Kausikorttikatsomot

  • 1 370
  • 6

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Tästä avauduin toisessa ketjussa,joten kertokaapa miten asia on hoidettu muissa divarihalleissa.
Näin Järvenpäässä:

Kausikorttipaikat on numeroitu ja niitä on julmettu määrä eli keskikatsomosta useita rivejä kokonaisuudessaan.Paikat on merkitty huomaamattomilla tarroilla rivien päihin.Suurin osa paikoista on joko lunastamatta tai sitten jaettu yhteistyökumppaneille,joita hallissa ei näy.
Käytännössä satunnainen kävijä ei kausikorttimerkintää huomaa,vaan sen että hyvillä paikoilla on tilaa.Luonnollisesti hän silloin ottaa sen hyvän vapaan paikan.
Itse otin ensin paikat keskeltä,mutta yhden kauden jatkuvan ihmisten siirtelyn ja sen aiheuttaman ketjuhämmingin jälkeen siiryin ihan katsomon reunaan.Siitä on helpompi pyytää paria ihmistä kälppimään,eikä tarvitse tulla hyvissä ajoin halliin.
Usein myös vierailijajoukkueen faniryhmä valloittaa keskipaikat.Sen heille suon,koska systeemi sen mahdollistaa.
Kuitenkin toivoisin,että kausikorttilaisilla olisi mahdollisuus istua omassa katsomossaan valitsemillaan paikoilla.
Itse järjestäisin asian niin,että k.o katsomoa pienennettäisiin(edit:siis katsomo on fyysisesti ihan riittävän pieni,mutta kausikorteille varattu liian paljon paikkoja.Tämä johtaa siihen,että kausikortittomat käytännössä täyttävät sekä lunastamattomat ja lunastetut paikat) ja se merkittäisiin kunnolla.
Miten homma on muualla hoidettu?Toimiiko?
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Vaasassa.

Hallin molemmilla puolilla on kausikortti-katsomot. Eli C- ja A- katsomoihin saa enne kautta haluamansa paikat kausikorteille. Keskellä A-katsomoa on VIP-katsomot, johon Sport-clubilaiset tulee sitten seuraamaan peliä (Jos tulee). Vaasassa aika suuri osa istumapaikoikoilla olijoista omistaa juuri kausikortin sille paikalle. Myös seisomapaikoille myydään kausikortteja ja toisin kuin muilla paikkakunnilla, joissa olen käynyt täällä seisomakatsomoissa (Ainakin appuran päädyssä) todellakin seisotaan. Katsotaan, joskos tuolta löytyisi vielä joku kuvakin appuran seisomakatsomosta. Kyllä löytyi. Kuva löytyi jostain sanomalehti pohjalaisen arkistoista.

(http://www.pohjalainen.fi)
 

Liitteet

  • 00314942.jpg
    00314942.jpg
    52,4 KB · kertaa luettu: 398

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mikkelissä

Kalevankankaan jäähallissa kausikorttikatsomot sijaitsevat vaihtoaitioiden takana. Paikat ovat numeroituja ja kausikortit toimivat viivakoodijärjestelmällä. Kausikorttikatsomoiden penkit ovat pehmustetut, eikä niille myydä lippuja yksittäisiin otteluihin.

Aikaisemmilta kausilta ei ole kokemusta, mutta tällä kaudella homma on toiminut hyvin. Katsomonosat ovat tarkoitettu vain kausikorttilaisille (kuten katsomon alapuolella sijaitseva kahvilakin) ja peruskatsojat tietävätkin tämän.

Isommalla väkimäärällä ongelmia kuitenkin tuli. Jukurit-K-Vantaa-otteluun oli jaettu suuri määrä ilmaislippuja, jotka oikeuttivat paikkoihin päätykatsomoissa. Järjestysmiesten laskettua ihmisiä pois päätykatsomosta istumapaikoille, jokunen yrittäjä päätyi myös kausikorttikatsomoon. Toisella erätauolla katsomoon pesiytyi lauma teinityttöjä jotka väittivät omistavansa kausikortit. Pyysin toki heitä poistumaan omalta paikaltani. Vastauksiksi tuli lähinnä v-sanoja (mitäpä muutakaan), joten siirryin muualle.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Kajaanissa tämä homma on hoidettu vähän leväperäisesti. Koko hallissa on samanlaiset penkit, eikä kausikorttikatsomossa ole merkintöjä siitä, että se on tarkoitettu vain kausikorttilaisille.

Joka pelissä joutuu pyytämään heti alussa paikan valtaajia vaihtamaan maisemaa, kun ei valmiille paikalle viitsi tulla puolta tuntia ennen pelin alkua istumaan.

Tuo ottaa ihan oikeasti päähän kun seura ei tee asialle mitään.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Olin aikeissa itse nostaa tämän ketjun,kun ei paljon kommentteja tullut.
Homma on ajankohtainen taas huomenna,kun toivottavasti Kalpan mainio faniryhmä taas Järvenpäähän saapuu.
Eipä niin,että homma minua enää henkilökohtaisesti koskisi.Minä siirryin vapaaehtoisesti reunapaikoille jo viime kaudella.Vieraiden rumpuryhmät remutkoon keskellä ´kausikorttikatsomoa´,ei siellä montaa lunastettua paikkaa taida olla.
Loppuun totean,että mikään ryhmä millään paikoilla ei riitä siivittämään Kalpaa voittoon huippuvireisestä Haukka-laumasta.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Loppuun totean,että mikään ryhmä millään paikoilla ei riitä siivittämään Kalpaa voittoon huippuvireisestä Haukka-laumasta.
Näin on.

Off-topiccina, mutta pitihän kuitenkin käydä tokaisemassa...
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
yksittäisissä lipuissa ei ole paikkoja merkitty. jokainen voi istua siellä missä parhaiten katsoo. Vip katsomoon tuskin kuitenkaan pääsee tavallisella lipulla. ja onhan otettava huomioon kausikortti katsomossa kausikorttilaiset. (tarvittaessa voi paikkansa joutua luovuttamaan) mutta enpä ole kuullut että ketään olisi lähdetty pois häätämään.Ruutanathan ovat pesiytyneet kausikortti katsomoon 104 (Fani kausareilla) KiVan vaihtoaition vastapäätä
http://www.kiekko-vantaa.fi/paasyliput.html
kas meinasi unohtua tämä siis Valttiareenalla Vantaan Tikkurilassa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös