Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2022–2023

  • 621 796
  • 2 245

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Olen eri mieltä kanssasi tästä. Jos puhutaan "syvyyshankinnasta", mielestäni siinä kohtaa pitäisi puhua syvyyspelaajista, eli vaikka kolmosparin pakeista, kuten Luke Schenn treidi Leafsiin ja alempien ketjujen grindereista, kuten nyt vaikka Lars Ellerin hankinta Avsiin tai Nick Bjugstadin hankinta Öljyyn. Max Domi on joukkueensa parhaana pistemiehenä ihan kärkihankinta tekemään tehoja Starsin kärkiketjuissa ja antamaan variaatioita YV-koostumuksiin, aivan samoin kuin Patrick Kane NYR:issa. Ja kyllä nimenomaan ne tämän kauden tehot tulee ottaa huomioon, kun verrataan kevään hankintoja. Nyt siirtynyt Kane ei ole mikään 8 vuoden takainen Hart Trophy Patrick Kane, vaan 35-vuotta tänä vuonna täyttävä laskusuunnassa oleva veteraani (hyvä pelaaja toki edelleen). Voit tulla toki sen jälkeen tänne ilkkumaan, kun Kane nostaa Conn Smythen ja Domin tippuu kiikareilla ensimmäisellä kierroksella 7 minuutin peliajalla, mutta tässä kohtaa pelillisesti ajateltuna kyseessä on hyvinkin samaa luokkaa olevat hankinnat.

Okei, luulen että olemme tässä vaan eri linjoilla ja pystynemme elämään asian kanssa.

Starsin omassa ketjussa Domista puhuttiin "secondary scoringin" osastoon kuuluvana, joka viittaisi kanssa hyvin syvyyteen, mutta ymmärrän sunkin näkemyksesi. Itse en vaan osaa asettaa Domia ja Kanea samalle viivalle. Tämä tästä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche

Menee toki vähän nyt ohi aiheen, mutta eikö kukaan taho julkaise itse näitä asioita? Tarkoitan siis sitä, että eikös tämä oon nyt vähän sama kuin se että menisin parturiin kertomaan syövästä, jotta hän voi sen sitten edelleen kertoa mun sukulaisille.
Jos tuossa nyt on Elliottekin ehtinyt välissä nukkumaan, niin luulisi jommankumman osapuolen olleen asiasta sen verran innostunut, että olisi edes sen twiitin pistänyt.
 
Menee toki vähän nyt ohi aiheen, mutta eikö kukaan taho julkaise itse näitä asioita? Tarkoitan siis sitä, että eikös tämä oon nyt vähän sama kuin se että menisin parturiin kertomaan syövästä, jotta hän voi sen sitten edelleen kertoa mun sukulaisille.
Jos tuossa nyt on Elliottekin ehtinyt välissä nukkumaan, niin luulisi jommankumman osapuolen olleen asiasta sen verran innostunut, että olisi edes sen twiitin pistänyt.

No ei seurat voi alkaa heitellä mitään ”kuulimme, että Bonino on tulossa meille” -tason twiittiä. Tai voi, mutta ei se kovin ammattitaitoista ole. Toimittajat kertovat mitä kuulevat ja seurat julkaisevat kun homma on selvää.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Onko Granlund - Bonino - Carter uusi Hagelin - Bonino - Kessel?
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kova poisto kyllä ja todistaa tuon negatiivisen arvon mikä Vranalla oli.

Waivereista kukaan ei ottanut, niin loogista oli että palkkaa on pidätettävä.

Tämä McLaughlin näemmä jatkaa Bluesin farmissa. Vuokrattiin sinne takaisin.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Domista sen verran että hän on todellakin syvyyshankinta. Pelailee kakkos tai kolmos ketjussa tilanteesta riippuen ja kakkos ylivoimassa. Saa nyt nähdä miten Dadonov pelailee Bennin ja Johnstonin kanssa.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
No ei seurat voi alkaa heitellä mitään ”kuulimme, että Bonino on tulossa meille” -tason twiittiä. Tai voi, mutta ei se kovin ammattitaitoista ole. Toimittajat kertovat mitä kuulevat ja seurat julkaisevat kun homma on selvää.
Nimenomaan. Seurathan voisi kertoa, että "hei fanit, teimme juuri pelaajakaupan. Ja koska meillä on vireä some-osasto, niin kerromme tästä teille ennen kuin Elliotte herää ja kuulee sen jostain".

Ilmiselvä selitys olisi ollut, että pedretti ei seuraa noiden joukkueiden tilejä, mutta tämä olikin ilmeisesti mutkikkaampi juttu sitten :D
 

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Domista sen verran että hän on todellakin syvyyshankinta. Pelailee kakkos tai kolmos ketjussa tilanteesta riippuen ja kakkos ylivoimassa.

Riippuu miten määritellään syvyyshankinta. Minä ajattelisin, että kakkoskentän ja kakkos-yv:n mies ei ole mikään syvyyspelaaja. Ennemminkin bottom6:n mies ilman erikoistilanneaikaa voisi täyttää tuon määritelmän.
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja Kakko oli täysin kiveen hakattu #2, se on hedelmätöntä listata jossain kympin nurkilla menneitä pelaajia ja todeta että nämäkin olisi voinut ottaa. Ja Zegrashan noista muuten on se, joka ilman lottovoittoa olisi Rangersiin lähteiden mukaan päätynyt.
Ja Puljujärvi oli täysin kiveen hakattu #3 mutta silti jäi poimimatta. Toki olisin minäkin Kakon ottanut että suuremmat kysymykset mahtuu kyllä pelaajakehitykseen mutta näin yleisesti jos saa paljon kärkipään varauksia mutta sieltä vähän tulee voittoarpoja niin kyllä sitten saa myös kysyä onko arvotettu oikeita ominaisuuksia. Kuitenkin jos kärkipään varaukset jatkuvasti ei jossain organisaatiossa breikkaa niin täytyy kysyä miksi. Se että on arpomista ja huono tuuri on vaarallinen selitys.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Hyvä kauppa @Canucks osalta. Huono kausi Lazarilla, mutta playoffeissa voi olla jonkinlainen varamies.
30 maalin pelaaja Devilsissä. (hymiö)

Kuulostaa uudelta Veseyltä, joka tosin osaa ottaa aloituksia ja taklata vähän enemmän. Pisteitä vähän vähemmän.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks

Tähän ei ole vieläkään tullut tietoa vastineesta. Uskaltaisiko veikata vuoden 2024 Pensin vitoskierroksen varausta.

Boninon kauppaa odoteltiin, se käytännössä tiedettiin jo kaksi vuotta sitten kun sopimus tehtiin, tapahtuvaksi TDL:lla. Tasaisesti suorittava veteraani, joka pelasi uskomattoman tehottomasti Sharksissa suhteessa ylivoima-aikaan. Tai ainakin viime vuonna.

Sharksilla vielä Reimer kaupattavana, jos joku joukkue kaipaa kakkos- tai kolmosveskaa runiin. Lisäksi Namestnikov voisi olla kaupattavissa, kun Bolts pitää osan palkasta.

Gregor taas on kertonut, että ei ole pyytänyt kauppaa, vaikka näin on uutisoitu. Voi silti lähteä, jos hinta osuu kohdilleen. Yksi liigan nopeimmista pelaajista. RFA kesällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös