta toiseen, vaikka menestystä ei tule. Älä sä tule mua neuvomaan, millanen fani pitäisi olla.

Tosiaan, pelistä tulee varmaankin ihan tasainen, koska materiaalihan meillä on aivan huikea. Harmi vaan, että JuuJuu saa siitä vain murto-osan irti. Itse antaisin Juujärvelle ja Kultaselle vielä muutaman pelin aikaa näyttää. Ukkojen on yksinkertaisesti pakko vaihtua penkin takana, jos peliesitykset ja tulokset eivät tuolla nipulla lähde paranemaan.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Jokainen tyylillään. Mulla on oikeus olla niin looseri kun haluan. En ole KooKoolla töissä, vaan ihan pyyteettömästi joukkuetta tuen vuodesta toiseen, vaikka menestystä ei tule. Älä sä tule mua neuvomaan, millanen fani pitäisi olla.

No mikäs minä olen ketään neuvomaan joukkueen kannattamisesta tai minkälainen fanin pitäisi on. Itse tuen KooKoota hamaan loppuun asti menestyksestä riippumatta, enkä lähde kannattajana luovuttamaan etukäteen. Itse vain ihmettelen tuommoista luovuttamismenttalitettia.

Glory Hunter on määritelty siten, että kyseessä on henkilö, joka ei oikeasti seuraa urheilua, mutta heti kun lajissa tulee menestystä, hän esittää olevansa suurikin fani. Tähän on yleensä syynä se, että ko. henkilö haluaa päästä osalliseksi voiton juhlinnasta (ns. glorysta).

Uskoisin, että monet jotka haukkuvat täälläkin KooKoota ja luovuttavat otteluita etukäteen olisivat keväällä juhlimassa mahdllista mestaruutta ja onnittelemassa ja taputtamassa pelaajia selkään. Näitä selkääntaputtelijoita ja takinkääntäjiä maailmassa riittää.

En minä nyt sinua suoranaisesti ole glory huntteriksi syyttänyt, kunhan nyt vain kysäisin, että onko täällä todellisia kannattajia, joilla usko joukkueeseen ei ole kadonnut? Itselläni ei ole tapanani lähteä onnittelemaan vastustajia etukäteen voitosta, mutta jokainen taaplatkoon tyylillä ja jokaisella toki on siihen oikeus.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No mikäs minä olen ketään neuvomaan joukkueen kannattamisesta tai minkälainen fanin pitäisi on. Itse tuen KooKoota hamaan loppuun asti menestyksestä riippumatta, enkä lähde kannattajana luovuttamaan etukäteen.

Niin paljon asia ei kiinnosta, että lähtisin kaivelemaan vanhoja viestejä, mutta muistanko väärin kun mielestäni olet usein luovuttanut kauden jo ensimmäisten harjoituspelien jälkeen?

Putte kirjoitti:
Höpö höpö. Ei tässä mitään etukäteen ole hävitty vaikka KooKoolla onkin alla muutamia todella heikkoja esityksiä. Kyllä tässä lähdetään jatkossakin voittamaan otteluita.

Sanoinko, että tämä on etukäteen hävitty?
 

Toveri -82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, HPK, ManU & #42 Lada Laatikainen
Varmennetaan nyt kerran vielä kun siitä olikin päivän Turun Sanomissa. Jesse toteaa että ei muista mitään erikoista Wingelsistä ja Nickersonista paitsi että herrat pelaavat erittäin fyysistä jääkiekkoa. Winchester toteaakin että ei hirveästi mieti ketä tulee vastaan vaan keskittyy tänään tekemään kaikkensa että TUTO ottaa 3 pistettä listavan kotiyleisön edessä. Varsinkin kun itsellä keitti yli perjantaina. JW sanoo että hyppää nöyränä askiin tänään ja että pakkohan se vaan on seebroja totella, kuitenkin nöyristelemättä.

Siitä vielä että tämä olisi jotenkin helppo ottelu TUTOlle kun KooKoo kaatui SaPKoa vastaan niin on pelkkää paskapuhetta. Mestiksessä ei ole helppoja otteluita. KooKoo tulee varmaan tosi kovaa päälle tänään ja revanssihenki on täysillä päällä.

Onko KooKoolaisia tulossa lehtereille tänään? On aina yhtä kivaa kun Kouvolalaiset tulevat Kupittaalle. Kaikki sujuu hyvässä hengessä ja sulassa sovussa fanit liikkuvat hallilla. Mutta näinhän sen pitääkin olla.

Tuomareina toimii tosiaan herrat Vikman ja Saukkonen. Vihellettyjen jäähymäärän perusteella herrat ovat tilastoissa tossa välimaastossa (Vikman 14,9min/ottelu ja Saukkonen 13,7min/ottelu) ja toivotaan että eivät ota sen suurempaa roolia tänään.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
NHL-vahvistus vs. NHL-vahvistus kun on sellaista herkkua, jota ei ihan joka päivä ole Mestiksessä tarjolla. Ei ole itse asiassa ollut koskaan. W vs. W on katsojalle win-win.
Harvinaista herkkua, muttei kuitenkaan ainutkertaista. Niiralassa 9.12.2004 KalPa-Jokipojat ottelussa nähtiin Hall&Kapanen vs Brendl.

Varsin kiinnostava ottelu näin puolueettomin silmin. KalPan nousun jälkeen olen tainnut nähdä Mestistä noin viisi ottelua livenä, tänään olisi aikomuksena testata MestisTV:n toimivuutta, jos aikataulu vain antaa periksi. Paljon mielenkiintoisia pelaajia molemmissa joukkueissa, kummatkin joukkueet sarjataulukon yläpäästä ja selostajakin on toivon mukaan jotain muuta kuin pystyyn kuollut värisilmä.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
KooKoo tänään:

1.
Huhtala - Wingels - Julkunen
Lehto - Nickerson

2.
Salonen - Dineen - Hämäläinen
Teppo - Pietilä

3.
Siren - Juutilainen - Roppo
Lippojoki - Västilä

4.
Alikoski - Nättinen - Heikkinen

Maalilla Rämö.

Missähän Valkonen on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös