Mainos

Ke 11.1.2017 Ässät - TPS

• 4 075
  • 34

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Viime kaudeksi ostin neljä. Taisin yhtä vaille kaikissa peleissäkin käydä. Tällä kaudella ulkomaankeikat on vaan haukannut ison osan kaudesta ja nyt kun harvoin hallille pääsee odottaisi näkevänsä Ässien näköistä alusta loppuun asti taistelevaa peliä. Enkä nyt tarkoita mitään silmitöntä kaukaloväkivaltaa, vaan ihan rehtiä kiimaa ottelun voittamiseksi.

Toivottavasti viihdyit pelissä.
Pitää nyt ymmärtää että on vain kaksi tapaa pelata jääkiekkoa. Toinen tapa on oikea, jossa puollustetaan kivasti ja pyydetään vastustajalta ystävällisesti kiekkoa. Yhteentörmäyksessäkin olisi hyvä pyytää anteeksi etukäteen. Toinen, ja väärä, tapa pelata jääkiekkoa on silmitön väkivalta, jossa mailojen sijasta käytetään viikatteita ja ottelun tavoite on tappaa mahdollisimman monta luistimilla olevaa ihmistä. Suolestamisesta saa tähtiä.

Ja vastaatpa mitä vaan niin vastauksesi on väärä.

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Mondie ja @Crapbag ja kaikki muutkin. Ehkä huolestuttaa ja myös turhauttaa yleisemmin tämä liigan nykysuuntaus, jossa pelistä on muuttumassa pikku hiljaa hyvin hajuton, mauton ja väritön tuote. Voi olla, että osansa tekee entistä paremmin saatavalla oleva NHL-kiekko, jonka rinnalla liigan katsomista ei voi ainakaan viihdearvoilla perustella. Huolestuttaa myös, että joukkueet ovat sokeita tälle nykykehitykselle.

Nuo oikeassa ja väärässä olevat nyt ei minua niinkään kiinnosta, vaan oikeasti odotan tuotteen viihdearvon nousua. Tapahtui se millä tyylillä tahansa.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Miten muuten tuo Vuorisalon sisäterämaali poikkesi siitä Turussa hyväksytystä Tepsin maalista? Minun mielestäni ei mitenkään, silloin olin sitä mieltä että pitää hylätä mutta koska näkemykseni oli yllättäen väärä niin oletin että tänäänkin sitten kunnon sisäteräohjuri lasketaan maaliksi. Eipä tuosta sääntöjen puitteissa saa potkua sen kummemmin mitä viimeksi, oli vielä vääntötilanne vastustajan pakin kanssa...

Kyseessä oli Tommila ja kyllä hidastuskuvasta näkyy hyvin hänen takajalkansa potkuliike. Oikea tuomio.

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
@regularflex kirjoitin tuon tekstini sarkastisesti. Mua ei kiinnosta onko joku oikeassa vai väärässä tässä keskustelussa. Tarkoitin vain että jos kaipaa fyysistä peliä niin sillä luullaan tarkoitettavan juuri sitä silmitöntä väkivaltaa, ja päälle tietysti kehoitukset lajin vaihdosta sellaiseen lajiin johon kuuluu taklaukset. Itsekkään en ole tietääkseni huutanut jatkuvien tappeluiden perään. Tai sitten olen kirjoittanut tarkoitukseni jotenkin väärin.

Pahoittelut turkulaisille että sotken tämänkin ketjun Ässien pelitapakeskusteluun. Pelistä nyt ei sanottavaa jäänyt niin tuskin haittaa.

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@regularflex kirjoitin tuon tekstini sarkastisesti. Mua ei kiinnosta onko joku oikeassa vai väärässä tässä keskustelussa. Tarkoitin vain että jos kaipaa fyysistä peliä niin sillä luullaan tarkoitettavan juuri sitä silmitöntä väkivaltaa, ja päälle tietysti kehoitukset lajin vaihdosta sellaiseen lajiin johon kuuluu taklaukset. Itsekkään en ole tietääkseni huutanut jatkuvien tappeluiden perään. Tai sitten olen kirjoittanut tarkoitukseni jotenkin väärin.

Pahoittelut turkulaisille että sotken tämänkin ketjun Ässien pelitapakeskusteluun. Pelistä nyt ei sanottavaa jäänyt niin tuskin haittaa.

Itse asiassa nyt kun luin tuon sinun kirjoituksesi uudestaan, niin pahoittelen hieman. Kyllähän tuon sarkasmin olisi pitänyt havaita otsaluullakin.

Se on silti sanottava, että osa kirjoituksistasi ohjaa ajattelua siihen suuntaan, että sarkasmitutka meni ruosteeseen. Mikäli kuitenkin käsitän tämän viestin oikein niin samoilla linjoilla ollaan. Pelkona on se, että vuonna 2020 Ässät kohtaa Lukon runkosarjan avausmatsissa eikä ketään kiinnosta. Persoonia, tunnetta ja elämyksiä tämä sarja kaipaa. Yksi Henkka Haapala, Ville Nieminen tai Ben Blood ei vielä koko sarjan suuntaa muuta. Muutoksen pitää lähteä joko korkeammalta tasolta tai laajemmalta rintamalta.

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Ihan perinteisen oloinen ja tiukka kiekkopelihän siitä eilen kehkeytyi. Ässät heräsi hienoon taisteluun n. vikalla kympillä, mutta viimeistelyhän se jälleen kerran ontui. TPS numeroiden verran parempi. Etiäppäin.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kyseessä oli Tommila ja kyllä hidastuskuvasta näkyy hyvin hänen takajalkansa potkuliike. Oikea tuomio.

Hyvä jos tuomio meni oikein. Rinnastin tilanteen vaan siihen aiempaan kohtaamiseen koska niissä oli aika paljon samaa, sisäteräsijoitus. SInällään on melko typerää että näillä ratkotaan pelejä ja jaetaan tärkeitä pisteitä, joku pikku seikka jalkamaalissa tekee siitä kolmen sarjapisteen arvoisen, älytöntä. Kai nämäkin tuurit ja tuomiot menee silti pitkässä juoksussa tasan. ..taitaa vaan kunto loppua ennen maaliviivaa. Tommilat ja Vuorisalot meni sekaisin kun kolmas erä meni enemmän muksuja paimentaessa.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tommilan tilannetta katselin taululta sen aikaa, kun sitä kelailtiin. Löysin perusteet molemmille tulkinnoille. Toki en näe syytä, miksi Juho itse olisi valehdellut, kun sanoi, että näki kiekon vasta maalissa.

Videolta pystyy silti tulkitsemaan potkuliikkeen, ja tällä kerralla niin tehtiin. Mielestäni oli harvinaisen vaikea tapaus.

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luistimen kärki osoitti pitkään kohti päätyä mutta takaapäin kuvattu hidastus näyttää miten jalka kääntyy sivuttain juuri ennen kiekkoon osumista.

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tommilan tilannetta katselin taululta sen aikaa, kun sitä kelailtiin. Löysin perusteet molemmille tulkinnoille. Toki en näe syytä, miksi Juho itse olisi valehdellut, kun sanoi, että näki kiekon vasta maalissa.

Videolta pystyy silti tulkitsemaan potkuliikkeen, ja tällä kerralla niin tehtiin. Mielestäni oli harvinaisen vaikea tapaus.

Näin juuri, Tommilla kamppaili pakin kanssa eikä tainnut tosiaan keskittyä täysin siihen irtokiekkoon. Potkuja on monenlaisia mutta se että näitä lähdetään erottelemaan on mielestäni täysin typerää. Mieluummin joko tai, paljon selvempää. Enemmän tuo oli ohjaus, jalkojen liike tuli ennemmin siitä miten jäällä nyt yleensä luistimilla liikutaan, etenkin tuollaisessa tasapainoa horjuttavassa vääntötilanteessa. "Tahaton potku" pitäisi olla maali ihan yhtälailla kuin joku onnekkaampi versio jalkamaalista. Yhden maalin pelissä tällainen tulkinta korostuu turhan paljon, vaikka toki 60 pelin runkosarjassa on aikaa pomputella puolin ja toisin. Melko paljon epäselviä maaleja muuten tässä otteluparissa, tuntuu ettei peleistä jää juuri muuta mieleen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy